Azért van ebből keveredés, mert a KIA egy időben nagyban hirdette, hogy TomTom navival adja a kocsit. Aztán nem hirdette, aztán csak némelyiket adta azzal.. szóval ember legyen a talpán aki megmondja milyen van az övében, mert kinézetre meg ugyanaz (amit a KIA rendelt meg, szóval mondhatja az utána fejlesztett ugyanolyanra is, hogy az meg saját). Manapság amúgy az AndroidAuto meg a CarPlay lesznek a hívószavak, aztán mindenki olyan navit használ amilyet akar.
Nem helytálló az információd. A Kia valóban azt hazudja, hogy TomTom navigáció található az autóban, de ha valaki megszorongatja őket, akkor változtatnak, és saját fejlesztésűnek mondják. Én már azt is olvastam, hogy valami LG származék.
Ha netán antennahiba lenne, a biztonság kedvéért nem ártana tudni a fejegység típusát, modellszámát is, a megfelelő csatlakozású antenna kiválasztása érdekében.
Ha nem android oprerációs rendszerű a fejegység, akkor feltehetően WinCE valamelyik verziója van telepítve.
A WinCE rendszer menüpontjai között viszont található egy ún. GPS info nevű piktogram, melyre kattintva ellenőrizhető a GPS (fellelt holdak mennyisége, jelerősség).
Ezen kívül, amennyiben installálva van a Google térkép, akkor azzal is ellenőrizhető a GPS hardver működése (egyébként letölthető és telepíthető).
A GPS megfelelő üzemelése esetén szoftverprobléma lehet.
A KIA navigációról csupán annyit tudok – ha egyáltalán helytálló –, hogy TomTom navit (Navteq térképekkel) használ.
Ezért is fejeztem be a mondandómat a hármas ponttal :-)
"...ellenörzik a B-oszlopra felragasztott gyári matriácához hasonlítva..."
Már ahol ez a matrica megvan, vagy létezik egyáltalán... Az én öreg autómon a műszerfal alatt volt ez a matrica (de láttam már az üzemanyagbetöltő nyílás fedelének belsején is), de csak abroncsméret, és a hozzá tartozó nyomásérték szerepelt rajta, és szerintem nagyon kevés ilyen matricára fér el a terhelés, és sebességindex.
A fagyállók különböző színén kár problémázni. Lényeg, egy jó minőségű termék választása. Ha a régi fagyállót keverjük egy növelt élettartamú hűtőfolyadékkal, nem követünk el hibát. A legrosszabb esetben rövidül a hosszabb élettartamú hűtőfolyadék csereciklusa.
A feltételezést ellenőrizni is szükséges. Nem tartom valószínűnek, persze attól még lehet, hogy hardveres hiba áll fenn. Amennyiben a fejegység Androidos operációs rendszerű, viszonylag könnyen ellenőrizhető a GPS üzemelése. A Google Play Áruházból több ellenőrzésre szolgáló applikáció is letölthető, így pl. a GPS test is. Talán célszerű lenne megpróbálni?
Sziasztok.Egy kérdés 2011 benzines1,4 motorban milyen színű fagyálló van a hütőrendszerben mert mos vettem észre egy enyhe szivárgást a hengerfejnél nem veszélyes a szervízben azt mondták zöldet tettek akkor belle.
Nem a fogyasztás és a gyorsulás megváltozása miatt nem szabad a típusra nem homologizált méretü gumit feltenni, hanem mert az autó menetdinamikai tulajdonságai is megváltoznak emiatt, a kanyarstabilitás és a fékezhetöség, a súlypont is magasabbra kerül és a sebességmérö is csalni fog.
Ezen az sem változtat, ha ezt még -egyelöre- nem mindenhol ellenörzik, mert pl. káresemény esetén a biztosító simán megtagadhatja a kártérítés kifizetését erre hivatkozva, és az ö müszaki szakértöiket nem hatja meg az érvelés, hogy csak egy centi volt a különbség. Meg pl. az osztrák rendöröket sem, akik még a felszerelt gumi súlyindexét(!) is ellenörzik a B-oszlopra felragasztott gyári matriácához hasonlítva, különös elöszeretettel a keletröl érkezö kocsikon.
2013-as Cee'd-em gyári navigációja megadta magát. Elsőnek csak 1-2 utcával pozicionálta arrébb az autó, aztán már A város másik felébe. Mostanra csak egy pontot mutat, valami német címet.
Én a GPS antennára gyanakszom.
Ez garanciális javítás lesz?
Vagy keressek valami ügyes kezű mestert?
Tudja valaki hogy milyen GPS antennára lehet cserélni?
"...Őszíntén, mikor nézte neked rendőr utoljára a gumijaid méretét, és honnan tudta, hogy mi a gyári méret, és mi az, ami már nem váltóméret ehhez képest? Egyébként anno a Mazdámmal semmilyen problémát nem éreztem az 1 cm-rel nagyobb sugarú gumimmal az eredetihez képest, jött ment, megállt, levizsgázott, és ugyanannyit evett kb. ..."
Nekem már nézte, hogy nem lóg-e ki a sárhányó pereme alól - de az is igaz, hogy fogalma nem volt az adatokról (egyébként gyári felni, és ahhoz tartozó méretű abroncs volt/van rajta, így minden OK).
A más méretű gumi azért csak tudja befolyásolni a fogyasztást , a gyorsulást, "erőt"... 1 cm különbség valószínűleg még nem érezhető.
"Amúgy elvagy az 1.4-es kombival, nem gyenge egy kicsit?"
Hát, fura, hogy a másfél tonnás automata 147 lovas CRV érzésre sokkal jobban ment, pedig papíron az 12,5-öt, ez 12.9-et gyorsul, de megszoktam mostanra, tök jól, halkan suhan 110 tempomattal, elindulásnál sem zavaró
Imponál, hogy az előző tulaj (húgom) budapesti dugókkal, néha országúttal 20 ezer km-es átlaga 7,8 volt, én mentem vele eddig 1100 km-t országutakon, elővárosban, és 6 literen áll, vagyis 7 literrel el fogok járni vele hétvégenként, míg a CRV ugyanígy hajtva 8,5-9,5 között evett, és belül ez szinte ugyanakkora. Nagyon bejön a fedélzeti HIFI, hogy lejátszik youtube-ról leszedett számokat is az USB-n keresztül, a tolatókamera szintén tuti, a navi se rossz, mégha magyarul nem is beszél (bezzeg szlovákul igen.)
Egyedül az zavar benne, hogy elektromos gerinctámasz ide vagy oda, 2 óra után fáj benne a hátam, bárhogy állítom az ülést. De a tesztekben dícsérték az ülését, hogy kényelmes, így biztos én vagyok ortopéd.
Jaj ne! Mégis csak új autóról beszélünk. Mindenféle képpen a garázsfeljáró átalakítása/módosítása a megoldás. Mivel konkrét helyismeretünk nincs, így a tulajdonos feladata lesz egy megfelelő szakembert találni. Valamiféle vasrámpába kondolkodnék első körben, amivel az aljzatbeton lapok szögeltérését ki lehet egyenlíteni. Dübelekkel biztonságosan rögzíthető.
Ráadásul minden új autó hasmagassága körülbelül egy év után áll be. Illetve ül be. Autótipusa válogatja mennyit, de tovább fog csökkenni ! Van is baj az új Vitarákkal....
Az a baj, hogy olyan a felhajtó szerkezete, hogy ahogy kibukkansz, egy viacoloros járdára jutsz, majd 1 m múlva megint "esik" a szint lejtősen kb. 10 centit. Mivel a Ceed tengelytávja nem olyan kicsi, ezért van olyan szög, amikor az első kerék már lent van az úttesten, a hátsó kerék meg kb. a nagy emelkedő tetején. Ilyenkor súrolja néha az alja a kijárat tetejét (érdekes, hogy letolatáskor nem ér le, ezért gondolom, hogy nem kellene nagy emelés). Ha rábetonoztatnék a hátsó kerék alá, lehet, hogy jó lenne, de mivel nem egyedül használom a garázst, így nem olyan egyszerű a dolog. Egyszerűbb lenne 4 nagyobb kerék vagy rugó.
Mindegy, van parkolási engedélyem, csak, ha már van garázsom, használnám is autóval is, nem csak robogóval, és félek, hogy megsérül valami az alján. Majd a gumisnál alánézek, ha viszem cserére.
Egyszer egy barátom a hasmagasság növelését (az autóét) "pogácsákkal" oldotta meg, megfelelő méretre esztergált - gyakorlatilag - alátétekkel, amik a rugók tetejére ültek.