Kösz haver... Hát melózom ezerrel de majd kemencén legurítunk egy sört valamikor ha arra járok. Kár ezért a vonalért is ez is szép lehetett, akárcsak a Süttői
Tehát a Dorogi homokvasút az beér Sárisápig de északi oldalon volt valahol a végpontja.
A Tokodi vasút is felment valahogy Sárisáp északi részéig de a térkép szerint annak is vége van
Aztán fekete meglévő vasúttal van jelezve az a rész ami Sárisáp nyugati részén megy el, majd az alagútnál eltűnik. (bekarikáztam) Ez mi lehet, erről nem hallottam még?
Ez olyan mint Sárisáp mellett valahonnan a semmiből előjön egy ilyen jelzés aztán pöttyök (gondolom alagút) aztán eltűnik. Ez is rejtély, egyszer gondoltam elmegyek már megnézni mi lehet az de nem esett útba :(
1930. októberében 'Az első magánrepülőgép Trianon után' - tudósít az Aviatika c. lap. Gróf WenckheimJózsef egy háromüléses angol repülőgépet vásárolt 975 angol fontért. A repülőgép típusa Desoutter Mark.II volt.
m
Az eredeti fénykép a http://www.wenckheim.hu/ tulajdonában van. A fenti kép az eredeti fénykép digitális változata.
Hát én vagyok még úgy vele... elmehettem volna a hátsó kertbe kapálni, de, mondom, ezeket előbb megnézem.
Azért is gondoltam, hogy fölemlítem, mert a Google vagy azt adta ki, hogy ilyent nem is ismer, vagy olyat, aminek vasúthoz hasonló dologhoz köze nincsen.
közben keresgéltem a nagyoroszi sínautó után is, ugyanaz az ember tervezte, mint a képeden látható sínautót. a nagyorosziba készült jármű méretei hasonlóak voltak, egy 18 lóerős motor dolgozott a gépháztető alatt.
somogyi miklós gépészmérnök tervezte. hossza 4080 mm, szélessége 1150 mm, magassága 1740 mm. a tervrajzán 1928. 01.31-es a dátum. de akkor ezek szerint fél év alatt meg is épült :-)
erről a vasútról én egy levéltárban sem találtam anyagot, igaz célirányosan nem is kerestem rá. ha konkrétan ez a vasút érdekel, és áldozol több napot a kutatásra, akkor segítek (mailcímem tudod), merre indulj el.