hátha neked mind1 h.1kg kenyeret viszel haza vagy 50kg akkor rendben.....ha némileg utánaolvastál volna a drl történetének h.miért is lett kitalálva nem kérdeznéd miért is nem elég a tompított. a másik elég sok autót látok így hideg időben mikor köd van kora reggel lámpa nélkül közlekedni,ugyan ezek a kocsik drl-el simán jobban lát6tóak lennének de még helyzetjelzőt sem raknak és így igen zavaróak. miért?mert a látni-látszani elvből a látszani nincs. azt h.szerinted ezek gagyik,saját véleményed lehet van aki még 1etért veled,ez van majd ha lámpa nélkül mész korlátozott látási viszonyok közt és kihajtanak eléd és koccanás lesz elgondolkodsz h.miért nem láttak. magyon sok autóst látok fényes nappal de nagy ködben városban lámpa nélkül és csodálkoznak ha karambol van. az utólagos rendes drl vezérlős azaz úgy nemtudsz közlekedni h.ne világítson tehát látnak,elég sok helyzetben voltam mikor elég 1értelműen látni lehetett h.azért nem hajtottak ki elém mert lát6tó volt h.világít a drl pedig majd 100m-re volt az autós de inkább várt. az h.van gagyi drl más tészta,mert tény h.van
a védelmet úgy tudnám elképzelni a leírtak szerint h.bekapcsolásnál nem ad teljes teljesítményű töltést amit a generátorról kapna hanem lépcsőssen adagolva,de az h.ezzel valóban véd és meddig az más kérdés. bár szerintem amúgy sem úgy indítunk h.kapásból gyújtás ráadása előtt már lámpát kapcsolunk,eleve "lehúzzuk" az akksit így pláne így hidegben.
Miért van erre az utólagosra szükség? Ha felkapcsolod a tompítottat az miért nem elég?
Nem győztél meg, szerintem akárhogy, akárhova teszed gagyi. Úgy értem olyan mint az utólagosan felszerelt pótféklámpa, amit középre szoktak tenni a hátsó ablak tetejére. Mondjuk az utóbbinak még haszna is van, nem úgy mint a menetfénynek a tompítottal szemben.
ez valami kamu lehet,mi az h. "zárlat elleni védelem" az izzó maga relatív zárlat miatt izzik fel azaz világít,másképp nemnagyon hinném h.zárlatos lehet 1 izzó. ha elszakad a szál már nemvilágít de zárlat sincs és az is h.kevésbé terheli a vezetékezést..nem 55w lesz a felvétel mert másként nemnagyon tudná védeni a táprendszert, aztmeg igen nagyon hihetetlen h.csináltak volna elektronikus szabályzót izzókra ami mondjuk a kocsiban levő feszültség ingadozásokat "kisimítja". legalábbis ilyen működést tudnék elképzelni ami az izzó védelmét szolgálná. de az a zárlat elleni védelem,ennél nagyobb baromságot nem halottam még....:)))))))))
Egy üzletben a GE Megalight Ultra 90+ ajánlották (2db 5400 Ft) és hogy ehhez mindenképpen ajánlott két darab ilyen kiégésgátló (LINK), ami majd 10e még. Erről le is mondtam rögtön, de érdekel, hogy ez valóban érne valamit vagy csak lenyúlás?
Most úgy áll, hogy a WH mellett maradok (ha találok), mert a NightGuide biztos nagyon drága és félek, hogy ez igy gyorsan kiég.
gyári Hella menetfény közelről,igen szélesen világít de persze a led fókuszpontja előre van. ez is Hella utólagos menetfény és szélesen szórja a fényt.és ezt a típust látom legtöbbször utólagosként, és a dplerre valóban azt mondom h.gagyi és zavaró lehet és pláne teljesen szabálytalan.
ez a kijelentés azért nem teljesen állja meg a helyét,messziről látva Audit a "ledszempillás" kivitelt nemnagyon mondod meg h.xenon világít vagy a menetfény. a másik butaság h.a gyári drl este nem világít, izzós gyári drl-ek valóban nem világítanak szemben a ledessel amik a helyzetfényt is funkciónálják. Skoda Octávia ködlámpa mellet izzós drl, WV típusokon izzós drl tompított esetén lekapcsol, Opel 1es típusain Skoda RS, Lancia Delta,Merci,Audi a ledesek lehalványodnak hja és még nem beszéltünk a BMW-hez kap6tó 6000K power ledes szettről ami a karikákba rakva simán menetfényt csinál belőlük.
1 mi az h.rosszul beállított utánzat? mutass már olyan utólagos drl ami nem "utánzat",végülis mind1ik utánzat ha nem is lámpatest típusilag hanem funkcióban. másik az h.van aki úgy köti be h.tompítottra nem kapcsol le és téged zavar abban tökéletesen 1etértek mivel az engem is zavar. nálam vezérlő van azaz tompítottra lekapcsol teljesen. érdekes látásod van ha azt mondod h.a sok nem nagyfényű led ami szembe világít zavar. ezek szerint a mondjuk 25cm ledcsíkok amik tényleg csak dekorácíós célra vannak és igen gyenge fénnyel rendelkeznek téged vakítanak? akkor miként viszonyulsz az 55w tompítotthoz????? annak igencsak nagyobb fénye van. mind a gyári drl mind az utólagosnak a feladata h.szembe világítson,ha jól megnéznél akár gyári drl is látnád h.a izzó-led körüli rész úgy van tervezve h.minnél közelebbről minél szélesebben szórja a fény azaz lát6tó legyen a kocsi.
Hosszas keresgélés után úgy döntöttem, hogy a Philips Night Guide H7R izzókat fogom betenni az utólagos xenon helyett a tompítottba.
A reflektorba is szeretnék erősebbet a gyári helyett. Melyik lenne jobb szerintetek: Philips Night Guide H1 vagy White Hammer H1? A Philips H1-ben is 3 színű?
A ködlámpa HB4-es úgyhogy marad a gyári, és a helyzetjelző is marad.
Most vettem Tungsram megalight-ot +90%,sztem a NB-rel közel egyforma a fénye,az élettartamáról nem tudok nyilatkozni,de biztos vannak itt olyanok akik már használják régebbóta
Skoda Fabia 1.4-be szeretnék lecserélni az izzókat (a legegyszerűbb Narva van most benne).
H7-es kell. Kb két éve volt benne Osram NightBraker, ami nagyon jó volt, de baromi gyorsan kiégtek, az egyik kb 3 hónap, aztén vettem mellé egy másikat, majd az is, és röviden rá a harmadik is, szóval ahogy olvasom a neten, nálam sem bírta fél évnél tovább és drága is volt.
Most látom, hogy van a NB+, ami állítólag jóval tovább tart, igaz ez?
Gondolkodom még a CoolBlue-n is, az mennyire ajánlott? Jó velük vezetni? Ezek is olyan gyorsan égnek ki, mint az NB-?
Ezért váltottam az X-treme-re a tompítottban (NG-t akarok keríteni valahonnan, persze ami nem arany árfolyamban van), azon csak egy másfél milliméteres kék csík van felül körbe, a NG meg a refibe került.
Nekem most volt kb egy évig Osram NB +90. Hozzáképest semmivel sem rosszabb a White Hammer pedig csak +50.
majd meglátjuk katyakban, esőben, párás időben.
Nagyon sokat perse nem várok elvégre nem ködös időre van, de azért többet várok mint a sportligh. Ez is jó szárazon, de csak ott. Esőben meglepően gyengén teljesített nálam
(kékes búra).
Ezek a festettek a divaton kívül, semmi előnnyel nem bírnak + még fényerőt is vesznek el.
Ez már egy több mint 3 éves teszt, és nem gondolnám, hogy az izzógyártók nem fejlesztettek volna az óta a visszajelzések, tesztek alapján. Akkoriban a NB sem +90% volt még, ha jól emléxem, az X-treme is csak +50%-ot igért.
Ma hajnalban a ködös időben hibátlan volt a Whire Hammer, a gyári Philips (+30%) és az Osram SS-hoz képest. A xenon (5k) ilyenkor használhatatlan volt nem bánom, hogy 3 év után visszaálltam halogénre.
Kezd világosodni a kép. Sajnos nem vagyok gondolatolvasó, így nem tudtam kitalálni, hogy mihez képest nem nagy fényerejű az általad kritizált DRL. Abban viszont tökéletesen igazad van, hogy ezeket a tompítottal együtt üüzemeltetni nem szabad. A szemedet viszont nem a kínai gyártás vagy a rossz beállítás miatt zavarják, hanem azért mert a nappali használat miatt eleve úgy vannak kialakítva, hogy minden irányba szórják a fényt.
A tompítotthoz képest a menetfény LED-je nem nagy fényerejű. Előző hszemben raktam fel képeket is (gyk), hogy érteni lehessen miről írok.
Még egyszer kicsit szájbarágósabban a kedvedért. A gyári menetfénnyel semmi bajom se nappal, se este. A gyárival este főleg semmi bajom, mert olyankorr az ugyebár nem világít. Az utángyártott ami jól van beállítva (nem szembe világít csak nappal), szintén semmi bajom.
Bajom azzal van ami sötétben is a fényszóróval egyidőben világít, jóval kisebb fényerővel, de mivel rosszul van beállítva (és szembe világít) sokkal zavaróbb. Ha most nem sikerült megérteni, akkor rádhagyom, nem erölködöm tovább (a többieket biztos jól szórakoztatod)
"viszont a sok LED ami nem nagy fényű (azaz semmire nem jó) és pont szembe világít nagyon zavaró tud lenni, rosszabb mint a tompított " Idézet Tőled. Itt írod, hogy a nem nagy fényerjú számodra nagyon zavaró tud lenni.
Pont erről írtam az előbb: "DRL nem = DPL!" Nálam is így működik. A fanyalgóknak: mióta van szabályos DRL-em, azóta nem égett ki a drága PNG-szet, nem figyelmeztetett a közeg, hogy nem ég a világítás lakott ter.-en kívűl, továbbá a világításom 135 W helyett 16 W-al terheli a kocsi motorját. Most akkor miről beszélünk?