Tengeri töréskor, kombájnoláskor meg szárzúzásnál használom. Lenyomja a csutkát és a hűtő nem szívja meg magát vagyis sokkal tovább tart neki. Meg a lámpákat is védi. :)
Homlokrakodózni tény hogy az egyeneshíd jobb, a kardán ugyanannyit forog,viszont vetni a szöghiddal jobb,a föld végén szinte egyhelyben fordul. Nade mindenki olyat vesz ami neki tetszik, mindkettő jó.
Tudtam, hogy kétféle szöghajtás létezik csak számokkal nem tudtam. Van még olyan, hogy a szöghajtás közepére a féltengelyház mind a két oldalról levehető és van olyan amelyiknek csak az egyik oldala(menetirány szerint a jobb). Nekem az utóbbi van és az első kerék a hátsó közepén fut. Így:
Szabi ! Ha még tovább megyünk abban is két tip van amit ismertek . Van 36 és 41 cm .féltengely házzal szerelt , kb. 3-4 évvel előttiek a 36 szereltek . Ha találkozol van ami a hátsó kerék külső szélével fut és ami a belső szélével fut párhuzamosan.
Az Agrosatnál már megy az áruk lefelé,ahogy az árfolyam változik.Volt amúgy egy olyan ismerős,aki nagy mellel megvette a JD-t (még az élete is hitelből van) ,utána meg a 4 MTZ-s haveromtól kunyerálta el kölcsönbe a 82-est a kukoricagyomírtózáshoz,napraforgó sorközműveléshez,stb.
Én csak hallomásból irom az első merev híd nagyon jó, homlokrakózni jó, mert erősebb az első híd. Hátránya nagyobb helyen fordul meg a traki. Gyümölcsösbe meg sorművelésre a szöghajtás a jobb a fordulékonyság miatt.
Úgyhogy ki mire használja olyat vesz.
Én ha egyszer megtehetem akkor egyeneshídas mtz-t fogok venni, mert az elejét jobban lehet súlyozni és így nagyobbat fog az eleje, jobban eloszlik az erő, mint a szöghajtásosnál. Meg a kihajtás is jobban birja az egyenes hídnál mivel a nagyobb elsőkerék átmérő miatt lassaban forog a kardántengely meg minden.
Ha megengeditek az első - mellső hídról : csak meg említem ,920.3 van szöghajtásos is nem csak , merev híddal . Egyébként azt gondolom bizonyított már mind két tip. Ez csak a kultúrától függ hogy, mivel foglalkozik az ember ,milyen célra használja.
De hát én 1 szóval sem mondtam azt hogy sz.r (Soha nem mondanák ilyet!)Én azt mondtam ,ha lehetőségem lenne rá,én egyenes hidast vennék az biztos! És sikertelenül bár :-) de megpróbáltam elmondani hogy miért. Viszont szerencse, hogy a választás joga mindenkit megillet ! (Egyenlőre....még)
Sziasztok. Nem arról van szó hogy a szöghid nekem a nyerő ,csak mióta kiadták az egyenest azóta mindenki azt isteníti,a másikra meg azt mondják hogy sz..r,tény és való hogy odafigyelést igényel ,de ha valaki néha ránéz nincs vele gond. Én a mostani gépemet tavaj vettem és nem volt szempont hogy egyeneshidas legyen,de nem bántam meg.
Szívesen segítettem és remélem más baja nem lesz. De azért még olvasgasd ezt a fórumot mert lehet, hogy más mást fog irni. Ez csak az én véleményem volt. Üdv.
Mikor nincs gond vele akkor szépen megy a motor és füst nélkül. Csak olyan váratlan pillanatban jön hogy meg is lepődöm rajta. De azért köszönöm a segítséget. Majd jelentkezem ha valami fejlemény lesz. ha meg is csinálnám amit leírtál akkor is egyet ki kellene vennem az érték beállításra. De ez már adja a helyzetett.
Nem muszáj mind a 3-at cserélni az én véleményem szerint. A beállítási érték még attól jó. A becsepegés mástól van, kopás stb. Én a helyedben megvárnám, hogy megint csinálja a füstölést és az alább leírt módszerrel keresném meg a rossz porlasztót és csak azon cserélném ki a csúcsot. Míg nem füstöl addig nem nyúlnák hozzá, így előre meg látatlanba.
A Nissan szűrőnek nem tudom hogy milyen az áteresztő képessége de a régi szűrővel is ezt csinálta. Nem tudom ha kiszedem és látom hogy az egyik nagyon kormos akkor szerintem azzal lehet majd a baj gondolom. De ha már cserélek én is úgy gondolom jobb ha mind a három cserélődik. Remélem hogy csak akad egy benne ami jó lesz vagy talán kettő és ezeket e teszem tartalékba.
A nissan szűrőnek ugyanolyan az áteresztőképessége mint a gyári szűrő volt? A nyomást nem tudom mivel nem ismerem a kínai trakit. Mivel közvetlen befecskendezésű a motor minimum 175bár. De szerintem biztos lesz egy jó a 3 közül és a jót kell megmérni és a többit arra állítani. Az a lényeg, hogy minél pontosabban vagyis egyforma értékre kell állítani mind a 3-at.
Szaby27! Nekem egy gázolajszűrő 2700ft. Én is cseréltem de meg is jártam vele. Lecseréltem a régit feltettem az újat és láss csodát az új eresztett de nagyon. Csiszolóvászon elő és huztam rajta akkor már csak teljes gáznál könnyezett de erősen. Utána láncos szűrőhuzó és ezzel huztam meg. Persze a tömítés gyári új van benne. Ekkor már csak gyengén könnyezett a szűrő. Szóltam a barátomak hogy hozzon már egy másik szűrőt és ő hozott egy komplett Nissan targonca szűrőt házzal együtt persze ez is új. Feltettem azóta nincs gond a szűrővel és kb 1 hónapja van rajta. Meg érdeklődöm a csúcsokat is majd mert 3 darab kell hozzá. A beállítást meg a barátomra bízom azt hiszem mert nekem nincs ilyen műszer itthon. És milyen nyomásértékre kell állítani a porlasztót?
Nekem korábban az mtz-nél volt ilyen probléma volt úgy hetekig nem füstölt majd később mindennapos lett a jelenség, csak talajmunkánál hébe-hóba lökött egy-két kék füstöt meg a traki egy pillantra megtorpant, én nem kisérletezgettem a porlasztókkal vettem négy porlasztócsúcsot 1200Ft a négy darab és kicseréltem műszerrel beállítottam és azóta nincs ez a probléma. Tegeződni meg tegeződhetünk nyugodtan. :) Szűrőre visszatérve én minden olajcserénél cserélem a gázolajszűrőt. Nem nagy összeg 350Ft egy szűrő. A te gépedbe nem tudom mennyi az alkatrész de biztosan drágább mint az orosz gépekbe.
Helló Szaby27! Boccs a tegeződésért. Köszi az infót majd megpróbálkozom vele. Ugyanis van hogy napokig nincs gond és egyszer csak motorhang hirtelen változik gyengűl a teljesítmény és a füst is megjelenik. Ez pár perc és utána megszünik minden. A motor visszatér az eredeti állapotban és megy rendesen. Gázolajszűrőt már cseréltem és kitisztítottam az üzemanyagtartályon lévő elzárócsap ülepítő poharát. Ebben sajna nincs szűrő de szerintem kellet volna lenni benne anno. Köszönöm a segítséget utólag is és ha van valami ötlet akkor szívesen fogadom.
Igen van Mtz 820,82, itthon meg egy 80-as. olvastam amiket irnak a 1025-ről de én csak egy-két gyerekbetegséggel találkoztam nálla. Nálunk a szántás 3 fejes váltva forgatós Regent Megastarral megy de mint mondtam csak a hidraulika a gyengéje
Örülök hogy , találkoztunk . Végre van valaki aki el oszlassa a kételyeket . Hisz te üzem közben használod , van összehasonlítási alapod más tip. sal szemben.
Valamelyik porlasztócsúccsal van probléma a 3 közül. Becsepeg valamelyik. Amikor jelentkezik ez a probléma akkor alapjáraton az üzemanyag csövet lazitsd meg a porlasztón és amelyik meglazított porlasztónál a kékes füst megszünik (a megváltozott hang maradni fog) akkor azzal lesz probléma. Ha meg több porlasztó hibás akkor is gyengébbnek kell lenni a kékfüstnek. Azt a porlasztót kiszedni és csúcsot cserélni, műszerrel beállítani és utánna dolgozni vele. Ja és egy üzemanyagszűrőt mindenféleképpen cseréljél benne! Ez az én véleményem vagyis én ezzel kezdeném a hiba keresés okát. Gyűrűtörése nem hiszem, hogy van mert akkor állandóan kéken füstölne ,meg az olaj is fogyna.
Egy kft- nél vezetek egy ilyen gépezetet a hidraulikájával vagyok bajban nem akar emelni pl. a héten nem birtam felveteni vele 1 Bauer rainstar talpát csak sokadjára és azt is teljes gázon se a lappal se a kivezetéseken
Helló Mindenkinek! Bocsi először is mert új tag vagyok. Kérdésem vagy kérésem lehet hogy nem jó helyre írom. Egyik ismerősöm ajánlotta ezt a helyet. Szóval van egy kis traktorom( JINMA 254 3hengeres 4X4-s). Olyan hiba jelentkezik nála hogy fordulaton ( terheléskor) kiszámíthatatlan időközönként megváltozik a hangja és az ereje is. Olyankor elkezd füstölni a motor kékes színűen. Ezt csinálja kb. 3-5percig és utána mint aki kidolgozza magából ezt a hibát megszünik minden. Az olajfogyasztás sem változik mert a nívópálcát mindig ellenőrzöm induláskor. Maga a motor sem melegszik túl. Előre is köszönöm a válaszokat és a tippeket.
Vegyed!Nekem most per pillanat nem kell,túl vagyok a tavaszi csúcson lassan.A másikba írtam,hogy az alkatrészellátásra érdemes odafigyelni,mert az MTZ-hez minden van mindenütt,de a Jumz-hoz nem biztos.Engem amúgy nem ilyen könnyű összezavarni.:o))
Szerintem is ! De most már,Gyalogakácnak kell leszűrni a dolgokat !(Remélem hogy jól össze zavartuk! :-))) Azt hiszem hogy Jumz 65-öt fog venni,így a kérdés megoldódik !
Nézzél szét ! Ha teszik ha nem ez a gyakorlat..... ezt látom mindenütt ,és igen is 100-ló a választóvonal :-))) Lehet csinálni még 300-lóra is,csak brutális esztétikátlan vastag keresztmetszetű alkatrészekből :-) Hát nem szebb 1 egyenes hidas ?( Na de beszélhetek én.....,neked úgy is amaz lesz a nyerő. :-(
Szerintem is jó ,hiszen beváltak,de azért 100-ló felett széles hajtott kerekeknél,szerintem szerkezetileg nem lenne stabil megoldás.Persze csináltak már ilyet is, van rá példa ! De ma már nem ez a fő csapásvonal.
Általában semmi,ezt a legegyszerűbb gyártani,és kevés a hibalehetőség. Mtz-nél csapágyak, tömitések, szimering, foglepattanások, ugyhogy majdnem ugyanazok mint a szöghídnál.
Higyétek el több mint tiz éve hajtok szöghidas mtz-t (ez a mostani a harmadik) egy ujamon megtudom számolni hányszor kellet miatta félbeszakítani munkát, na persze apróságok voltak(gumigyűrű csere stb.)
Szép estét . Igen ám de a nagy márkáknál az egyenes híd az tényleg egyenes,itt meg még van egy bolygóműves véglehajtás, úgyhogy nem egyszerűbb ez sem mint a szöghíd(még van kardánkereszt is),az tény hogy masszívabnak néz ki és a súja is nagyobb.
Az egyenes hídban kevesebb a tönkremenős alkatrész. Ha nem sokkal nagyobb a fordulási sugár, akkor ez el is temeti a régi négy derékszöghajtásos első hidat.
A csak hátsóhajtásosokkal akkor is sokkal kisebb helyen megfordulhatsz. Manőverezni az a jó.
A ballonosabb keréknek jobb a tapadása,előnyösebb talajmunkákra.Ha pénz van rá,én biztos az egyenes hidasat választanám ! sokkal stabilabb gépek,nézd meg a nagy márkákat,95%-ban mind egyenes hidasat csinálnak ! (Nem véletlenül :-)
Üdvözlök Mindenkit! lenne egy kérdés urak.Az MTZ nememeli a pótkocsit de ha az ülésmelletti kiskart hátra nyomom előbb felveszi a vonópadot aztán tolja fel a pótkocsit mint az őrült.Mért csinálja ezt??
Én is erre gondoltam,de vajon mennyivel jobb talajmunkában pl az egyenes hidas,ballonosabb kerekű?Az meg a másik,hogy 400 rugóval olcsóbb az újban a szöghajtásos.
Az mind 1 hogy milyen a hajtás,mert úgyis letapossa a veteményt ! :-))) Veteménysorba 25cm-es sorművelő kerekek kellenek ! Lehet kapni ! Hidd el nekem , hogy oda meg megfelel a gólyaláb is ! :-)))
Ha szükséges,melyik a jobb:szöghajtásos keskenyebb kerekekkel,vagy egyenes hidas ballonos kerekekkel?Tudom,hogy az egyenes hidas jobb,újabb fejlesztés,de vajon pl veteménysort mennyire tapossa és pl az alkatrészárak hogyan alakulnak egymáshoz,melyik fajta bírja tovább,stb?
Az alvázszám a baloldali váznyulvány elején kell keresni ha nem találod újat szerelt fel valaki mert számok nélkül adják a boltban . Tükör baloldalon kell , hatsó ablaktörlő nem kötelező . Szélvédőmosó és kétpontos öv követelmény .
Kiestek a gumik !!! ? Engem meg mindenki,még nagyanyám is lebeszélt a rugós változatról ! Az 1-ik haver kis patkákat hegesztett rá,hogy a rugók ne tudjanak kicsúszni.
Szép estét. kellemes Husvéti ünnepeket kivánok mindenkinek. Tegnap jól megsz...tott a paripa, kuplungos lett de úgy hogy haza kellett húzni ( kuplungtárcsából kiestek a gumik és a lemezek). Közbe meg ezer a munka,ma egész nap őnagyságát szereltem ,vetés hejett ,így vetnem kell holnap. Csak én vagyok ilyen szerencsétlen hogy akkor megy mindig tönkre valami mikor legjobban kellene dolgozni, vagy veletek is van így?
Van a váltóba most is olyan olaj , hogy azt nem szabad le cserélni 960 üó nál mert olyat nem igazán találni sehol. A C-140 nem rossz ,csak savas . Azért volt a váltó fogaskereke kissé rozsdafoltos.
Csak átfogóan . : Olajok - Motor - Hajtómű - Hidraulika , stb . SAE - VISZOZITÁS API - TELJESÍTMÉNY szerint SAE csoport Pl ha .20 W / 20 beszélünk. a ( W ) igen Németül tél . API csoport a betű jelzés.Pl . CA, SE. A 140 hixol alatt van amit nyáron vagy a szerkezerhez mérten használnak. Hisz a fő csapás : az indítási körülmény és a max . olajhőmérséklet. ( Felső határ) De mint említettem ez a téma élég hosszú ahhoz hogy ,érthető legyen ebben a formában.
A hajtóműolajok viszkozitási osztályba sorolása az SAE szerint történik, így pl. a SAE 75W téli egyfokozatú, a SAE 140 nyári egyfokozatú olajat jelöl. míg a SAE 80W-90 jelölésű hajtóműolajok egész évben használható többfokozatú kenőolajok.
A 85W-140 W= winter (tél) Vagyis téli-nyári olaj. Az egyfokozatú hajtűműolajnak csak egy száma van pl.: MOL HIXOL 140: ez egyfokúzatú nyári hajtóműolaj.
Az biztos,hogy mindenki melózik! Ma mentem Ráckevéről Kunszentmiklósra és nagyon sok különböző tipusú gépet láttam a határba mindenfelé.Jól kirajzottak.Bántam,hogy nem vittem magammal fényképezőgépet.(pedig elkészítettem).
Mi meg úgy jártunk hűtővel kapcsolatban hogy az előző tulaj ki vette a termosztátot,mert forralgatta a vizet!Mostmeg hogy festettük a traktort ugye alaposan le lett mosva sterimóval és a hűtőt is alaposan átmostuk csak kívülről kijött egy csomó kosz közülle és érdekes módon most meg 50fok fölé nem megy a víz pedig a multkor boronáltam vele!Elég lett volna az előző tulajának is alaposan kitakarítani és nem kellet volna a termosztátot kivennie!Ismerősöm úgy járt hogy szabadon futósra van megcsinálva az első hajtása és kilazult a csavar amit ugyebár átkell dugni a furaton ahogy forgott a kardán,kirepítette a csavart a hűtő ventilátor és a hűtő közé esett és szép kört húzott a hűtőbe és még az egyik lapát is elhajlott!(-:
Én is Agip-ra gondoltam. Csakis 1fokozatú 140-es hajtóműolajat veszek. A reson festéket nem ismerem és a neten sem találok róla semmit. Azért kérdezgetem itt a festékeket, mert gagyival nem akarom lefesteni, meg ti már egy párat lefújtatok és van tapasztalat. Én a Neolux autózománcra gondoltam a narancs színre csak szerintem az ára egy kicsit húzós.
A turbósok 15W40 kapnak , biztos van jobb , a lényeg azonos értékkel bírjon. Igen ha el olvasod a jav . készletet a gyártó nem Belarus , tudom milyen xar. Ahogy említed érdemesebb normálisat vásárolni , nem egy nagy összeg.
Szép estét. Mit szólsz a turbósba az Agip 20w50-eshez? vagy van ettől jobb megoldás is? A hidr.vez .tömbhöz annyit , hogy teljes mértékben egyetértek veletek az alumínium félgömbökkel kapcsolatban, de én már volt hogy egy picit vastagabb o-gyűrűvel raktam össze és sokáig egy picit sem szivárgott (3-as hejett 3.2-3.5 össel). Ja és minőségivel .
Az első kérdésedre , nincs sajátom , 1 ha ra luxus lenne tartani. Már említettem ( ember sincs egyforma ) motor miért lenne ? Egy a lényeg , minden egyes alkatrésze ( fődarab) beszerezhető .Nem kell várni a rendelésre mint sok más tip. nál. Festeni sokat lefestettem akkor a Resonal narancs színt használtam . Festéket megéri jót választani , nem egy évre csinálja az ember. Na meg nem mindegy mennyit használsz fel. Csak jól takaró márkát vegyél . Olajat a motorba Agip 20 w 50 a hajtómübe ahogy említed a 140 egyfokozatút de csak azt !!!!!!.
Én is így látom,ahogyan te! De az az 50-es,amit "kiheréltek",és beletettek 1 turbós 80-as motort,nos az az 50-es már nem az az 50-es amiről történelmileg szó van ! :-) A 80-asok motorok is bizonyítottak már! De ha igazi eredeti 50-est akarok, akkor semmiképpen sem veszek 1 öszvért !Dolgozni biztos jól lehet vele,de akinek elvei vannak.........:-)
Még sose kérdeztem tőled, hogy neked van saját mtz-éd?
Az én motorom most már beállt nem foglalkozok a keményebb járásával rátudok ilyen és kész. Majd egyszer ha sikerül kap egy 80-as komplett motort, ha a gyűmölcsös nőni fog és messzire kell szállítani az almát akkor jól jön az a plusz 5-6km/h. De addig ez tökéletes nekem, most már a váltól kezdve a motor kormány minden rendbe van már csak a hidraulika lesz átdolgozva a tavaszi munkák befejezte után. Nyáron kap egy komplett festést kivülről belülről alapozóval mindennel, majd a fülkét fogom kiszigetelni hangelnyelő szivacscsal és tömör gumilapokkal + kárpitozásal zárva.
Milyen motorolajat ajánlasz a gépbe kétfokozatúba? Én 20w50-esre gondoltam. Hajtóműbe a sima egyfokozatú 140-es jó? Milyen márkájú festéket ajánlasz a traktorfestésre?
Ugyan ezt a javítás tettem meg én is . Annyi különbséggel az be sem akart indulni . Egy kis idő rá ment mire , jó lett e töltés . Az óta nincs panasz , üzemel jól ,csak a lendkereket meg a kuplungot még át kell szerelni a 80 as tip. Mert így durván nyomatékos és nagyon rugalmas a fordulat.
Nem kell egyből új hűtőt venni! Már korábban írtam, hogy nekem ugyanez volt a bajom az 50-esemmel. Ha van rá lehetőséged kérj kölcsön egy jó hűtőt (nagyobb gazdáknál szokott lenni tartalék, legalábbis felénk), és próbáld ki, hogy azzal működik-e! Ha nem tudsz kölcsönkérni, vagy nem akarsz annyit szerelni, akkor célszerű egyből felújíttatni. Nekem forrasztással, festéssel, nyomáspróbával, 3 év garanciával (nem vicc!) 12.000-ért csinálták meg, azóta nem tudom megfőzni a trakit. Ha mégsem ez a baja, akkor sem ártottál vele semmit. Az előbefecskendezést szerintem felesleges bolygatni, ha korábban jó volt a gép, mert az nem szokott "elállítódni". Persze okozhatja még sok minden, de nekem ez lenne az első, amit megnéznék. Az, hogy a víz keresztül megy rajta, még nem jelenti azt, hogy jól is hűt! Szerintem a slaggal még akkor is elbírna, ha a cellák fele el lenne dugulva.
Pontosan! :-) 300-ért lehet venni, a másik 300-ért meg megcsinálod.(Aztán eladod 900-ért ,és veszel érte 1 fasza panorámás 80-ast,100-ért arra is turbót teszel,máris megvan a 90-ló meg a kényelem is! az 50-es -hez képest. De ha 750-ed van,nem érdemesebb 1-ből panorámás 80-ast venni ?
Csak azért kérdeztem, mert nekem már a "kockás" 80-as blokk van a gépben valamikor előző gazdája cserélhette. És nem-e a 80-as vezérműtengely van benne, a hengerfejem, meg 50-esé. És ezért van "egy picit" csattogó hangja a gépnek vagy nevezhetjük keményebb járásúnak. Ha töltést 1lyukkal visszább veszem akkor szarul indul melegen is. Ebben az állásban jól indul, hidegben is, erő is van benne szép a füstje jó a szaga stb csak keményebb a járása egy másik ilyen motorhoz képest.
Most laikusként válaszolok a problémádra. Az mtz hűtőrendszerével még annyira nem volt problémám így nem is ismerem teljesen.
Írtad, hogy a hűtöt tesztelted slaggal. Mi lenne, ha a motorblokkot is tesztelnéd slaggal mint a hűtöt? Mert a blokkba is bemegy a víz és ki is jön. Nem-e véletlenül a motorblokkban van dugulás, rozsda stb.
Az én vezérlőtömbömön nem folyik az olaj, pedig van használva. Nekem a faterom valami aluminium csészét rakott bele a műanyag helyet meg valami speciális LOCTITE olajálló tömítőpasztával rakta össze a vezértömböt. A ruszki gumiharangot és O gyűrűket elkell felejteni magyart kell belerakni amit a HÓDGÉP gyárt mai nevét nem tudom a cégnek. Hidraulika olajat is el kell felejteni 20w50-es vagy sima 50-es diesel motorolaj kell a vezértömbe. Ahol rézalátét van oda meg kilágyítva kell az alátétet berakni, mert így tuti, hogy tömíteni fog. MInden javításnál ahol alátét van mindig újjat rakni. Kb ezek a titkai a vezérlőtömbnek. Vagyis nekem bevált. Egész évben sehol egy olajfolyás. :)
Tyűűűű most nézem! 56ropi egy uj hűtő. Amugy néztem azt is,alul levettem a gumicsövet,majd felülről engedtem bele teljes grafton a vizet slagból. Dőlt a viz kifelé alul. Ezért is vagyok tanácstalan.
Azt nemtudom,én még nem nagyon láttam 6 hengeres MTZ-t dolgozni. Azt nem állítom,hogy rossz lehet,csak nem elterjedt meg nemigazán tudni,hogy váltak be. Kb olyan lehet ez,hogy némelyik a földig böfögi az új MTZ-ket,meg sok a baj vele,egy másik példánnyal meg semmi baj,de ez a minszkieknél mindig is így volt,hogy az egyik traktort pár ezer üzemóráig meg sem kellett bontani,a másikkal meg az első pár száz órától csak a baj volt.
A 822 , 922, 923 már új tip. vezérlő tömbel és vezető fülkével van rendszeresítve . Ha az útszelep vezérlő kar gömbje műanyag az nem igazán jó nincs tartása hiába teszel új / O / gyűrűt . Gondolom érted miről írok ? Van aluminium gömbcsésze azt kell beszerelni.
Azért javaslom ki szerelni mert átláthatóbb . Ugyan ez volt egy Mtz 50 nél mint nálad . Azt hűtőshöz kellet vinnem mert kb. a 2/3 nál volt eltömődve apró darabokkal. ( " működött a gépsárkány csak nem kielégítően " )
Említettek már amitől melegedhet de ha a töltés eddig nem okozott ilyen problémát akkor valószínű a hűtő . Gyakran meg esik mert nem fagyállót használtok és a hengerfej ki száradásakor rozsdásodik belülről . Az eltömíti a hűtőt de azt jobb ha szétszereled és úgy a cellákat ki tisztítod .
Hát igen , mondanak az emberek hallomásból sokmindent, olyat kell megkérdezni aki már pár éve használ ilyet ,és lehetőleg normálisan,a hallomásokra nem kell hagyatkozni.
Biztos,hogy több gazdát is végig kell járni ilyen vétele előtt.Olvastam már olyan hírdetést,amiben -vagy másfél éve-ilyen hathengerest hírdettek eladásra,vagy 2 darab 820-ast beszámít.
A trisót tartsd benne pár napig,de vigyázz,mert életveszélyes dolog.Maró,égető.Ha a vizet kinyomja,akkor bedolgozik a motor a vízrendszerbe és akkor a hengerfejtömítés a ludas,vagy hengerfejrepedés,hasonlók.
Én most ,hogy cseréltem a hengerfejtömítést olyat is tapasztaltam,hogy el volt az olajsártól dugulva két olajjárat is.Magyarul nem volt teljes az olaj hűtése,de az én MTZ-m motorja még így sem melegedett.Az enyém fel is van újítva.
Még az is lehet,hogy kopott a motor és a motorolaj felhígul gázolajjal,amitől vékony lesz és így kevésbé ken,hűt.
Na ezek egyelőre az én tippeim,de vannak itt sokkal jobb szakik,mint én,de hátha tudtam némi támpontot adni.
Szép estét. Van a szomszédfaluba egy tagnak hathengeres mtz,nem tudom pontosan melyik tipus de müanyagos kb. 2 éves ,de nem panaszkodik. Én szerintem nem biztos hogy nem éri meg megvenni mert ott már mégnagyobb az árkülömbség a nyugatihoz képest, már 10 milla környéke. A motojának nagyon szép a hangja, és szép a traki.
Azért néha azon gondolkozom,hogy milyen messzire tudnám eldobni az agyamat?
Mikor tesznek már egy új fülkét és folyásmentes vezérműtömböt az MTZ-kre?Nem valószínű,hogy megérem,de valószínűleg kivárják,amíg elfogyik a kőolaj.
A másik olvasata a dolognak,hogy a beválton nem kell változtatni.Ezzel viszont csak egy a bibi,mégpedig az,hogy mikor vált be az MTZ hidraulika vezérműtömb.
Ma is-meg állandóan-folyik az enyémből,szakad az olaj.A fene ott egye...Most -megelégelve az új olajat és annak árát-a lecserélt motorolajat borítottam harisnyán átszűrve ,,belé".Nem mindegy,hogy mi folyik ki belőle?,,Igyál jó barátom,
A kihajtás is bírja végutóbb? Az intercooler az ér valamit benne? Mennyiket hajtottátok már és volt-e valami komolyabb baja. Legalább te nem egyszer "kerültél" vele... :-) Én úgy vagyok vele,hogy 100 lóig nem annyira rossz traktorok az MTZ-k az felett már lutri,legisalább azt a 150 lovast már nem nagyon merném megvenni.
Mit kellene látnom? Azt hiszem nem értettél meg,írtad hogy egyszer vezettél 3-ast erre mondtam én hogy én már többször (lassan 2 éve). És egyszeri vezetés után megállapítottad hogy sz...r traktor -:))). Ügyes.
Hétvégén kicseréltem a hengerfejtömitést,jövőhéten vallatás. Remélem nem fog melegedni többet. Egyébként a piros csikos fekete tömitést vettem bele. A régin nem látszodott átégés,fujás nyoma,csatornák tiszták mindenhol,viszont a régi tömités szinte papirvékonyságu volt már. Pedig még az a szürke jofajta volt,ahogy néztem.
Ne hagyd magad alesi ! Jó helyre jöttél Zetort reklámozni !.........:-)))))) (Kicsit olyan , mintha Etiópiába mennél a fogyókúrát népszerűsíteni......:-)
És miről lehet felismerni a két vezérműtengelyt, ha egymás mellé lenne rakva egy 50-es és egy 80-as? Én elgondolásom szerint a 80-as szelepek időben tovább van nyítva mint az 50-eseké vagyis hamarabb nyít és később zár mint az 50-esé. Ezt abból gondolom, hogy a a80-asnak nagyobb az előtöltése több anyag megy be amihez több levegőre van szüksége és több égéstermék keletkezik aminek el is kell távoznia. Jól gondolom?
Ez már régóta foglalkoztat engem is , hogy a szelepnyitási és zárási szögek eggyeznek e a 80-as,és 50-esnél,az biztos hogy a két vezérműtengely cikkszáma nem eggyezik,de attól még lehet egyforma ,hátha KATALOG barátunk tudja.
Úgy mondanám , csak látszólag egyszerű a feladat ! Ha nem lógnak a szelephimbák vagy a himbatengely nem kopott ,a tengely rúgói nincsenek ki lágyulva , akkor a húzós 0,4 a nagy biblia szerint a megfelelő szelephézag. Viszont mondhatjuk úgy is " kinek a pap kinek a papné" .
Nem volt ilyen,de jól sikerült a beállítás.Olajat is cseréltem,szelepfedéltömítést is.Felpucoltam a szelepfedelet,meg a hengerfej tetejét és akkor meg tökig húzott szelepfedélcsavarokkal lötyögött a szelepfedéltömítés.Fogtam a csavart és mindből levágtam vagy 3 millimétert.Szuper lett.
Nem sok az új ,amit még nem tudok,de hátha alapon kerestem embereket pl megosztani egymással a tapasztalatokat,stb.(ott inkább csak chatelnek a semmiről)
Ugyanezt raktam 3 éve a 892 es be, kell egy alsó keretet készíteni mert ennek keskenyebb az alsó kerete mint a furatok gépen, lap- vas, fúrás,hegeszt, berakás. Szerintem egy közepes kategória.( kolegám szerint "szódával elmegy")
A IKR.hu-n van egy egy MTZ 1523.3 as, 600 üzemóra 2007-es és csak 6.000.000 Ft Hajdúböszörményen van. Tud valaki valamit erről a trakiról? Miért ilyen olcsó? Valami gebasz van vele?
Vetett már közületek valaki spc-vel napraforgót? Milyen áttétel, hány lyukas tárca?
Én a '60-as évek elején a legalsó fajtával dolgoztam, (kicsit jobb állapotúval) és annyira szerettem, hogy most is nagy nosztalgiával gondolok vissza arra az időre. :) Mikor bekerültek hozzánk a Gépállomásra, szántásban pl. a Hofferek normája szerint fizettek bennünket. Mit mondjak? Nem kerestünk rosszul. :)
Sajnos rengeteg olyan jó gép van,amit Magyarországon nem forgalmaznak ilyen-olyan üzleti megfontolásokból.Néha egy-egy betéved (pl lengyel trakik),de mivel nincs tradíciója,nem veszi a kutya se.
Hát.....jók ezek az MTZ-k,szépek nagyok erősek(Drágák!) meg minden,de ezek már nem azok az MTZ-k.Ezeknek már külön topikot kellene nyitni......ez már más világ.
Köszönöm a jó tanácsokat a földemmel kapcsolatosan (nekem 15 ha van ebből a talajból)! Sajnos a talajokkal kapcsolatosan aranyszabály, hogy a hibák kijavítása kétszer annyi ideig tart, mint maga az elkövetés. Tehát az előző tulaj taposási és tápanyagutánpótlási hibáit még évekig nyögni fogom.
De nem szeretném, ha miattam menne off-ra a fórum: Engem is érdekelne ez a kuplungtárcsa: Mik az előnyei ( netán hátrányai) és miféle gépekre szerelhető fel?
Ez most főleg azért érdekelne, mert lassan tárcsacsere előtt állok.
No látod én meg ilyenről nem hallottam még :) Olyasmiben ültem is viszont már,ami gázos csillapitásu volt,azon is lehetett mindent állitani. Ez a torziós rugós fogaskerekes MTZ ősülés jó,mert igénytelen,de az ember veséje nem az.... :(
Támogatom HOLMER hozzászólását!Lehet olyan légrugós ülést kapni amibe gyárilag bevan építve 1kis kompresszor és 12V-ról működik,vagy esetleg külön is meglehet hozzá venni és akkor nem kell az miatt külön az mtz kompresszorát járatni!
Meg lehet kérdezni, hogy miért jobb ez a kerámiabetétes kuplungtárcsa? Talán több üzemórát bír? Vagy nagyobb nyomatékot tud átvinni? A régebbi MTZ-be is beépíthető?
Nekem ennek az elejének a legeleje nem tetszik.Legalább 10 éves dizájn,de hát a ruszkiktól ezt már megszokhattuk.Hogy néztek ki pl a Samarák utáni ,,új"Ladák is.Itt meg a motorház elejét cseszték el.Attól függetlenül nekem is jobban tetszik,mint a .3-asok.Na meg az még a bajom,hogy azt a fránya kipufogót miért nem bírják az A oszlop mellé?
Mindezek ellenére nem tudtunk meg semmit a képen látható gépről.:(
A földedbe meg rengeteg szervesanyagot kell bedolgozni és nagyon jó lesz.Beindul a talajélet és ruganyossá,omlós szerkezetűvé válik a legrosszabb föld is.Ez a szervesanyagbedolgozás éveken keresztül mindig menjen,viszont ha nagy adagokat dolgozol be és nem kellően elbomlott anyagot,akkor a pentozánhatás elkerülése érdekében hektáronként kb 50 kiló N műtrágyát is dolgozz a szerves anyaggal be,hogy legyen kajesz a cellulózbontó baktériumoknak és ne a kultúrnövény elől egyék el azt.
Van nekem is egy hektár ilyen földem , abban szenvedés a szántás , mintha ki lenne pányvázva a traktor, ha nedves ha száraz sehogy sem jó,és mindamellet hogy olyan kötött nem olyan jól terem(inkább úgy mondanám nem kimagasló).
Ezzel én is így vagyok , be ugrok olvasgatok . Hogy a tárcsa jó e még panasz nem volt rá . Nekem ez a pogácsa ismerős a haditechnikából , való színű itt is be válik. A traki meg a 822 - 922és ezek tovább fejlesztett tip. Más D 242. 243 . 244 motorral szerelt , elektronikával ellátott szerkezetek. Gyakorlatilag ,rengeteg a módosítás ezen trakik nál. ez már a nyugat szája ize szerint készül.
Vagyok ám én is csak elbarangolok más topikokba,meg nincs mindig kedvem hozzászólni.Nekem is tetszik ez a kuplungtárcsa .1975-ben találkoztam a Rába-Steigereknél előszőr ilyennel a DANA-SPÍCER tipusú kuplungszerkezetnél.(Már azt sem tudom helyesen írtam-e le a nevét).Minszkieknél még nem találkoztam vele.Gondolom szuper lehet!!
Hát egyelőre nem is akartam eladni. Jó szokásomhoz híven még kínlódok egy kicsit vele. Piszkálom a motort, súlyozom a kereket ... stb. utána belátom, hogy gyenge a gép és lecserélem pl. egy kisfülkés 82-esre. Még az eke beállításával is bűvészkedek majd egy kicsit, de túl sok reményt nem fűzök hozzá.
A talajról annyit, hogy tavaly ősszel egy 190 lovas Lamborghini lazított nálam egy vakond mélylazítóval. Először leengedte 45 cm-re, de azonnal meg is állt. Erőszabályozó automatikával bírt csak dolgozni, és volt, hogy csak 28-30 cm-en bírt lazítani. A srác mikor először beleakasztotta felhívott, hogy jó helyen jár-e. Reménkedett benne, hogy hátha mégsem ez az a föld ...
Az ülésekhez: Nem minden légrugós ülés müködik központi levegőről,hanem gázos töltettel rendelkeznek és ez cirkulál csillapitáskor szelepeken keresztül.
Duplakerékhez: Ha még nem ment ki a féltengelyszimering,akkor azzal tuti ki fog,rosszabb esetben a külső csapággyal együtt,legrosszabb esetben féltengelytörés.
Az ülésrehez szólnék : Nem lehet akár milyet be építeni ezt el hihetitek . A felügyelet számát ismeritek ott meg adják a pontos méreteket . Ez vonatkozik bár mely tipusra.
A kuplungtárcsa tetszik. Ez valami kerámialapos lehet szerintem. Az mtz meg az új Deutz motoros lehet. Csak nem tudom hány lovas. Vagy a .4-es mtz van a képen. Mindenesetre a fülkéje tetszik.
120kg teherbirású, váltámasz, kartámasz, deréktámasz, állítható magasság, előre-hátra mozgatható, plüshuzat!Ennyit találtam az ülésről!Szerintem bele lehet rakni nincs lehetetlen csak tehetetlen!Egyébként légrugós?Mert azt nem írják!A légrugós ülések+amúgyis kényelmesebbek mint a sima rugós ülések!Szerintem legalább is,de ez az én saját véleményem!De egyébként ha valaki nem akar nagyon sokat költeni ülésre pl:itt nállunk a méhtelepen szoktak kamionokat,teherautókat szétdarabolni és olcsón+lehet szerezni belőllük a légrugós ülést!Épp nézegettem a multkor nállunk itt az agro kerbe 80000Ft-tól kezdődnek a légrugós ülések!
Lenne egy kérdésem!Haveromék most a télen hüvelyezték újra a 82.1 es mtz-ét!Azt mondják hogy olyan 92-95Le körül van most az mtz!Létezik ilyen??És ha igen akkor hogy jön ez össze?Mert az tény hogy nagyon kemény hangja lett a traktornak de akkor sem értem hogy mitől 92Le!9éves traktorról van szó,de nagyon jól kifogta a tulaj mert újjonan vette de nem igazán voltak vele problémák és ebben a tipusban ott is van a toppon!
Lehet hogy, valami a vonó szerkezetnél nem jó de én a fordított álláspontot ismerem így párosítva. Jó az az eke Pl . 50 - es a 3 fejes B -125 ekével III. seb . fok. 28cm en ,dolgozott vele éveken keresztül . A bizonyítás nem marad el fotot fogok fel tenni mi hamarabb.
De most van két másik az ujdonság , lehet beszélgetni róla.
El is felejtettem, keresek az 552 EM-hez gyors csatlakozós emelőkart, elvileg gyártanak ilyet. A másik meg a dupla kerék. Van értelme vele foglalkozni vagy túl drága lenne? Hogy lehet feltenni?
Bezony! Viszont nyáron a nagy szárazságban még virul a kukorica azokon a földeken,mikor máshol már furulyázik. Ezeknek a talajoknak megvan a külön müvelési kulturája. 82MTZ 2 fejjel,Rába 5fejjel max :)
Az erőgép: Belarus MTZ 50, az eke: Fortschritt B-125.
A helyszín: brutálisan kötött agyagos réti talaj. Hozzá kell tenni, hogy csak 2 ekefejjel bírok szántani, kb. 20-25 cm mélyen. Ha nem megfelelő nedvességtartalomnál kapom el, akkor 2 fejjel is kiszögeli a traktort. Mellesleg láttam én már ott MTZ 82-est is 2 fejjel, füstöt okádva szántani, úgyhogy lehet, hogy a föld miatt van.
Ekét kell cserélni. :) A jó kis 50-est véletlenül se ad el. Én a forschritt ekét nem szeretem, valamikor b-125-ös 3-ast húztam és elég nehéz volt homokban is. Nekem ami eke márka bejött és használtam is sorendbe rakom. 1. Vogel&noot 2. Överum 3. Kühne 4. Ih 5. Forschritt
Azon a gépen Kűhne eke van ami könnyen húzható eke. Én is húztam ugyanolyan ekét az 552-essel és országuti 6.ikban szaladtam vele 25cm mélyen majdnem homok földön.
A 3.ik és a 4.ik kép között kimaradt egy kép amikor mind a két első kerék le van szedve. :) Mind a kettő megvan fordítva, ezt a kerék kopás miatt szokták megfordítani. Én is forgatom minden évben és így egyenletesen kopik az első kerék. Ha a 3.ik képet jobban megnézed akkor látszik, hogy ha azt tenné fel akkor még a minta előre nézne.
Olvastam már itt pár alkalommal, hogy az 50-es nagyon erős a maga szintjén. Most láttam ezt a videót, és le vagyok nyűgözve! Ahhoz az ekéhez a gyári adatok szerint 70 lovas traktor kellene! És ahogy látom nem is homokot szánt. Ez azért érdekes, mert nekem is ilyenem van, és a 2 fejes Fortschritt-eke bőven elég neki, pedig azt is azért vettem, mert állítólag könnyű húzni. Épp azon morfondíroztam, hogy erősebb traktor kellene, de most elgondolkodtam: Lehet, hogy inkább ekét kellene cserélnem?
Egyébként azóta ilyen, hogy felújíttattam az adagolót, előtte soha nem csinálta. Most azt hiszem először a "füstcsavarral" játszom kicsit, utána a fejszelepeket cserélem ki. No meg a porlasztókat is belövetem. Azt néha amúgy is célszerű ...
Hát ezt nem értem a jobb oldali keréken miért van fordítva a gumi??Ha valaki megnézi a 3.képet ott látni hogy a jobb oldali felni neki van támasztva a hátsó keréknek és a a felni belső oldalát látni!De a 4.képen meg viszont rendesen van felrakva a felni és a gumi ellentétesen van rajta!Ez hogy van és miért jó ez így?
Én csak érdekesség képpen raktam be ezeket a feszített tempójú videókat. Amúgy egy véleményen vagyunk, mert este én is ezt mondtam, hogy minden mtz motort a maga valóságában kell használni ahogy gyárilag kijött. Na én megyek jó éjt!
http://www.youtube.com/watch?v=c1THS-C87CI Ez egy MTZ 892.2 es a hajdúböszörményi traktor pullingon!De ezen a turbósításon nem kellene marakodni!Egyébként én hoztam fel a témát de nem azért hogy veszekedés legyen belőlle hanem csak kíváncsi voltam rá hogy nektek mi a véleményetek arról hogy érdemes e a 80 as mtz-t felturbózni de normális turbónyomással...stb!Nem úgy hogy 100akárhány lóerős legyen!Mert az tényleg igaz hogy nincs értelme annak!
Meg lehet csinálni a 4hengeres mtz motort 120-150lóra. :) Csak egy baj lesz vele pár óra élettartamú! :) Ép azért van az, hogy 50-es és 80-as mtz között alaig van különbség erőben, csak szállításnál a végsebesség. A teljesítményt nem mindegy, hogy hol és hogyan mérik. Van módszer az álltalad említett Tlt tengelyen mérés. Akkor van pucéron a motor vagyis minden leszedve róla kompresszor szervószívattyú stb.
Én turbósítanék, de csak ésszel üzemanyagot spórolsz vele. De nekem nincs annyi terültem, hogy kikeresse a turbó szett árát. Mire kikeresné addigra lehetne cserélni a turbót. Ja meg örvénykamrás motorra nem lehet turbót építeni ha jól tudom. Egy pár fotó a turbó építésről:
A négy hengeres 120 -150 LE MTZ re qvára kíváncsi lennék de nem is így mondanám . De írta valaki hogy 76 LE a 80 as . Na még egy kicsit vegyünk le ! elég az 72 nek is de szerintem még annyi sincs . A lényeg : bár mely tip motorra ami dupla LE ad le azt nem hiszem el. A Törökszentmiklósiak szerint ,a több évtizedes tapasztalatuk az hogy , egy motor sem adja le a gyárak által meg adott teljesítményt. Hogy milyen valóságok vannak ! TLT -n mért teljesitmény 52 Mtz 65 LE a 80 MTZ 67 LE Ez nem általános de ilyen is létezik , és nem csak az MTZ nél van ilyen.
Amit én leirtam és úgy csinálják akkor hosszú élettartamú lesz a gép. Minden gyári és gyári értékre csinálva. 80-as motor csak úgy lesz hosszú élettartamú, ha nem piszkálják tovább felfelé. Megelégednek a kb 76lóval.
Ja a háziturbósításnál elfelejtettem még azt is, hogy a hűtést is meg kell oldani. A gyárilag turbósítottan több víz megy a blokkon és hengerfejen keresztűl, meg még az olajzás stb.
Vannak fikciók , némely meg is oldható,de én végig 1 hosszútávon használható gépről beszéltem!(Persze ha mód van rá ,lehet kísérletezni,csak az eredmény kétséges :-)))
Ha egy 80-as motort ésszel turbósítol akkor hosszúéletű. :) De gyári vagy cseh turbó szettel is 90-95 ló körül mozog a gép. Amit csak a fogyasztásban veszel évszre. amúgy egy 80-as motorból kilehet hozni még akár 200lovat is! :) Csak Nyomaték nem lesz.
És azt elfelejtettem, kb 1milla egy vadi új 105lovas turbós komplett motor(amin minden rajta van önindító, kompresszor stb.) áfával mindennel. És az előbb említett 80-as ami kb 1millát ér kilökjük belőle a motort kompletten belerakjuk az új motort így lesz 2millába. A régi motort eladja 200ért és 1,8 milláért van egy jó 105 lovas gépe, ami nem sufnitungos. :)
Ha 150 lovat akarunk,nem elég 1 egyszerű turbó készlet! Ott szinte mindent cserélni kell ami belöl van és forog,az nem 150000ft (Mert 1 mezei 80-as nál semmi nem ekkora fordulat,nyomaték ,és nyomás különbségre lett legyártva,ami 1.......140-150 lovas turbósítást jelent ) 100-at kilehet facsarni ! de rövid életű lesz .
Ebben egyetértek veled! Még ha mindenből a gyári turbós cuccot vesszük akkor is 500-600ezerből megvan egy 105lovas mtz. Gondoltam itt turbó szett, turbós hengerfej, dugattyú, főtengely, lendkerék, turbós porlasztó, levegőszűrő és vákumszabályzós turbós adagoló.
Hát az a picit hozzácsapni,nem is olyan pici,ha már 120lovas MTZ-t akarunk venni.
Számoljunk:
adott egy 80as,amit fel akarunk turbózni,de mégsem azt választjuk,hanem uj gépet akarunk.
1milláért el tudnánk adni,mert nagyon jo állapotu,ha hozzászámolunk egy gyári turbókészletet 100-max120ezerből kijön mindenestöl. Az még csak 1,1milla ha jol számolok.Pár milliot még hozzá kéne csapni :D
Ez mind igaz,ideig óráig! De 1 mindennapi használatú MTZ 80-as nál , mert erről volt szó, ez nem életszerű. Mert ki az a hülye, aki 2 hónapra csinál magának traktort (Kivéve a speciális erő versenyeket) 150 lóra már olyan technikai tuningolás kel,amit 1 átlagos MTZ tulaj nem hiszem hogy kifizet.Érdemesebb eladni a 80-ast,jó pénzért,hozzácsapni a tuningolás árát (Már ha van!) picit méééég megpótolni,és venni 1 ....gyári 120 lovas MTZ-t, ha már minden áron erre van szükség és igény :-)
Mi sem úgy akarjuk a turbót föltenni hogy 120Le legyen a 80as motor és a beindítás után széthuljon!(-:!Hanem szabályzott turbó nyomással!Az mtz most üresjáratban 2900-at fordul,de nem szoktuk eggyáltalán ilyen fordulaton hajtani,mert nincs értelme csak tönkrevágná a motort!Így csak pár Km/h órával megy gyorsabban de azt sem használtuk ki még idáig meg nemis akarjuk!Ha én hajtom a trakit akkor 9.-ben max 2500-as fordulat,haverom még ennyire sem tapossa neki!Amikor szántogattam vele akkor meg 1600/1800on hajtottam!
Teljesítményt többféleképpen tudsz emelni: fordulattal, nagyobb motortérfogattal, és úgy hogyha időegységen belül minél több üzemanyagot égetsz el, viszont ezt nem tudod a végtelenségig fokozni, mert hát nem lesz hozzá elég levegő. Itt jön a képbe a jó öreg turbófeltöltő, aminek ha a töltését nem szabályzod le esetleg egy levegőhűtővel is megfűszerezed és esetleg egy nagyobb adagolóval, ami több gázolajat szállít... Nos ekkor már csak a motorod mechanikai szilárdsága, ami gátat szab a teljesítménynek, és általában itt van a probléma... szvsz
Hát fel lehet pumpálni akár 150 Le is, csak kérdés mennyi ideig akarod használni:-) Igazából olyan 90 Le körülire szokták ennyit még elbír az orosz. A 80-as években az IKR-től lehetett kapni kitet hozzá, és ott is 90 Le-re lőtték be az MTZ-ket. Onnan lehet megismerni az IKR-es tubóssat, hogy ki van helyezve bal oldalra a légszűrő a burkolaton kívülre, bár lehet h nem mindnek.
Üdv!köszi a válaszod!Igen hallotam hogy a 80as mtz 76Le csak!Egy másik fórumon azt írták hogyha házilag turbót tesznek a 80/82 esre akkor az jól beállított turbó nyomással és adagolóval elérheti a 114Le is!?Ez tényleg igaz?Vagy KB mennyi plussz teljesítménynövekedés várható?
Igen de oka van, k-görgős csapágyak lemezekkel lazára hézagolva ezáltal lógott a tengely, megette szimeringeket. Ő a másik az enyém éppen robotol,ezt holnap rakjuk össze, sajnos tömítéseket gyártanunk kell mert a szöghajtásos készlet nem jó ehhez meg nem kaptunk. Holnap jelentem mennyire jutottunk.
Csak tájékoztatás : 820.1 könnyebb gördülékenyebb . Akinek . 2 vagy .3 tip Mtz van az csak cikkszám szerint vásároljon kuplung szerkezetet mert tip. ként változik !!!!!!!!
http://www.belarus.hu/ajánlom mindenkinek!itt az összes mtz tipusról van gyári adat!Énis itt olvastam a 125 bar névleges nyomást!De nem fogok vitatkozni ezen!ferri72 lehet igazat mondassz attól hogy ezt írják meg én ezt hallotam,attól függetlenül lehet neked van igazad!Ezen ne kapjunk össze!(-:
Ez hanyas? Ezeket már valóban érdemes felturbózni,viszont egy hagyományos 82-esnél nemsok értelmét látom,mivel hiába lesz nagyobb ereje,ha a viszonylag keskeny kerekek miatt nem bírja leadni.... Max annyi,hogy gazdaságosabb lesz a motorja.
Szvsz érdemes rá tenni. Mi tettünk a sajátra, azóta több száz órát ment, és semmi baja nincs, viszont csökkent a fogyasztása, és kulturáltabb lett a motor. Az ellentábor szerint tönkreteszi a motort, ez igaz, ha nincs rendesen beállítva a nyomás, de a turbó arra jó hogy legalább eléred vele a gyári 80 lovat (remélem nem kell magyaráznom, hogy turbó nélkül egyik sem éri el a 80 lovat). Szóval én úgy vagyok vele mint egy jó kurvával, csak ajánlani tudom:-)
Szép estét.Ez igy nem egészen pontos,a bukócsoves 50-esnek ez az érték amit emlitesz az automata reteszeléskioldó nyitónyomása, a biztonsági szelep nyitónyomása 130-140 bar. A 80-as és 550-esnek mind két érték 15-20 barral több.
Az 50-es (klasszikus bukócsöves) MTZ-m nagyon könnyen indul, de azonnal le is áll. Ezt eljátssza 4-5 x, utána beindul, és gond nélkül megy akár egész nap. A motor erős, nem füstöl és nem fogyaszt sokat. Dugulás nincs a rendszerben, a tápszivattyút fel szoktam pumpálni indítás előtt. Szerintem az adagolóban lesz a bibi a röpsúlyok környékén, de mielőtt leszedném és elvinném javíttatni megkérdezem: Tudja valaki mi lehet az oka? Netán látott már valaki hasonlót?
Nézzétek meg a vezértömböt,meg a helyzetszabályozót is (oldalvezérlés) mert ez attól is lehet,hogy összedolgozik a kettő. Nálunk is ki van hátra kötve a kar. Sajnos ez nem jött össze az oroszoknak.
Hamár itt tartunk!Énis véleményeteket kérném!Ma vittem haverom 80 as mtz-jét műszakira(sikerült)!Volt ott egy régi kis fülkés 82es mtz amin már 10éve házilag fölszerelt túrbó van és az előtt sem lett felújítva a motor mielőtt föltették rá a turbót és még azóta sem kellet hozzá nyúlni a motorhoz!Az lenne a kérdésem érdemes e 80 as mtz re túrbót tenni?Olvastam már fórumokat erről a dologról,de nagy ellentmondások vannak!Széles gumik vannak hátul az mtz-én átvan alakítva a difi levegősre és majd ha úgy össze jön a pénz rá még lessz bele egy első hajtás is és majd csak ősszel menne rá a turbó!Érdemes-e vagy tényleg tönkrevágja a motort!?Válaszokat/tapasztalatokat előrre is köszönöm!
Haverom is sokat szenvedett a 80as mtz hiroulikájával!Hasonló brobléma lépett fel nálla is nem igazán akart emelni!Elősször is kicserélte a olajszivattút,de nem történt semmi változás!Utánna széd
tszedtem neki a munkahengert+vettem hozzá a felújító készletet,de úgysem lett jobb!Ő a vezértömbnél oda állította neki a max nyomást amit lehet a csavaron állítani és most tökéletesen műlödik a hidroulikája!1000-es fordulatra van állítva a kézigáz és mikor üresen emel vele és össze megy teljesen a munkahenger lehet hallani hogy búg az olajszivattyú mint az állat és a motort is visszafogja!A 3 fejes ekét kis gázon mostmár simán kikapja a földből!Tehát lehet neked elég lenne a munkahengert felújítani mert lehet a dugattyún vagy a dugattyú alatt szétment a gumigyűrű és átengedi a résolajat!Érdemes felújítani nem kerül sokba csak a munkahenger ki és beszerelése húzós1kicsit!
Szép estét. A vezérműtömbön a biztonsági szelep (24-es kulcsnyilású kupak le van plombálva ) lehet elálitódva ,ha ehez nyulsz utána ujra be kell álítani ez lényeges. De inkább A NYAKASSZELEP szokott felakadni,ez a bizti szelep alatt van két tizes csavar fog egy fedelet azt levéve egy tizes csavar behajtásával ki lehet huzni a nyakasszelepet.
Nekem akkor csinált hasonlót,amikor kifogyott majdnem az olaj.Nem tetszik nekem se a hidraulika.Létezne,hogy elfolyik szinte egy tartály olaj a munkahengernél.Ha igen,akkor hogy lehet az,hogy normálisan emel?(amíg van benne olaj)
Itt nem divat bérben krumplit szedetni,ez nem olyan körzet,mint felétek.Kevesebb termelő van ilyen téren.Alma,meggy,szilva,dió,gabona,káposzta,krumpli.
Olvastam valamelyik újságban,hogy Aladinból termelt ott valaki 700 mázsa/hektáros átlagot.Igaz 2 hektáron csinálja intenzíven,de többet ér vele,mint sok más nagyobb területtel.
MTZ 82 (1994-es) -esünk van és valami gond lett hirtelen a hidraulikával ....... ha van valami rajta azt nem emeli , de ha nincs rajta semmi akkor is csak lassan megy fel és le.......... mi lehet a probléme ???? olaj van a tartályba.....bevan kapcsolva a hidraulika is.... nemfolyik sehol az olaj.......valami hozzászólást várok ! előre is kösz ha valaki tud megoldást mondani ! SÜRGŐŐS
Az MTZ-nek nem fog problémát jelenteni. :-)) Én Csongrádi... Hát én olyan 2-3 hektár körülit mondok,főleg ha van úgy segítség. Szerintem megéri,mint úgy rázatni valakivel,mert úgy sem olcsóbb semennyivel,és így annyit rázol fel vele amennyit akarsz,és amit egy nekikezdéssel (aznap) győztök szedni.
MTZ-vel.Láttam ennek az egy soros pálcásnak a bemutatóját ,azon egy kicsi vitte.
Annak idején a tsz-ben jó erős földön csinálták pörgetőssel,ami után szedették velünk Hajdúböszörményben.Nem volt azzal semmi gond,csak már nem emlékszem rá.
Az egy soros pálcást szerinted mennyi földre (max) érdemes venni?Mit bír gazdaságosan betakarítani?
Ennek nem ismerem a munkáját,de asszem nem csinálhat valami szépet. Sajnos a drágák a "pálcásak" de azok a legjobbak,és kirázza szépen,ha nem vizes a talaj akkor meg főleg! Ha azt döntöd,hogy veszel egy egysorost az maximálisan megfelel az 1 hektárra. Sajnos a más fajta megoldásúak nem végeznek megfelelő munkát. Milyen traktorral akarod majd rázni?
Hát azt meg nem mondom,hogy hol és mennyiért,mert vagy 9 éve volt már. :-) Az egysorost egy 20-on egynéhány lovas traktor kényelmesen elviszi. Ha van személy elég oda,de nagyobb mennyiségnél nem árt egy komolyabb szedő,de ha nemsokon termelsz krumplit bőven elég az egysoros,mert a kétsoros kb 600.000 Ft körül mozog. De nálunk általában szoktunk állni,mert kevés a személy is meg akármilyen segítség ne jöjjön! Nagyvonalakban ennyi... Te kb merre vagy az ország területén? (megye doszta elég)
Új órát vettél bele? Ugyanolyan orát cseréltél bele szám stb egyezik? Az órán ha a vezetéket felcseréled akkor is ezt csinálja. Vagy egyszerüen az óra rossz. De testhiba is lehet amint az előbb leirták. Remélem én is segítettem.
Ja!A pörgetőst nem is próbáltad még?Ha igen,akkor kell a föld alól ,,bányászni" a krumplit utána?Ezelőtt több,mint 20 évvel még gyakorlaton szedtem pörgetős után,de már nem emlékszem rá,hogy mennyire takarta a krumplikat be.A krumplit ,,nagyban" meg csak most kezdem.Nincs is más fehér folt,csak a felszedő.Pörgetőt lehet venni 40 ezerért is,de az egy soros -ami a linkes-az 300 ezerbe kerül és szerintem sokkal kisebb a területteljesítménye,mint egy pörgetősnek.Mit gondolsz a témáról?
Nem ismerem konkrétan az MTZ üzemanyag szintjelzőjét, de ezek a műszerek akkor szoktak a gyújtás ráadásakor maximumra kilendülni, ha nem az úszóba épített ellenálláson keresztül, hanem valahol előtte közvetlenül testelődik a vezetéke.
Nézd meg, hogy nincs-e valahol kidörzsölődve a szigetelés!
Mikor vetted,mennyiért,honnan:)?Milyen géppel üzemelteted az egysorost?Mennyin termelsz krumplit,hogy az is elég oda?Hány ember szedi utána úgy ,hogy ne kelljen állni?Jó kis kérdések mi?
Mtz 552-es üzemanyagszint-jelző megkergült. Alap esetben is negyedig van a tank, és ha ráadom a gyújtást a maximum fölé kidől, úgy hogy nem is látszik a mutató. Mi lehet a baj? Úszó jó, óra cserélve. Járt már így valaki? Tudnátok segíteni?
Értem,mi "szalagos","terítősként" ismerjük. Ismerem az egysorost nekünk van,na azzal óvatosabban ki lehet szedni. Bár néha nem ártana kétsoros,de azért nem veszünk,én komolyabb szedőt akarok majd.
A fogaskerék összejelölésével talán nincs gond, mondjuk ezt a részét még a gépműhelyben rakták össze, én nem ellenőriztem. Azért kérdeztem ezt a lendkerekes dolgot, mert valaki emlitette, hogy azon van mind a 3 előtőltés jelölve, de mivel a hátuljához nem férek hozzá, esetleg nem e ott van ahol jelöltem?
Jelenleg az előtöltések egyformán FHP elött 0,6 mm -rel vannak. Egyrészről soknak tartom, de láttam már hasonlo ccm-s motort, aminek az előröltését 1,5 -fokra mondták, akkor viszont ez jó. viszont ha majd 30 foknak kéne lennie akkor kb 15 mm-rel kellene FHP elött lennie (100mm a lökethossz), az meg nem lenne sok?
CSináltam rézlemezből fele akkora hézagolot az adagolok alá, mint ami most van, remélem lesz kis időm kicserélni, elméletileg nőni fog az előtöltés. Legutobb mikor kiszedtem az adagolokat, vettem észre, hogy a vezérműtengely bütyök tetejei meg vannak kicsit kopva, kb mind a 3 engyformán, de néhány tizedes válla van a bügyök csucsának.Ezt nem kellett volna visszaköszörülni?
Igen értem! De katalog szokta mondani , hogy van a jól beállított motor,és van a működő motor! És MTZ-knél vannak egyedi dolgok is,meg általánosan jellemzőek is .
Mi két értékre állítjuk a szelephézagot. szívó 0,35 ; kipufogó meg 0,40-re. Ez egy régi bevált érték bármelyik mtz-énél. Azt hiszem ezalól kivétel már a .3-asok. De addig mindegyik motornál jó.
De mivel nincs 2 egyforma MTZ, ezért lehet némi eltérés is !Ezért van az, hogy nagy a szórás (Viszonylag) és "mindenkinek" más jön be. (Vagy nem?:-) Ja... szevasz ! :-)
Jó hogy itt vagy ! :-) Tudtam hogy 1-szer úgyis be írsz, (Helyesbítel) ha valaki olyan adatot ír be, ami nem fedi a valóságot,az MTZ-vel kapcsolatban. (Remélem maradni fogsz:-)
Nem a vezérmű dekni alatt vannak a fogaskerekek összejelölve ?
Ha jól néztem ki akkor az előtöltés 30-35 fok között van amit őszintén sokkalok de ha ez aggregátor motor akkor nem és a porlasztó nyomás 250 bár. Sok olyan motor van ahol csak az fhp van megadva pl a merci motornál az adagolóból ki kell venni egy csavart és ott a jel amit egy spéci szerszá ( gömbvasba bele fűrészelve ) -al rögziteni kell és mindent az fhp-nál kell összerakni. Szerintem ha rángatózik az nem előtöltés baj hanem az adagoló röpsulyoknál a rugók vagy valami tengely kopás a szabályozóban. De még keresem a beállítási leírását .
Nekem kondor meg dezire volt csak,de talán a kondor bővebb termő és nagyobb gumójú volt,amit írtál a kaparós vagy csilaggkerekes kiszedőről az ugy van hogy sz...rt se ér.
De nekünk Kleopátra a másik fajta,dezíre nem szokott lenni,néha előfordul az Aladdin. A Kleo. az viszont korai állapotban,míg zöldes a szára az sokkal sérülékenyebb,valóban a Kondor jobban bírja a kombájnozást is.
Igen hengerenkénti adagolós. lásd képek lent. A gondom az az, hogy mennyinek is kellene lennie az előtőltésnek, az FHP-től ? mm-re? Nem jár egyenletesen a motor, rángatózik. Már járó motorral is forgattam az adagolókat, de nem jött össze tökéletesre, jobb lett de még nem az igazi. Egyébként kb 1 hete hoztam el egy adagolostol aki primán beállította, elméletileg ha ugyan olyan pozivioba teszem be őket akkor jonak kénel lennie - mondta. de nem lett, nagyon nem lett jo. valahol máshol lesz a gond. Már meglestem a hidrotokeket is, azok is tokéletesek, már kifogytam az ötletekből.
Nos ez inkább a Kleopátrára jellemző,a Kondorra nemigazán,de ez viszont attól függ,hogy mikor akarod felszedni. Ha már oda van a szára,akkor a kisrázók nem tesznek kárt benne. Míg zöld a szára,addig sérülékenyebb akármelyik fajta,de a kisrázókkal szépen ki lehet szedni,csak nagyon nem kell pörgetni,meg kicsit mélyebbre süllyeszted. A "pörgetős" rázót a szalagost érted? Azzal ki lehet szedni a pálcás,régi rázók egy rakás szarok.
Szép estét. A helyzet az hogy mint már irtam én ilyen kormányátalakítást láttam és működött,olyan nem lett mint egy orbitos de nem volt rossz, és arra határozottan emlékszek hogy az eredeti vez.-tömbjéről volt vezérelve a munkahenger,részletekre nem emlékszem pontosan, hogy mi volt még kikötve a szervóházból (egy eladó mtz-t néztünk a szomszédnak vagy 8-9 éve az volt így megcsinálva). A szelephézagot ugy irja a könyv hogy meleg motornál 75c° 0.25mm-re kell álítani, de én hideg motornál szoktam 0.3-0.35mm-re, inkább 0.35.
Nem nem tudok semmit egy ismerősömnek van egy ilyen motorja de még nem volt időm beszélni vele. A tied hengerenkénti adagolós ? A multkor irtad ha lehuzod egy csövet akkor füstöl az a cső a dúsítót nyomja vissza mikor van már turbó nyomás. Amugy ötleteim vannak de pontossab probléma leírás kellene..
Visszaolvasgattam mivel nem voltam itthon mostanában ,de ezt a kormány átalakítást nem értem mivel egy munkahengernek az olaj szükséglete sokkal több mint ami gyárilag rajta van az a pici a kormányműn. Ha csak rásegítésre lenne rá téve mivel másképpen nem lehet akkor is csak lassabb kormány tekeresénél segítene rá hirtelen mozdulatnál csak fékezne. A másik észrevételem a szelep hézag a szívó szelep 0.20 a kipufogó 0.25 természetesen hideg motornál.
Arról van szó,hogy Kondor krumplim először lesz és úgy hallottam,hogy eléggé érzékeny az ütődésre a gumó,így felszedéskor vigyázni kell rá.Utána könnyen romlik,ha ütést kap.A kérdés ebből fakad ,ha egyáltalán igaz:pörgetővel szedhető-e a Kondor fajta?Nem a pálcással,hanem a rendesen pörgető krumpliszedővel.
Nos hát ahhoz 30 hozzászólásodnak kell lennie minimum,neked van most 5,és egynapos regnek kell lenni,hogy új topikot nyiss. Mit akarsz róla kérdezni,lehet tudok mondani rá valamit.
Annyira nem hiszem,hogy nagy hátrány lenne,hiszen akkor az ötvenes se lenne olyan jo. Tény,hogy nagyobb tömeget nehezebb megállitani,illetve lendületbe hozni,de a 80as motorja tuti elbirná és az én véleményem szerint nyomatékosabb lenne tőle. Az is igaz,hogy nem hiába tervezték a ruszkik egyiket ilyenre a másikat meg olyanra. Sok kisérletezés kellene hozzá,hogy konkrét tapasztalatokat tudjunk mondani rola.
Amúgy csak egy gondolat volt, mert a múltkor azt hiszem Holmer vettete fel, hogy ha a 80-as lendkereke nehezebb lenne vagy 15kg-al akkor sokkal erősebb lenne.
Nagyobb nyomaték tartósan csak több üzemanyag elégetésével lesz, ahoz pedig több levegő kell, a nagyobb lendkerék csak másodpercekig lehet előny,utána hátrány.
Azt tudom, hogy a 80-as Le-ben nem lesz több csak a nyomatéka fog megnőni a motornak. Vagyis alacsonyabb fordulaton fogja leadni a nyomatékot és így még akár üzemanyagot is spórolsz vele.
Holnap reggel 5-kor ott vagyok és viszem, legalább látom hidegben, hogy indul. :))))
Azt tudom, hogy az 50-es lendkerék felmegy a 80-as főtengelyre, mivel a felfogatása egyforma. Én arra lennék kiváncsi, hogy az 50-es lendkerékre felmegy-e a 80-as kuplungszerkezet és a 80-as tárcsa?
Szép estét .Igazad van , csak annyit fűznék hozzá hogy attól nem lesz erősebb a traktor, régen a kéthengeres motorokra raktak nagy lendkereket hogy kiegyenlítse a járást,és csak ott jelentett nagy előnyt ahol hirtelen kellett nagy nyomaték, vagy pótkocsizásnál a dombra könnyebben felvitte a rakott pótkocsit ha előtte jól belenditette a traktoros,de folyamatos nagy erőt igénylő munkánál (szántás ,tárcsázás) nincs sok előnye.
A gépésztechnikus ismerősöm,akinek MTZ alkatrész boltja is van meg 0,25-öt mond.:)
Nem is ez a gond,hanem a főtengely tekergetése,szelepnyitás,egyebek.Egy komplett utasítás kellene lépésről lépésre,vagy valami ugyanez html változatban,stb
Én arra gondoltam, hogy a 80-as motorra nem-e lehetne az 50-es lendkerekét ráeszkábálni a 80-as kuplungszerkezettel és tárcsával. A nyomatéka sokkal jobb lenne az mtz-ének. És még egyenletesebben járna is.
Kérdésem, hogy a 80-as kuplungszerkezet rámegy-e az 50-es lendkerékre és a 80-as kuplungtárcsa passzol-e az 50-es lendkerékbe?
Az 50-es motor a lendkerék miatt van ott majdnem mint a 80-as vagy a 82-es szántásban.
Én 3éve takarítattam ki a hűtőt egy autóhűtőssel. 8ezerért takarította ki kivül-belül. Azóta csak ioncserélt vízzel járok. A tescoban szoktam venni 5literes kannákban.
Na igen, a Calgon gyártója is a Calgont égeti a reklámfogyasztók agyába - de valaki bevizsgáltatta, és kiderült hogy nagyobbrészt trisó + egy kis illat és ízanyag...
A kazánszóda is ilyesmi anyag, töményen egyhuszonnégy órás kezelést ajánlanak vele, aztán leengedni, átmosni, lágyvízzel feltölteni - használni.
A speciális hűtőmosó is Na3PO4 (nátrium-foszfát: trisó) ot tartalmaz 10%ban,viszont ha valaki tulbuzgón adagolja,nem tesz jót a gumialkatrészeknek és az aluminiumnak sem. Annyira nem,hogy széteszi. Ugyanigy az orrnyálkahártyát is azoknál,akik tüsszentőpornak használták.
oké, és figyelj, a vezérlőszelep végén ha leveszed azt a kupakot van ott 1 sasszeggel rögzitett jo nagy anya, azt hogy kell bveállítasni? illetve van e szerepe hogy zár-vagy nyit? mert azt én meghuztam, de laza volt(okosok mondták huzzam meg)
szerintem azért nem nyithat nem?
na mingyárt meglazitom kiopróbálom, müködnie kéne!!
Trisó nem zabál fémet. A sósavas vízkőoldás eszi ki a sárgarézből a cint. akkor aztán nem hűt a hűtő, hanem szűr... Én kazánszódát szoktam egy- egy kilót beszerezni a fűtőházból, erősebb mint a trisó, de nem halt még meg a hűtés...
Akkor lehet, hogy dózis kérdése, mert én korábban többször trisóztam, és semmi baja nem lett a hűtőnek. Mindenesetre ezek után én is óvatosabb leszek. Per pillanat inkább megelőzni próbálom a problémát, és kizárólag ioncserélt, vagy gondosan szűrt esővizet töltök a rendszerbe.
Én is kipróbáltam a trisót. Szita lett a hűtőből (kioldat a forrasztásokat). Tavaly Ősszel vennem kellett bele egy újat 40 rúgóért(80-as hűtőt). Igaz, 2 napig vackoltunk, mire be tudtuk építeni az új hűtőradiátort.
Felénk a sört ammónium-nitráttal hűtik (egyszer egy szabadtéri rendezvényen is csinálták!!!), de a halonnal oltó tényleg praktikusabb! :)
Egyébként az MTZ-k elleni gyilkossági kísérleteknek se szeri se száma. Volt aki a motorból leengedett fáradtolajjal pótolta a csöpögő hidraulikaolajat, de olyanról is hallottam, aki a törött kardántengelyt akarta helyettesíteni egy helyben vágott faággal. Amikor az 50-est először szétszedtem döbbenten tapasztaltam, hogy az összes furatot (pl. azt, amelyik az adagolóhoz viszi az olajat) telenyomták tömítőpasztával. Úgy gondolhatta, hogy így biztosan nem folyik el az olaj ...
Nem, de nem is volt rá sok ideje, mert ez már az utolsó kísérlet volt, mielőtt szétszedettem. Előtte csak trisóztam. Javaslom tájékozódni, mielőtt bármit beleöntenél a hűtőbe, de ne csak a forrasztásra gondolj! A motorban lévő tömítések (gumigyűrűk, szivattyú tömszelence ...stb.) sem biztos, hogy örülnek a maró anyagoknak. Ráadásul a növényi maradványokkal a vízkőoldó se tud mit kezdeni. Felénk előszeretettel hódoltak a traktorosok annak az idióta divatnak, hogy a csatornákból töltötték fel a hűtő rendszert, úgyhogy most a környék teljes vízivilága megtalálható a hűtőben.
én ezt a kormány átalakitásosdit nem értem, vagy sejtem, hogy miért nem müködhet. amikor a csiga nekifeszül annak a tengelynek amit a dugattyu a fogasléccel forditana, akkor abban ellenállásba ütközik és ezáltal a csiga elmozdul és nyit egy szelepet, ha ott az a tengely nem tart ellen, és mivel a kormány mű alatt ki lett kötve hisz munkahengernek kell már mozgania a dolgokat, akkor nem fog fen a csiga nekifeszulni a szelepeknek. nem jol gondolom?
Igen olyat láttam, és még ki is próbáltuk.A nyomásszab. szelep 80-barnál nyit, a nyom. szab. szelep fölött van egy kb.3/8-os vakdugó azt ki kell csavarni és a helyére csavarni egy nyom.mérő órát , ott tudsz nyomást mérni, de mérj a munkahengernél is.
a dugattyút és a fogaslécet kiszedtem, levakítottam, és a két átvezetést belevezettem a munkahengerbe! a munkahenger gyári mtz-hez való, azokkal szerelik!!
én sem értem miért nem müködik!! lehet, h a szivattyum rossz, de az utolsó pillanatig ment!!!
mekkora nyomással nyom a gyári irányitó szelep?
de Te is olyat láttál ahol nem cserélték ki a gyári szelepet orbitra??
Szép estét. Én már láttam ijet ,és működött is ,nem is rosszul.Nem tudom biztosan de lehet hogy az eredeti munkahengerből a dugattyút és a fogaslécet ki kell szerelni, és nyomást kell mérni, ha a munkahenger és a nyomás jó annak működni kell.A munkahenger megfelelő méretű?
Ebben is igazad van ! Nézz meg 1.... 54-es lánctalpast (Felénk még igen sok van) egy 82-es még a nyomába sem léphet ! Parton felfelé is úgy viszi a nagy ekéket, mint a huzat. Főleg azért, mert igen nagy felületen érintkezik a talajjal.
Azért írok, mert nekem is ugyanezt csinálta az 50-es. Az, hogy magas fordulaton kicsap a víz utalhat arra, hogy a hűtő el van dugulva, és nem nyeli olyan ütemben a vizet, ahogy a szivattyú nyomja. Ez magyarázhatja a melegedést is. Igaz az én trakim már nagyon öreg, volt ideje eldugulni. Sokáig kínlódtam vele, azután elvittem egy hűtőjavítóhoz. Szétszedte és a cellákból kikapart vagy egy kiló vízkövet és egy kisebb szénakazlat. Azóta nem fordult elő hasonló probléma, pedig szántok is vele. Ja! Korábban többször vízkőoldóztam, de nem ért semmit, mert a bevakult cellákon nem megy át a víz, így a vízkőoldó sem. Remélem nem ez a baj, mert nem olcsó mulatság. Esetleg érdemes kölcsönkérni egy jó hűtőt, és ha azzal jól megy a gép, akkor az a baja.
A 80as lendkerekébe kéne vagy 15kiló plusz suly precizen kicentirozni ,és az is lenne olyan nyomatékos,mint a régi ötvenesek. Egyébként én is egyetértek azzal,hogy az ötvenes és a 80-82es szántásban majdnem ugyanott van.
Itt nem bírja,homok van,de az összkerék nélküli gép elég gyámoltalan. Amit ti itt "mondtok" az szerintem azért van mert a keményebb talajon jobban fog a kerék és a kisfülkés 50-es is simán elhúzza a 3 fejet.
H ezt mondom én is ! A faluba van 12-13 db 50-es, mind 3-mas ekével szaladgál (Akiket ismerek ,nincs is nekik 2-es ekéjük) Amúgy a 80-es sem egészen 80-as,csak papíron!!! Mert van 1 ürge,(komoly szaki) aki padon méri a lóerőt ("Célműszerrel") beállítások végett. azt mondta hogy 74 lovasnál erősebb 80-assal még nem találkozott ! ???
Persze, hogy szántanak az 50-essel és 3-as ekével. Leirok egy másik történetet. Egy pár évvel ezelőtt történt nálunk egy kisfülkés 50-es és egy mtz-82.1-es ugyanolyan ekével szántott mind a kettő. 3-as Vogel¬t ekével és egy táblában. Az 50-es egész nap szántott gond és probléma nélkül. A 82.1-es meg többször felfőzte a vízet sokkal többet fogyasztott mint az 50-es. Kapircolt a 82.1-es az ekével stb. Teljesen egyforma beállítással dolgozott a két gép és a két eke. Ja és semmivel se volt gyorsabb a 82.1-es az 50-esnél.
Nincs 7-es BMW-m. Nem vagyok városi, és nem lakom panelba. A világ egyik legnehezebb és legrosszabbul fizetett munkáját végzem és rajtam kívül még több milliónyian értik mire gondolok ha azt mondom, hé őstermelő. Családnevem megelőzi a keresztnevemet és nem szeretem ha két pótkocsi lé almával megállít a rendőr. Büszkén gondolok a Mikro hitelre, a gazdák megmentőjére, az Agrokerre és Torgyán Józsira. Szeretem a déli harangszót, mer jön az ebéd, a házi pálinkát, mer megburít. Itt élek a világ végén, almatermesztésben mi vagyunk a császárok, és igenis nálunk van az országban a legtöbb MTZ! Szabolcs megye! Én így szeretlek!
Én szántottam Överum 3-as ekével ami 40cm-et vágott fejenként és 30cm mélyen dolgoztam vele igaz homokban, de országuti 6.ikkal húzta az 552-es egész nap és a fogyasztása is 18liter körül jött ki hektáronként. Akkor egy másik példa húzta egy "noname" 2-es ekét 2x35-öst ugyanabban a táblában kb a talaj is egyforma volt nem volt se vízes, se száraz és az 552-es terep 5.ikbe majd besz@rt az ekétől. Eke és eke között óriási különbség van!
Neked is igazad van,de én olyan földre gondoltam,amit rendszeresen szántanak (Művelnek ) és nem parlagra. Ott ahol a 2-es ekét alig bírja a 80-as,ott azonnal abbakel hagyni a munkát !(Gazdaságtalan) Oda 1-szerűen 1 nagyobb gép kell (De csakis MTZ !!! :-)))
Hát nemtudom az milyen talaj,de van ahol a 80as is csak kettes ekével bir,olyan kötött a talaj,ott azthiszem csak ágaskodna az 50es a négyes ekével még 20centin is. Ja hogy 30as fejekkel,azt elhiszem. Őszi mélyszántásban 35 centin elég a 80asnak is a két fej öntéstalajon meg agyagoson.
Szép estét mindenkinek! Ma végeztünk a gyümölcsösök metszésével és a galykaparásával. Délután pihenésképpen az elektromosságot piszkáltam a trakin és a képen piros nyíllal jelölt vezetékeket kicseréltem gyári méretre és újra. Sokkal jobban indul a gép. Hamarosan videó is lesz róla. Most töltöm.
Erre mifelénk, ha az ember nem jó időben megy ki szántani (eső után) akkor még a kettes ekével is küszködi a gép. Mondjuk ez függ az ekétől is és a szántás mélységétől is.
Én is így jártam, melegedett a víz. A sok szárzuzás miatt elakódott a sok piszok. Én csak annyit csináltam, hogy magasnyomású mosóval megmostam a hűtőradiátort kívülről. És el is múlt a betegsége :)
Hali ! itt hegyalján már csak elég kötött a talaj! de minden 50-es viszi a 3-mas ekét ,sőt még 4-et is visz a sorköz művelő ekével !(Igaz 20-25 centin)Én mindég csodálkozok azon,mikor mondják hogy a 3-azt nem viszi,vagy csak nehezen az 50-es.Mert ha jó a gép viszi (mindég is vitte)ha meg szar a gép nem bírja oszt kész:-)
Tudnék olyan hidromotort, ami az IFA-ra való Tornádó műtrágyaszóró (vagy télen sószóró) röpítőtárcsáját hajtja. Jobbos forgásírányú, sűrűbordás tengelycsonk, 40 literes, német, új. 30 ezer Ft. Képet tudok küldeni.
Szerintem a TLT csonkra húzható multiplikátor szivattyú jobb lenne. Ezzel a traktor szivattyúja kimarad a dologból, a kardánhajtás dolgozik. Egy kis lánccal ki van kötve oldalra pl. a függőleges feszítőhöz, hogy ne tudjon elforogni. Létezik iker változatban is, ha pl. mindkét oldalt egyszerre akarnád művelni. De az a módszer inkább szőlőben használatos,a kisebb sortáv miatt. Gyümölcsösben, egyoldalra dolgozó munkagéphez persze elég lenne az egyes is. Holnap tudok képet felrakni.
Jomagam dolgoztam sokat DFU csörlővel,ami MTZ re lett felrakva. Semmi melegedés,egész nap birta az MTZ hidraulikája.Az viszont igaz,hogy ott fordulat se nagyon van,nemugy mint a Hidrot kaszánál,vagy másnál,itt nem nagyon tud annyi hő keletkezni.
Azt, hogy az MTZ szivattyúja mennyi ideig birja, nem tudom, hamsztert, trágyaszórót és a vetögéptöltö kocsit hajtattam vele, de az max fél óra volt. De öcsém a Közút Kht-nál Hidrot tip. padkakaszát hajt, azon külön tartály van szivattyúval, 1 óra folyamatos üzem után 70-80 fokos az olaj. De ebbe már utólag hütö lett beépítve, mert forralta az olajat
Üdv mindenkinek. Valamikor 72 v, 73 tájékán hoztak be "sivataginak" mondott 50-s ket hozzánk is került 2 db, azokon volt ilyen ballonos gumi később a D4-K-B gumit lehetett a felnire f-tenni. Ha jól emlékszem 15x30-as méret. Azok még a domború homlokúak voltak.
De legalább megbizonyosodtunk róla,hogy veri meg a 6245-ös Zetor a 82-es MTZ-t. Hahaha.... :-D Me' az e'húzza a 3 fejes ekét? Na és,még a kisfülkés 50-es is elhúzza ha olyan a talaj.... :-)
Egy mtz hidraulika szívattyú mekkora hidromotort képes meghajtani gond nélkül tartósan(több órán keresztül). hogy még ne kelljen átalakítani a hidraulikát mondjuk hidraulika olajhűtö stb. ? Egy ilyen gépet akarok csinálni csak a fejen lenne egy kis alakítás a késekből még kb 8-10cm-es boronafogak álnának ki. Ez a gyümölcsösbe való és a fa alját kapálja úgyhogy kitér a fa elől. Egyszerű, praktikus és olcsó a több millás kitérős gépektől.
Valoszinü,mert az előtöltésem ha nagy lenne,akkor füstölne is kicsit és attol melegedne,most meg szinte semmi füstje nincs,szerintem még lehetne is egy kicsit több,nem is bánnám ha füstölne kicsit jobban terhelés alatt,de ne melegedne mint most.... Jövöhéten lekapom a HF et uj tömitést kap és beszámolok.
Akkor bizti tömítés ,mert ha gázt adsz akkor a víznek lefele kell mennie és nem ki kávéfőzőt meg csak akkor játszik ha 100 fok körül van a víz 80 fokig csak durja kifele és onnan már gyorsan emelkedik a hőfok .
Azért irom,hogy leveszem,mert igazándibol azt is padon jó belőni. Tele töltve a viz az puposodik rendesen,sőt ki is lottyan,ha gázt adok ,viszont nem buborékol,ez a szivattyu munkája miatt van szerintem. De ha már ennyire befujna,akkor a viz is fogyna,illetve kávéfőzőt játszana :D
Gépész vagyok,de az még semmi,tapasztalatom is van,de itt van jópár nagy guru köztünk :).
Megmondom őszintén,hogy az adagolót mindig adagolóshoz visszük,azzal nem szoktam soha semmit csinálni. A porlasztókat belőni esetleg,de mást nem.
ha hengerfejtömítéssel van a baj akkor öntsd fel a hűtőt teljesen járó motornál és ha kis buborékok jönnek fel közepes gáznál több akkor a tömítés a baj. A teflont nem hagynám ki. Ha nem jönnek a buborékok akkor a thermosztátot nézném meg ,hogy jól van-e kikötve nem-e csak a kis körön forog a hűtőfolyadék.
sogimat megkértem csináljon pár hézagoló lemezt, hogy az előtötésen tudjak növelni. most 30-as lemez van alatta, csináltatok adagolonként két darab 10-est és megnétem ha csökkentem mennyivel változik az előtőltés. remélem ér majd valamit.
Szép estét mindenkinek! Bocs az off-ért de ezt gondolom megosztom veletek elég érdekes dolog:
Intelligens-e a jobb lábad?
Ami most következik, az elég vicces és fogadok, hogy legalább 50-szer újra fogod próbálni, hogy képes vagy-e megcsinálni. Próbáld csak ki...
1. Tehát, ülsz most éppen a székeden, emeld fel a jobb lábadat a padlóról, és körözz vele az óramutató járásával megegyező irányban! 2. Míg körözöl a jobb lábaddal rajzolj a levegőbe a jobb kezeddel egy 6-os számjegyet!
..... a lábad irányt változtat! ..... és nem tudsz ellene semmit tenni.......
Ha nem termosztát és nem is vízhűtő koszos, (pláne az olajhűtő és a hűtő közt) én vetnék egy pillantást az előtöltésre is...ha nincs a helyén, de nem annyira durván mászott el, h nagyon kopogjon vagy nagyon szürkét füstöljön, ez is okozhat melegedést.
A másik csavarra csak tippem van. A soros adagolóknál, illetve a körtárcsásoknál is (bosch VE, VA) füstcsavarnak szokták nevezni azt a csavart, ami befolyásolja a teljes fordulatszám tartományban befecskendezett adagmennyiséget. Így próbálhatod ki, tényleg az-e: mérd meg tolómérővel, milyen hosszan van kinn ascavar, írd fel magadnak. csavard a csavart beljebb, igy elvileg többet fog kapni, és hamarabb elkezd füstölni. ha kifelé csavarod, elveszed tőle a kaját, és van, h teljes terhelésnél is alig füstöl be...ha nincs észlelt változása a csavargatásnak, akkor állítsd vissaz a gyári értéket, amit mértél...de ez csak tipp...
ÁÁ :) Nincs fent! Jövőhéten leengedem a fagyállót és veszek hűtőtisztitó adalékot,majd feltöltöm. Ha nem lesz javulás,hengerfejpakolás csere,csakis teflonmentesre. Ha azután is csinálja,nem is merek belegondolni.....
A thermosztátos játékot már megcsináltam,csak elfelejtettem leirni,kivettem belőle. Fagyállóval járok mindig,tudom az nem hüt olyan jol,mint a tiszta viz,de eddig azzal se volt gond soha. Kiváncsi leszek ha melegebb lesz,mit fog csinálni.
ezt lessétek meg, valamikor egy hirdetési oldalról töltöttem le, na amikor kerék szélesítésre gondoltam, hát erre gondoltam. esetleg valaki nem ismeri? ilyet akarok! :)
Hát igen gőzöléssel kezdi ,de egy idő után szökőkut lessz, egyébként a régi orosz az tényleg jó, a teflonkarikáról meg inkább nem mondok semmit, bár ha valakinek van türelme baszakodni vele biztos jó.
A nyirlugosi traktorpulling nagyon király videó! A 82-es megalázta a zetort! :) Azért a 2db 82-es se kutya. :) Látszik a nagykerék hátul mit jelent! Ha az 550-esen hátul nagyobb kerék lenne........... :)
Nem biztos nekem a hengerfejtömítésem és a teflonkarika rosszul volt feltéve és ha tingli-tangli munkát végeztem semmit se vettem észre. Tárcsázásnál a kartelnél kezdett gőzölni. Hengerfejtömítés csere után minden rendbe ment. Nekem csak a régi orosz vált be teflonkarika nélkül. De szerintem a termosztátnál lesz a bibi.
Lehet hengerfejtömítés is sok hiba okozhatja a "víz forralást". A fagyállóval jársz vagy tiszta vízzel? Én a termosztáttal kezdenék, szétszedném és lehet le van ragadva vagy szorul, lassan nyit. Szed ki a termosztátot és termosztát nélkül rakd össze és dolgozz vele ha újra "főzi" a vizet akkor tuti a hengerfejtömítés.