1,6-os lanos tökjól megy tiszta E85-el csak a hidegindítást kellet megoldani szerintem a tiéd is megeszi ua. az ecotec blokk csak nem16V-s hengerfej van rajta. átalakítást lásd lejjebb. b.
Eddig nem sok változást tapasztaltam az etanolos üzem során.1/3 E85, 2/3 95. kb 200km-t mentem vele. A kipufogócső vége belül fémtiszta, eltűnt róla a korom. Tegnap egy kicsit mászkáltam a városban a verdával és volt alkalmam egy kicsit "tesztelni". Olyan érzés vezetni mint amikor hosszú autópályás használat után megyek vele. Dinamikusabb, jobban húz. Az esetek 99%-ban városban megyek, de ha nyaranta megkergetem a gépet autópályán legalább 200km-es úton, akkor szokott így "megjavulni".A fogyasztása a műszer szerint nem változhatott jelentősen,de majd ha tankolok akkor derül ki pontosan. Reggel is simán indul, pedig ma -4 C volt a garázsban. Idáig csak pozitívumokról tudok beszámolni. :)
Sajnos nem ez... Nálam a lambda sokkal közelebb van a leömlőhöz. Mint valahol írtam téli tapasztalatom nem volt az autóval: nyáron 95% országúton 7,5l volt a legjobb benzinből a város-előváros periódusban 9 l körül volt kevés klímával, szintén benzin.
nekem ilyenem van de ez nem az enyém képe ha ez az akkor küldök a sajátról is egyet. most látom te nemezt keresed. benzinből mennyi volt a fogyasztásod?
Szia ! Érdekelne a dolog, már bontóba is kerestem, nem biztattak. A motorom FL utáni, műanyag szívó soros 1,6-os. Már kaptam egyet a régebbihez, de sajna nem OK. Majd rakok fel képet du melyik a nem jó :( . Köszi
Fogyasztási adatok 100% E85+ E85Power kit+ Fiat Marea 1,6 16V: 1889 Km-t 199l E85-tel sikerült leküzdeni. Ez kb 10,5 l átlag. téli viszonyok kb 50% Bp , 10 % helyi rövid út (2-3Km) a többi országút előváros, takarékos stílusba. Megj.: a kipuf. leömlőmön van egy repedés amit kb egy hete ideiglenesen bandázsoltam a csere darabig :) ( itt tud fals levegő jutni a Lambdához)
Éppenhogy a karburátorosnak van gondja vele, mert nagyobb előgyújtást kell állítani, meg nagyobb fúvóka kell a porlasztóba, mert sem a gyújtáson nem tol elektronikusan, sem a befecskendezést nem tudja megnövelni.
Jó hír, hogy be fog indulni, mert elég drasztikus a Lada szívatója. Utána el kell dönteni, hogy áthangolod etanolra, és azzal jársz, vagy visszatérsz a benzinre.
sziasztok nekem lada nivám van 1600ccm karburátoros, 10liter benzin, 15liter etanol, és rángat dadog, alapjárat mikor hol van... gyenge mint az állat!! akkor megy csak ha kihúzom a szivatót! Nincs valami ötletetek? Nekem a kutas azt mondta hogy az ilyen régi redvákba egy az egybe tankolhatom, az újabbakba felesbe nyomják, ugyhogy maradt a köztes állapot és nemigazán jó! Félek a reggeli indítástól! Aki tud segítsen! Köszi!
Sajnos nem volt sok időm visszaolvasni, és talán ezért nem találtam meg a kérdésemre a választ, ezért inkább megkérdem: Átlag mennyiért szerelik be az átalakítót? Vagy hol kapok, netán ha van több fajta is van, akkor melyiket érdemes megvenni? Egyébként lehet ilyet házilag beszerelni. Ha úgy érzitek hogy ez már lerágott csont akkor szóljatok, és én ígérem visszaolvasok miundent.
Motor hidegindítási trükk lásd lejeb hozzászólásaimban nekem egész télen pöcc indultak az autóim tehát az ECU becsapása müködik van Autodatom kérdezzetek ha infó kell nyugodtan.
E85 tisztán tankolva (átalakító nélkül) opel merivába. Indítás -3 fokon katasztrofális, ha 0 fölött van a hőmérséklet akkor két három indítózás után már hajlandó beindulni, viszont néhány perc melegítés után úgy megy mint benzinnel. A probléma csak az, hogy folyamatosan világít a MIL lámpa. Ha adok hozzá kb 10 százalék benzint akkor egy idő után kialszik, viszont ha megint ez alá megy az arány, akkor újra világít. Az a kérdése, hogy ez okozhat-e valami károsodást?
Tapasztalat 1.rész. Ma én is csatlakoztam hozzátok! Punto II/b 2003-as. 50% benzin-50% etanol beletankolva!
Első tapasztalat hogy az utastérben kellemes cefreszag lett. 50km utazás után semmilyen különbséget nem vettem észre.Semmi rángatás,semmi baj.A beépített fogyasztásmérő nem változott. Este újra írok,mert akkor lesz az első hidegindítás.
Sziasztok! Kb.:1hónapja használok E85-öt.Eleinte szokattam a verdát 1/3-ad ,1/2-ed majd 2/3-ad arányban.Tegnap tankoltam meg másodszor tisztán a gépet E85-el.A gép Daewoo Kalos 1.2s 2003-as modell.Hidegben kb.:2-3 percet melegíteni kell de azután gázt bele.Ha bemelegszik kijön belőle az alvó oroszlán.Dinamikusabban gyorsul és a vége is több.A lényeget majdnem kihagytam:nincs benne átalakító.Indítás után nem szabad siettetni,mert alapjáraton gázadásra leáll.A fogyasztás tisztán 8.5lityi/100km.ebben van város és távolság is tehát vegyes használat .Ja és volt benne forszírozott szakasz(végsebesség teszt) a mutató elhagyta a 165-öt. Akinek ilyen verdája van az tudja hogy ez nem szokványos.Amúgy a távolsági szakaszon 100-110km/h volt a tempó.Ha lesz pénzem belerakatom az átalakító kütyüt de addig kis melegítéssel(2-3perc) élvezem a környezetbarát és pénztárcabarát energiaforrást. Az autóm egyébként nyáron 6lityit télen 7 lityit szürcsöl százon így tűrhető a többletfogyasztás.A kütyüt igazából a téli hidegindítás miatt szeretném belerakatni. Daewoo Kalososok ne féljetek ketyeg vele szépen. Jó utat! Minden Jót!
Sziasztok! Ki szeretném próbálni ezt az üzemanyagot,de nem tudom milyen arányban használjam.Az autóm:corolla 2002-es évjjárat 1,4 benzin vvti.Van esetleg valakinek tapasztalata,ötlete,véleménye?
Ilyet egy régi Fiesta tulajától hallottam futólag egy kúton, hogy ő csak keverve használja, de egy ismerőse a levegőn szűkített és tiszta szesszel megy a karburátoros foxijával. Szóval lehet urban legend, de akár működhet is.
Mondjuk alapvetően nem a vákum, hanem a huzat, vagyis a levegő áramlása húzza be az anyagot. A levegő áramlási sebessége meg nem a vákum függvénye. Ugyanakkor ha a fúvóka tőszomszédságában van a szűkítés, akkor viszont ott a levegő torkolati sebessége nő, mert a szerencsétlen motor az szippantja a luftot. De ott meg az aluöntvényen hogyan szűkítesz?
mi a véleményetek arról, hogy karburátotros autóban nem a fúvóka méretét növelném, hanem a beszívandó levegő útját korlátoznám, így megnőne a vákum a rendszerben, ezáltal dúsabb keverék jönne létre. Ilyen megoldással kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
Nem tudom. Lehet, hogy így van, de nekem ez eddíg nem tünt fel. Én itt is, ott is találok hasznos infót. Az meg, hogy tiszta, vagy vegyes "tüzeléssel" érdemes használni - úgyis csak a vélemények összevetésével, ha úgy tetszik ütköztetésével derül ki (ha kiderül). De hát nincs ezzel semmi gond, ha két topik, akkor két topik, bennem csak felmerült. Több szót nem is érdemes vesztegetni rá ...
Valóban. Én is azt néztem elsőre, de végül is az itt olvasott tapasztalatok alapján - no meg egy szervízes szerelő véleményének kikérését követően - vágtam bele az átalakító nélküli vegyes üzemanyagba.