Az teljesen mindegy, hogy milyen jármű, ha közúton akarod használni akkor forgalmi kell hozzá. Ha pedig van forgalmi és vontatni akarsz vele valamit akkor a pótkocsihoz is kell külön forgalmi illetve a vontató jármű forgalmijába be kell, hogy legyen jegyezve a vontatási lehetőség ténye illetve a megengedett vontatási súly. Ha a quad segédmotornak van minősítve akkor pedig nem lehet vele semmit vontatni.
Sokáig keresgettem egy topcikot, ahol választ kaphatok a kérdésemre. Remélem megfelelő helyen teszem fel kérdésemet. A TotalBike részt végignéztem, és ott sajnos nem találtam ilyen topickot. Konkrétan Quad-ról lenne szó, ugyanis nézegettem néhány kereskedés honlapját, és sok helyen írták, hogy B és A1 kategóriás jogosítvánnyal vezetni lehet még a nagyobb gépeket is. Természetesen rendszámozva.
Ezzel kapcsolatban azt szeretném megkérdezni, hogy létezik-e arra szabály, hogy ilyen járművön vonóhorog legyen?
Szgk-nál a forgalmiban meghatározzák a legnagyobb vontatható össztömegű könnyű pótkocsit, és nehézpótkocsit is. Quadoknál látott-e már hasonló dolgot valaki, természetesen, ha a jármű szabályosan rendelkezett vonóhoroggal.
Három feltételnek kell teljesülnie: -a rakfelületen a szállított személyek számára megfelelően rögzített és biztonságos ülőhely van
-a rakomány a szállított személyeket nem veszélyezteti
-a tgk össztömege - a rakfelületen szállított személyek tömegét személyenként 68 kg-mal számítva- a tgk megengedett legnagyobb össztömegét nem haladja meg
Sziasztok Urak. Mit tudtok a teherautó platón való személyszállításról? Azt hallottam hogy rögzített padon 68kg val számolva az autó terhelhetőségéig lehet személyt szállítani. Ki mit hallott erről?
Egyébként megy a zöld hosszát nyilván az emberek x%-ának statisztikailag kifurmányoskodott sebességéhez igazítják (vagy nem), a többiekkel meg legyen elnéző az, akit feltartanak, nyilván ritkán fordul elő.
Igen, mert meg szereném érteni, miért írtál nyugdíjast. Ha a normál középkorú, vagy fiatal ember sem ér át rajta akkor azt kell írni, nem azt, hogy a nyugdíjas nem ér át rajta.
Nem is mondtam ennek az ellenkezőjét. De azért az, hogy halad a sor, jön a villamos, látszik, hogy nem most lett piros, és azon rohangálnak keresztül, az gáz.
Azért azt Te is tudod, hogy egy lassú reflexű ember autóban jóval nagyobb bajt tud csinálni, mint gyalog, szóval ne hasonlítsd össze.
Egyébként megy a zöld hosszát nyilván az emberek x%-ának statisztikailag kifurmányoskodott sebességéhez igazítják (vagy nem), a többiekkel meg legyen elnéző az, akit feltartanak, nyilván ritkán fordul elő.
És megint eljutottunk oda, mint a 70+ éves autóvezetőnél.
Őrá szemrebbenés nélkül rámondjátok, hogy AZONNAL adja le a jogsiját, mert rosszak a reflexei, lassú a mozgása, nem lehet a teljes KRESZ-t a 60-70 éves vezetők igényeihez írni és azt betartatni az izgága, égőseggű huszonévesekkel is.
Erre itt a zebra, amin egy ÁTLAGOS 10-60 év közötti ember át tud érni a zöld alatt. Ennél fiatalabb/idősebb pedig nem. Akkor mi a megoldás? Legyen hosszabb a zöld nekik (tehát igazítsák hozzájuk az összes többi közlekedő szabályát) vagy pedig tűnjenek az utcáról?
Ha villogó zöldön vagy piroson indul el, akkor egyértelmű, bekaphatja. Viszont ha zöldön indul el, és nem ér át mire zöldet kap az autós az megint más. Ezért írtam, hogy kb 5-6 mp-ig zöld, mert ha valaki tudja, hogy lassú, az nyílván egy "öreg" zöldnek már nem indul neki, de 5-6 mp nem sok... Hamarabb elindulni meg nem tud.
Ne haragudj, de megkérdezem: És? A villogó zöldön elindulni és piroson áthaladni tilos. Mostantól ezt is szigorúan fogják venni. Mellesleg akkor, amikor a villamosnak megállnak, gyanús, hogy nem villogó zöldön haladtak keresztül, hanem egyértelműen piroson. És kár jönni a nyugdíjasokkal. Sok nyugdíjas gyorsabb, fürgébb, mint én, mellesleg pont nem nyugdíjasok voltak, akiket láttam. Erről ennyit.
Mondjuk a teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy azon a zebránál (ami ugye keresztez 2*2 sávot és 2 villamosvágányt) a zöld jelzés kb. 5-6 mp, és a kiürülési idő sem a legideálisabb, mivel tényleg sok a nyugger aki nem a Lidl oldalán született, de át szeretne jutni.
Van pár ilyen megálló és az idősebb korosztály előszeretettel adja elő ezt a magánszámot.
Illetve nem csak az idősek, de náluk már a reakcióidő és a gyorsaság kissé megkopott, így ők maradnak az úton többnyire.
A múltkor mondjuk sikerült feltosznia egy nyikhajnak. Nem elég, hogy piroson kényelmesen sétálgat, mikor mellé értem, még vissza is lépett, hátha ijedtemben nekimegyek a szembe jövőnek.
Sokszor látom, hogy megáll a járda szélén egy pillanatra,nagy levegő és se jobbra, se balra nem néz, csak lehorgasztott fejjel megy előre.
Természetesen úgy, hogy közben jönnek az autók, esetleg a zebra tényleg nem volna messze, ha élve át akarna menni.
Át akar ?
Egyik nagy kedvencem, mikor a nyugdíjas gyalog jól felpakolva "átfut" a piroson a járdaszigetre, ahol eltölt még vagy tíz percet, mert a villamos marhára nincs még a kanyarban sem a szarul belátható Üllőin.
Mi a véleményetek arról, hogy a gyalogosok kezdenek elkanászodni? Lelépnek akkor is a zebrára, ha már jó ideje villog a zöld jelzés, leszarják a lámpák jelzéseit, simán besétálnak az út feléig, akkor is, ha piros a lámpa, de megállnak, mert jön a villamos, közben meg odaérnek az autók és várakozni kényszerülnek, miközben számukra zöld a jelzés.