Szeretném a kis lupomat szervokormányosítani, viszont nem tudom melyik alkatrészeket kellene cseréltetnem. Tudnátok segíteni? Ha tudna valaki kompletten meg is venném! Köszi :-)
A Luponk hidegen elindítva az első elindulásnál elejti a fordulatszámot és lefullad. Ezt úgy lehet kiküszöbölni, hogy nagy gázzal indulok, mint egy tanuló vezető. A második indításnál már rendben van. A motor 1.4 8V benzin. Volt már valakinek hasonló gondja? Mi okozza?
El szeretném adni nagyon szép állapotú kis lupo 3L automat. Váltó frissen szervizelve s tökletesen müködik. Német okmányokkal rendelkezik s Magyarországon található. Ára 650.000ft
klima szervo el ablak sincs benne sajnos. telefon 06209138289
Sziasztok ! Létezik hogy 1 hét alatt tönkremegy a féklámpakapcsoló ,nem vennék addig újat amíg ki nem derül tényleg ez a baja. Gyújtás ráad ,váltókarnál behúz a bowden világít a zöld lámpa fékre lépek nem alszik el. féklámpa működik nem tudom mennyi köze van ehhez.Van -e valami biztosíték védelme mindennek,ill.hova mennek a vezetékek a kapcsolótól.Köszi ha tud valaki segítsen .Attila
Sziasztok. Nem rég vettem a kis lupot. Minden jó. Egy apró hiba van. A hátsó ablakmósó nem müködik. Sajnos magyar nyelvű használati utasìtás sincs hozá. Lehet hogy nem is jól kezelem. Ha müszaki hiba mi lehet a gond? Én csak egy mosómotrot látok rajta. Szeretnék segitséget kérni? Elöre is köszönöm.
Van kinézve bontott működőképes szivattyú. A Hátrafelemenetet pedig próbálgatja bevenni, de nem sikerül neki, egy pár próbálkozás után abbahagyja, villog az R, de onnastól semmilyen más sebességbe sem lehet tenni. Le kell állítani, várni egy kicsit és utána működik újra a váltó, ha gyorsan csak áthúzza az ember az R-en.
Esetleg egy telefonszámot tudsz adni, amin beszélhetünk? Ha igen, akkor küldd már el légyszíves a lalox888@gmail.com email címre és ha leírod mikor hívhatlak, akkor segítségül venném a szakértelmedet.
ha jól tudom akkor ott is van egy bowden, az is vissza lett téve? (ráadod a gyujtást akkor meghúzza) kis zöld lábacska km óra egységen látszik? ha rálépsz a fékre akkor elalszik?
hidraulika szivattyú azért még megy? mert ha nem az húzós lesz... rükvercet, lehet azért nem veszi, mert kuplungozni és be kell állítani a váltóját (vcds, vag com)! csak villog R a visszajelzőn??
Sziasztok. Az felől szeretnék érdeklődni h van egy 3 l lupom. Gyújtáskapcsoló betétet cserélteü benne és véletlenűl elaszakítottam a légzsák átvezető csatlakozóját. Elindul a kocsi csak nem engedi kivenni stoppból. Ez lehetséges ez miatt? Előre is köszi.
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy Lupo 3l típushoz tudnátok mondani hozzáértő jó szerelőt, aki a váltójához is ért? Akár Budapest környékén, akár Hajdú-Bihar megyében.
Segitseget szeretnék kérni. 1.2, 3L automata, indítás utan 5 perccel gázadásnál, valamint fékezésnél előjön egy leginkább elektronikus bugashoz tudnam hasonlítani hang, vagy ciripeléshez. ezután folyamatosan csinálja, de már csak akkor ha gázt adok, fékezésnél abbahagyja (legtöbbször) volt már valakinek tapasztalata ilyennel kapcsolatban? Eddig két szerelőnél voltam, de egyik se tudott sajnos hasznosat mondani..
Új vagyok a csapatban és szeretnék segítséget kérni tőletek.1999-es 1.7 SDI- m van és keresek hozzá elektromos kapcsolási rajzot. Sajnos sok gondom van vele apró hibák de igen zavaróak. Szeretném átadni a lányomnak aki nem egy szerelő tipus ezért hiba mentesen szeretném átadni. Előre is köszönöm.
"Okos" akkusarúk vannak a Lupoban, a csavarjuk függőlegesen meghúzható. Ez a megoldás viszont azt eredményezi, hogy néhány levétel után a csavar tövig behúzva sem szorítja rá a sarút az akku pólusaira. Én ezt úgy oldottam meg, hogy vékony úgynevezett trombitalemezt szorítottam az akku pólusa és a sarú közé.
Nekem is volt ilyen tapasztalatom. Mindent felújítottunk és utána is csattanósan, rángatva váltott. A végén az oldotta meg, hogy a fogaskerekek közti közgyűrűket cserélték ki . Utána kafa lett a váltás.
Karácsonyra a családba került egy Lupo, amivel a feleségem jár dolgozni.
Lenne egy kérdésem/problémám, hátha valakivel előfordult már. A jobbos ajtó kivágódik, nem "akad meg", ha jól tudom ez az ajtóhatároló problémája.
A balos ajtó pedig mintha "lötyögne", nyitás/ zárás közben függőlegesen is mozog kissé. A csavart kivettem a határolóból és azt láttam, hogy az alján lekopott a menet. Ma vettem hozzá egy újat, beletettem, de az ajtó még mindig lóg. Mi lehet az oka?
Köszönöm előre is.
Egyébként meglepően nagyautós kisautó ez (a második sor ülésig).
Az lenne a problémám, ha bemelegszik a kis 3L em, megyek 60-70-90 el nyomom a gázt és nem kezd el húzni , vissza is vált de hiába. Nagyon idegesìtő!! Mi lehet a hiba oka?!
gondoltam megosztom veletek hogy sikerült megoldást találni az idővel tönkremenő kuplung munkahenger javítására.
Az a tapasztalat, hogy néhány év múlva a munkahenger jeladó része kikopik s egy idő után már nem lehetséges az alapbeállítás elvégzése.
Egy darabig még lehet találni olyan beállítási pontot ahol a munkahenger még működik de előbb vagy utóbb végleg tönkremegy.
Az esetek 90% - ban a munkahengernek mechanikusan semmi baja, hanem a munkahenger végén lévő jeladó, amely történetesen egy potencióméter romlik el.
Az ellenállás réteget a fém érintkező lekoptatja s onnantól kezdve az nem tud stabil jelet szolgáltatni a computer - nek.
Sajnos úgy néz ki hogy a munkahenger gyártását leállították s már csak a meglévő, többnyire külföldi készletekből lehet vásárolni amíg az teljesen ki nem fogy.
Az ár folyamatosan emelkedik, jelenleg kb. 380Eur azaz kb. 110 - 120kHuf az ára, s ez idővel csak több lesz.
Ahogy említettem, elsősorban a jeladó megy tönkre de ez külön nem vásárolható.
A problémát már többen felismerték, többek között az egyik német 3L tulajdonos vállalkozó kedvű és kísérletező srác is aki már talált egy megoldást.
A jeladót kiváltotta egy hall sensorral.
Felvettem a sráccal a kapcsolatot és időközben magam is elvégeztem a módosítást a saját autómon.
- alapbeállítás lefutott teljesen problémamentesen
- az a tapasztalat hogy az autó sokkal finomabban vált mint az előtt
- némi javulás érzékelhető a gyorsulásban mert a sebességváltással együttjáró kuplungolás gyorsabb lett
- a hall sensorra a gyártó az adatlap alapján egy millió kapcsolást garantál, míg ez az eredeti potis megoldással csak százezer volt
Az átalakításhoz szükség van a szenzorra, egy köztes adapter tengelyre és egy VW / Hirschmann adapter kábelre ha nem akarjuk módosítani az eredeti kábelköteget, elektromos csatlakozást.
Ezzel a hall sensorral 1:1 - ben ki lehet váltani az eredeti jeladót és a tönkrement kupplung munkahengerbe újra életet lehet lehelni.
A karakterisztikája szinte megegyezik az eredetivel, 60 fok elfordulás 0,5 -- 4,5V /lineáris.
Annyi a probléma vele hogy kereskedelmi forgalomban nem kapható, de az említett srác talált rá beszerzési forrást.
Limitált mennyiségben megvásárolható nála, de kérésre az átalakítást is vállalja.
Ha érdekel valakit, jelezze, s szívesen megosztom az elérhetőségét.
Addig is itt van néhány kép az én átalakításomról.
Aksim jó generátorom most lett felujitva most következő jelenség nem birom nyitni se zárni elforditom a kulcsot es semmi csak a roasztó villog (elakadásjelző) mert a sziréna le van kötve 😡😡😡😡😠😠😠
Sziasztok segitséget szeretnék kérni lupo 1.7 SDI reggel mikor pára van inditás után pár percel abs légzsák kigyuladd halványodik a músszerfal generátorrol megy az autó utána leálítom és nem indul valami leszivja az aksit de csak reggel mikor párás az egész autó ha delután vagy nap közben megyek vele semmi. ien probléma nincs vele. valaki esetleg tapasztalt hasonlót vagy ha van valami tipje azt nagyon megköszönném.
A hiba a következő: a motor hidegen-melegen szépen indul, nem füstöl. 313.000km van benne, minden eredeti, gyári.2001-es. Az autó néha azt csinálja, hogy hirtelen meglődözik, mint ha nagy gázt adnék, de aztán minden ok. Ma reggel hirtelen megemelkedett az alapjárat kb. 1200-ra. A VCDS azt írta ki, hogy a 2. henger PD eleme "beminuszol". Fogyasztás egy kicsit megnövekedett kb. 4-5 decivel.
Lehet, hogy PD elem hibás? Egy tömítés csere megoldaná a problémát?
Van e értelme bontottat venni, esetleg felújítani?
Hali, Nekem is rangatott a valto, de foleg mikor nagyobb sebessegbol kellett visszakapcsolnia. az oka az volt, hogy a valtoban megadta magat egy csapagy. Vegeredmeny az lett, hogy kb 1000km utan a valto hazat is kilyukasztotta a valto fogaskereke.... szerencsere a valtoban a fogaskerekek nem serultek, csak a valto hazat kellett hegeszteni es a csapagyat cserelni
Par honap szereles utan most lett osszerakva es szepen mukodik!
Sziasztok kedves fórumozók..Idegbajt kapok már a Lupotól lassan . Leírom a teljes hibafolyamatot..Vettük egy éve kb minden szuper nyomástartó gömb cserélve..kiválóan vált..kb 500 km megtétele után a hidraulika olajtartályból kupakon keresztül olajat nyomott ki lejtőn állt..gondoktuk bizti sok volt benne! Hibátlanul működött továbra is! Nemsokára turbó geometria pucolás stb minden király ment mint az állat!Lettetem garázsba másnap indulás simán viszont váltásnál ránt!Nem szórja a sebességet, minden más ok de ránt sebességek között!Voltunk Doninál váltókulissza hiba miatt nem tudott beállítást csinálni mert az rossz!!!Kicseréltül beállítás ok már és még mindig vág a váltások között!! Szerintek mi lehet a baj!Kuplung mintha kicsit mozdulna mikor berakja 1esbe.Ötleteket szívesen fogadok..mert már ott tartok felgyújtom!! Köszi előre is!
Nemrég vettünk egy Lupo-t. 1999 évjárat, 1.2 TDI. 2005-ig már elolvastam a fórumot, sok a hasznos információ.
Azt terveztem, hogy elviszem Doni-hoz egy alapos átvizsgálásra.
A gond az, hogy pillanatnyilag nem indul el. Az önindító forgatja a motort, de nem indul. Az izzítás kijelző nem gyullad ki, és azt tapasztaltam, hogy ha az nem gyullad ki, akkor nem is fog elindulni.
Először azt csinálta, hogy egyszer csak menet közben leállt. Ekkor a motor teljesen meleg volt, már kb. egy órája mentünk vele. Újraindítási kísérletre nem indult egyből (és nem is gyulladt ki az izzításjelző) de harmadik kísérletre az izzításjelző kigyulladt, és el is indult.
A hiba kb. egy hétig nem jelentkezett, nem állt le, könnyen indult.
Következő leállás az indulás után kb. 1 km-el történt, de indítási kísérletre egyből beindult.
A hiba néhány napig ismét nem jelentkezett, ennek ellenére a fórum olvasgatásának következtében kicseréltem a féklámpa kapcsolót.
Következő alkalommal kb. 500 m-t tettem meg a leállásig, utána elég sokáig nem akart elindulni. Nyomkodtam a féket, mozgattam a váltót, és egyszer csak elindult (kb. 15-20 próbálkozás után).
Legutolsó alkalommal a motor beindulását követően kb. 5 másodpercen belül leállt. 3-4 indítási kísérlet után ismét beindult, majd pár másodperc múlva ismét leállt. Na azóta nem indul, izzításjelző nem gyullad ki.
A hidraulikaszivattyú, nyomástároló jó lehet, öt nap állás után ajtónyitást követően kb. 10 másodpercig működteti a szivattyút.
A hidraulikaolajat nemrég cserélték benne, az előírt VW olaj került bele (csomagtartóba van a megmaradt olaj).
Állítólag váltóbeállítás is volt rajta tavasszal, amikor működött, nagyon szépen kapcsolgatta a sebességeket.
Nem tudom, hogy van e bármilyen összefüggés, de a turbó nem működik. A vákuumcsövek tele voltak lerakódással, így nem is tudta mozgatni a turbó geometria szabályzóját. Miután kitisztítottam a csöveket, már mozog a szabályzó vákuum henger, de a turbó hatása továbbra sem érződik. Sajnos eddig jutottam.
Ha valakinek van ötlete, előre is köszönöm a segítséget.
Egy ideje agyalok azon, hogy be kéne újítanom egy Lupo-t. Újságkihordáshoz kellene,
ami napi: - 100+ megállást jelent,
- majdnem a megállások számával megegyező ajtó nyitást-csukást jelent,
- nagyon sok forgolódást, megfordulást, kormánytekergetést igényel,
- többnyire 1-es, 2-es, 3-as fokozatot használom.
Szóval kapna rendesen az autó.
Azért gondoltam erre, mert kicsi a mérete (könnyű forgolódni az utcákban), alacsony a fogyasztása, és német (ami nekem annyit jelent, hogy megbízható). Már 3 napja olvasom a fórumot, napjainktól 2012-ig visszamenőleg elolvastam minden kommentet, de megfelelő választ nem kaptam arra, hogy jó lenne-e ez az autó nekem dolgozni, vagy nem. Nos, akkor most megkérdezném azokat, akik próbálták, vagy most is végeznek hasonló munkát Lupo-val, hogy ajánlják-e vagy nem ezt az autót nékem. Előre is köszönöm válaszaitokat.