Kiegészíteném az én leírásom mert pont ez a jelenség van nálam is. A vezető oldalon nagyon hallani hátul abszolút nem az anyós ülésen is csak kevésbé. És csak auto állásban ha megy a klíma.
Ez engem is érdekelne, az én kocsim is ugyanezt produkálja. Szintén 2008-as, Kaleido, 1.6-os Grand....
Nálam csak akkor jön ez elő, ha a digit klíma "auto"-üzemmódban van, és épp hűt. Fűtéskor nincs ilyen jelenség. A ventilátor rendesen tesz a dolgát minden fokozatban, de az egész olyan, mintha a venti vezérlése lenne összefüggésben az autó sebességével és azt lehetne hallani ahogy felpörög és lassít stb. Ha nem "auto" üzemmódban használom a klímát, akkor mindez nem jelentkezik.
Mi lehet ez szerintetek? Elég zavaró tud lenni. Ja és nálam is leginkább a vezetőoldalon lehet hallani, de ott rendesen.
Júniusban vásároltunk egy 2008-as modell frissített Grand Scenicet Kaleido felszereltséggel 1.6-os motorral 73 ezer kilóméterel. Eddig teljesen hibamentesen üzemel az autó és egyszerűen imádjuk.
Viszont a következő dolgot nem hibának mondanám illetve még csak idegesítőnek sem csak érdekel a dolog.
Szóval ha megy a klíma akkor az autónak az utastérben kicsit olyan hangja van mintha "elektromos" autóval mennénk. Ilyen kis búgás ami a motor fordulatszámára voltozik. Ha a klíma nem megy akkor ez a hang megszűnik. Kívülről ez a hang nem hallható illetve az utastérben is szinte csak én hallom meg egyszer sógorom jegyeztem meg mellet ülve, hogy kicsit olyan a hangja mintha "elektromos" autóval mennénk.
Még a nyáron lett kitisztítva a klíma illetve a gáz is meg lett nézve és minden rendben volt/van illetve minden rendben működik a klímával.
"...mondjuk ez se rosszabb, mint egy úszócsap berohadásig hanyagolt féknyereg..."
Bocs hogy az autó életének első 15 évében nem gondoztam, mert nem az enyém volt. Bocsánat
Nem rég vettem az autót.
De azért megnéznék két annyira különböző betétet, amik annyira eltérően terhelik a tárcsát, hogy megreped. Minden fékbetét dolga ugyanaz, egyik picivel jobb mint a másik, de ennyi. Hogy ennyire különböző legyen :) Akkor ott már az egyik nem fékbetét.
Sziasztok, A segítségeteket szeretném kérni. Szeretett 1.9dci 131LE Scenicem a mai nap kiírta hogy Check Injection. Ezután nem volt meg a megfelelő erő az autóban, hiába nyomtam neki csak nagyon lomhán gyorsult. Elvittem egy ismerőshöz kiolvasni a hibát, és ezeket dobta ki.
DF004 hibakód turbocharging pressure sensor circuit, signal incoherence turbocharging pressure sensor circuit, open circuit or short circuit to earth
DF025 hibakód preheating unit diagnostic connection
DF050 hibakód break switch circuit
DF051 speed limiter cruise memory control function signal incoherence
DF167 thermoplunger relay circuit below , the min level
Szerintetek mi lehet a hiba, és hova vigyem el az autót? (Bp 15.kerület)
Nem, amikor vettük a srác csak annyit mondott, ha cserélem a kereket, majd azt a rögzítőt egy csavarhúzóval csavarjam ki! :) Akkor nem is foglalkoztam vele!
De ha csak ennyi a célszerszám, akkor egy falap illetve pár metrikus csavar segítségével csinálok hozzá ,,kulcsot"!
az enyém automata klímás, de nem rémlik, hogy fázna a térdem, mondjuk a céges Doblóba talán szokott ilyen lenni
ha nem érzel sehonnan hideget bejönni akkor lehet csak ott valamiért áll a levegő nem mozog, tekerj olyankor lábra is onnan felfelé fog jönni a meleg levegő
Már többször akartam kérdezni Tőletek: csak én járok úgy, hogy le akar fogyni a bal térdem? Hideg időben, pláne ha szeles valahonnan jön a hideg folyamatosan. Nem érzem a légáramlatot, ha oda teszem a kezem, de a térdemén jéghideg a nadrág. Az autó új kora óta nálunk van, soha nem volt törve, s soha nem lett megbontva.
Köszi! A csatlakozó úgy tűnik hiányzik nálunk, de szerencsére találtunk egy szerelőt aki hajlandó keresni és ha tényleg nincs kiépíti. Maga a kartámasz beszereléssel nem lett volna problémánk, csak a vezeték hiánya okozott fejtörést. Köszönöm még egyszer a segítséget!
A kuplung szett lett cserélve az autón kinyomócsapággyal együtt. Mondta a srác h töltsek majd olajat a váltóba mert kevés van benne (visszatöltötte a régit) Azt mondta kb 1,5liter . Ez 2 napja volt. Ma reggel hazaérve kivettem üresbe a váltót majd furcsa morgó hangot halottam majd amikor benyomtam a kuplungot abbamaradt. Elsőre arra gondoltam h a kuplung kinyomócsapágy de, az nem lehet hiszen cserélve lett 2 napja.
cserélni kellett volna a kinyomócsapágyat is :( esélyes hogy annak a hangját hallod
szívesen megkérdezném a szerelődet, hogy állapította meg, hogy az olaj minimumon van na meg azt is miért nem cserélt kinyomót.....
a váltó oldalán van egy szárnyas anya azt kicsavarod és addig kel olajjal lennie az a szint többet nem tudsz bele tölteni mert kifolyik ha meg kevesebb van benne akkor rá kel tölteni
..arról nem is beszélve, hogy a két kerék közt mindig lesz különbség fékerőben az eltérő betét miatt. Még azonos márka, azonos típusánál is vannak eltérések különböző gyártási idejű betétek közt.
Egyrészt azért, mert kb. 5-8000 Ft egy betétgarnitúra, amit ha ráteszel, évekig nincs vele gondod.
Másrészt azért, mert egy más típusú fékbetétnek más lesz a súrlódási jellemzője, és nem szimmetrikusan melegíti a tárcsát. Meg fogsz tudni állni vele egy darabig, de féloldalasra kopik a tárcsa, és a féloldalas hőterhelés előbb-utóbb deformációhoz, vagy repedéshez vezethet.
...mondjuk ez se rosszabb, mint egy úszócsap berohadásig hanyagolt féknyereg...
Nem értem, miért hal meg mindenki azért, mert egy kopott betétet kicserélek egy jóra a másik 3 jó mellé. A végeredmény egy jó fék. Més egy kevéssé dolgozó betéttel is jó volt a fék, még műszakin sem szúrták ki, csak én néztem rá rutinból a csuszkákra téligumira váltáskor, ha már úgyis lent vannak a kerekek. 4 betéttel ettől csak jobb lehet még akkor is, ha nem ugyanabból a dobozból lettek kivéve.
Hello EberesPetya! Mi is vettünk bontóból egy középső kartámaszt, csak még nincs aki bekötné! Eddigi szerelők nagy része nem vállalta, meg se próbáltak gondolkodni rajta, hogy hogy kellene. Egy azt mondta 2 napos munka, nehéz lesz. A Renault szervízben azt mondták szét kell bontani, az egy nap. Neked sikerült már beköttetni? A miénkben szivargyújtó és lámpa van.
Az alábbival kompatibilis fékbetétje ha lenne valakinek egy darab jó állapotú, bőven 50% fölötti, azt reális áron megvenném. Berohadt féknyeregcsuszka miatt nekem az egyik kicsit jobban elkopott, míg a a másik három nem annyira, ezt a kopottat kicserélném. Csak emiatt nem cserélném az összeset.
Tudtok nekem ajánlani budapesti, vagy budapesthez közeli szakit, aki a 2008-as 1,6-os Grand Scenicem elektromos kézifékének bowdenjét ki tudja cserélni?
Február végén volt olajcserém, ma kiírta, hogy "Top Up Oil Level", vagyis pótolja az olajat. Olajfolyásom nincs, legalábbis nem látok sehol, sem alatta (szerencsére sosem volt ilyen probléma) mennyi olajat kellett megennie (és kb mennyit kell utánapótoljak), hogy ezt kiírja és mitől lehet? 2004 1,5 dci. A Service lámpa is kigyulladt, ez elalszik pótoláskor?
2005ös évjáratú, 1.5dci-m van. néha(mostanában egyre sűrűbben)rángat. bármelyik fokozatban képes rángatni pár másodpercig(emelkedőn le-fel...mindegy neki.) :(
mi lehet a gond? hibát nem látok felvillanni. alapjárat az fix,nem ingadozik,de ha beindítom akkor néha hallani,hogy "kihagy" a motor :(
Azt ledelejtettem hogy az önindító teker rendesen de mégsem indul. Másik jeladóval sem. hibaolvasás után azt ìrja h: főtengely kábel szakadás. kábel kimérve.
Van egy 2003-as 1.5 dci scenic 2-esem. Szìvárgott belőle az olaj. Elvittem szerelőghöz: tömítések cserélve+kuplung csere(kopott volt). ősszeszerelés után nem indul az autó. Holtponti jeladó+kábel kimérve de mégse megy. Vkinek vmi ötlet?
KM órából gondolom, csak a napi számláló nullázódott ki? :) Nekem már többször volt akksi lekötés (nem csere, de amikor villanyos dolgot csináltunk, lekötöttük), de a tolatóradar nem szokott megbolondulni tőle. Be van kapcsolva? (bal térdnél a kapcsolója)
Ma túlestem egy akksi cserén. Km óra emiatt lenullázódott, rádió kódot kér, ablakokat tanitani kell, de ami a legzavaróbb, hogy rük ercbe kapcsoláskor nincs a megszokott figyelmeztető sípolás, illetve a tolatóradar se sípol. Hogy lehet ezt beállítani?
Az egész dolog sajnos borult ott, hogy "kiszedtük a váltót, és elvittük szerelőhöz". Innentől kezdve nincs gazdája és felelőse a hibának. Te fizetsz, a szerelő pingvinezik, a kocsi meg rossz.
Keress egy specialistát ehhez a váltóhoz, vidd el hozzá a kocsit, kérj egy árajánlatot, és csináltasd meg. Munkalappal, számlával, garanciával. Ha ki-be szerelést nem vállal, akkor Ő mondjon olyan szerelőt, akivel együtt szokott dolgozni, és intézze. Lényeg, hogy egy gazdája és felelőse legyen a javításnak. Ilyen árkategóriájú alkatrészeknél már nem szabad út széli Pityu műhelyében gondolkodni.
Koszonom, ezt nem is gondoltam igy vegig, hogy valami tonkremehet. Nem ez bajom, hanem inkabb az, hogy altalaban ezen az auton egyszerre jon minden problema elo.
-4 fokban, 300 kmre otthonrol eleg kellemetlen ket gyerekkel futes nelkul. Ugyanitt kerdeznem, hogy Pecsett tud valaki megbizhato szerelot, aki erthet is hozza?
Ha használod, akkor eszi az üzemanyagot, kopik a gumi, előbb-utóbb tankolni kell, meg új gumit venni.
Én még nem láttam olyan izzót, ami örök élet lett volna, de bármilyen más elektronikai cuccról (=előtét ellenállás) sem tudom elképzelni, hogy 100 évig bírná...
persze, szar érzés tudomásul venni, hogy kiégett egy izzó (akár a lakásban), de egy tizenéves autónál ez azért nem kellene hogy "kínlódás" legyen.
a DRL előtt a tompított 10ek-t bírt és 1hét különbséggel éget ki
helyzetjelzőt csak márkásat vegyél Osram/Hella mert a kínai szar nekem 1 hét alatt kiéget, de még a foglalatot is szétégette H6W égő kel bele ai nem olcsó
El vagyok keseredve, szívat a kocsi (Scenic II. 1.5 dci). Jelenleg nem megy a fűtés, remélem előtétellenállás cserével megúszom, talán. Biztosítékokat megnéztem, látszólag nincsen bajuk. Éppen kidühöngtem volna magam, de a Feleségem szólt, hogy jobb elől nem világít semmi az indexen kívül...tegnap cseréltem a bal első fényszóró izzót. :(
Más is ennyit kínlódik ezekkel a dolgokkal? Elég kellemetlen fűtés nélkül két gyerekkel. :(
Sziasztok! Igazán komplett problémám lenne az 5 éves, DSG automata váltós kocsimmal. Kezdetben egy egyszerű hibája volt, kihajtás csapágyat kellett cserélni. Ehhez a váltót kiszereltük, és elvittük egy váltószerelőhöz. Kicserélte a csapágyat, mi pedig visszaszereltük az autóba a váltót. Sajnos nem indult be, sőt, az önindító is leégett. Visszavittük már most az egész autót a váltószerelőhöz, újból szétszedte a váltót, volt valami szerelési hiba, amit állítólag kijavított. Az autó beindult, de elfüstölt a kuplung. Ekkor még az autó vagy előre nem ment, vagy hátra... de azt mondta a szerelő, hogy most már nem ír ki a diagnosztika váltóhibát. Sőt, még a motor is kilyukadt valahogy, spriccelt az olaj (de ezt talán megjavították) Úgyhogy most kuplung kellene bele, de egy új 560e ft, ha használtat veszünk, akkor meg honnan tudjuk, hogy jó-e vagy még mindig van váltóhiba, és újból leégeti a kuplungot. Kompletten váltó-kuplung 3.200e ft szervízben!!!!
Pedig ott a képen az olvasó, pont középen:) A "programja" az cd-ről fut, amilyen lemezt teszel bele olyan lesz:))))))) Tavalyi az utolsó kiadás. Idén nem jött ki.
nem jó a cd lejátszó rajta....egyébként egy ilyen navit hogy lehet frissíteni? gondolom nem most adták ki a programját:) és akkor olvasó is van hozzá? azt nem láttam a képen
Ja igen, külön egységbe kell tenni,jelen esetben az anyós ülés alatti rekeszben lévő olvasóba. Csak a CNI2 és CBCD rendszereknél kell a készülékbe tenni.
Az enyémben ilyen van. Van egy VDO CD táram, azt rá lehet venni, hogy kezelje? Összekötöttem, de audio forrásként nem tudom kiválasztani. Vagy mp3-at lehet erre a fejegységre valahogy rákötni?
az én kocsim 2003-as, a rádió csati külön van rajta,viszont a gyári rádióm nem jó egy usb-s van helyette ezért kérdezem a cd lejátszást :) valamint esetleg általad javított navi nélküli kijelzőt beleszámítasz? :)
Így van keresd Develoopert az enyémet is Ő csinálta meg azóta semmi gond vele. Ez a probléma úgy tudom a 2006 előtti Sceniceket érinti. Odamentem, fél perc alatt kikapta a műszeregységet megállapította hogy még senki nem kokecolta. Bevitte majd úgy negyed óra múlva kész is lett, visszarakta és kész. Egyébként nekem is így indult, néha elment minden egy pillanatra és nullázódott.
CNI1 komplett navi szett ha kell valakinek. Km óra, kábelköteg, műanyagok, konzolok,egyszóval komplett.
2005 elött modellekbe szerelhető (tunerlistes rádióhoz). De csak abban az esetben ha rendelkezik bontható multimédia köteggel.
Ez úgy ellenőrizhető, hogy a rádio ISO csatlakzotásnál a táp és a hangszóró csatlakozást kell megnézni. Ha egyben van a két csatlakozó akkor a tiédbe nem jó, ha külön van táp(fekete) és hangszórók(fehér) akkor beépíthető.
CBCD bluetooth kihangosítós komplett navi szett ha kell valakinek. Mikrofon, kábelköteg, müanyagok, egyszóval komplett.
2006 utáni modellekbe szerlhető. De csak abban az esetben ha rendelkezik bontható multimédia köteggel.
Ez úgy ellenőrizhető, hogy a rádio ISO csatlakzotásnál a táp és a hangszóró csatlakozást kell megnézni. Ha egyben van a két csatlakozó akkor a tiédbe nem jó, ha külön van táp(fekete) és hangszórók(fehér) akkor beépíthető.
szép estét. grand scenicem ki irta az elektromos kézifék hibát, szerkezet leszerelve elküldve hozzáértö szerviz be ott átnézték vissza küldték mondván hogy az tökéletes akkor miért irja a compjuter hogy rossz a kézifék??? VALAKI VALAMI OKOSAT???
Közben rájöttem, hogy részben hülyeséget kérdeztem. Az elülső venti nyilván a hideg miatt nem indult el, mert nem érte el a motor azt a hőfokot ami beindítja. A belső fűtésre pedig, ha minden igaz itt láttam a választ hogy ha meg se mukkan az 90%-ban mire vezethető vissza. :)
Szeretném a segítségeteket kérni. Egy 2006-os Grand Scenic II (K9K P 732) amúgy büszke tulajdonosa vagyok. A mai napon reggel a fűtés nem indult a kocsiban, illetve a fújás egészen biztosan nem. Felnyitottam a motorházat és az orránál a hűtőventillátor sem mocorgott. Gondolom köze lehet a fagyhoz és őszintén remélem, hogy csak egy biztosíték vagy csatlakozó hiba. Van esetleg ötletetek? Köszönöm!
tárcsába szerintem bele van ütve a minimum vastagság elég ha a kereket leveszed
betét amíg van rajta 2mm ferrodol utána illik cserélni az új olyan 10mm és 100-200eKm ki szokott bírni
szabályzás
eszterga gépre felteszik és szépen síkba hozzák a barázdákat rajta, a mai nyugati autókon ezzel általában a minimum vastagság alá is kerül a tárcsa ergo felesleges, ezekbe csak annyi anyag van ami muszáj nem úgy mint a volt KGST autókban
ja és csapággyal együtt kel cserélni mert sérülés nélkül nem lehet kivenni a csapágyat
Sziasztok, tudna valaki felvilágosítást adni hogy a hátsó féktárcsa és betétre mi a minimum előírás, és ez betétre hogyan vonatkozik? Mit jelent a tárcsa felszabályzás?
bnorci, gesszti, Dietrich, köszönöm szépen! Ezek szerint a szelephézagra biztosan nincs befolyással az olajnyomás, mint a hidrotőkéknél. Viszont hirtelen más ötletem meg nincs, hogy mi lehet a kopogás a motorban, ami időnként el tud hallgatni. Biztosan több hengernél fennálló ok lehet, mert sokkal sűrűbb, mint amikor csak egy-egy főtengelyfordulatonként szólal meg valami, s nem is olyan erőteljes. Mindannyian hallottunk már kopogó hajtókárt például. Ezért gondoltam a vezérlésre.
Az a gond ezekkel a csapágyakkal, hogy túl vékony rajtuk az alacsony súrlódású réteg. Régi csapágyaknál ugye az volt a menet, hogy szép lassan növekedett a hézag, és egyszer csak kevés lett a szivattyú ahhoz, hogy elegendő olajat tudjon nyomni, csökkent az olajnyomás. Itt máshogy zajlik. Lekopik a felső réteg, utána a sokkal rosszabb súrlódási tulajdonságú hordozó rétegen megy a csap. Ez a réteg már nem tud stabil olajfilmet megtartani. A csap néha eléri a hordozóréteget, az felmelegszik, megolvad, és ráragad a hajtócsapra. Már szakad is a hajtókar, vagy jobb esetben csak megfordul benne a csapágy. Mindenféle előjel nélkül képes kapitulálni. Se olajnyomás nem csökken, se kopogás nem figyelmeztet. Amikor már kopog, akkor már késő.
Autóváltás miatt eladó alig használt, profi Thule tetőcsomagtartó és a hozzávaló kerékpártartók (3 db).
A rudak a képen látható, drágább fajták, könnyű és szélzajmentes. 5 perc alatt felszerelhető. A rudak és a kerékpártartók is kulccsal zárhatók.
A hozzávaló konzolok: Renault Grand Scenic II. és Peugeot 407. De más autóhoz is használható, csak akkor kell venni kb. 10 ezer forintért hozzávaló konzolt a kereskedőtől (tudok benne segíteni). A komplett szett ára újonnan 150 ezer forint volt, most egyben, hibátlan állapotban mindösszesen 70 ezer forintért elvihető!
Külön: A kerékpártartók ára: 10.000 Ft/db Konzolok és a rudak: 50.000 Ft
Van egy Scenic II 1.5 dCi-m K9KP732 motorral. Franciaországi, négy éve került Magyarországra, végig szervizelt, igazolható előéletű. Jelenleg több, mint fél éve van nálam, 160ekm van benne, és mindenki halálra rágta a lelkem, hogy a hajtókar-csapágyakat cseréljem ki. Két hete rávettem magam. A csapágysor ára 4e, a kartertömítés 7e, a hajtókar csavarok 9e. Egyébként is olajcserés volt, így ezt nem számoltam. Ami a meglepő volt, hogy egy óra alatt kényelmesen levehető a karter, pedig teherviselő alkatrész, jó pár ráaggatott motyóval.
Ami a lényeg: amikor kivettem a csapágyakat, megnéztem. Szinte gyári újak voltak, pedig a motor bontatlan volt. A magam megnyugtatása végett megmértem a csapágyhézagot is. Az eredeti csapágyakkal 0,042mm volt, kicserélve 0,033 körül. A gyári adatra "Check the clearance value, which must be between 0.010 and 0.064 mm" adatot találtam, úgyhogy teljesen tökéletes állapotúak voltak.
Aki cserélt csapágyat és kopott volt, azok közül mért valaki olajnyomást? Nem lehet, hogy az olajpumpa miatt lesz csapágyas egy-két darab?
Ha azt irja, hogy Top up oil level, akkor az olajszinttel van gond.
De pl. nekem a szenzor rossz és általában nedves időben - bár néha tökmindegy - szól, hogy nincs olaj.
Elvileg a csatlakozójának kéne kontakt hibásnak lennie, de nálam ez is OK, szóval valaszeg szenzor hiba van ott is.
a legjobb, ha manuális módon, az olajpálcával ellenőrzöd a szintet és akkor nem érhet meglepetés, hogy egyszer tényleg igazat mond és nem a szenzor hülyéskedik.
Izzócserével kapcsolatban lenne olyan kérdésem, hogy a jobb oldali tompított izzót cseréltem ki, de nem találtam benne azt a rugós lefogatót ami az izzót tartaná a helyén. Lehetséges, hogy valami elforgatós technikával kell a foglalatot visszarakni?
Sziasztok! Grand Scenic 1.9dci - ink van 2004-es kiadás. Bedobja párszor azt a hibaüzenetet, hogy ellenőrizze az olajnyomást/oljaszintet. A szint rendben van, olaj, szürők most lettek cserélve. Mi lehet a gond? Lehet , hogy vmi szenzor hibásodott meg? Néha jelentkezik a hiba, néha nem? köszi előre is
Vidékről hazafelé vissza állt a normális fogyasztásom. happy. Reggeli indulás után minden ok majd 3 km után világit a műszerfal mint a karácsonyfa. ce service chech emmision. Kicsit morcos vagyok.
Szerintem nagyon ritka, hogy foglalkozni kell szelephézagokkal ennél a motornál. Ha mégis, akkor mindenképp ellenőrizni kell, hogy nem kenési elégtelenség, vagy szelep görbülés okozta a hézag elállítódását.
Amúgy úgy érdemes megcsinálni, hogy a meglevő 8 db tőkével ki kell legózni a legtöbb jó hézagot, és csak annyi új tőkét kell venni, amennyi hézagot a meglevők csereberélésével sehogy se lehet helyrehozni. Ha olyan műhelyben csináltatod, ahol már csináltak ilyet, és értenek is hozzá, ott lesz egy ládára való különböző méretű tőke, amiből helyben ki tudják jó értékre legózni a hézagokat.
Az 1.5 dci nem lapkás. Egyben cseréled a tőkéket, nem csak a lapkát. Eléggé szopós, mert le kell hozzá szerelni a vezérműtengelyt. Ha már ilyenre vetemedik valaki, érdemes a vezéréscserével összekötni.
Pontosítsunk annyit, hogy 1.5 dci-ben nincs hidrotőke! Szelepemelő tőkéket lehet csereberélni, de ezek sima mezei fix méretű alkatrészek, nem változó méretűek, mint a hidrotőkék. Két teljesen különböző elv és működés.
Lehet állítani, de csak a hidrotőkék cseréjével. Azok több méretben rendelhetők, nagyon kis lépcsőkkel. A szívó 0,2 a kipufogó hézag 0,4 mm, ha jól emlékszem. a tőkék darabja olyan 3 ezer magasságában van
Köszönöm szépen! Van ennek valami intervalluma, amikor szervizben meg kell(ene) nézni, vagy olyan, mint az akksi meg az izzítógyertya. (Korábbi 1,5 dci-s autómnál rákérdeztem, rámértek, aztán kiderült, hogy cserés, bár tünetet egyik sem produkált)
Sziasztok. Egyik napról a másikra 3 literrel megnőt a fogyasztásom. Fc nem jelez hibát. Próba képpen obd-II ráduktam P0130 hibakódot adott ki. Lambda szonda hiba.😂
a nagynyomású szivattyúban van egy kisnyomású szivattyú legalább is megane/scenic esetén tehát a teljes üzemanyag rendszer szívott ezért nincs folyásnyom de a vákuum miatt beszív levegőt ezt az üzemanyag szűrőnek a tetején ha van szelep vissza kellene engedni a tankba, hogy ne jusson be a nagynyomású szivattyúba.
Szóval babra lesz megkeresni lehet csak valamelyik gyorscsatlakozóban a gumit kel cserélni
Mivel mint írtam, hogy a leállás után amikor újból beindul, olyankor már semmi gond nincs, ezért tegnap és ma is az első indítás előtt megnéztem, hogy van e levegő a kisnyomású üzemanyag csőben. Fel kellett pumpálni és légteleníteni a gázolaj szűrőnél. Miután megcsináltam és úgy indítottam, nem állt le és minden rendben volt!
Tehát most már csak azt kell kideríteni, hogy hosszabb állásnál miért levegősödik be a gázolajcső?
Van ott egy kézi pumpa, olyan gumilabda féle amivel fel lehet pumpálni a gázolajat, lehet, hogy az ereszt vissza?
Sajnos olyat még nem szedtem szét, csak saccolom, hogy mi lehet benne, de nem nagyon lehet barmolás nélkül szétszedni! :(
Na tegnap hazahoztam az újabb sceniket. 1.5 dci után ez 1.6 benzines 2008 év végi 2009 forgalomba helyezett Caleido fantázianevű gép.
Nem olyan nyomatékos mint a diesel de egész jól megy ötödikbe hatodikba is egészen jól gyorsul.
A kérdésem az lenne hogy nincs e valakinek egy pohártartója a mozgatható középkonzol elejére, illetve a másikban nekem volt a pótkerékben egy műanyag betét amiben a kerékemelők voltak ebbe nincsen.
Itt egy zsákban vannak a cuccok, de ide beújítanék egy műanyag betétet, mert az a csomagtér fenekét is jobban alátámasztja. Van valakinek esetleg ilyen alkatrésze?
Sziasztok. Van egy Scenic II. 1.5 dci-m. Az ablaktörlővel lenne gondom. Időnként hiába kapcsolom nem működik. Aztán gondol egyet és megy. Illetve van még egy olyan jelenség, hogy szakaszos üzemmódban össze vissza változtatja az ablak törlő motor a sebességét. Mi lehet a hiba. Köszi a választ.
Sziasztok! Pár hete van egy hibám, talán tud valaki segíteni a megoldásban. Renault Espace 2.0 Dci Fap 173 LE Mostanában reggelente az autó pöccre indul, majd néhány másodperc, vagy néhány méter után leáll befecskendezési hibával! Ekkor néhány indítózás után (2,3,4,5) beindul és ettől kezdve megy és indul rendesen egész nap. Teljesen probléma mentesen. Majd másnap reggel ugyan ez a probléma! Elindul, leáll, majd indítózás és megy szépen egész nap! Clippel kiolvastuk a tárolt hibát ami DF896 Vannak ötleteim, de hátha valaki találkozott már ilyen hibával? Megköszönném a tanácsaitokat! :)
Olajcsere előtt már többször is öntöttem rá +1 liter új olajat, hogy mossa egy kicsit a rendszert leeresztés előtt. Soha semmilyen hátrányos tünetet nem produkált.
dci-t akár +1 literrel is nyugodtan hajthatod. Nincs vele gondja. A szivattyúnak biztos nem árt, hiszen zárt rendszerben dolgozik. Ha magasabb a kartergáz nyomása, akkor az nyomja az olajat is, ebből a szempontból mindig ugyanakkora nyomáskülönbséget kell neki legyőzni.
Ennyi plusz olaj, amiről szó van, nem okoz számottevő plusz nyomást a karterben. A nyomást a kartergázelvezetésben levő szelep, vagy geometria tartja.
Sok "okosságot" írnak az autós portálok. (pl. totalcar...) Nem lehet komolyan venni a szakmai cikkeik nagy részét.
Ha dci 1.5-be a 4,5 liter felett öntesz még fél, vagy akár egy teljes litert is, mi történik? kb. 1-1,5 cm-el magasabban lesz a szinted. A szimeringek jóval feljebb vannak. Nincs gond velük. A főtengely szintén jóval feljebb van, és van az olaj és a főtengely közt egy habosodás gátló lemez is. Ahhoz, hogy a főtengelyt elérje a szint, több liternyit kell még pluszba beleöntened. Ez meg csak úgy szokott menni, ha frissen végzett szerelőmesterünk nem a motorból, hanem a váltóból tekeri ki a leeresztőcsavart...
Sziasztok! Esetleg valaki tudna Szolnokon vagy környékén Renault autóhoz értő szerelőt. 1,9 Dci Renault Grand Scenic- ről lenne szó. A mostani szerelőm turbót cserélt benne és a hengerfej is fel lett újítva, de valahol folyik belőle az olaj, az utastérben füst szag van, ha felnyitom a motorház tetőt dől belőle a füst, illetve hirtelen gázadásra sziszegő levegő hang jön valahonnan. Olyan mint ha a belső fűtő ventillátort csumára feltekerném. Ő nem tudja mi a baja, szerinte minden tömítést kicserélt és a csövek sem lyukasak.
Ha nincs rajta részecskeszűrő, akkor én nem bántanám. Ha sok neki az olaj, majd leeszi a felesleget. Ha le lett engedve az olaj rendesen, és tényleg csak 5,0 liter van benne, akkor semmi baja nem lesz.
...menj be egy villanyszerelős boltba. Vegyél egy jó hosszú kábelkötegelőt. Dugd be a nívópálca helyére, és jelöld meg, hogy meddig van a szint. Jegyezd meg, hogy ez egy kicsit sok, ennél kb. 1 centivel lejjebb kell tölteni legközelebb. A kötegelőt ne tartsd benne, csak akkor használd, ha szintet akarsz nézni. Lesz vagy 50 Ft...
motorolaj cserén voltam (eddig 4,5 liter töltöttek bele) és fél literrel több ment bele mint eddig(5l). le kell engedni belőle? (2005ös scenic II, 1.5dci)
Kis segítség kellene, hogy hol találom a Grand Scenic II. alvázszámát!
Nem is értem, hogy miért titkolják ezt annyira, hogy a neten sehol sem találtam infót róla!
Nem az lenne a minimum, ha veszek egy használt autót, hogy megnézem az alvázszámot amikor kifizetem, és nem az eredetiség vizsgán derüljön ki, ha nem jó?
szerintem sem kéne mennie egy fordulatnak sem mivel digitális klímás. vagyis elektronikus. vagyis ésszerűen ha az elektronika elszáll akkor nincs ami tovább vigye az áramot. de nem nagyon értek hozzá. van bejövő +; - illetve elmenő +; - és egy szál vezeték amin gondolom komunikál a kezelő panellel. és a bejövő fesz az megvan probalámpával teszteltem, de felteszem a fűtést és az izzó nem működik a motor csatijánál. ugyhogy én az ellenállásra gondolok de mondom nem értek hozzá. Jó lenne ha lenne itt egy elektromos ember, vagy valaki akinek volt már ilyen probléma.
Elfelejtettem még azt kérdezni h kb mennyit lehet menni ha kigyullad a sárga (könyvben nem találtam). Amikor kigyulladt a számítógép már nem írt ki kilométert.
Ablaktörlővel lenne problémám-> amikor nagy sebességgel töröl nekiér a szélvédőn a gumicsíknak. Gyárilag 550/650 való rá. Megmértem és 560/660 valeo.
Megéri-e a gyárit venni rá kb 10e ft-ért? sajnos üzletekbe nem találtam megfelelő adapterűt az olcsóbbak között. Lehet e állítani rajta h ne fusson túl a törlésnél?
Pár hete vettem egy grand scenic II 2.0 16V típusú autót. Olyan problémám van vele, hogy tegnap bekerült valami műanyag darab a fűtőventilátor motorhoz az zörgött benne aztán egyszer csak megállt a ventilátor. Szétszedtük a műszerfalat, kivettük a motort ráraktam közvetlenül az akksira és elindúlt padlógázon. Rámértem a csatlakozóra a multiméter mutat 11V-t, de nem megy a venti. Lehet hogy tönkre ment az előtét ellenállás? De akkor miért mutat feszültséget, modjuk ráraktam egy 20W-os izzót a csatlakozóra, az nem világított. Szerintetek mi lehet a baj?? Válaszotokat előre is köszi! További szép napot.
Ennek tudja valaki a bekötését? Egy normál csatit akarnék átalakítani ilyenre. Elvileg itt a közösítések már azért vannak, hogy ne melegedjen túl. Előtét ellenállás csati.