Keresés

Részletes keresés

orygabor Creative Commons License 2025.02.26 0 0 239464

Ba, ez egy jó ötlet, köszi!

Előzmény: XNC (239461)
orygabor Creative Commons License 2025.02.26 0 0 239463

Ez sajnos kevés és drága. A felsőcsövet, az alsócső oldalait húznám be vele, a telókra karbont tennék, aztán még itt ott, de nem kis foltokat, hanem nagyobb területeket.

Előzmény: RadiX (239462)
RadiX Creative Commons License 2025.02.26 0 0 239462
Előzmény: orygabor (239460)
XNC Creative Commons License 2025.02.26 0 0 239461

Milyen átlátszóra gondolsz?

Könyvkötőt lehet kapni írószerboltban.....

Előzmény: orygabor (239460)
orygabor Creative Commons License 2025.02.26 0 0 239460

Sziasztok!

 

Átlátszó védőfóliát (öntapadósat) hol lehet kapni?

 

Továbbá karbon, vagy karbonmintás fóliát (autósboltban nem akartak tudni róla).

xrami Creative Commons License 2025.02.25 -2 0 239459

Amióta elektrollerrel akárki, mindenféle kresz ismeret nélkül szabadon garázdálkodhat, vakíthat és ebbe szarik bele a tisztelt közeg összes tagja, semmi értelme a pedelecesek basztatásának. Gyakorlatilag egyforma a kettő.

Előzmény: RadiX (239457)
altenberger Creative Commons License 2025.02.25 -1 1 239458

"bukósisakkal"

 

Semmiképpen ne legyen kötelező a bukósisak!

 

Hordd ha akarod, de ne legyen az, hogy ha éppen nincs nálad, akkor ne mehess akár egy métert sem gyökkettővel!

Előzmény: RadiX (239457)
RadiX Creative Commons License 2025.02.24 -1 0 239457

Gyakorlatilag a felhasználókra lett bízva, hogy betartják-e a pedelecre vonatkozó hivatalos szabályokat (max 250W állandó teljesítmény, max 25 km/h-ig rásegítés, és csak hajtással együtt), mivel hatósági ellenőrzés egyáltalán nincsen. És persze a ténylegesen korlátozott pedelec-ekhez is lehet venni feloldó chipes megoldásokat, amivel a 25 km/h helyett magasabb limit van.

 

Meggondolandó, hogy legyen minden elektromos rásegítésű kerékpár szabályozásilag segédmotoros kerékpár, kötelező biztosítással, bukósisakkal és minimum SM kat. jogosítvánnyal. De akkor is kevés esélyét látom, hogy a rendőrség egyáltalán megpróbálná betartatni a szabályokat.

Előzmény: rezgaras (239456)
rezgaras Creative Commons License 2025.02.24 0 1 239456

Úgy értettem a kamut, hogy a pedelec elterjesztésében, reklámjaiban volt egy olyan tétel, miszerint egészséges, mert ezzel is kell mozogni, majdhogynem sportolni. De ha a pedál mozgatása nélkül is megy, akkor valójában semmiben nem különbözik egy villamymotoros robogótól. Illetve annyiban, hogy lehet vele a biciklis infrastruktúrát is használni. (persze láttam már Harley-Davidsont is a kerékpárúton: kikerülte a lámpát a gyalogosátkelőnél)

Előzmény: RadiX (239454)
RadiX Creative Commons License 2025.02.24 0 0 239455

legyen inkább "szinte sosem", valószínűleg lehet venni Bafang integrált motoros pedelec-eket,amik megfelelnek a szabályoknak

Előzmény: RadiX (239454)
RadiX Creative Commons License 2025.02.24 0 0 239454

Nem, a pedelec teljesen korrekt kategória, ha bemész a boltba, jó pénzért vehetsz kismillió fajtát "nyugati" motorokkal, csak ha valami kínait veszel, az sosem lesz pedelec. 

Előzmény: rezgaras (239453)
rezgaras Creative Commons License 2025.02.24 0 0 239453

Akkor attól tartok, a "pedelec" az egy nagy kamu.

Előzmény: RadiX (239452)
RadiX Creative Commons License 2025.02.24 0 0 239452

Ha van gázkar, és használod, az abszolút szabályozást csinál, a szenzorokat nem veszi figyelembe. 

Előzmény: rezgaras (239451)
rezgaras Creative Commons License 2025.02.24 0 0 239451

Na de az nem úgy van (kellene lenni), hogy a "gázkar" csak a segítés mértékét szabályozza? Pl. 10%-90%

Előzmény: altenberger (239449)
RadiX Creative Commons License 2025.02.24 0 0 239450

Nyomatékszenzor mellé ugyanúgy lehet gázkar.

Előzmény: altenberger (239449)
altenberger Creative Commons License 2025.02.24 -1 0 239449

"a villany csak rásegített, "pedelecnek" hívták"

 

Ebből is két fajta létezik:

 

- pedálszenzoros: kamu, csak forgatni kell a pedált. Na, ilyen van "gázkaros" változatban is.

 

- nyomatékszenzoros: a rásegítés a nyomatéktól függ.

Előzmény: rezgaras (239447)
RadiX Creative Commons License 2025.02.24 0 0 239448

Van kategorizálás, de a kínai gyártók nem törődnek vele, és a szabályok annyit érnek, amennyit betarta(t)nak belőlük. 

Előzmény: rezgaras (239447)
rezgaras Creative Commons License 2025.02.24 0 0 239447

Régebben valahogy úgy volt, hogy az olyan villanykerékparokat, amelyeket tekerni kellett, a villany csak rásegített, "pedelecnek" hívták és biciklinek minősültek. Amelyiket pedig nem kellett tekerni, az elvileg kismotor kategóriába esett. Mostanában viszont egyre több olyan kerékpárt látok (főleg ázsiai ételkihordóknál), amelyeknek van pedáljuk, de nem tekerik, mégis megy (felfelé is). Már nincs ilyen kategorizálás, vagy chip-tuning történt?

Marvel1Pinarello Creative Commons License 2025.02.21 -9 0 239446

Ha kurblis, az még belefér? 

Előzmény: orygabor (239443)
xrami Creative Commons License 2025.02.21 0 0 239445

Az egy régi sztori, motorkerékpárnak hívják. :) Igaz volt egy kis cseles oldalág amit  a babetta, zündapp, Suzuki Eko és társaik képviseltek.

Előzmény: orygabor (239443)
xrami Creative Commons License 2025.02.21 0 0 239444

Attól függ merről és mennyire fúj a szél, illetve emelkedőn, vagy lejtőn kell menni.

Előzmény: orygabor (239441)
orygabor Creative Commons License 2025.02.21 0 0 239443

Bárcsak feltalálnák azt a szerkezetet, amit már tekerni sem kell!

Előzmény: RadiX (239442)
RadiX Creative Commons License 2025.02.21 0 0 239442

75-80 körüli pedálfordulat, azért a profik annál is többet pörgetnek :), a motor kb 96 rpm-ig tud rásegíteni

 

A Shimano már full automatikus váltást is csinál a motorral összekötött elektromos váltóval, úgy tudom.

Előzmény: orygabor (239441)
orygabor Creative Commons License 2025.02.21 0 0 239441

Az elég pörgetős.

 

Majd írok a Shimano-nak, meg a kerékpárgyártóknak, hogy van egy-két ötletem, nem is kérek pénz érte...

Előzmény: RadiX (239440)
RadiX Creative Commons License 2025.02.21 0 0 239440

Igen, motorral szerintem 20 százalékos ugrások is teljesen vállalhatóak, mert finomhangolás helyett bármikor átkapcsolhatsz eggyel nagyobb rásegítésre. Egyébként nekem a 42/14 fokozat a jó a 27-28 km/h utazósebességhez a 26-os kerekekkel. 

Előzmény: orygabor (239439)
orygabor Creative Commons License 2025.02.20 0 0 239439

Mondjuk motorral valószínűleg kevéssé szempont a finom beosztás.

Előzmény: RadiX (239437)
orygabor Creative Commons License 2025.02.20 0 0 239438

9-es hekkelt kazetta, 12-13-14-16-18-21-24-28-32. 

Nem szoktam méterre átváltani, de valóban az a legjobb összehasonlítás. A végáttétel így 3,33 ez így kevésnek hangzik, de cross géppel aszfalton 25-28-as tempóra pont jó. Nincs felesleges fokozat. Ha esetleg hiányzik még egy, kiveszem a 32-est és eléteszem a 11-est. A 32 amúgy is túlzás, ahol ezzel kell tekerni, ott már hanyattesés van. A 20 százalékon szépen felmentem vele, de ritkán járok ennyire durva helyen, elég a 28. Így lesz egy 11-14-es finom beosztású rész.  És ki is lehet használni. A 44-es tányérral nem tudtam, lényegében a 16-14-között váltogattam sík úton, de ez nekem nagy ugrás.

Előzmény: RadiX (239437)
RadiX Creative Commons License 2025.02.20 0 0 239437

És így most akkor milyen áttételeid vannak, mondjuk méter/pedálfordulatban kifejezve? És melyikeket használod leggyakrabban?

 

Nekem ugye a motor miatt 1x9 van, és most a régebbi, 11-32 kazetta van fenn, így jönnek az áttételek egymás után: 2.71, 3.10, 3.62, 4.13, 4.82, 5.43, 6.20, 7.23, 7.89. És igazából csak a 4.82, 5.43 és 6.20 métereseket használom a sík terep miatt.

 

 

Előzmény: orygabor (239436)
orygabor Creative Commons License 2025.02.19 0 0 239436

Isten rám mosolygott és adott nekem egy 40-30-22-es XT hajtóművet. Most már teljes értékű a az áttételsor.

orygabor Creative Commons License 2025.02.17 0 0 239435

Egyértelmű, hogy csak tüköraszfalton előnyös.

Előzmény: rezgaras (239434)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!