Az új VW konszern által használt automatizált DSG 6, DSG 7 sebességes váltók a használat során megmutatták hogy minél bonyolultabb valami, annál könnyebben el is romlik.
Olaj volt cserélve, nem változott semmi.. Az a két szelep lehet a problémás a hibasor végén.. Valami olajhűtő szelep gondot ír. És sokszor előfordul, hogy megállás után még nagyon sokáig megy a hűtőventilátor. Azt hittem a motor miatt, de kezdem azt hinni, hogy a váltóolaj melegszik túl.. A többi hiba ennek a két szelepnek a következménye lehet...
Nem jó ezeket olvasni, főleg egy 3 éves autónál. Úgy néz ki hogy a mechatronikát kellene megnézni. Vagy cserélni, vagy javíttatni. Valószínű hogy a kuplungoddal nincs baj és egy olajcsere nem oldaná meg a problémát.
Sziasztok! Van egy VW Passat B6-om,2.0 Pd Tdi,6 sebességes DSG váltóval.200.000 km van benne,rendszeresen karbantartott,stb...azonban...néha a váltó kidob üresbe...újra indítás után megint jó.Mitől van ez,megtudná valaki ezt mondani?Mellékelek egy videót,amit bár nem én készítettem,de megszólalásig hasonlít a heyzet.
A rosstech honlapon van jó leírás, az alapján csináltuk VCDS-el. Igen hozzá kellett nyúlni a váltóhoz is, mert a kuplung szétesett, de még utána használtam úgy is, így széttört mégegy alkatrész. Két váltóból kellett csinálnom egyet. Jó
És honnan "ollóztad" össze a leírást? Szerintem az enyém is olajos. Meg 6-os. Csak nem Dsg, hanem S-tronic. Ugyanaz lehet. VagCommal csinálta meg az adaptációt? Jó is lett? Nem is nyúltatok a váltóhoz mechanikailag?
Borsod megyében , Miskolctól nem messze volt. De mint mondtam, ő sem tudta volna megcsinálni, ha nem viszem a netről összeollózott leírást. Ráadásul ez DSG DQ250 váltó volt (6-os olajos).
Lehet tényleg kuplung hiba is, de akkor valami észrevehető jele lenne magasabb fokozatok kapcsolásánál is, nem csak elinduláskor és kettesbe váltáskor. Én voltam tavaj VW szervízben, ahol 12000-rt mondtak egy adoptációs beállításra. Pár óra alatt megvan, attól függ mennyire érnek rá. mindenképpen megérne egy próbát, nem nagy pénzkidobás. Illetve arra még készülj fel, hogy kérdezni fogják a kettőstömegű állapotát. (nekem azt mondták, hogy megcsinálják az adoptációt, de ha a lendkerék nem 100%-os, akkor rosszabb is lehet) erre most így utólag azt mondom, hogy ha nincs még hangja, akkor nyugodtan csináltasd meg. Nálam ezt az adoptációt egy srác csinálta, akinek volt kábele, laptopja meg VCDS-e. magát a leírást én vittem, kb 5 perc alatt megvolt, majd még autózni kellett vele 50-60km-t. (najó, a szervízben lehet hogy komolyabban csinálják) :-)
Fura hogy csak hidegen csinálja, melegen meg egyáltalán nem! Lehet talán hogy kevés az olaj benne és amikor felmelegszik, ilyenkor tágul is, eléri azt a minimális szintet, aminél már normálisan tudja kezelni a kuplungokat. Nálam is cserekor derült ki, hogy kb 1,5-2 literrel kevesebb van benne mint kellene, de még azzal a mennyiséggel is szépen váltogatott.
Nem mérik olyan drágán azt az olajat, csak szét kell nézni. Ha nem vagybenne biztos hogy az olajcsere megoldja a problémát, rakd bele a legolcsóbbat, legfeljebb lecseréled 20e km múlva. (a legolcsóbb ha jól emlékszem kb 2000ft / liter (5 litert kell venni) a szűrő meg kb 5000ft).
Külföldről behozott, szervízkönyv nélküli 2013-as gép..
Gondolom a km sem feltétlen annyi amennyit az óra mutat..) 150 ezer környékén van benne.. Nehéz megítélni az egyéb jelek alapján a futott km.-t. Talán a vezetőülés kopottabb picit, mint amannyit a 150 ezer kívánna.
Garancia tehát nincs.)
A km-t csak az óra és a motorvezérlő tárolja az Audiknál? Vagy az automatánál esetleg a váltóelektronika is?
S-tronic váltó, start-stop rendszerben néha hirtelen indul, néha később, néha nagy rántással, második fokozatban meg néha rántva kapcsol, főleg visszafele.
Olvasgatom itt-ott, hogy kuplung hiba is lehet(megégett lamellák), vagy esetleg mechatronika probléma is. Olaj volt cserélve benne, nem változott semmit.
Egy VW szervízben azt mondták, hogy AUDI szervízben el kell végeztetni a váltó adaptációs beállítását, ha nem segít, akkor mechatronika csere...
Nincs valakinek tapasztalata, hogy mibe kerülhet egy ilyen kis "műtét"?)
Érdemesebb szakszervízbe menni, vagy valami váltóspecialistát keresni a neten inkább?
Egy sajnálatos balesetben DSG váltót kellett cserélnem. Mondhatni a használtan beszerzett "új" váltó jól teszi a dolgát, de azért vannak apró "hibák" aminek okára még nem sikerült rájönni. Az egyik legszembetűnőbb, hogy tempomat használatakor emelkedőn vagy egy nagyobb jármű által keltett menetszélben 120-130-as és még akár magasabb tempónál is visszavált 5. sebességbe, ilyenkor ha fékkel inaktiválom a tempomatot rögtön újra felvált 6. fokozatba. Hosszabb úton eléggé zavaró tud lenni, figyelni ahogy visszaváltáskor felpörög a motor indokolatlanul. (VW Touran, 2006, 2.0 pdtdi)
Van egy Octavia 2, 2.0TDI, 2005-ös és 6-os DSG váltós autóm (345.000 km). Amióta megvettem egyre csúnyábban működik a DSG, hidegben használva néha nem tud normálisan vissza váltani (néha csak úgy rádobja a kuplungot) és néha megfagy az egész rendszer (villog a fokozat jelző), olyankor újra kell gyújtanom és működik. Ha bemelegedik, soha nem fordul elő a hiba. Tudom olaj csere kell bele amit most tervezek (nincs szerviz története, úgyhogy nem tudom mikor volt cserélve) de vajon az megoldja a problémát? Mert úgy-e ha más a baj akkor felesleges az olaj csere, mert mint tudjuk nem mérik olcsón hozzá az olajat. Ha hibás lenne akkor melegen is rosszul működne, nem? Köszönöm a választ!
Segitsegre lenne szuksegem,kuplungal kapcsolatban mert sajna semmit nem ertek az automata valtokkal kapcsolatban.
Szoval adott egy SEAT Altea XL 2011 S Cr Tdi S-A Automata auto.
Kuplungom ugy nez ki hogy megadta magat mert sajnos terheles alatt csuszik :((
Terheles alatt azt ertem hogy ha mar 4-en beulunk az autoba akkor erezheto hogy csuszik a kuplung.
Hiba olvasoval is kiolvastam es ezt az eredmenyt irta ki....:
P177C - Kuplung 2,türéshatárt elérte. - szakadt
P1899 - Kuplung2,funkciokorlátozása - szakadt
Kerem szepen aki tud az segitsen abban hogy merre induljak ell javitas ugyben vagy egyaltalan milyen alkatresz kell bele es hogy ez mennyibe fog kerulni javitasal stb egyutt...