Apríték adagagoló építése .Ide lehet írni tapasztalatokat kérdéseket ebben a témában.Sok embert foglalkoztat a kérdés .hogyan lehet kiváltani a gázfűtést ,hogy a komfort azért megmaradjon.
Az alapötlet, a csökkentett teljesítmény biztosítása a kezelő nélküli időre jó, de vezérlésre akkor is szükség lesz, az adagolásnak összefüggésben kell lenni a hőteljesítménnyel.
A huzatszabályzó hiába venné el a levegőt, a csökkenő hőfok nem hatna a csiga teljesítményre.
Sziasztok!Sajnos mostanában nem sok időm volt mert nagy munkában vagyok nagyobbítom a palánta nevelőmet illetve ebből következően a fűtését is át kell építsem,de azért szinte minden nap olvasom a fórumot örülök,hogy van aktivitás ,készülnek az új égetők is!Most pótlom azért régi ígéretem beszámolok a fej bolygató kísérleteim végeredményéről!Igaz,hogy mostanában inkább kerek vagy négyszögű alsó betáplálású fejek készülnek melyeknek kétségtelenül sok előnye van ,ha lessz időm és összejönnek az anyagok is majd én is építek egy ilyet ,de jó nagyot mert nekem kell az a 35-40kw csúcs teljesítmény!Úgyhogy csak 2 darabból a kazánban összeszerelve lehet majd kivitelezni ,na de majd megcsinálom ha lessz rá időm!Addig marad ez a vályú alakú ami jól bevált már másfél fűtési szezonon vagyok túl a szerkezettel illetve a fejjel de szépen működik szétégés vagy deformáció nem tapasztalható rajta igaz 8-as anyagból van és ami nekem fontos jó anyaggal többet tud vele a kazánom mint szénnel (napraforgó,lucerna magtok)!Lényegében fejbolygató egyedül a búza pelyvához kell a többi az szuperul ég nélküle is!Az ilyen pálcák 3-4 napot bírtak
A nagy bütykösbolygatónak a 6 szögű tzengely volt a gyenge pontja 2 hetet bírt
Ezek után csináltam egy bolygatót 1kazán rostélyelemből a 2végét leköszörültem a külsőt hogy bele tudjam rakni a csiga cső tengelyébe a külsőt pedig hogy megtudjam vezetni egy cső gyűrűvel.A hő okozta deformáció következtében 3nap után eltört,de a maradék darab
ezután 3hetet üzemelt és még bírta volna !Úgy hogy egyedül egy ilyen öntöttvas rostélyelemből készült feljvégi megtámasztás nélküli bolygató az ami megbízhatóan képes a fejben lévő nagy hőfokon megbízhatóan üzemelni!Lényegében a betolt anyag egy kicsit megemeli a bolygatót a csigával eggyütt és kicsit kóvályogva végzi a dolgát!
SziaTotya3. Szeretnék kérdezni töled valamit! De még ellöte leirnám neked , az én égetöm soha nem lessz ojan mint a tied mert mi még Kispályások vagyunk melleted. Én is meg Levente is ezt mondtuk is nemegyszer egymásnak Levivel, mi eszt nem is tanultuk Levi se tanulta a programozást ezért nem fog ojan leni mint a tied. Ez tut!!! de megprobaljuk megközeliteni amenyire csak tölünk telik a te vezérlödet. Az epromon amit használt Levi a vezérlöhöz már alig van hely a program bövitéséhez .És nemszeretnénk áttervezni a nyomtattot Áramkört se ha lehet. Tehat az lenne a kérdésem feled,hogy : Nekem a rencerem ugy müködik ,hogy beállitom a beadagolon a paramétereket (pwm ,idö,füst hö.viz hö.) na most ha elérte a megadot maszimális vizhöfokot a rencer ,akor átvált lánmgtartásba és ha leesik a höfok a viznek ismét müködésbe lép.Én ma gondoltam egy olyan dologra, hogy ha beállitom a maksz viszhöt tegyükfel 70 fokra ,és átirnánk ugy a progit ,hogy ha a viz eléri a 65fokot ,akor a progi álitsa át az összes pwm értéket sokkal kisebre és a füst höt is engedje lejeb épen csak égjen és ha igy is eléri a masz höfokot ,csak akor váltcson át lángtartásba ! Müködhet igy a dolog? Jobb lenne?
Szia! Felhívnám a figyelmedet, hogy ez a topic nem csak kérdezésre jó, gyakorlatilag minden le van írva, csak el kell olvasni. Ha utána még van kérdés, akkor érdemes feltenni. Ha magad akarod építeni, mindenképpen meg kell értened a dolgok működését, tehát időre lesz szükséged, nem fog menni holnapra. Kb. fél év, mire kialakul nagyjából a dolog, akkor is, ha van hozzá tehetséged.
Arra a kérdésre, hogy mennyibe kerül nem lehet válaszolni, mert mindenki maga "kukázta" össze a dolgokat, szebben fogalmazva, mindenki abból építkezett, amit be tudott szerezni olcsón. (Nekem kb. 70..80ezer volt)
Az oldalamon is írok sokmindent erről, lehet, hogy sok kérdésedre választ találsz(katt a nevemre).
A segítségeteket szeretném kérni, apríték égetőt szeretnék házilag készíteni.
Csigahajtást hol lehet kapni, vagy hogyan kell elkészíteni készíteni házilag?
Én úgy gondoltam, hogy egy villanymotor hajtaná vezérlés nélkül a csigát aminek a fordolatát beszabályoznám, és a kazánban fával tüzelnék, majd éjszakára amikor a kazánban jó sok a parázs beindítanám az apríték adagolót, magyarán a parázsra adagolná egy villanymotor csiga segítségével az aprítékot a hőfokot meg egy huzatszabályzóval oldanám meg.
Kérdésem lenne felétek, hogy ez ilyenformában működne -e illetve az elektronikával vezérelt hogyan működik kb mennyiből lehet kihozni házilag?
Üdv! Nemrég valaki kérdezte, hogy hány fokos szokott lenni a beadagoló cső az ajtó közelében. Tegnap begyújtottam és 5cm-re tettem kívülről az ajtótól a régen viszaégés lekezelésére használt hőmérőt, hogy lássam mi a helyzet.
Száraz fenyő forgáccsal kezdtem fűteni. Eddig is tapasztaltam, hogy minnél nagyobbak a szemek és minnél szárazabb, annál jobban hajlamos a visszaégésre(szotyihéj, forgács, apríték). Jelen esetben egy fél óra után 185°C lett a cső kívülről, ami nem kevés. Hozzákevertem fűrészport, aminek hatására normalizálódott a helyzet és 57°C-ra hűlt vissza a cső, azaz a visszaégés megszűnt. Ennyi hő normál esetben kijön, mert a cső kihozza. Véleményem szerint 100°C alatti hőfok elfogadható érték, annál több részleges visszaégésre utal.
Szia. A tüzoltó ugy müködih,hogy van 2darab traktor kerék belsö szelep száram az egyik 5literes tartalyba a másik csigacsöben na most ennek a szelepnek kicsavarhato a közepe és eszt beöntöttem gyertya viasszal. Nállam ebbol 2 darab van bisztonságbol. Nállam a visszaégés akor fordul elö ,mikor fenyöforgácsal tüzelek az általaban visszaég egész a csö végéig.De a bükfa fürészpor ,forgács ,akor csak a kazántol 1arasznyira meleg a beadagoló csövem.
Ma én is begyujtottam az égetőmet. Nyáron vettem napraforgóhéjat, most ez ég benne. Valószínűleg keverni fogom faaprítékkal mert így magában brutálisan ég.
Szia! Érdemes átnézegeztni a vegyestüzelés topisba is ,nagyon sok érdekes dolgot lehet olvasni,és ott is szívesen segítenek ha tudnak. Többek közt ott is taglalták nemegyszer ,az optimálisan minimum víz hőmérsékletet.A 60-65Fok az egy jó lenne, ha ez sok neked akkor marad a kátrány,vagy keverő szelep,de azt mindenféleképp kis fufferrel.
Szia! Értem. És azt mondod, hogy ha a víz nem esik vissza 60fok alá, akkor nem kátrányosodik a kazánon belül? Mert a kazánon belül sokkal melegebb van az égőtérben égéskor, ezt tudod, és ott fog leesni a hőfok, ha leáll a fej, a víz nem biztos, hogy játszik ebben, ha 100..80fok alá csökken a kazántér hőfoka...
nagyon jol néz ki az égetőd. lenne egy pár kérdésem. a tüzoltó berendezést hogy csináltad meg? a beadagoló cső neked meddig melegszik vissza?
készűl az én égetőm is. hétvégén csináltam is egy proba égetést egyenlőre még csak az udvaron, nem sokat ment de a beadagoló cső kicsit meleg volt a kazán kivűli részen.
Nem nehéz elhinni ,ha megáll ne csökkenjen drasztikusan a hőfok.nálad azért csökkent mert még állt az égőd ,de a vized mivel gravitációs a rendszered tovább keringett.A szivattyúsnál megoldható,nálam 2 óráig is tartotta a hőmérsékletet.Ha megy közben a szivattyú ez kb 5-7 percre esett vissza felfűtött rendszernél.felfűtésnél ez 1-2perc volt. folyamatos üzemnél ezért is jobb az állandó kisteljesítményű üzem ,mint ahogy neked is üzemel.
Szia! Próbáltam leírni az oldalamon a folyamatot részletesen. Ha nem olvastad, akkor biztosan sokat segít. Stadler07-nek sikerül az itteni megbeszélések alapján is leprogramoznia, érdemes visszakeresni a vele történt megbeszéléseket.
A gáztűzhely hőelemei nem biztos, hogy jók, mert mintha réz borításúak lennének, de lehet, hogy tévedek. Végül is ha bírják a savas környezetet, akkor működésileg alkalmasak lehetnek. Azt viszont nem tudom, hogy K-sok vagy J-sek, vagy milyenek. Kalibrálni kellene őket. Igazából nem hőmérésre találták ki őket, hanem egy tekercs áramának ellátására, ezért nem biztos, hogy követnek bármilyen karakterisztikát, de kalibrálással talán munkára lehet fogni a füstben, mert ott nem lényeges pár fok eltérés a valóságtól. Máshová szerintem alkalmatlanok, bár sok idővel végig lehetne mászni a hőfokokat és egy polinommal rá lehetne illeszteni a szükséges kalibrációt talán.
Nem szoktam folyamat ábrát készíteni programozáskor, de korábban ha jól emlékszem a PLC programjának részleteit feltettük ide képként. Az végül is pontosan egy ilyen ábra. A teljes kép nem nagyon férne fel ide olvashatóan, de majd valamit kitalálok...
Szia! Meglátjuk, de elég nehéz elhinni, hogy a hőfok nem változik, ha 15percre leáll a beadagolás. Nálam sokkal kisebb időintervallumokban is jelentősen változott a kazán hőfoka, ami talán nem is meglepő, hiszen nem égett a tűz. :)
Ha van szellőzés, akkor lehet, hogy nem tud felgyűlni a gáz, nem tudom, az is lehet, hogy ha sok a levegő, akkor a begyulladás előtt szintén kinyomja a gázt, viszont ez azt is jelentheti, hogy nagy lesz a veszteséged a kéménybe.
Nekem fontos volt, hogy a legjobb hatásfokot érjem el, hogy kevés anyag fogyjon(korlátos a hely a fűtőnyag tárolására).
Kiderül télen, hogyan alakul ez nálad. Már nem sokat kell várni! :)
A vezérlőn merengek mostanában, a különböző hozzászólásokból és a Te elektrónikai elvi rajzodból próbálok összeollózni egy vezérlő rendszert. Nagy segítség lenne, ha már elvi okokból ugyan nem is teszed közzé a már működő programodat, de ha a program folyamat ábráját és algoritmusát megosztanád velünk, már az is nagy dolog lenne.
A különböző hőelemes adatgyüjtéshez használt hőelem konyhai gáztűzhelyből való? Mert nekem a képekről annak tűnik.
Köszi az eddigi információkat is meg a jövőbelieket is.
Szerintem a kátrányosodás nálam nem fog megjelenni merta a kazán szinte mindig egyenletes höfokon fog lenni.A kéményben meg nemszámit mert savállo inox kéményem van szerinten nem gond neki egy kis kondenz meg ha lesz is.A lángtartást én teszteltem több mint 2napig és nállam nem jött kia a kazánbol a füst és nem is robbant be. Nállam a lángtartás ugy müködik ,hogy beálitom kb 15percre a beadagolási idöt ,beadagol elkezdi a levegöt befujni 30másodpercig és megméri a füstöt ,ha elérte a beálitott értéket leál 15 percig ,ha nem erte el a füst a megadot értéket eszt még megcsinálja 5ször és ha akorse érte el a füst a megadot értéket leál mert ,nincs fürészpor vagy elalut a tüz. Azért adtam mge a 6 beadagolást mert ha vissza ég az elsö csigába az anyag ,akor egy beadagolásal nem tud új anyagot betolni a fejbe.
Szia! Régebben én is szobánként akartam beállítani a hőfokot napszaknak, használatnak megfelelően, jelenleg nincs sok értelme az olcsó fűtés miatt. Egyébként most is beállítom, csak a radiátorszelepek kézi fojtásával. Nem érdekel, ha egész nap meleg van a fürdőben, a gáznál érdekelt volna. :)
Azt tapasztaltam, hogy a lángtartásba váltogatás kondenzációt okozott, kátrányos lerakódásokat. Nem tudom, nem lesz-e ez gond nálad?
A másik probléma pedig az volt, hogy szinte minden újrainduláskor megremegtek a radiátorok a fagáz berobbanásától. Ez még az elején volt, hamar áttértem más megoldásra, mert a kazánházból még a füst szaga is feljött néha, mert a füst is kicsapott ilyenkor rendesen. Itt nem arról van szó, hogy nem zárt jól a kazánajtó, mert a felső ajtó kinyílott, tudod, ami rugós és pont erre való...
Harmadik probléma az volt, hogy ha túl sokáig tartott volna a lángtartás, akkor visszaégett a csőbe. Ez kétcsigásnál nem akkora baj, de nem biztos, hogy visszagyullad minden esetben, mert a cső elviszi a hőt és elalszik a parázs, ha kiér. Ez az enyhe időkben lehet esetleg gond, ahol nem kell nagy teljesítmény.
Én a folyamatos lángot támogatom, főleg, ha lehet szabályozni a füstöt és a vizet is a vezérlővel.
Ennek ellenére az elképzelésed elméletben működik, csak a fenti apróságok bejöhetnek...
Képzeld, erőt kaptam a szép égetőd miatt, nekiálltam és lefestettem az enyémet is. Majd próbálok képeket csinálni.
Tetszik a szerkezeted,nekem nincs ennyi türelmem és időm hozzá ,hogy így megcsináljam.
A szivattyúhoz hozzászólva ,számold ki 1 rendes szivattyú éves fogyasztását 2 fokozatban,mert azért annak közel elégnek kell lenni.és egy Alpha2 közép 15-20W körülit .és számolj meg e éri a beruházás.Tudom az Alpha az állandó tömegáramon dolgozna és nem lennének hangosak a thermo szelepek,de ha teszel a rendszerebe egy Bypass szelepet akkor avval is be lehet állítani egy max nyomást és tömegáramot.És lehet lényegesen rövidebb annak a megtérülése mint a szivattyú cserének.
Nagyon sokat kellett volna rajta emelni,de így sem keveset 40cm-t emelek.Lemez kazánom van.A vízrács tömítése úgy lesz.kivágtam a kazán hátulját ,hozzá lehetett férni a vízrácshoz ,azt kivágtam.Szabok bele egy méretes lemezt a haver meg behegeszti.Szégyen nem szégyen víz alá hegesztés az másabb mint két vasat összevarni ahogy sikerül.a dobozt azt már én csinálom.az akkusra visszatérve.keverő szárat is használtam már vele.remélem elbírja a csigát is.nincs + húsdsráló áttételem,mert meglassítanám akkor biztos elbírná.mert így kb 250/perc a fordulata.
Szia.Én ugy kébzeltem el a rencerem ,hogy én az elöszobába a konyhába a hállokba és a fürdöbe más más höfokot szeretnék ezért mindenhova termosztátos csak kerül .Tehat ugy szeretném ,hogy a csövekbe mindig kb 70fokos viz legyen és mikor 71 lángtartás (minimálisat fogyaszt a beadagolo lángtartásba) és mikor 67 fokos akor üzem. Most egy takarékos keveröpompat nézek magamnak mert nem mindegy a fogyasztása mert nállam mindig, mennie kel a pompának.Én egy Grundfos alpha2 re gondoltam és meg is veszem mit szolsz?