Azért az se lehet semmi, mikor qpp kolega nekiereszti a sárnak a Gép-ét! Szépen dolgozhatnak a nagy ballonos gumik. Utóljára a Hadseregben ('85) láttam. Nagyon megnézném!
Én is úgy emlékszem, ilyen típusú kocsi állt a MOL székháznál. Hogy pontosítsak, a BME Schönherz villanykari kollégium előtt. Mikor még egyetemre jártam, azt hallottam, megkapta a Villanykar.
Ha már D 566 terepezett, jelzem, decemberben én is. Persze tettem ezt a legnagyobb hóesésben, 30-40 centis hóban a parkerdőben (Őrség). A Nivával élmény volt a nagy hóban az eszetlenkedés, de -ahogy én azt előre is láttam- jöttek a gondok: az út végén meg kellett valahogy fordulni, és erre nem igazán volt megfelelő placc. Lementem az útról egy viszonylag enyhe lejtőre, gondoltam, visszatolatok. Igen ám, de ott a hó alatt jeges fű volt, úgyhogy a kocsi kipörgött, csúszott, stb. Aztán mikor végre visszatolattunk az útra, kissé elszámítottam magam, és egy laza kormánymozdulattal ismét bele a nagy hóba... Mivel ekkor már erősen sötétedett, és benzin/aksi viszonylatban sem voltunk éppen toppon, úgy döntöttem, külső segítséget veszek igénybe. (Ja, és mint közben kiderült, nem volt még fagyálló a hűtőben (ezt én nem tudtam), úgyhogy nem lehetett a kocsit éjszakára kint hagyni, nehogy szétrepessze a hűtőt a jég). Kissé kínos volt este hatkor, sötétben érdeklődni, hogy izé, kühüm, traktor kéne... Ráadásul be a dzsindzsába... De aztán megoldódtak a gondok.
Ma lefotoztam a közvetítőkocsi 'rendszámát' és még valamit. nem akartam piszkálni azt az ázott papírt, én sem örülnék neki, ha valaki basztatná a cuccaimat:
a tatra-s kép elég szar lett, mert vezetés közben készítettem :)
> Olyan mint a RO-LA vagoné, csak forditott. Vasúti jármű >nagyvasra.
Nyert!!!
Talán tudjátok, Svájcban minden eszközzel próbálják megakadályozni a közúti forgalom térnyerését. A vasúti áruszállítast óriási pénzekkel támogatják, a kamionforgalom elé mindenféle adminisztratív akadályokat emelnek. Mivel egyre kevesebb üzemnek van ott is iparvágány-kapcsolata (pedig nagy állami támogatást kap, aki kiépíti), ezért lehetôvé teszik, hogy a vasúton érkezô áru átrakás nélkül a címzetthez érkezzen. A vasúti kocsit teszik fel egy közúti trélerre. Sajnos ilyen szállítást nem sikerült elkapnom, de az eszközt lefényképeztem. A képen a felhajtókocsi látszik, amin a vasúti kocsit a trélerre felráncigálják. A két ferde sín természetesen ugyanolyan távolságra van, mint a vasúti sín.
A tréleren nincs hagyományos sín, a vasúti kocsi a kereke nyomkarimáján gurul fel trélerre és a következô képen ennek a "sínjét" és a rögzítô éket lehet látni:
Üdv mindenkinek! Szia qpp! Gratulálok a talpraállításhoz! Ha Füzesabonytól száz km-en belül esne, én is szivesen megnézném a vasadat. Ha egyszer megjáratod. Remélem nem vagyok tolakodó! Zúgattam picit tegnap a magamét. Ez egy fokkal kisebb, de így is alig győzöm itatni. Országúton a legszolidabb étvágya is 32L, terepen meg...... (Egyszer tán még vastalálkozót is tarthatnánk. Emőd?)
A weblapon előfordul még hiba mert nem én csinálom és nem tudom lecserélni a felküldött adatokat .Sok helyen még adat sincs.Lassan ahogy egyeztetünk felkerülnek a helyes adatok,de ez idő kérdése.
> akit érdekel megtalálja a www.csanadi.hu weblapon.
A weblapon a "motorkuli" motoros utánfutónál gyártási évnek az áll, hogy 1949. Ezt én nem nagyon hiszem. Még emlékszem, amikor megjelentek ezek az utánfutók, márpedig 1949-re nem emlékezhetem! :-))) Az utánfutó formavilága is sokkal késôbbi. Én inkább a 60-as évek közepére, végére tippelnék.