Keresés

Részletes keresés

yenoee Creative Commons License 2006.01.11 0 0 7165
Ez a frímél. Nem jó a link, nekem legalábbis:-(
Előzmény: 603-1961 (7164)
603-1961 Creative Commons License 2006.01.11 0 0 7164
A hótoló témához:Megesik
jogepek Creative Commons License 2006.01.11 0 0 7163
sejtettem. köszi szépen!
Előzmény: rezgaras (7161)
gumidani Creative Commons License 2006.01.10 0 0 7162
rezgaras Creative Commons License 2006.01.10 0 0 7161
jogepek írta:

> miért nem inkább a konténeres verziót használják?

Gondolom, manapság már inkább azt használják, mert ilyen trélert használatban, vasúti kocsival a hátán még csak képen láttam, az utcán sohasem.
Előzmény: jogepek (7153)
D 566 Creative Commons License 2006.01.10 0 0 7160
Üdv! Régen ilyennel jártak hibára a kolegáim. Szerencsére én nem.
Előzmény: Sinbiciklis (7157)
jogepek Creative Commons License 2006.01.10 0 0 7159
Múltkor szóba került ez itt, és az egyik kolléga egy baromi részletes leírást készített ezekről. Abból ki is derült, hogy ez az az autó.
Előzmény: G400CDI (7155)
D 566 Creative Commons License 2006.01.10 0 0 7158
Azért az se lehet semmi, mikor qpp kolega nekiereszti a sárnak a Gép-ét! Szépen dolgozhatnak a nagy ballonos gumik. Utóljára a Hadseregben ('85) láttam. Nagyon megnézném!
Előzmény: G400CDI (7155)
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.01.10 0 0 7157
1 profi szerkezet:Vasutas fórum > Elveszett vágányok..5188.hsz.
Előzmény: rezgaras (7152)
D 566 Creative Commons License 2006.01.10 0 0 7156
Megtaláltál? SZ
G400CDI Creative Commons License 2006.01.10 0 0 7155

Én is úgy emlékszem, ilyen típusú kocsi állt a MOL székháznál. Hogy pontosítsak, a BME Schönherz villanykari kollégium előtt. Mikor még egyetemre jártam, azt hallottam, megkapta a Villanykar.

 

Ha már D 566 terepezett, jelzem, decemberben én is. Persze tettem ezt a legnagyobb hóesésben, 30-40 centis hóban a parkerdőben (Őrség). A Nivával élmény volt a nagy hóban az eszetlenkedés, de -ahogy én azt előre is láttam- jöttek a gondok: az út végén meg kellett valahogy fordulni, és erre nem igazán volt megfelelő placc. Lementem az útról egy viszonylag enyhe lejtőre, gondoltam, visszatolatok. Igen ám, de ott a hó alatt jeges fű volt, úgyhogy a kocsi kipörgött, csúszott, stb. Aztán mikor végre visszatolattunk az útra, kissé elszámítottam magam, és egy laza kormánymozdulattal ismét bele a nagy hóba... Mivel ekkor már erősen sötétedett, és benzin/aksi viszonylatban sem voltunk éppen toppon, úgy döntöttem, külső segítséget veszek igénybe. (Ja, és mint közben kiderült, nem volt még fagyálló a hűtőben (ezt én nem tudtam), úgyhogy nem lehetett a kocsit éjszakára kint hagyni, nehogy szétrepessze a hűtőt a jég). Kissé kínos volt este hatkor, sötétben érdeklődni, hogy izé, kühüm, traktor kéne... Ráadásul be a dzsindzsába... De aztán megoldódtak a gondok.

 

Hát ez van, Übung macht den Meister...:))

Előzmény: jogepek (7037)
jogepek Creative Commons License 2006.01.10 0 0 7154

Ma lefotoztam a közvetítőkocsi 'rendszámát' és még valamit. nem akartam piszkálni azt az ázott papírt, én sem örülnék neki, ha valaki basztatná a cuccaimat:

 

a tatra-s kép elég szar lett, mert vezetés közben készítettem :)

jogepek Creative Commons License 2006.01.10 0 0 7153
elmés, bár miért nem inkább a konténeres verziót használják?
Előzmény: rezgaras (7152)
rezgaras Creative Commons License 2006.01.10 0 0 7152
Sinbiciklis írta:

> Olyan mint a RO-LA vagoné, csak forditott. Vasúti jármű >nagyvasra.

Nyert!!!

Talán tudjátok, Svájcban minden eszközzel próbálják megakadályozni a közúti forgalom térnyerését. A vasúti áruszállítast óriási pénzekkel támogatják, a kamionforgalom elé mindenféle adminisztratív akadályokat emelnek. Mivel egyre kevesebb üzemnek van ott is iparvágány-kapcsolata (pedig nagy állami támogatást kap, aki kiépíti), ezért lehetôvé teszik, hogy a vasúton érkezô áru átrakás nélkül a címzetthez érkezzen. A vasúti kocsit teszik fel egy közúti trélerre. Sajnos ilyen szállítást nem sikerült elkapnom, de az eszközt lefényképeztem. A képen a felhajtókocsi látszik, amin a vasúti kocsit a trélerre felráncigálják. A két ferde sín természetesen ugyanolyan távolságra van, mint a vasúti sín.

A következô képen maga a tréler látszik:

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/egyeb/miez_a.jpg

A tréleren nincs hagyományos sín, a vasúti kocsi a kereke nyomkarimáján gurul fel trélerre és a következô képen ennek a "sínjét" és a rögzítô éket lehet látni:

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/egyeb/miez_b.jpg

A trélernek mind a 8 kereke kormányozódik. Ennek a rudazatos mechanizmusa látszik az utolsó képen:

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/egyeb/miez_c.jpg
Előzmény: Sinbiciklis (7150)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.10 0 0 7151

Sziasztok!

 

Akit érdekel nyitottam egy topicot,előfordulnak benne veterán Nagyvasak is:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9134373

Sinbiciklis Creative Commons License 2006.01.10 0 0 7150
Valamiféle feljáró. Olyan mint a RO-LA vagoné, csak forditott. Vasúti jármű >nagyvasra.
Előzmény: rezgaras (7142)
rezgaras Creative Commons License 2006.01.10 0 0 7149
MALWIN írta:

> talán valamiféle vízijármű( vízibicikli?) kocsija.

Nem nyert!
Előzmény: MALWIN (7147)
jogepek Creative Commons License 2006.01.10 0 0 7148
kegyetlen a szerkezet! ;)
Előzmény: D 566 (7140)
MALWIN Creative Commons License 2006.01.10 0 0 7147
Ötletem sincs. talán valamiféle vízijármű( vízibicikli?) kocsija.
Előzmény: rezgaras (7142)
jogepek Creative Commons License 2006.01.10 0 0 7146
jogepek Creative Commons License 2006.01.09 0 0 7145
Köszönöm szépen, ha arra járok, akkor előtte megkereslek időben.
Előzmény: gpp (7133)
jogepek Creative Commons License 2006.01.09 0 0 7144
Na csak azért nem utazom, de nyárom ha bejön a motoros szezon, akkor bizony megnézem magamnak. Mindig is szerettem ezeket, de egyenlőre messziről. :((
Előzmény: 208D (7135)
jogepek Creative Commons License 2006.01.09 0 0 7143
Pontosan, nagyjából augusztus táján.
Előzmény: 504LACI (7141)
rezgaras Creative Commons License 2006.01.09 0 0 7142
Urak, egy találós kérdés. Mi ez?

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/egyeb/miez.jpg
504LACI Creative Commons License 2006.01.09 0 0 7141
Az Unimog képek Velencén készültek...
Előzmény: jogepek (7125)
D 566 Creative Commons License 2006.01.09 0 0 7140
(Elfelejtettem az előbb a beszúrást.)
D 566 Creative Commons License 2006.01.09 0 0 7139
Képeket lecsípte a technika! Probálom hármassával.
D 566 Creative Commons License 2006.01.09 0 0 7138
Üdv mindenkinek! Szia qpp! Gratulálok a talpraállításhoz! Ha Füzesabonytól száz km-en belül esne, én is szivesen megnézném a vasadat. Ha egyszer megjáratod. Remélem nem vagyok tolakodó!    Zúgattam picit tegnap a magamét. Ez egy fokkal kisebb, de így is alig győzöm itatni. Országúton a legszolidabb étvágya is 32L, terepen meg......    (Egyszer tán még vastalálkozót is tarthatnánk. Emőd?)
Előzmény: gpp (7128)
fakarusz Creative Commons License 2006.01.09 0 0 7137

Szia!

A weblapon előfordul még hiba mert nem én csinálom és nem tudom lecserélni a felküldött adatokat .Sok helyen még adat sincs.Lassan ahogy egyeztetünk felkerülnek a helyes adatok,de ez idő kérdése.

Előzmény: rezgaras (7136)
rezgaras Creative Commons License 2006.01.09 0 0 7136
fakarusz írta:

> akit érdekel megtalálja a www.csanadi.hu weblapon.

A weblapon a "motorkuli" motoros utánfutónál gyártási évnek az áll, hogy 1949. Ezt én nem nagyon hiszem. Még emlékszem, amikor megjelentek ezek az utánfutók, márpedig 1949-re nem emlékezhetem! :-))) Az utánfutó formavilága is sokkal késôbbi. Én inkább a 60-as évek közepére, végére tippelnék.
Előzmény: fakarusz (7070)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!