Lejárt a gari (100e km v. 5 év) a gépsárkányról (1.4 benzin 16V 95 ló), s a 120e szerviz intervallumhoz közeledve a Selenia K.P.E. próbaképpen helyett mást tennék bele - főképp hogy csipeget is belőle.
Milyen típussal érdemes "próbálkozni" (persze a specifikáció körén belül) - tapasztalatotok szerint ?
A szerviz pl. még az első szerviznél a Total QUARTZ INEO MC3 5W40-t akarta betölteni....
Igen arra.Tényleg olyan 120fokosnak néznek ki a műanyag ricnis kerekek.Jó hogy van valaki aki vágja a digit nyügjeit.
Sötét volt,telón leddel bevilágitottam az általad irt folyamat vizslatásához.Végre megmozdult,láttam,ahogy a hőfok feljebb-lejjebb tekerésére megindul a motor és a ricnis kerék.Világosba majd még tesztelem amihez hozzáférhető.Ezért is ilyedtem meg,hátha megszorult,de nem.
Azt hallottam,ajánlott NEM OFF-al kikapcsolni,ha nem kell,inkább vegyük le a sebességet 0 rovátkára.Akkor nem mozognak mindig a motorok és lapátok.Ezzel nagyon kimélni lehet a rendszert.Légelosztás meg ugyis mind a 6 nyitva van nálam.
Oké. Ezt megpróbálom majd. Egyébként nekem gyanús hogy nem e hőmérséklet érzékelő probléma van mert egy idő után elkezd hidegebbet fújni, mintha azt érezné, hogy elérte a hőfokot ami lehetetlen. Kikapcsoltam vártam kicsit, majd vissza be és akkor megint a langyos az fújta. Bosszant nagyon a hiba félek , hogy az egész belsejét szét kell majd kapni...:(
Jah még annyi,a szomszéd nagytestvér topikba is érdeklődtem,esetleges hajtómotorcsere után tényleg fel kell tanitani az ujat??progi kell hozzá?Vagy miből állhat a cseréje.
Ja... és ha most kézzel a lapátot egyik vagy másik végpontra állítod, akkor ellenőrizni tudod az anyós felőli oldalon, hogy jön-e a hideg vagy meleg levegő.
Először is VIGYÁZZ!!! a visszaszerelésnél a fogasokat középen a jeleknél illeszd össze, különben lapáttengely törhet!
Egyébként igen, erre gondoltam. A képek alapján a lapátmechanika egészséges, a motornak pedig így leszerelve is az anyós felőli hőmérséklet gomb tekerésére kellene mozogni oda-vissza 120 fokban.
Erre gondolsz pontosan? Anyós lennti legalsó motor+ lapátállitó fogas :
Pont akartam kérdezni hogy tudom ennek a fogasát mozgásra birni.???????Levéve gyujtáson forog a motor..állitólag az jó.Motor nélkül a tengely is mozgatható kézzel(lapát).
Szakemberhez, jah... van akiben fel sem merül ilyen kérdés, tán neki nagyobb szüksége lenne rá... szóval akkor nem állítgat itt senki szelepet Grandénál..
Amit a rostélyokon benézve láttál mozogni azok az irányváltó lapátok (szélvédő, láb, műszerfal), azt írtad azok rendben működnek.
A hideg-meleg váltó lapátok az irányváltók mögött vannak mélyebben a "dobozban", amiket a rostélyokon benézve nem lehet látni.
De, ha lassú fordulatra állítod a ventilátort (1-3 vonás) és 16-ról lassan tekered fölfelé a hőmérsékletet, akkor hallanod kell a hideg-meleg lapátok mozgását, vagy legalább is a mozgatómotorjaik hangját. Az anyós felőli oldal lábrészéhez lehajolva még jobban hallatszik az az oldali motorhang.
Ha nem hallasz semmiféle hangokat, (akkor amint már írtam valószínűtlen hogy mind a két oldali mozgatómotor egyszerre purcant volna ki) inkább valami érzékelő vagy vezérlő elektronikai hiba lehet. Abban már nem vagyok annyira jártas.
A leírtakat figyelmesen fülelve játszd el (monoban és külön zónában is).
Hirtelen akku cellazárlatra gondolok,mivel elsőként a legnagyobb fogyasztókat kapcsolja le a védelem.Terheléses próba villamosságisnál.Multiméter csak pillanatnyi feszre jó.
Ezt, hogy tudom ellenőrizni? Tegnap benéztem és váltottam irányt stb és akkor láttam, hogy mozognak különböző (vagy legalábbis egy biztosan) kis mechanikák a "fűtődobozon".
Nagyon távol áll tőlem a bántó szándék,de ha ezt kérdezed,akkor lehet hogy célszerűbb lenne szakemberhez fordulni.
Én állítottam(lapkáztam)..de az egy Yamaha mkp volt. Az elv ugyanaz.Különösebb célszerszám nem kellett.(bár a célszerszám relatív) A 16 v-s Grandén nem kell állítani:))
tedd fel a ventilátor sebességét magasabbra,és közben nyúlj le az anyósülésnél a kardánbox mellé,
ha ott hideg levegőt érzel,akkor a fedél nincs a helyén és ott jön be a kinti levegő..
valamelyik nap csináltam meg egy fiatosnak/ott is le volt törve a fedél tetejéről a rögzítő csap/,rögtönözve postás gumival fogattam oda a fedelet neki...
Nézd meg, hogy mind a két oldalra egyforma hőmérsékletű levegőt fúj-e! Ha igen akkor nem valószínű hogy a hideg-meleg terelőlapátok mozgatómotorjai a hibásak, mert az jobbos-balos külön egység és egyszerre valószínűtlen a kipurcanásuk.
Hogy hová fújja, a leírásod szerint az rendben van.
Ha csak az egyik oldalra produkál hűvös levegőt (mint nekem), akkor valószínű, hogy az azoldali hideg-meleg terelőlapát állt meg egy pozícióban, amit a mozgatómotor hibája okoz. Rosszabb esetben eltörhetett a terelőlapát tengelye is (mint nekem), akkor meg nem csak motorcsere, hanem az egész ház bontása, ami rohadt egy meló:(
Megnéztem a felső füle nincs meg, de megpróbáltam rátartani, de így se jó... eddig egyébként volt benne jó meleg.. :( azt is váltja, hogy hova fújja, szélvédő,láb stb. Meg a ventilátor erőssége is valtozik.
Az egyik lehetséges ok,mint a mi nálam is van,hogy a pollensz.fedelének beakasztó füle letörött.Venti magasra állitásnál meg kinyomja a tetejét,lecsökken a meleglevegő beáramlás,ellenben a hideg levegő meg jön be alul.Fiatosok még nem küldtek sms-t,pedig leadtam a rendelést az uj fedélre.Ha már ott vagy,pollent is érdemes kihuzni nincs e tele kosszal.Meg a szabályzógombokat végigzongorázni,majd befeküdve ellenőrizni nyitnak-zárnak e rendesen a terelőlapátok.
Ha nem találsz megoldást elküldhetem Gyurci számát,ő ebben a főszaki.
Az mitől lehet, hogy 2006-os GP-n dupla digit klímás autón nem fúj elég meleget? A radiátor és a rámenő két vízcső is meleg mégis langyosat fúj akkor is mikor jó magasra felveszem a kívánt hőmérsékletet.. Van valakinek ötlete?
pont olvasgattam vissza a fórumot és láttam ide belinkelve ilyen képeket, hogy a kábelköteg egyszerűen elfárad. Igazából pont egy olyan autót keresek, ami könnyen szervizelhető, és akár otthon is elvégezhető pár alapvető karbantartás.
Airbag.:
Zala megyei vagyok, ez nem tudom mennyire elérhető táv.