Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KAti Creative Commons License 2018.10.29 0 0 28645

Nem vagyok kisegítve a konklúzióval (ami nincs):-(
"Ennek függvényében érdemes dönteni a téli kerekek felszereléséről."

Szerintem nem ez a fajta terhelés az érdekes, a való életben ez nem fordul elő, hanem a felni szélét érő ütés. Az pedig tél/nyár független.

Előzmény: manigator (28640)
Glovas Creative Commons License 2018.10.29 0 0 28644

Azért van ebből keveredés, mert a KIA egy időben nagyban hirdette, hogy TomTom navival adja a kocsit. Aztán nem hirdette, aztán csak némelyiket adta azzal.. szóval ember legyen a talpán aki megmondja milyen van az övében, mert kinézetre meg ugyanaz (amit a KIA rendelt meg, szóval mondhatja az utána fejlesztett ugyanolyanra is, hogy az meg saját). Manapság amúgy az AndroidAuto meg a CarPlay lesznek a hívószavak, aztán mindenki olyan navit használ amilyet akar.

Előzmény: stefi001 (28643)
stefi001 Creative Commons License 2018.10.29 0 0 28643

 

Nem állítottam bizton, hogy TomTom, hiszen megjegyeztem, hogy: „ha egyáltalán helytálló­” az információm!

Előzmény: gyüri (28641)
Glovas Creative Commons License 2018.10.29 0 0 28642

Mondjuzk ezt a TomTom-ot a helyükben én is tagadnám :) Saját fejlesztés, csak a TomTom gyárában készült. Az autóiparban ez megy.

Előzmény: gyüri (28641)
gyüri Creative Commons License 2018.10.28 0 0 28641

Nem helytálló az információd. A Kia valóban azt hazudja, hogy TomTom navigáció található az autóban, de ha valaki megszorongatja őket, akkor változtatnak, és saját fejlesztésűnek mondják. Én már azt is olvastam, hogy valami LG származék.

Előzmény: stefi001 (28638)
manigator Creative Commons License 2018.10.28 0 0 28640
stefi001 Creative Commons License 2018.10.28 0 0 28639

Ha netán antennahiba lenne, a biztonság kedvéért nem ártana tudni a fejegység típusát, modellszámát is, a megfelelő csatlakozású antenna kiválasztása érdekében.

 

Itt is lehet kutakodni:

 

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=GPS+antenna+for+FUNROVER&_osacat=0&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=GPS+antenna+&_sacat=0

Előzmény: stefi001 (28638)
stefi001 Creative Commons License 2018.10.28 0 0 28638

 

Ha nem android oprerációs rendszerű a fejegység, akkor feltehetően WinCE valamelyik verziója van telepítve.

 

A WinCE rendszer menüpontjai között viszont található egy ún. GPS info nevű piktogram, melyre kattintva ellenőrizhető a GPS (fellelt holdak mennyisége, jelerősség).

 

Ezen kívül, amennyiben installálva van a Google térkép, akkor azzal is ellenőrizhető a GPS hardver működése (egyébként letölthető és telepíthető).

 

A GPS megfelelő üzemelése esetén szoftverprobléma lehet.

 

A KIA navigációról csupán annyit tudok – ha egyáltalán helytálló­ –, hogy TomTom navit (Navteq térképekkel) használ.

 

Előzmény: Jake Peralta (28637)
Jake Peralta Creative Commons License 2018.10.27 0 0 28637

Nem andriodos.

Gyári

Előzmény: stefi001 (28634)
Lbx Creative Commons License 2018.10.27 0 0 28636

Ezért is fejeztem be a mondandómat a hármas ponttal :-)

"...ellenörzik a B-oszlopra felragasztott gyári matriácához hasonlítva..."

Már ahol ez a matrica megvan, vagy létezik egyáltalán... Az én öreg autómon a műszerfal alatt volt ez a matrica (de láttam már az üzemanyagbetöltő nyílás fedelének belsején is), de csak abroncsméret, és a hozzá tartozó nyomásérték szerepelt rajta, és szerintem nagyon kevés ilyen matricára fér el a terhelés, és sebességindex.

Előzmény: R. Scherbotsky (28630)
stefi001 Creative Commons License 2018.10.27 0 0 28635

 

A fagyállók különböző színén kár problémázni. Lényeg, egy jó minőségű termék választása. Ha a régi fagyállót keverjük egy növelt élettartamú hűtőfolyadékkal, nem követünk el hibát. A legrosszabb esetben rövidül a hosszabb élettartamú hűtőfolyadék csereciklusa.

 

Javaslom az alábbi link megtekintését:

http://tesztelok.hu/ne-csak-a-szinet-nezzuk-hutofolyadek-kisokos/

Előzmény: maci100kanizsa (28631)
stefi001 Creative Commons License 2018.10.27 0 0 28634

 

A feltételezést ellenőrizni is szükséges. Nem tartom valószínűnek, persze attól még lehet, hogy hardveres hiba áll fenn. Amennyiben a fejegység Androidos operációs rendszerű, viszonylag könnyen ellenőrizhető a GPS üzemelése. A Google Play Áruházból több ellenőrzésre szolgáló applikáció is letölthető, így pl. a GPS test is. Talán célszerű lenne megpróbálni?   

Előzmény: Jake Peralta (28628)
tuzer Creative Commons License 2018.10.27 0 0 28633

Nem valószínű. Új autóban is csak 2 év a garancia a fejegységre...

Előzmény: Jake Peralta (28628)
maci100kanizsa Creative Commons License 2018.10.27 0 0 28632

bocsi gyárilag.

maci100kanizsa Creative Commons License 2018.10.27 0 0 28631

Sziasztok.Egy kérdés 2011 benzines1,4 motorban milyen színű fagyálló van a hütőrendszerben mert mos vettem észre egy enyhe szivárgást a hengerfejnél nem veszélyes a szervízben azt mondták zöldet tettek akkor belle.

R. Scherbotsky Creative Commons License 2018.10.27 0 0 28630

Nem a fogyasztás és a gyorsulás megváltozása miatt nem szabad a típusra nem homologizált méretü gumit feltenni, hanem mert az autó menetdinamikai tulajdonságai is megváltoznak emiatt, a kanyarstabilitás és a fékezhetöség, a súlypont is magasabbra kerül és a sebességmérö is csalni fog.

Ezen az sem változtat, ha ezt még -egyelöre- nem mindenhol ellenörzik, mert pl. káresemény esetén a biztosító simán megtagadhatja a kártérítés kifizetését erre hivatkozva, és az ö müszaki szakértöiket nem hatja meg az érvelés, hogy csak egy centi volt a különbség. Meg pl. az osztrák rendöröket sem, akik még a felszerelt gumi súlyindexét(!) is ellenörzik a B-oszlopra felragasztott gyári matriácához hasonlítva, különös elöszeretettel a keletröl érkezö kocsikon.

Előzmény: Lbx (28625)
jacko30 Creative Commons License 2018.10.27 0 0 28629

Sziasztok! Szakdolgozati kérdőívemhez szükségem van még kb 15 kitöltésre. A témám pedig épp aktuális :) Gumiabroncs vásárlási szokások. Minden kitöltést köszönök! https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScI6l7puuJMQPL2chW9UnhCz_BpZpjPGJfADc_xYYzkXVFNRQ/viewform 

Jake Peralta Creative Commons License 2018.10.27 0 0 28628

Üdv

 

2013-as Cee'd-em gyári navigációja megadta magát. Elsőnek csak 1-2 utcával pozicionálta arrébb az autó, aztán már A város másik felébe. Mostanra csak egy pontot mutat, valami német címet.

Én a GPS antennára gyanakszom.

Ez garanciális javítás lesz?

Vagy keressek valami ügyes kezű mestert?

 

Tudja valaki hogy milyen GPS antennára lehet cserélni?

 

Köszi

 

KAti Creative Commons License 2018.10.27 0 0 28627

Közben rájöttem, az ülés alatt nincs futóműalkatrész :-)

Előzmény: I.Blasius (28624)
Lbx Creative Commons License 2018.10.26 0 0 28626

KAti-val egyetértve, egy "pogács" lehet, hogy segíthet. Esetleg meg lehet kérdezni a márkaszervizt, mit szól hozzá garanciálisan...

Lbx Creative Commons License 2018.10.26 -1 0 28625

"...Őszíntén, mikor nézte neked rendőr utoljára a gumijaid méretét, és honnan tudta, hogy mi a gyári méret, és mi az, ami már nem váltóméret ehhez képest? Egyébként anno a Mazdámmal semmilyen problémát nem éreztem az 1 cm-rel nagyobb sugarú gumimmal az eredetihez képest, jött ment, megállt, levizsgázott, és ugyanannyit evett kb. ..."

 

Nekem már nézte, hogy nem lóg-e ki a sárhányó pereme alól - de az is igaz, hogy fogalma nem volt az adatokról (egyébként gyári felni, és ahhoz tartozó méretű abroncs volt/van rajta, így minden OK).

 

A más méretű gumi azért csak tudja befolyásolni a fogyasztást , a gyorsulást, "erőt"... 1 cm különbség valószínűleg még nem érezhető.

Előzmény: I.Blasius (28614)
I.Blasius Creative Commons License 2018.10.26 0 0 28624

Igen, az alját megnézem majd, ha a gumis felemeli. Eddig kb. 3-szor ért le, így gondolom annyira még nem vészes az állapota.

Előzmény: KAti (28623)
KAti Creative Commons License 2018.10.26 0 0 28623

Ha hallod a hangját, akkor ott valamit súrol = csiszol.

Jó esetben (nem tudom, ez-e a jó eset) egy futóműalkatrészt, másik esetben a padlólemezt csiszolja a beton.

Utóbbi esetben mielőbb ellenőriztetném helyedben az alvázvédelmet.

Előzmény: I.Blasius (28617)
KAti Creative Commons License 2018.10.26 0 0 28622

Nem tudom, de biztosan olcsóbb, és ha nem jön be - vagy eladásra kerül az autó - , könnyebben visszaállítható.

Havernak jó megoldás volt. 
Ültetéshez szokásos megoldás a rugó cseréje, vágása. Végülis ez is hasonló, mintha nyújtva lenne a rugó.

 

Előzmény: I.Blasius (28618)
I.Blasius Creative Commons License 2018.10.26 0 0 28621

"Amúgy elvagy az 1.4-es kombival, nem gyenge egy kicsit?"

 

Hát,  fura, hogy a másfél tonnás automata 147 lovas CRV érzésre sokkal jobban ment, pedig papíron az 12,5-öt, ez 12.9-et gyorsul, de megszoktam mostanra, tök jól, halkan suhan 110 tempomattal, elindulásnál sem zavaró

 

Imponál, hogy az előző tulaj (húgom) budapesti dugókkal, néha országúttal 20 ezer km-es átlaga 7,8 volt, én mentem vele eddig 1100 km-t országutakon, elővárosban, és 6 literen áll, vagyis 7 literrel el fogok járni vele hétvégenként, míg a CRV ugyanígy hajtva 8,5-9,5 között evett, és belül ez szinte ugyanakkora. Nagyon bejön a fedélzeti HIFI, hogy lejátszik youtube-ról leszedett számokat is az USB-n keresztül, a tolatókamera szintén tuti, a navi se rossz, mégha magyarul nem is beszél (bezzeg szlovákul igen.)

 

Egyedül az zavar benne, hogy elektromos gerinctámasz ide vagy oda, 2 óra után fáj benne a hátam, bárhogy állítom az ülést. De a tesztekben dícsérték az ülését, hogy kényelmes, így biztos én vagyok ortopéd.

Előzmény: dokeee (28619)
Hakai80 Creative Commons License 2018.10.26 0 0 28620

Jaj ne! Mégis csak új autóról beszélünk. Mindenféle képpen a garázsfeljáró átalakítása/módosítása a megoldás. Mivel konkrét helyismeretünk nincs, így a tulajdonos feladata lesz egy megfelelő szakembert találni. Valamiféle vasrámpába kondolkodnék első körben, amivel az aljzatbeton lapok szögeltérését ki lehet egyenlíteni. Dübelekkel biztonságosan rögzíthető.

Ráadásul minden új autó hasmagassága körülbelül egy év után áll be. Illetve ül be. Autótipusa válogatja mennyit, de tovább fog csökkenni ! Van is baj az új Vitarákkal....

 

Előzmény: KAti (28616)
dokeee Creative Commons License 2018.10.26 0 0 28619

Amúgy elvagy az 1.4-es kombival, nem gyenge egy kicsit?

Előzmény: I.Blasius (28617)
I.Blasius Creative Commons License 2018.10.26 0 0 28618

Köszi a tanácsot, de csak kíváncsiságból: Ez nem számít nagyobb "berhelésnek", mint az 1 cm-rel nagyobb sugarú gumi?

Előzmény: KAti (28616)
I.Blasius Creative Commons License 2018.10.26 0 0 28617

Az a baj, hogy olyan a felhajtó szerkezete, hogy ahogy kibukkansz, egy viacoloros járdára jutsz, majd 1 m múlva megint "esik" a szint lejtősen kb. 10 centit. Mivel a Ceed tengelytávja nem olyan kicsi, ezért van olyan szög, amikor az első kerék már lent van az úttesten, a hátsó kerék meg kb. a nagy emelkedő tetején. Ilyenkor súrolja néha az alja a kijárat tetejét (érdekes, hogy letolatáskor nem ér le, ezért gondolom, hogy nem kellene nagy emelés). Ha rábetonoztatnék a hátsó kerék alá, lehet, hogy jó lenne, de mivel nem egyedül használom a garázst, így nem olyan egyszerű a dolog. Egyszerűbb lenne 4 nagyobb kerék vagy rugó.

 

Mindegy, van parkolási engedélyem, csak, ha már van garázsom, használnám is autóval is, nem csak robogóval, és félek, hogy megsérül valami az alján. Majd a gumisnál alánézek, ha viszem cserére.

Előzmény: dokeee (28615)
KAti Creative Commons License 2018.10.26 0 0 28616

Egyszer egy barátom a hasmagasság növelését (az autóét) "pogácsákkal" oldotta meg, megfelelő méretre esztergált - gyakorlatilag - alátétekkel, amik a rugók tetejére ültek.

Előzmény: I.Blasius (28614)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!