Keresés

Részletes keresés

Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.05.03 0 1 348715

De, hazugsag.

 

Amugy is egy ostoba majomnak kell lenni hozza hogy az ember a "bunko BMWsek" rollert porgesse. 80as IQ felett mar nem csinalja senki.

Előzmény: GPS (348714)
GPS Creative Commons License 2019.05.03 0 1 348714

 

Hazugság a lófaszt. Mondtam a barátnőmnek ilyen hátulról-lámpázáskor, hogy "Fogadjunk, hogy ez is egy BMW".

 

Erre ő, naivan, hogy "Miből gondolod?"

Mondtam, "Csak figyelj!"

 

Én nyertem.

 

Ugyan már. Egy 19 éves kölyök is ott a kempingben vett egy huszonéves BMW-hulladékot (mi mást vegyen egy 19 éves takonypóc?) - van benne vagy egy 3 literes motor, mert (mondta) "Ő szereti, ha füstöl a gumi, amikor odalép neki".

 

Hát jahh, az a kibaszott "BMW-érzés" (= kispöcsű, frusztrált parasztság).

 

Lassan odajutunk, ezzel is, mint a fekete bálnamercivel.

 

Hogy amióta minden albán és ukrán maffiózó azzal kezdett járni - úriember már nem ült bele.

Még a meglévő igazgató merciket is lecserélték idő előtt.

.

Előzmény: Taurus Obscurus (348712)
,m,1710 Creative Commons License 2019.05.03 0 0 348713

 

David Stringer is irt ? (aki keres az talál hehe)

 

 

 

 

Előzmény: Auralianus (348707)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.05.03 0 0 348712

"de amikor rámlámpáztak hátulról (mondom: 130-nál, miközben én is kamion-konvojt vagy ilyesmit előztem) - az szinte kivétel nélkül mind csak BMW volt."

 

Ez szimplan egy ordas nagy hazugsag.

Előzmény: GPS (348711)
GPS Creative Commons License 2019.05.03 -1 2 348711

 

Minden BMW-s ennyire bunkó, vagy vannak kivételek?

 

Nincsenek.

 

Kár, hogy nem készül márkánkénti baleseti statisztika (gondolom tiltja valamilyen törvény) - de a 6 órás rémhiradóban szinte nem telik el olyan 2-3 nap, hogy valamelyik súlyos (néha halálos) balesetben az egyik fél ne egy BMW-s legyen.

 

Figyelembe véve, hogy az autópark hány %-át teszi ki ez a márka - szerintem a baleseti statisztikában igencsak túlreprezentált - hogy finom legyek.

 

És még az is lehet, hogy nem is a BMW-vel van a baj... hanem a BMW-sekkel.

 

De látom én mit művelnek az országutakon: közel ezer km-t autóztam magyar sztrádán oda-vissza - végig 130-al.
Elég ritkán akartak megelőzni ebből a sebességből - de amikor rámlámpáztak hátulról (mondom: 130-nál, miközben én is kamion-konvojt vagy ilyesmit előztem) - az szinte kivétel nélkül mind csak BMW volt.

 

Leszarják, hogy a másik pont 4-5 darab, 90-el haladó kamionsort előz - pusztuljon mindenki előle... mert ő BMW-vel van.
Hülye parasztok - ez a nagy igazság.

.

Előzmény: szilvatövis (348710)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.03 0 0 348710

Költői kérdés: Minden BMW-s ennyire bunkó, vagy vannak kivételek?

Auralianus Creative Commons License 2019.05.03 0 0 348709

off

 

regisztráltattam magunkat az EU választásokra + rábeszéltem az összeskörnéyken lakó magyart >> nyomjuk a sötétzöld maffiát ezerrel

 

/off

 

Auralianus Creative Commons License 2019.05.03 0 0 348707
Előzmény: ,m,1710 (348706)
,m,1710 Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348706

Mariella Moon

 

Mariella szereti az aranyos kutyáját bámulni miközben  tudományt és technológiai történeteket ír le Engadget számára

 

. Szabadidejében opera, akciófilmek figyelése, detektív / horrorfikció könyvek  olvasása és videojátékok játszása a hobija..... hmm

 

nem art a idex"forrast" tudni

Előzmény: GPS (348702)
padisah Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348705

"dolgozni mentem, 10 perc múlva jövök"

Előzmény: kobab (348687)
GPS Creative Commons License 2019.05.02 0 1 348704

 

Ezeken én is beszartam.

 

Szerintem egy közepesen tehetséges, szövetségi államügyész olyan nemzetbiztonsági kockázatot varrt volna a nyakukba - hogy újra kellett volna nyitni Alcatraz-t - a felelősök hosszútávú "elszállásolására".

 

Meg milyen tököm amerikai minőségbiztosítási rendszer az - hogy a minőségellenőrzést arra bízzák, akik a cuccot gyártjs?

Még vili, hogy azok mindig "elsőosztályúan prímának" találják a szarjaikat.

 

Ezt egyébként a repülési hatóság is eljátszotta a Boeinggel - hogy magára a gyárra bízta a rendszerek minőség-ellenőrzését. És láss csodát: megfelelt! De még mennyire.

Ugyanannak az átbukás-gátló rendszernek "csak" 217 alkalommal jegyeztek fel meghibásodását -a katasztrófák előtt.

De ennyi nekik simán belefért.

 

Azzal védekezni, hogy "Hát a NASA nem tudott minden szállítmányt átvételkor ellenőrizni" - ez egyenesen gyerekes.

A minőségellenőrzés egy tudomány - ahol, mint ahogy beszéltük - a gyufagyárban sem kell kell minden gyufaszálat meggyújtani ahhoz, hogy megállapítsák a gyufák minőségét.

 

Meg aztán (ha ők házon belül pancserek voltak hozzá) akkor mi a francért nem lehetett azt a rohadt alumíniumot egy független ellenőrző cégnek kiadni ellenőrzésre? Akár európainak is. Netán nem futotta a százmilliárdos büdzséből?

 

Mondom én: az állami cég már csak ilyen. Nincs gazdája.

.

Előzmény: z_a_p (348703)
z_a_p Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348703

Ami nekem szemet szurt:

1 senki sincs bortonben

2 "a meghamisított tesztekkel 700 millió dolláros kárt okoztak a NASA-nak" <> "céget egyébként sikerült hivatalosan is felelősségre vonni, beleegyeztek abba, hogy 46 millió dollárt fizessenek ki a NASA-nak, az igazságügyi minisztériumnak és más érintetteknek."

Előzmény: GPS (348702)
GPS Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348702

 

Nesze nektek minőségbiztosítás:

 

Egy cég majdnem húsz évig árult hibás alkatrészeket a NASA-nak

 

Hejj, ha a NASA magáncég lett volna... de így, a közösből - ki nem szarja le, nem igaz?

.

_Berci Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348701
_Berci Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348700

Jo, tudom. Elraghatatlan gumicsont ...

Előzmény: Auralianus (348698)
_Berci Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348699
Auralianus Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348698

Szerintem...  ha lefelezed a keresletet, akkor a dolog onnan indul, hogy a kutya sem fog olajcégeket finanszírozni olcsón.

Meg a vertikumhoz köthető tevékenységeket SE (pl szállítóhajóépítést, olafinomítót, szállítócégeket stb.) mivel nem garantált a megtérülés.

 


Amíg ma csak idő kérdése (mivel függés van) az értékesítés, akkor már egy rakás egyéb faktor is belejátszik abba, hogy el tudja-e adni az
illető a készleteit. Ma már ott tart a technológia, hogy a kőolajszármazékok egy csomó területen kiválthatóak... ma, egyelőre ez a legolcsóbb

alternatíva, a helyzet változásával viszont simán áttérnek majd más technológiára...

 

 

Előzmény: _Berci (348697)
_Berci Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348697

 

Jo, akkor a termeles also szintje 13-15 $ (Szaud-Arabia). Kell meg szallitgatni, kereskedni, behajozni, pumpalgatni, (ami "vilagatlagban" valszeg inkabb a 30 $/barrel kategoriaja, vannak minösegi különbsegek ...), ezert lesz a piaci ara ennek a ~4-szerese (Szaud-Arabia jol jar, a többiek is elvannak).

 

Ha viszont csökken az igeny, akkor csak a csökkent mennyiseget kell kitermelni, szallitgatni ... (nem hinnem, hogy kevesebb olaj szallitgatasa, megemelne a szallitasi költsegeket ... ezek iparagak, amelyeknek alkalmazkodniuk kell ... majd leselejteznek nehany öreg hajot ...), valamint a dragan müködö kutak bedugulnak, leallnak.

 

Nagyon kicsi a valoszinüsege annak, hogy amennyiben lenyegesen lecsökken a kereslet, akkor az ar forditva viselkedik es emelkedik ... most is azzal szeretnek az arat magasan tartani, hogy összefognak es kevesebbet termelnek (OPEC). Ha csökken az igeny, meg nehezebb lesz ravenni a termelöket, hogy ne termeljenek ... plane akkor, ha pl. Irak, Venezuela, Libia ... is visszaternek es jo sokat termelnenek ... az USA termelö potencialja erösen nö ...

 

Előzmény: Auralianus (348693)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348696

Azt akarod mondani, hogy a Béjemvé 6 év alatt 49 milliárd hitelt vett fel? Azaz az elmúlt 24 negyedév mindegyikében átlagosan kb 2 milliárd tőkét vont be?

 

Innentől kezdve szerintem igazán nem kellene aggódni azon, hogy miből fussa elektromobilitásra. Ha másból nem, hát hitelből. Részemről különösebben nem
érdekel mit csinál az autóipar, MIUTÁN én már átvettem a veszteségesen legyártott EV-met... addig még valahogy húzzák ki... (sőt, rögtön utána akár meg is

szűnhetnének jogutód nélkül és akkor ki sem kéne fizetni) 

 

 

 

 

Előzmény: bz248 (348695)
bz248 Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348695

"Tehát ha egy légitársaság veszteséges, mert félig üresen szállnak a gépei, akkor minden utason veszteség van... ha pedig sikerül megtölteni az összes férőhelyet, akkor dupla akkora lesz a vesztesége?"

 

Ez a meretgazdasagossagi gorbe eleje... tobbnyire az van, hogy a gepek telepakolva mennek es ha no az utasforgalom, akkor venni kell egy masik gepet amelyiknel pont ugyanazokat a koltsegeket kell megfizetnie, mint az elsonel.

Na a szemelygepkocsi gyartas is ilyen, ezert van az, hogy a BMW egyre nagyobb adossaghalmon ul es mindent centre ki kell szamolni (es ez ugye egy premiumgyarto).

https://www.finanzen.net/bilanz_guv/BMW

 

a 2012-es 101 milliard szepen 150 milliardra hizott 2018-ra... es a mostani boom idoszakban is csak 27.5%-ra sikerult a sajat toke aranyat feltornazni a korabbi 2012-es 23%-rol. Es ugye ok a faszipantosan hatekony preciz nemet autogyar (ami annyibol igaz, hogy tobbi meg gyengebb).

Előzmény: szilvatövis (348666)
M.Zoli Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348694

Az olajar mar korabban magara talalt. Venezuela problemaibol inkabb a kissebbik a mostani olajar, a nagyobbik az, hogy a kisporolt karbantartas es fejlesztes miatt bezuhant a termelesuk. Nem tudnak fizetni olajjal sem, mert egyre kevesebbet termelnek.

 

Viszont jelenleg adjak el az aranytartalekokat, tehat ha esetleg tobb penzuk van, akkor ezt is hozza kell szamolni. Viszont az sem tart orokke, es gyakorlatilag csodben vannak. Kina es az oroszok is szeretnek latni a penzuket.

Előzmény: zöldkomcsi: (348633)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.02 -1 0 348693

Valamiért erőteljesen kétlem, hogy ez így működne... az olajat ugyanis nem csak kitermelni kell... de szállítani, finomítani, továbbszállítani stb.

A levezetésed alapján azt kell(ene) feltételezzük, hogy a vertikum egyetlen szegmensében sem működik a méretgazdaságosság...

 

... nagyon nem mindegy ám, hogy egy átmeneti kereslet-ingadozásra vagy tartós fogyasztáscsökkenésre kell reagálnia a piaci szereplőknek.

 

szerintem

 

 

Előzmény: _Berci (348692)
_Berci Creative Commons License 2019.05.02 0 1 348692

Minden olajkutnak van termelesi költsege. Ha az olajigeny csökken, akkor az olaj ara alacsonyabb lesz ... es leall a draga kutakbol törtenö termeles, mert onnan nem lehet gazdasagosan felhozni. Valamint az olyan mezök feltarasa, ahonnan varhatoan draga olaj keletkezne ...

 

Az olaj ara igen valtozekony. Ha pl. az uigeny megnöne ~10%-t, akkor az ara esetleg duplazodna (es azoknak kellene lemondaniuk a maszkalasrol, akik a draga üzemanyagot mar nem tudjak, vagy nem akarjak megfizetni). Valszeg, ha az igeny (demand) 10%-t csökkenne, akkor az ar kb. felezödne ... a jelenlegi 65-70 $-rol visszamenne 35-40-re.

Előzmény: Auralianus (348690)
_Berci Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348691

 

... a szaudiaknál 3$/barrel a kitermelési költség... a piacon az ára meg 60-100$ közt ingadozik amikor eladják.

A közvetlen kitermelesi költseg talan igen. De ugy szamolnak, hogy 1 barrel/day kapacitas letrehozasa (Szaud-Arabiaban) olyan ~50-60000 $ (olajmezöje valogatja). Ami aztan fejhetö napi 1 barrellel ugy 30-40 even keresztül ... es igy maris megdobja az 1 barrel olaj arat olyan ~10 $-ral.

 

Előzmény: Pomber Béla (348683)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348690

Szerintem ez az ár akkor és addig igaz, amíg minden felhozott hordó eladható. 

Előzmény: szilvatövis (348688)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348689

Nézd... én már megvettem az utolsó benzines autómat, legalábbis a tervek szerint ez a helyzet. Persze ha nagyon megy a bolt, akkor egy V6 turbó Jaguár még befigyel majd, de utána már csak EV. És tisztán, nem hibrid.

 

És ha több kilométert megyek és annak több költsége van, azt leszarom, mert azért megyek több kilométert, hogy pénzt keressek vele, ott meg beleépül az árba a költség, hogy most is.

Előzmény: kobab (348687)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348688

Kb. 10 $, de nem a legolcsóbb, hanem a még kelendő legdrágább határozza meg a piaci árat.

Előzmény: Pomber Béla (348683)
kobab Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348687

.. és meg fog szűnni a kettős mérce ugye?!

 

Kérdés, hogy Justin Bieberen, és Pomberen kívül ki vesz akkor majd EV-t, ha az EV-nek a mostanihoz lesznek hasonlóak a főbb paraméterei. 

 

(Nem leszek estig a gépnél mostantól, sziasztok.) 

 

Előzmény: Pomber Béla (348685)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348686

Ezzel azért csak óvatosan ám...  pont tegnap vagy tegnapelőtt kaptam itt meg a maoista kohóforradalmár címet, mikor felvetettem, hogy a dolgok ide-oda

furikázását kilométerpénzzel kell(ene) terhelni...

 

... pecce ha téged SEM zavar, hogy lekohóforradalmároznak, akkor csak terjesszed az őrült eszméidet :Đ

Előzmény: Pomber Béla (348685)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.05.02 0 1 348685

semmi akadálya, hogy az EV-sek is megismerkedjenek a közteherviseléssel.

 

Meg fognak. A centiméter pontosan elszámolt útdíjak formájában.

Előzmény: kobab (348674)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!