A nyomvonal módosításokat is figyelembe véve 2021.01.25-re elkészült az M8 gyorsforgalmi út M7-(M6) Dunaújváros szakaszára a tanulmányterv és a környezetvédelmi hatástanulmány (KHT) NATURA2000 hatásbecsléssel együtt. A környezetvédelmi engedély Üi.: PE/KTFO/906-73/2021. 2021. március 23-án került kiadásra. A tanulmányterv tartalmazta az M7-710-M8 csomópont tervét, valamint a távlati új 63 sz. főút M8 gyorsforgalmi út tengely ábráját, mint távlati építési ütemben megvalósuló a jelenlegi M8 gyorsforgalmi út tervezési projektjén kívüli létesítményt, azonban a környezetvédelmi engedélyben engedélyezett létesítményként nem szerepelnek. (Az M8 új 63.sz. főút csomópontjának helybiztosítása a jelen projekt feladata volt. Az M7-710-M8 csomópont szerepelt a 2008-ban kiadott környezetvédelmi engedélyben, amely engedély teljes terjedelemben visszavonásra került 2021.05. 07-én, PE/KTFO/2022-4/2021. ügyiratszámon.)
Lehet véletlen, hogy a fórumon a Kht visszavonása előtti napokban tettem közzé észrevételeimet...
2021.04.30 54180 2021.05.06 54220 és 54226 posztokban
A történet alig több, mint 1 hónap múlva már folytatódik is:
A tervezési feladat bővítése M8-M81 elválási csomóponttal 2021. június 11-i keltezéssel, KIFEF/64612/2021-ITM iktatószámmal, az Innovációs és Technológiai Minisztérium elrendelést adott ki, mely szerint a jelen tervezési projekt feladatai közé rendelte az M8- M81 elválási csomópont terveinek elkészítését, a Székesfehérvár-Dunaújváros főirányként történő figyelembe vételével. (Az M81 2x2 sávos, 20 m korona szélességű gyorsforgalmi út, amely korábban az új 63 sz. főút nyomvonalán kerül megvalósításra.) Az elrendelés továbbá tartalmazza a közel 58 km-es M8 gyorsforgalmi út második építési ütemnek megfelelő további tervezést is. I. ütem: M6 autópálya és a meglévő 63. sz. főút közötti szakasz: a tervezett Székesfehérvár (M7 autópálya)-Sárbogárd (M8 gyorsforgalmi út) közötti új, Székesfehérvár-Dunaújváros főirányú M8-M81 elválási csomópontjával, továbbá a meglévő 63. sz. főút tervezett csomópontjával, illetve ennek környezetében új Sárbogárdi mérnökségi teleppel, II. ütem: meglévő 63. sz. főút tervezett csomópontja és az M8 M7 - 710. sz. főúti csomópont közötti szakasz: az M8-M7-710.sz. főúti csomópont teljes értékű csomóponti kialakításával. A feladat bővítésének és az építési ütemezésnek figyelembe vételével a hivatkozott, 2021. márciusában kiadott környezetvédelmi engedélyt módosítani szükséges. A korábban elkészült KHT dokumentációja a minisztériumi elrendelés alapján kiegészítésre került az M8-M81 csomóponttal, továbbá az ütemezett kiépítéssel. A M7-M8-710 csomópont bővítése és az M7 autópálya 71 sz. főút csomópontjának átépítése az M8 gyorsforgalmi út megjelenése miatt válik szükségessé, ennek a gyorsforgalmi útnak is szerves része. Mivel a csomóponti rendszer mindkét eleme az M7 autópályán kerül bővítésre, illetve átépítésre, ezért a csomóponti rendszer környezetvédelmi engedélyeztetése külön eljárás keretében történik, azonban mint kummulatív hatás megjelenik jelen dokumentációban is.
Érdemes elgondolkodni:
Mindez a komáromi híd átadása UTÁN (Meg a Székesfehérvár - Mór lobbi érdekében)
De nem ez a baj, hanem, hogy a híd már 2017-től épült, Mégsem történt meg az "együttgondolkodás."
Szomorúan látom, hogy a fórum leállt, igaz, az SSC is...
Mindenki vár a nagy bejelentésekre?
Elvileg július 1. a Költségvetés benyújtásának napja.
Addig is Peter 601 bedobott egy témát M8 (M7-M6):
Jun 19, 2022 Mégis a Balatonig épül majd az M8, tehát a korábbi M81-es kavarást szerintem el lehet engedni...
Nem késett a válasz aladar-tól
Jun 20, 2022
Nincs kavarás az M81-gyel, mert a belinkelt körny. védelmi engedélyezés csak a csomópontra vonatkozik, pontosabban annak M7x64 sz. főúti csomópontjára vonatkozik.
Jelenlegi tervek szerint: 2026-ig: M8 Dunaújvárostól Sárbogárdig épül ki, valamint M81 Sárbogárd-Székesfehérvár szakasza 2036-ig: M8 Sárbogárd-M7 között
Köszi! Azt hittem valami beépitett figyelmeztető (pedig gyorsan sem mentem, a megengedett 90 alatt), de akkor ez a magyarázat :) Igen ilyen balosból jobbosba átmenetben van mind a három.
Gondolom ugyanaz lehet, mint az M4-en Üllő-Monor térségében, rövid szakaszokon csíkokban keresztben fel van marva az aszfalt, ott ahol dőlésváltás miatt nem folyna le rendesen az esővíz sima aszfalton.
Az 1-es úton Komáromtól Győr felé haladva, Ács előtt, három helyen, nagyon fura hangot ad az autó 3 keresztbe aszfaltcsikon áthaladva, egy ilyen "tompa dudálás" szerű hang. Először abszolút nem tudtam mire vélni mi a f...sz volt ez, se előtte se utána nem adott a kocsi ilyen hangot, most már párszor arra vezetve látom hogy teljesen fix helyeken van ez.
A 4-es az elmúlt két évben fejlődött sokat, de nyilván Debrecenig továbbra sem igazi alternatíva, max Püspökladányig. Ha majd megépül Kisújszálláson túlig, akkor talán paritásban lesz időben Debrecenig.
Debrecenből Pest felé én inkább a 4-esen indultam el, minthogy az M35-ön kerüljek egy jó nagyot. Időben nagyjából ugyanannyi volt a menetidő mindkettőn, de a távolság a 4-es (M4) javára szólt.
Én is így voltam/vagyok vele (+az M3-M35 felé nagyobb sebességgel/fogyasztással jön ki az azonos útidő), de az autóút után úgy éreztem: szétrázza az autómat a 4-es, (nyilván balesetveszélyesebb is a nagyforgalmú, 2x1 sávos, rossz minőségű szakasz. De belefogtak most egy építkezésbe (talán körforgalom) Szapárfaluban, és jelzőlámpás irányítású félpályás lezárás van. A Waze a falu jobb, majd bal szélén talált kerülőutat át a 4-esen; a 4-esen autók tucatjai ácsorogtak pénteken éjszaka! És az építkezést őszig mutatja az Útinform! Te igaz busszal vagy? Akkor marad a dugóban veszteglés a 4-esen.
Debrecenből Pest felé én inkább a 4-esen indultam el, minthogy az M35-ön kerüljek egy jó nagyot. Időben nagyjából ugyanannyi volt a menetidő mindkettőn, de a távolság a 4-es (M4) javára szólt, főleg azért is, mert az M1-en mentem tovább, így az M4-ről az M0-án kevesebbet kellett menni mint az M3-ról. Mióta átadták az M4 újabb szakaszát (Törökszentmiklóstól), azóta nem jártam arra, de ez megintcsak a 4/M4 malmára hajtja a vizet. De a 4-esre a 4206-os útról érkezve meg egyértelmű a helyzet. Alternatívaként esetleg annyin lehet agyalni, hogy M4-M0-M1, vagy M4-405-M5-M0-M1 legyen az útvonal, de akkor már az első variáció "egyenesebb". Vagy kétszer jártam az utóbbi nyomvonalon mikor Pilisnél még nem volt kész az M4.
Legalább Kisújszállásig megépíthetnék az M4-est -a két lakott területi szakasz (Kenderes és Szapárfalu) egy egyszámjegyű főúton egyébként sem gyakori már az országban- utána már haladósabb. Bár utána meg a burkolat olyan ramaty, sok sebességkorlátozással, hogy a régi 4-est is lehetne végre felújítani. Mindenesetre a Szapárfalui útépítés -többszáz méteres torlódással- miatt sokáig az M35 marad alternatíva nélkül.
Az M30-asnál van akadály. Határnál 2x1 sávra van szűkítve, habár 2x2 re van kiépítve (sárga sávfestés, beton terelőelemek, stb.). A szlovák oldalon meg ott van egy kisebb szükségellenőrző-pihenőhely kiépítve mindkét oldalon.
Jó hír viszont hogy végre elkezdték építeni az R2-R4 közös elkerülőjét Kassától keletre. Kassaolcsvár és Kassamindszent között épül meg. Sajnos a Sacáig (US stell csomópontig) tartó R2 szakasz megépítése kimaradt végül ebből a projektből. Így ha a jelenlegi szakasz elkészül Tornyosnémetitől suhanhatunk az R4-en meg az D1-en 2x2-őn majdnem Rózsahegyig (Branyiszkói-alagút 2x1 kivételével). Idén meg elkezdik Eperjes északi elkerülőjét. Legalábbis a tervek szerint.
Pünkösdkor Szlovéniában voltam, M70-A5-A1-H3-A2 Bledig. Ez az olcsósított leállósáv nélküli A5 meglepett.
Az M70-ről végre van egy olyan autópálya kapcsolatunk, ahol minden akadály nélkül, 130-al át lehet suhanni egy másik országba, jelen esetben Szlovéniába, mert ez már a Schengen után épült, így nincs akadályozó tényező. Nem tudom az M30-as is ilyen Szlovákia felé? Ott majd szeptemberben fogok menni.
De hazaérve az M7-re ami elborzasztott, hogy mennyire egy szántás, és merő foltoktól hemzsegően lepusztult ez az autópálya. Az meg, hogy miként lehet, hogy itthon egy autópályán minden felüljáró, híd előtt, után nagy hupli van, még úgy is, hogy már újra van aszfaltozva az egész, mert már megsüllyedt, bezzeg Szlovén pályán ilyen nincs. Az az érzésem, hogy itthon jó drágán, de pocsék minőségben építünk autópályákat, vagy jó sokat beszedve az autósoktól minimálisan fordítunk az autópályák karbantartására, valamelyik igaz lehet. Mert pl az M5-ös akkora forgalom mellett is tükör sima, mert folyamatosan szakaszokat egybe aszfaltoznak újra.
Ami kedden hazafelé jövet meglepett, hogy Szlovéniában is végeláthatatlan kamion karavánok mennek az A1-en ép akkor Maribor felől végig Ljubljana felé, de ugyan ez volt igaz az A5-ön is hazánk felől. Nem gondoltam volna, hogy ekkora a tranzit forgalom errefelé is.
Szóval akkor el van kaszálva. Mert ugyebár a karcagi gazdák az utolsó pillanatban bele köptek a levesbe, emiatt újra kell tervezni az utat. Tehát itt még nem hogy hozzá sem fogtak a beruházáshoz, még az új tervek sem készültek el tudomásom szerint.