Ez sajnos kevés és drága. A felsőcsövet, az alsócső oldalait húznám be vele, a telókra karbont tennék, aztán még itt ott, de nem kis foltokat, hanem nagyobb területeket.
Amióta elektrollerrel akárki, mindenféle kresz ismeret nélkül szabadon garázdálkodhat, vakíthat és ebbe szarik bele a tisztelt közeg összes tagja, semmi értelme a pedelecesek basztatásának. Gyakorlatilag egyforma a kettő.
Gyakorlatilag a felhasználókra lett bízva, hogy betartják-e a pedelecre vonatkozó hivatalos szabályokat (max 250W állandó teljesítmény, max 25 km/h-ig rásegítés, és csak hajtással együtt), mivel hatósági ellenőrzés egyáltalán nincsen. És persze a ténylegesen korlátozott pedelec-ekhez is lehet venni feloldó chipes megoldásokat, amivel a 25 km/h helyett magasabb limit van.
Meggondolandó, hogy legyen minden elektromos rásegítésű kerékpár szabályozásilag segédmotoros kerékpár, kötelező biztosítással, bukósisakkal és minimum SM kat. jogosítvánnyal. De akkor is kevés esélyét látom, hogy a rendőrség egyáltalán megpróbálná betartatni a szabályokat.
Úgy értettem a kamut, hogy a pedelec elterjesztésében, reklámjaiban volt egy olyan tétel, miszerint egészséges, mert ezzel is kell mozogni, majdhogynem sportolni. De ha a pedál mozgatása nélkül is megy, akkor valójában semmiben nem különbözik egy villamymotoros robogótól. Illetve annyiban, hogy lehet vele a biciklis infrastruktúrát is használni. (persze láttam már Harley-Davidsont is a kerékpárúton: kikerülte a lámpát a gyalogosátkelőnél)
Nem, a pedelec teljesen korrekt kategória, ha bemész a boltba, jó pénzért vehetsz kismillió fajtát "nyugati" motorokkal, csak ha valami kínait veszel, az sosem lesz pedelec.
Régebben valahogy úgy volt, hogy az olyan villanykerékparokat, amelyeket tekerni kellett, a villany csak rásegített, "pedelecnek" hívták és biciklinek minősültek. Amelyiket pedig nem kellett tekerni, az elvileg kismotor kategóriába esett. Mostanában viszont egyre több olyan kerékpárt látok (főleg ázsiai ételkihordóknál), amelyeknek van pedáljuk, de nem tekerik, mégis megy (felfelé is). Már nincs ilyen kategorizálás, vagy chip-tuning történt?
Igen, motorral szerintem 20 százalékos ugrások is teljesen vállalhatóak, mert finomhangolás helyett bármikor átkapcsolhatsz eggyel nagyobb rásegítésre. Egyébként nekem a 42/14 fokozat a jó a 27-28 km/h utazósebességhez a 26-os kerekekkel.
Nem szoktam méterre átváltani, de valóban az a legjobb összehasonlítás. A végáttétel így 3,33 ez így kevésnek hangzik, de cross géppel aszfalton 25-28-as tempóra pont jó. Nincs felesleges fokozat. Ha esetleg hiányzik még egy, kiveszem a 32-est és eléteszem a 11-est. A 32 amúgy is túlzás, ahol ezzel kell tekerni, ott már hanyattesés van. A 20 százalékon szépen felmentem vele, de ritkán járok ennyire durva helyen, elég a 28. Így lesz egy 11-14-es finom beosztású rész. És ki is lehet használni. A 44-es tányérral nem tudtam, lényegében a 16-14-között váltogattam sík úton, de ez nekem nagy ugrás.
És így most akkor milyen áttételeid vannak, mondjuk méter/pedálfordulatban kifejezve? És melyikeket használod leggyakrabban?
Nekem ugye a motor miatt 1x9 van, és most a régebbi, 11-32 kazetta van fenn, így jönnek az áttételek egymás után: 2.71, 3.10, 3.62, 4.13, 4.82, 5.43, 6.20, 7.23, 7.89. És igazából csak a 4.82, 5.43 és 6.20 métereseket használom a sík terep miatt.