Az aktuálpolitikát nem itt vitatjuk meg, arra van másik topik, igaz, nem kisvasutas! Ott szabad a kisvasutakkal is foglakozni, itt viszont nem lehet politizálni!
A Nagy Testvérnél volt ilyen, sőt így is tervezték. Már a Transzszibériai vasút is így ment az első években. Nyáron a Bajkál tavon komppal vitték át a vonatot (vagy csak az utasokat?), télen síneket raktak le a jégre, amit aztán tavasszal elnyelt a tó. Addig ment ez így, amíg meg nem építették a tó végén az elkerülő szakaszt.
Azán a Gulag idejében Norilszkot éoítették így. Minden télre lerakták a vasutat a mocsárra, amit aztán tavasz végén el is nyelt.
Lehet, mert át szokott írni dolgokat, a Szemaforban a császárfürdői HÉV / MÁV balesetet teljesen átírta, hogy nemcsak borzasztó lett, hanem még értelmetlen is, csak hálisten több helyen is fönt van a Neten. Azt mondták, Komló-Dunaújváros vonal akart voplna ez lenni, de hát vagy igen, vagy nem...
ha az időskálát recskre toljuk, akkor sem így történt. ha valahol felmerül az igény kisvasút építésére, akkor kivonult az uvaterv, felmérte a személy és áruszállítási igényeket, költségtervet készített, gazdaságossági számításokat végzett, véleményt nyilvánított. ezután a különböző állami szervek eldöntötték, hogy épül vagy nem épül.
A sztoriból Rákosiék jönnek le, Magyarországon történt, ha történt, de hát a Nagy testvéréknél mindennapos lehetett. Különben azért is tettem ki a képet, mart Rajkot meg Rákosit még egy képen nemigen láttam...
Korábban a nagytopikon írtam róla, nem tudom a valós alapját, csak amit Moldova leírt. Megépítettek egy vasutat aminek a pályája szépen elsüllyedt a mocsárban, amikor megindult rajta a forgalom.
Ezt sokan a Rákosi rendszerre vezetik vissza, de ha idehaza nem igaz, akkor lehet, hogy kint a Szovjeteknél megtörtént.
Hát, ha ott azt mondták, hogy jövő héten vasút kell, akkor jövő héten vasút lett, aki ellentmondott, ment Recskre... emlékszel a Joszif Sztálin szárnyvasútra...? :-).
Na, mennyi a kéthengeres Csepel motornál a szelephézag? Én is megtanultam amíg mozdonyt újítottam föl! Ha tippelhetek: 2-3. De csak azért gondolom, mert az előttünk lévő bükkön idén láttam makkot és előtte 2-3 éve nem. Nincs időm túrázni, sok a munka, a szerelés jobban leköt mint a mászkálás.
a kisvasút egy három betűs cég fennhatósága alatt működik. a gyógyfürdő pedig egy másik községhez tartozik. a börzsönyi kemény-mag tegnap vett egy jahtot (ilyen fehér cucc, akciós volt, van hozzá vitorla meg italhűtő), épp kikötnek fenyvesen, isszák a sört és keresik a szégyenfoltot.
Hagyja lerohadni a kisvasútját, a fürdőjét, cserébe felépítenek egy rohadt nagy vitorláskikötőt.
Nem hiszem el hogy ne lenne pénz arra a sz..r 10 km pálya használt vágányokból történő gatyábarázására? Lemenne a Börzsönyi kemény-mag 1 hónapra, szállás biztosítva lenne, egy nap meló 1 nap nyaralás, már rég zakatolna a vonat a síneken.