Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Venni kéne egy nagy aerosztátot (Zeppelint), rárakni egy AWACS tányért, kipányvázni Pusztavacs, az ország mértani közepe fölé, pár km magasan és meg lenne oldva a teljes nemzeti radar lefedettség.
> A határőrségnél észlelték a Magyarország felé tartó An-2-es típusú repülőgépet, ám nem rendelkeznek olyan eszközökkel, amellyel megtudnának állítani
Magyarországon már nincsen határőrszolgálat, ezért az ukrán nyilatkozott, hogy nekik nincs mivel megfogni.
Az MH viszont úgy nyilatkozott, hogy ők látták jönni a radaron. Talán a Gripenek lovasoknak derogált, hogy A320 / B737 utasszállítónál kisebb méltóságú "kukacbombázó" An-2 géppel fogócskázzanak, ezért nem szálltak fel rá?
>> "YT-n vannak videók, hogy az 1950-es években éles teszt során aláálltak cigizni."
>
> Egy ilyet megnéznék ha van linked
Operation Plumbbob: ... The 2kT John shot on July 19, 1957 was the only test of the Air Force's AIR-2 Genie missile with a nuclear warhead.[3] It was fired from an F-89J Scorpion fighter over Yucca Flats at the NNSS. On the ground, the Air Force carried out a public relations event by having five Air Force officers and a photographer stand under ground zero of the blast, which took place at between 18,500 and 20,000 feet altitude, with the idea of demonstrating the possibility of the use of the weapon over civilian populations without ill effects.
In 2012 the photographer and the last survivor of the five met in a restaurant in Dallas to reminisce.[4] The five officers were: Colonel Sidney C. Bruce, later professor of Electrical Engineering at Colorado University, died in 2005; Lieutenant Colonel Frank P. Ball, died in 2003; Major John w. Hughes II, died in 1990; Major Norman B. Bodinger, died February 2, 1997; Major Donald A. Luttrell, died in December 20, 2014.[5] The photographer, Akira "George" Yoshitake, died in October 2013.[6] ...
Ez nagyon sok dologtól függ. Első és legfontosabb, az elhatározás(politikai katonai segítséggel), hogy mit biztosítson a radar(rádiólokációs) felderítő rendszer(alsó, felső határok, felderítési távolságok és milyen célra - hatásos visszaverőfelület alapján ), melyik irányban legyen biztosítva(lehet az egész országhatár kijelölésében is gondolkodni, de az felesleges). Az elhatározás után kell felmérni a ráfordítható pénz mennyiségét, meghatározni a szükséges technikai eszközöket kiválasztani a telepítési helyeket, kialakítani az ehhez szükséges ügyeleti rendszer technika igényét.
Az első dolog, az katona-politikai feladat. A követelmények meghatározás után, a feltételeket a mindenkori politikai vezetésnek kell biztosítani. Emlékszünk Fürj miniszter körkörös védelmére, ami már akkor hamvába holt, amikor kitalálta.
A többi a katonák dolga, hogy kidolgozzák a javaslatot és egyezkedjenek a politikusokkal a finanszírozásról.
Általában a 200 m-es alsó szint szerintem jó, ezt a veszélyes irányokban lehet csökkenteni akár 100 m-re i,s esetleg tovább, de ez már technika függvénye. Nem ismerem a Magyar Honvédség radar technikáját ezért nem akarok találgatni. Régen un. "réskitöltő" századokkal próbálkoztak, de erről nem tudok semmit.
"A határőrszolgálat szóvivője a lapnak azt mondta, hogy a repülő az ukrán-magyar határtól távol eső régióban szállt fel.
A határőrségnél észlelték a Magyarország felé tartó An-2-es típusú repülőgépet, ám nem rendelkeznek olyan eszközökkel, amellyel megtudnának állítani, egy az ukrán légteret átszelő légi járművet"
Csak kíváncsiságból, jól értem? Tényleg keresztül lehet repülni ukrajnán, aztán átrepülni az EU határon és leszállni nálunk úgy, hogy csak egy szolgálaton kívüli rendőr észleli nálunk az esetet?
Azért ha tudjuk, hogy a Szu27-est 12m2 körül adják meg könyvek, a MiG-29 pedig egy mosásban összement Szu-27, akkor abból lehet tippelni arra, hogy a Gripen hány kilométerről fogja látni a MiG-et és hány perce lesz elkerülő manővert végezni vagy küldeni ellene egy AMRAAM-ot, mielőtt a MiG-29 meglátja őt (ha egyáltalán) a radarja vagy a KOLS gömb segítségével.
Magyarán egy 29-esnek nulla esélye van arra, hogy 25km-nél távolabb lévő Gripen-t belekényszerítsen mondjuk közeli légiharcba.
Szóval a hagyományos lérak elavult, mert mire kilövik, felmegy és utolérné, addigra elfordult alatta a Föld. A korábban létezett ABM rakétákat kell elővenni és léraknak kiokosítani: indítás 100G lineáris gyorsulással, 4km/s feletti max sebesség, gombás fej.
(3kt-s neutron töltet tulajdonképpen minden jelentősebb földfelszíni következmény nélkül, korlátlan számban elsüthető SAM vagy AIM fejnek, a YT-n vannak videók, hogy az 1950-es években éles teszt során aláálltak cigizni.)
Hát tényleg nem :) Bár egyszer volt egy főnököm aki nagyon tudta az orosz technikát dicsérni, de szerintem ez csak valamiféle nosztalgia lehetett nála, mert nem volt oroszfan az biztos.
Az egymérőszámos RCS értelmetlen főleg egy olyan gépnél, aminek külső fegyverzete van. Néhány fokos szűk tartományban a MiG-21-nek is volt ennyi függesztmény nélkül. Senkit sem érdekel, mert ennek nincs harcászati következménye.
> ha a mi Gripenjeinkhez vannak hasonlitva, akkor: manoverezokepessegben jobb, forduloharcban jobb, sisakcelzoban jobb, infravoros raketaban jobb.
Ezeknek a képességeknek használatához a MiG-29-nek először meg kellene találnia azt a Gripen-t, aki hajlandó hancúrozni vele. Az pedig nem fog sikerülni, hacsak a Gripen pilótája ki nem nyitja a deklit és el nem kezd hevesen integetni, hogy itt vagyok! (0,15m2 RCS-e van a Gripen-nek állítólag).
Még ebben a formában sem igaz általánosan. A dofight képessége nem csak a repülési teljesítményből áll... A manőverezőképesség nem csak turn rata, hanem n+1 paraméter.
A sisakcélzó és R-73 tényleg +/-45 fokos indítást tud, de az nem a magyar Gripen hibája, hogy basztunk IRIS-T-t és displayt venni a teljes beszerzés árának néhány %-áért. Az AIM-9L felúított változta és az R-73 FM IR vezérlésű, de az R-73 szofveres oldalon és hardveresen is régebbi sanszosn, szóval a zavarvédelme még azt sem éri el.
Az orosz függés nem harcászati paraméter.
Az üzemeltető rész sem igaz, mert a svédek évek óta nincsenek már itt, a közvetlen üzemeltetés magyar fél által van. A 800 órás nagyjavítás van svédeknél. Ez sem harcászati paraméter.
Az R-27R tényleg kb. vicc az AIM-120-hoz képest.
A data linket kihagytad. A MiG-29A-n (9.12.) semmi ilyen nem volt.
A gép radarja is más, pl. SAR üzemmódja is van, a gép csapásmérő képessége nem csak jelképes.