Keresés

Részletes keresés

emká48 Creative Commons License 2006.06.12 0 0 119

 

emká48 Creative Commons License 2006.06.12 0 0 118

 

 

 

illesf Creative Commons License 2006.06.11 0 0 117
MOndom én, hogy jövőre kellene csinálni egy mega-lengyel túrát, esetleg a baltikummal kiegészítve. Bár mondjuk még a baltikumban is van annyi látnivaló kisvazsútilag, hogy az is simán elvinne vagy egy hetet.
Előzmény: emká48 (116)
emká48 Creative Commons License 2006.06.09 0 0 116

Közérdekű közlemény: (már akit érdekel)

A Lengyel nagykövetség tájékoztatása szerint ma véget ért a tanítási időszak.

Azaz lefordítva: a Smigieli kisvasút egyáltalán, a Krosniewicei pedig csak igen korlátozottan üzemel.

Ellenben egyre több vasút közlekedik hétvégenként, beindul a kiránduló szezon!

emká48 Creative Commons License 2006.06.07 0 0 115

Most találtam. Nem rossz:

 

 

Jedrzejow.

emká48 Creative Commons License 2006.06.07 0 0 114

Hmmm. Pedig volt ott egy rakás széles teherkocsi is, meg mintha valamit rakodtak volna. Érdekes.

 

Ellenben: www.lhs.pl

 

 

Előzmény: bodecsabi (113)
bodecsabi Creative Commons License 2006.06.07 0 0 113
"És láss csodát, a térképek szerint valóban: Lubaczow mellett tényleg odakanyarodik egy széles vonal a normál mellé. Be van nőve bozóttal, de azért kilátszik itt-ott. Werchratanál van egy átrakó és onnan észak felé már fényesek a sínek, de és valóban elkanyarodnak Rawa Russka felé.

Azt szeretném megkérdezni, hogy ki tud erről a vonalról valamit: mire használták, használják, miért hagyták fel az alsó részét, stb."

Megkérdeztem lengyeleket az ügyről, ők meg voltak lepődve, hogy fényes síneket láttál Wechratánál, úgy tudták teljesen forgalom nélküli a vonal. Szerintük katonai szerepe volt még a Varsói Szerződés idején.

"Továbbá nem sokat tudok a Hrubieszownál belépő, és a Sziléziai iparvidékig, Olkuszig menő széles vonalról sem, legfeljebb annyit, hogy most LHS cégjelzésű lengyel széles szergejek közlekednek rajta."

Erről sem tudtam meg sokat, az LHS a PKP leányvállalata, a Rynek Kolejowy szerint jól élnek, habár 2005-ben volt egy nagyobb visszaesés a forgalomban.

Láttad a honlapjukat? (Sajnos csak lengyel)

http://www.pkp-lhs.pl/

Csabi
Előzmény: emká48 (74)
gw Creative Commons License 2006.06.06 0 0 112

kicsit még késtek, mehetettek volna Poprád felé, mert hétfő délelőttől vágányzár van Eperjesnél is :)

Előzmény: emká48 (111)
emká48 Creative Commons License 2006.06.06 0 0 111
Hmmm. Igaz lehet: 4.48 helyett valamikor 9 után érkeztünk, emlékeim szerint. De az a lényeg, hogy végre láthattam nappal is a 130-as vonalat. Pedig amikor éjjel meghallottam a Sulzer röfögését, már örültem, hogy Lupkow felé megyünk. De így sem volt rossz.
Előzmény: gw (110)
gw Creative Commons License 2006.06.06 0 0 110

 árvíz miatt a Cracovia Rzeszow, Jaslo-n kerersztül ment, a dízeles szakaszon Sulzerral. Kassára már 5 órás késéssel érkeztünk.

 

Én +250-ről tudok.

Előzmény: emká48 (107)
emká48 Creative Commons License 2006.06.06 0 0 109
Remek. Először elszáll a hozzászólás, aztán amikor újraírom, akkor meg lónagy betűk jönnek elő...
Előzmény: emká48 (108)
emká48 Creative Commons License 2006.06.06 0 0 108
Sehol semmi? Nagy a csönd. Akkor pár tőmondat:

 

-        pénteken nem közlekedett Smigielben a Px48-as gőzeke. Ment viszont két MBxd2-es motorka, meg fentről jött egy L45H egy tehervonattal

-        pénteken egy Ol49-es fordult kettőt Lesznoba, Poznan felé viszont személyzethiány miatt minden dízellel járt

-        ugyanis szombatra négyszeres személyzetigénye volt a „Szép Helénának”, ami a 8 kocsis PIRAT gyorsot vitte Poznanból Kolobrzegbe. Nem semmi volt.

-        Kolobrzeg környékén rajzanak a DB-től vett 624-esek

-        Chojnice felé sok-sok emeletes vonat, köztük 3(!) részes is. Megy pár Szergej, de a GANZ SN61-es ki van …szva a parajba

-        Jedrzejowban megindult az idei idény, egy Px48-as négy kocsival.

-        A Cracovia árvíz miatt Rzeszow, Jaslo felé került, Sulzerral, 5 órás késéssel

 

Képek hamarosan.

emká48 Creative Commons License 2006.06.06 0 0 107

Sehol semmi? Nagy a csönd.

 

Akkor pár tőmondat:

- pénteken nem közlekedett a Px48-as Smigielben, de két MBxd2-es pörgött a menetrend szerinti vonatokkal és volt egy L45H-s tehervonat is fentről Smigielbe

- pénteken csak egy Ol49-es fordult kettőt Lesznoba, Poznan felé viszont minden dízellel ment.

- szombaton a PIRAT gyorsvonattal természetesen a "Szép Heléna" ment Poznanból Kolobrzegbe, 8 kocsival.

- Kolobrzeg környékén rajzanak a DB-től vett 624-es motorvonatok

- Chojnice felé sok-sok emeletes vonat jár, van köztük 3 (!) részes is. Szergejek is járnak, de ez nem mondható el a parajosba ki..szott GANZ SN61-esről

- Jedrzejowban megindult az idei forgalom, Px48-as, négy kocsival Pinczowba

- árvíz miatt a Cracovia Rzeszow, Jaslo-n kerersztül ment, a dízeles szakaszon Sulzerral. Kassára már 5 órás késéssel érkeztünk.

 

illesf Creative Commons License 2006.05.29 0 0 106
Természetesen a kisvasutak topikban van az ominózis kép, itt még nincs 200 hozzászólás.
Előzmény: mestska (102)
illesf Creative Commons License 2006.05.29 0 0 105
Mivel nem volt akkor éppen fényképezőgépem... A beszúrt képen szereplő kisvasútról úgy bő 200 hozzűszólással ezelőtt már tettem be képet, ott le is írtam, hogy hol van ;)
Előzmény: mestska (101)
paca664 Creative Commons License 2006.05.29 0 0 104

Igen! Ezek a "rendszeridegen" vasutak pl. a metró és a WKD. Mindegyiknak van akkora potenciális forgalma, hogy vétek őket figyelmen kívül hagyni. A kiépítettség szerintem csak részben igaz, a magasperon és a kéreg alatti vezetés tényleg irigylésre méltó; de a belvárosi állomások elrendezése (Centralna és Śródmieście) viszont kívánnivalót hagy maga után.

A Zachodnia jól van írva, Zürichről pedig nem tudok hitelesen nyilatkozni.

Előzmény: gabor144 (103)
gabor144 Creative Commons License 2006.05.29 0 0 103

Szerintem az S-Bahn-szintű kiépítettség a meglévő PKP vonalakon attól még fennáll, hogy van még mellette egy másik rendszer is. A Zachodnia (vagy hogyishívják, bocs ha nem jól írom) állomáson a WKD, az elővárosi és a távolsági vonatok mind megállnak közvetlenül egymás melletti szigetperonoknál, így rövid aluljárózással az átszállás biztosított. Persze nyilván jobb lenne, ha a WKD is bejárna a "nagy" alagútba.   

 

A Zürichi S-Bahn is egy jó rendszer, akkor is, ha az S18-nak nevezett vonal valójában egy teljesen rendszeridegen keskenynyomközű külön vasútüzem, amely az S-Bahn egyik városi, de nem városközponti pályaudvara előtti térről indul kifelé. 

 

Előzmény: paca664 (99)
mestska Creative Commons License 2006.05.29 0 0 102

ja igen:

 

és ez a remek úttörővasút hol marad? :)

 

 

Előzmény: illesf (100)
mestska Creative Commons License 2006.05.29 0 0 101
Gnieznoban te nem fényképeztél?
Előzmény: illesf (100)
illesf Creative Commons License 2006.05.29 0 0 100

Legyen már az egynéma századik hozzászólás ;)

 

Szóval felraktam egy nagyadag lengyel kisvasutas képet a kisvasut.hu-ra, melyeket megtalálhattok itt:

 

http://kisvasut.hu/uj.html

paca664 Creative Commons License 2006.05.29 0 0 99

"A várost átszelő 4vágányos alagúthoz semmi köze."

 

Na nem kötekedésképpen, de pontosan ilyen dolgokra gondoltam, amikor az S-Bahn szintű kiépítettségről való kétségeimnek adtam hangot. Ezek összességükben - véleményem szerint - egy tűrhető, de helyenként látványosan elcseszett infrastruktúra; és ezzel együtt rettenetes béna közlekedésszervezés ismérvei.

Előzmény: gabor144 (97)
gabor144 Creative Commons License 2006.05.29 0 0 98
Köszönöm szépen!

Azt is, hogy feltételezed, hogy ebből néhány szón kívül valamit is megértek!

Pedig különösen érdekelne az első linken a jobb alsó sarokban lévő képhez tartozó infó, nevezetesen az, hogy a hetvenes években épült 160 km/h-s vonalon mit keres néhány helyen egy szép kis valódi bakterház (2004-ben láthatóan frissen épített vagy felújított állapotban!) a sorompó mellett?
Előzmény: mestska (96)
gabor144 Creative Commons License 2006.05.29 0 0 97
Nem!

Ez a WKD, ami a mi zöld HÉV vonalainkhoz eléggé hasonló jellegű, a nagyvasúttól független önálló vasútüzem, a nagyvasúton szokásosnál rövidebb, és - szemre - keskenyebb szerelvényekkel. A Centralna pályaudvar melletti, aluljárószinten, de nem föld alatt elhelyezkedő kétvágányos külön fejállomásról indul az egyetlen, a végén elágazó vonal. A várost átszelő 4vágányos alagúthoz semmi köze.

Előzmény: seTTebello (86)
mestska Creative Commons License 2006.05.29 0 0 96

Mikor épült a CMK (Varsó - Krakkó/Katowice nagysebességű fővonal)?

 

1971-1977

 

http://www.plk.lublin.pl/his.html

 

A wikipédián van róla összefoglaló cikk:

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/CMK

Előzmény: gabor144 (59)
bodecsabi Creative Commons License 2006.05.29 0 0 95
Rákérdeztem: Igen, maradt az eredeti soros-párhuzamos elrendezés. Értelemszerűen ezt nagyon nem hirdetik...

Csabi
Előzmény: bodecsabi (94)
bodecsabi Creative Commons License 2006.05.29 0 0 94
Ha jól értem... Megkérdezem azért, mert ami irodalmam van róla, az többet foglalkozik az SKM kialakulásával, mint magával a járművel. Mindenesetre a cikk sehol sem említ korszerűsítést.

Csabi
Előzmény: emká48 (91)
emká48 Creative Commons License 2006.05.29 0 0 93
emká48 Creative Commons License 2006.05.29 0 0 92

 

Pár apróság:

 

 

 

emká48 Creative Commons License 2006.05.29 0 0 91
Csak nem azt akarod mondani, hogy a főüzemi villamos berendezés is maradt a régi? Jól értem? Soros-párhuzamos-sönt? :-)))))) Hihetetlen! (Szánalmas.)
Előzmény: bodecsabi (90)
bodecsabi Creative Commons License 2006.05.28 0 0 90
"14WE-05, ez egy új villamos motorvonat."

Akármennyire is meglepő, ez egy átépített EN57, műszaki paraméterei (gyorsulás, beépített teljesítmény) javarészt változatlanok. A régi jármű alváza, morgóvázai, és a főbb villamos részegységei maradtak meg, persze teljesen felújítva. A forgóvázak új rugózást kaptak, a motorokat felújították. Egy helyütt kerekesszék emelőt is kapott a vonat.

(Szerintem ez már egy kisebb túllövés a célon, túl drága ez a felújítás: 9 milló Zloty, szembeállítva a most folyó többi EN57 felújítás másfél milló Zlotyis költségével.)

Csabi
Előzmény: seTTebello (87)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!