Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Az is vicces volt, amikor a donyecki es luhanszki felkelok egyedul az orosz hadseregben rendszeresitett harckocsikkal harcoltak, amiket allitolag ukran laktanyakban es banyajaratokban talaltak.
visszanyal a fagyi.
Legalabb tudjuk, hogy az ukranoknak van humorerzekuk.
Vicces ez a Belgoirodi SzBU PR akció, miközben vadul magyarázzák hogy ezek "orosz forradalmárok" közben Ukrajnának átadott USA HMMWV-vel közlekednek az Ukrán terror csapatok.
Megfelelő karbantartás, és megfelelő intervallumú fődarab cserék mellett. (A vegyes szerkezetű repülők karbantartási igénye mindenképp fokozott.)
Amúgy a szovjet soros motorokkal szerelt vadászok is rendszerben maradtak a hatvanas évek elejéig.
Konkrétan a LA-5 változatokat a háború már végére kivonták felváltotta a LA-7 (5000+ darabos gyártás), majd a LA-9. Talán pont a LA-7, és a LA-9 volt a leghosszabban rendszerben tartott csillagmotoros vadász a világon. (A csehszlovák légierő is üzemeltette a típust 1955-ig. (S97 jelzéssel.))
Az ukrán hadsereg oldalán harcoló oroszokból álló Szabad Oroszország Légió átkelt Oroszországba Belgorod megyében, és átvette az irányítást három településen: Kozinka, Glotove és Gora-Podil felett.
Ez ugye nem az ukrán hadsereg és nem nyugati, hanem orosz fegyverekkel (köztük páncélozott járművekkel) hajtják végre a támadást.
Ha közvetlen katonai jelentősége nem is lesz (előbb-utóbb nyilván) leverik/kiszorítják őket, a határ őrizetére ezentúl valószínűleg sokkal nagyobb erőket kell összpontosítania az oroszoknak. Sok felesleges csapatuk nincs, ezek is a frontról fognak hiányozni.
A P51, a Me109, a Spit, a Mosquito meg boven harcoltnaz otvenes evekig, evekben is. Nem esett szet a szerkezetuk. Pedig addigra ugye elavultak azok is.
Szeintem a kihegyezett vadaszgepmotorokat civil motorokkal osszehasonlitani nem csak nem helyes de egyenesen hiba. Mas mas elvarasok melett terveztek oket.
A II. VH-s orosz gepek minosege valoban igen gyenge volt. Ez valtozott gyartol, idoponttol hogy eppen milyen gyakrolott volt a gyartasban resztvevo szemelyzet, de attol is hogy beerkeztek e idoben az LL felkesz illetve otvozo anynyagok. Ha nem akkor valami szuksegmegoldassal potoltak a hianyt. De pl Pokriskin a MIG-3 rol csak ugy nyilatkozott hogy "az a nyomorult MIG" Amikor eloszor talalkozott a P-39 Aircobraval akkor elcsodalkozott hogy letezik ilyen luxus kimunkalas. Arrol kulon odakat zenget hogy " mindegyikben volt nem egy de harom radio ES MEG MUKODTEK IS".
Az orosz propaganda konyorgott neki hogy uljon at egy orosz gepre. Lavocskin szemelyesen igerte meg neki hogy az o gepet egyedileg es az o felugyelete alatt gyartjak le. Marad a nyugati gepnel.
Amugy a haboru vegen a kihegyezett vadaszgepmotorok atlagosan 30 orat birtak teljesimenycsokenes nelkul. Ezutan elkezdett a teljesietmenyuk csokkenni majd tovabbi par tiz ora utan megbizhatatlanok lettek. Ezalol az amerikai motorok voltak kivetelek de azokbol sem mind!
"(Fun fact orosz csodák. Két napja beszélgettünk sörözés közben pld második világháborús orosz repülőgépgyártásról is.. Új infó volt, hogy az IL-2 gép csontenyves ragasztása olyan szar volt, hogy ha hosszabb ideig ázott, szó szerint megvetemedett, szétesett... Vagy az orosz hadi csillagmotorok, amiket lehetetlen felújítani, mert max pár tíz óra üzemidőt bírnak és szétesnek.."
Nem csak az IL-ek, sok más típus problémája is volt a "szétesés" a háború egy fél éves időszakában. Nem a "csontenyves ragasztás", hanem a festékekben használt gondatlanul ellenőrzött helyettesítő anyagok miatt. A festett, repülőgépvászonnal burkolt felületeket megette a festék, és többször előfordult hogy repülés közben ezek egyszerűen szétestek. A kurszki csata előtt ebből lett a háború egyik nagy botránya.
Tehát átmeneti gyártási hibáról van szó.
Az orosz "hadi csillagmotorok" (bármit is jelentsen ez) és egyáltalán a vadászokban használt repülőgépmotorok tervezési élettartama pedig 100 üzemóra volt. Felújítás szóba sem jött.
Az akkori szovjet haditechnika egyszerű és megbízható konstrukciókra épült, amiket nagy sorozatban volt képes gyártani az ipar.
Hogy mi a véleményed Platon-ról az a Te dolgod (persze a többi véleményed is :-) ). De a sörözés közbeni beszélgetésnél azért ügyelni kéne arra, hogy a sör előtti vagy a sör utáni témákat osztod meg velünk. "Új infó volt, hogy az IL-2 gép csontenyves ragasztása olyan szar volt, hogy ha hosszabb ideig ázott, szó szerint megvetemedett, szétesett... Vagy az orosz hadi csillagmotorok, amiket lehetetlen felújítani, mert max pár tíz óra üzemidőt bírnak és szétesnek."
Ha az enyves ragasztás (persze ez sem teljesen fedi a valóságot) nektek új, akkor elég gyér az ismeretetek az egészről. A néhány évtizede bevezetett műgyanták előtt ugyanis mindenki azt használta (persze nem a Papír Írószer boltból). Ha hosszabb ideig ázik egy fa szerkezet, akkor nem a ragsztó vetemedik, hanem a fa és valójában a ragasztó oldódik (oldódott) a vízben. Ezzel a problémával az összes fa szerkezetű és rétegelt lemez (furnér) borítású gépnek gondja volt a festés ellenére. Nem mellékesen nem kell hozzá ázni, elég a páratartalom kellően magas szintje is. Egyszóval ez nem csak az IL-2 és nem csak az orosz gépek problémája volt. Más. Melyek azok az orosz hadi csillagmotorok? Már csak azért, mert pl. amit PO-2-ben használtak, abból még mindig van üzemképes. A többi az meg alapvetően amerikai alapú. Mi az, hogy lehetetlen felújítani és mi a fenéért bírtak volna csupán néhány tíz óra üzemidőt? Csak a példa kedvéért a magyar mezőgazdaságban is több ezer órát repült (orosz adatokról ne is beszéljünk) PZL 101, AN-2 repülőgépekkel egyetlen egy motorhibás (mechanikai meghibásodás) baleset sem volt. Olyan volt, hogy megütötték, de azzal leszállt egyben. De természetesen szívesen olvasok, akár Tőled is, tényeket, mert nyilván nem német csillagmotorokkal repültek Berlinig.