Csak meg is kellene tanítani az embereknek, hogy este már ne süssék ki egymás szemét. Egyébként rájöttem, hogy sokan azért használják a ködzárófényt, mert az az egyetlen extra a kocsijukban (a többi kapcsoló már kötelező kresz tartozék :) ) és hát vmivel menőzni kellene...
Szóval a kresz ide vonatkózó rendelkezése, nem szó szerint.
Az első és hátsó ködlámpa/zárófény, kizárólag korlátozott látási viszonyok mellett, 50 méteres látótáv alatt, nappal használható. Kivéve az elsőt melyet ha az indokolt éjszaka is lehet használni.
Mindegyik új suzukin (új swift, grand vitara, sx4) úgy van megoldva a ködzárófény, hogy csak tompítottnál lehet felkapcsolni, azonban, ha teljesen lekapcsolod a világítást, azaz nem csak helyzetjelzőre teszed, hanem nullára, akkor kikapcsolja a ködzárót is, ezt a bajuszkapcsolón mechanikusan oldották meg. Alapvetően utálom a ködzárót, mert itthon nem tudják használni. Sokan akkor is használják, amikor épp köd van, kevesebb az aki megfelelő időben, de az sem kapcsolja le, ha mögé ér valaki, így ködben még jobben felerősítve szép lassan kiégeti az ember szemét, az esetleges előzést teljesen lehetettlenné teszi...A totalcar egyik műsorában mondták jól, hogy az ilyennek a fejét egy fél órára a felkapcsolt ködzárójához kellene tenni, szemeit nyitvatartva... :) Alapvetően az is igaz, hogy nagyon ritka az olyan alkalom, amikor szükség lenne rá, őszintén megvalva az utolsó 3 autómon akkor használtam, amikor ellenőríztem vásárláskor, hogy jó e az izzó benne...
Amióta megjelentek az export verziók '94-ben t'án, de '95-ben már biztosan, azóta nem a magyar piac a lényeg Suzukinak. Aki ezt veszi ki "A mi autónk" szlogenből, az bedől a marketingnek. Jelenleg kb. 10% jön haza, a többi export.
Az, hogy nálunk piacvezető, az egy kellemes melléktermék a cégnek. Ide hozza azokat a modelleket, amiket szerinte gazdaságosan lehet gyártani. Pl. Swift variánsai még elfértek. Liana, meg SX4 sedánhoz át kellett/-ne építeni a szalagot, nagyobb térközökre, hogy elférjenek. De a sedánok csak kelet-európai slágerek, míg a ferdehátú keresett igazán nyugatra tőlünk.
Wagon náluk bomba siker volt, úgy vélték, jó lesz nálunk is. Tesó volt Cruse, azt megtoldották nekünk, meg ezt a platformot tudtuk gyártani.
Szóval ez a " gyártsunk itthon autót hazai piacra " egy marha nagy tévedés.
Az első évek gyakorlásnak kellettek, utána a valutabevétel lett a fő célpont.
Amúgy erre emlékeztem, hogy ködlámpa tompítottal van előírva.
Én meg ködben refit nyomok. Bár a mostanin nincsen ködlámpa, a régi Swiftemen meg a gyári ködös (még sárga, kocka) hangulatvilágítás volt, de nem ért semmit ködben.
Ebből aszempontból az utolós régi Swiftek ködzárókapcsolója tetszett (nem a bekötés, mert csak tompival működött). Ha levetted a világítást, újra kellett kapcsolni a ködzárót is, tuti nem maradt úgy hetekig.
Ne azonosulj már ennyire Esztergom régi rigolyáival (régi Swift, WR+: gyártsunk itthon autót hazai piacra, ami nem felel meg a magyar előírásoknak)!
Már legalább 10 éve csak a helyzetjelző kell hozzá!
Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.
Akkor valami nem stimmel: Swit,SX4 világításkapcsoló csak akkor engedi a zárófényt, ha felkapcsoltad a világítást. De ha visszatekered a kapcsolót, akkor a ködzárófényt is leveszi magával. Az első marad rajta, ami egy külön kapcsolón van.
Csak én szeretem le-fel kapcsolgatni (a mögöttes forgalomtól függően), akkor is, ha akkora köd van, hogy csak a ködlámpa ég elöl, mint este az M7-esen.
Ja azt már én is furcsállottam, de ha miután felkapcsoltad a ködzárót és utána leveszeed a világítást, akkor már úgy marad. Nem értem a logikát benne. :)
A kopogásról: csak hidegben csinálja, és csak teljesen balra kitekert kormánynál.
Ma pl. 8 fok van, meg sem szólalt. De ha hideg van, akkor félelmetes hangja van, olyan, mintha valami el akarna törni.
Másik fórumról azt az infót kaptam, hogy több SX4-en cserélték már a kormányművet, mert ott valami csigakerék időnek előtte kopásnak indul és attól van ez. :(
Én minden fekvőrendőrt meghallok, valami gumiszerű nyöszörgéssel (tán a kanyarstabi gumijai?) Nézegettük a tízezresen, semmit nem találtunk, majd kifirrja magát. Legfeljebb úgy jár, mint a Jimny, azon is hangos volt, hát levettem a kanyarstabit mindenestől. :-)
Rég észrevételeztem, hogy eddig ez a legkultúrálatlanabb motorú Suzukim, morog, vibrál. De egy rendesen.
"2006 tavaszán a MAK felnik egyszerübb típusai akciósan 18-as méretben 33e ft-ba kerültek..." Nem véletlenül írtam ezt, mert ez nem a rendes áruk, hanem akciós áron voltak, meg mindig van jónéhány felni az országban akciósan, amit berendeltek, de nem mennek el, ezért minimális veszteséggel is de megéri eladni nekik. Én is ilyet kerestem. Az S5-ök most már túl vannak 60.000 km-en, max /45-ös gumikkal, de még mindig hibátlanok, pedig az SX4-gyel építkezésekre jártam szántóföldön, sárban, köveken. Lehet nem egy Lexani (http://wayneswheels2000.com/Lexani-Wheels-2007.html), de megjenésre meg a magyar utak elviselésére sem rossz, főleg ebben az árban. A másik, hogy most épp egy 2 tonnás Legend alatt álnak, mint téli felnik, de ha rosszak lennének, akkor már nem lennének használatban, mert nem tudok lassan menni. Ja és az eddigi legkisebb oldalfalu gumikkal (215/45r18), mert téliben ez a méret a megfelelő... Nem akarom megvédeni ezeket a kerekeket, mert nekem csak munkaeszköz és tudom, hogy van jobb is, de a mindennapi használatra ezek is tökéletesen megfelelnek, főleg így, hogy egy garnitúra 450 körül áll meg gumival...
Enyémnél is megjelent kb. 10 e. km után 1800-as fordulat körül egy kis rezonancia, kíváncsi vagyok mi okozhatja. Annyira rezonál, hogy a hátsó rendszámtáblámat ki kellett nyomni sziloplasztal, mert zörgött az is tőle (na erre amúgy is ráfért, mert lecsukásnál is idegesített).
Tavasszal majd nekiállok a zajgyilkolásnak, kibitumenlapozom a tűzfalat a kerékdobokat, meg talán a fenéklemezt is, rakok a kipufogórendszerbe flexcsövet, és beállítom a motorbakokat.
Hallottam olyanról, hogy a katalizátor betéte is szokott ilyen rezonanciákat okozni.
Azért kiváncsi lennék én arra a minőségi felnire amit 30 rugóért megkapsz.
Egy Stilautó SR800-as 16-osban is 40 rugó körül van. És a felni itt kezdődik. A te általad említett márkárol maxx az ára de nem a minősége jut eszébe egy autósnak.
No de mindegy mert amíg megpróbáltál engem kiokosítani el is kelt a garnitúra. :))
A kerékátmérő mindössze nem egész 2 cm-rel növekedett, a 205 helyett, 225-ös gumik kerültek fel. Egyedül az ET változott a futómű geometriájában, de az sem kiugróan nagy értékkel. Ha megmaradt volna az SX4, akkor biztosan többet is lehúzott volna, mert így 40.000 km-rel a háta mögött is hibátlan volt a futómű. Mielött eladtam, mindent átnézettem rajta márkaszervízben. 2006 tavaszán a MAK felnik egyszerübb típusai akciósan 18-as méretben 33e ft-ba kerültek, ez ami az SX4-en volt (MAK S5) meg 42e ft/db. Vadi újak, nem használtak, gyárból hozatva. Most nézegetek tavaszra 19-es kerekeket a Legendre (mert ezek a 18-asok lettek a legenden a téli felnik), és olyan 45-50 között lehet kapni az új MAM felniket... A felni árak évről évre esnek.
1.5-ös SX-em van. Kb. 24 000 km-nél elkezdett kiadni magából valami nagyon kellemetlen bőgő/zúgó hangot. Eleinte a kipufogó rendszer hibájára gyanakodtam, de kiderült, hogy az rendben van. Egy autószerelő ismerősöm szerint a motortérben van valami vibráció. A jelenség 2200-as fordulattól 2800-ig tart. Az én használatomban a legtöbbet ebben a tartományban dolgozik a motor. Elvittem szervizbe. Fél órát izzadtak vele, beletettek néhány gumilapocskát (gondolom a vibrációt csökkentendő), aztán utamra küldtek. A művelet annyit eredményezett, hogy a bődületes zaj megjelenési tartománya 2500-3000-ig csúszott el. Rendkívül kellemetlen, mély frekvencián dübörög a gép az utastérben, ami nagyon idegesítő és fárasztó. 24 ezer km-ig semmi baja nem volt. Azóta olyanok is egyből kiszurták, akik soha nem ültek még a kocsimba. Tapasztalt ilyet valaki? Tudtok hozzászólni?
Hát azért egy 225-ös 18-as kerék már szerintem a ló másik oldala. Tutira qva jól néz ki, az nem kétséges. De kiváncsi lennék hogy a normálishoz képest mondjuk mennyi idő alatt fognak tönkremenni a féltengelyek, összekötők, féktárcsák csapágyak stb. Biztos vagy benne hogy ugyan annyit fog bírni az autód mint egy az autóhoz tervezett kerékmérettel? Sokan beleestek már ebbe a csapdába Swiftesek, Ignisesek. Aztán 3-4 évesen teljes futóműgenerált kellett csinálni.
De mindenki úgy csinálja ahogy neki jól esik, én csak hangosan gondolkodtam. Gyanítom a Sportom 195/45-ös gyári mérete sem véletlen. 30 ezerért 18-as kerék meg hát . . . . . . . , na nem is megyek bele mert ott már kétségek merülnek fel a részemről.