Keresés

Részletes keresés

retek2 Creative Commons License 2022.11.09 0 1 6549

DUD-479-498-781 FLX merci +még valami,+ DUC095 bár ő már orosházáról a sorroól anno 

Előzmény: Zsombor 22 (6547)
retek2 Creative Commons License 2022.11.09 0 0 6548

Hatvan selejtsor dirib darabban 

Előzmény: EAG E95 (6546)
Zsombor 22 Creative Commons License 2022.11.09 0 0 6547

Melyikek rendszám szerint?

Előzmény: retek2 (6544)
EAG E95 Creative Commons License 2022.11.09 0 0 6546

Esetleg HOG-413 is? 

Előzmény: retek2 (6544)
Törölt nick Creative Commons License 2022.11.05 0 0 6545

A GZH-154 is volt egy ideig elég sokszor. Hol a GSA-t, hol a KSA-t helyettesítette.

Előzmény: GHP404reload (6540)
retek2 Creative Commons License 2022.11.04 0 0 6544

és még sokan mások 

Előzmény: gabesz919_II (6543)
gabesz919_II Creative Commons License 2022.11.04 0 1 6543

GVM-086 megmenekült, egy csongrádi magántulajdonoshoz került.

LLaurent Creative Commons License 2022.11.04 0 0 6542

Emlékeim szerint az Still (a targoncás) reklám volt, nem Stihl ;)

 

De a busz az stimmel :)

 

(Én meg Békésen és Mezőberényben taliztam vele rendszeresen)

Előzmény: RAN 19-77 (6541)
RAN 19-77 Creative Commons License 2022.11.04 0 5 6541

BRF sokáig Stihl reklámot viselt. Este mindig láttuk a körei focipályáról,ahogy jött a Tisza-híd felől. 

Előzmény: GHP404reload (6540)
GHP404reload Creative Commons License 2022.11.04 0 4 6540

Szia, 

Anno a BRF-819 (Ikarus 256) volt a gyulai törzskocsi.

Az elműlt évbwn leállított GSA-498 (Ikarus e95) is nagyon sokáig tekerte a csabai járatot... 

Előzmény: Törölt nick (6536)
trizs77 Creative Commons License 2022.11.03 0 3 6539

A második képen, jobb oldalon látható VOLVO busz volt évekig:

 - előbb a Budapest-Rotterdami járat busza, talán 2 évig,

 - majd vagy 4-5 évig a Budapest-Isztambul járat fix kocsija.

Előzmény: Törölt nick (6538)
Törölt nick Creative Commons License 2022.11.03 -1 5 6538

Még egy kép, ha már gyulai járat. A hbweb-en találtam nemrég. Címe lehetne: HLD a hőskorban 😃

A kisújszállási vasútállomástól robog a buszpálya felé (Rákóczi utca eleje)

A háttérben, a VOLÁN műhelyek ma már funkciójukat vesztették, a betonplaccot körforgalom uralja, a fákat kivágták, amik a busz mögött vannak. 

Régen a vasút épülete előtt töltötte a járat pihenő idejét vagy éppen az épülettel átellenben, a műanyag üveges buszváró bódêk előtt. Ezeknek is már nyoma veszett, téglából épült takaros buszvárók vannak helyettük. Az állomás épülete előtt sem lehet már megállni. Egy kicsi buszmegálló van az épülettől lejebb a leszálló utasok részére. Anno délutánonként  (17:15-17:30 között)sokszor a Körösös járattal állt együtt a gyulai az állomás előtt. Erről is van valahol kêpem, ha egyszer megtalálom hova mentettem le, felteszem. Hátha érdekel valakit a régmúlt.

 

A másik kép Békéscsabán. "Együtt a Pest-Gyula járattal"

 

3 kép CJZ932 Kisújszálláson, még Gyulára.

 

Még talán annyit. Ezen a járaton nagyon ritkán fordult meg az Agriától nagy busz. Néha azért valamelyik Merci ( pl HRZ180) vagy valamelyik E98 elkanyarodott erre felé, de nagyon ritkán. A Körös többször küldött E98-at vagy az IK397 és E99-esét. 

 

Előzmény: f_k (6532)
Törölt nick Creative Commons License 2022.11.03 0 0 6537

Ilyen nincs és mégis van! Egy busz két járaton, egy időben.

Eger(19:40)-Gyöngyös LNV-684

Eger(20:00)-Heves LNV-684

Tuti, hogy szoftver hiba lesz.

Törölt nick Creative Commons License 2022.11.03 0 1 6536

Nagyon jó, hogy megosztottad ezt a cikket. Kár, hogy megcsonkított járat lett belőle és már csak Csabáig jár. 

 

Megvan ennek a járatnak a maga bája mai napig szerintem.

Igaz, hogy végig az Alföldön robog és eléggé egyhangú tud lenni, ha sokat utazol rajta, de vannak igazán szép szakaszok benne: Kisköre-Abádszalók (egyetlen vasúti-közúti híd a Tiszán és az országban, sok-sok éles kanyar, a Nagykunsági csatorna hídja, régi Tisza-gáton vezető szakasz, ez utóbbi úgy be tud hullámozni, mintha a Balatonon hajóznál) aztán a Kisújszállás-Dévaványa szakasz (Kakat-csatorna mellett vezető út, Túzok rezervátum) a Bánhalma-Kunhegyes közötti rész a nagy kanyarral a Kakat-csatorna előtt vagy éppen a Tiszanána-Kisköre szakasz egy Forma-1 pályához hasonló kanyarjaival és sikánjaival.

Amikor Gyuláig ment, a várfürdő körüli rész is unkimnak volt tekinthető ahogy a vár előtt közlekedtek el az Agriás gépek és ha jól emlékszem valamilyen díszkapu alatt is átmentek.

 

Érdekes, hogy cikk idején is dupla számmal rendelkező rendszámú busz jár errefelé. GC 73-33. Volt még törzskocsi HLD-887 KSA-677

 

Arra lennék még kíváncsi, hogy a 80-90-es években mely buszok voltak ezen a járaton. Ha esetleg valaki tud rendszámot, az nagyra értékelném. Sokféle kérdezősködtem már, de eddig sikertelenül.

 

Előzmény: f_k (6532)
EAG E95 Creative Commons License 2022.11.01 0 1 6535

HXT-669 ismét balesetezett..

retek2 Creative Commons License 2022.11.01 0 0 6534

December 3áig túlél ,utána pá.

Előzmény: f_k (6533)
f_k Creative Commons License 2022.11.01 0 1 6533

GLB-584

Új korában 1997 év végén jött meg, akkor a Eger-Gyula járat kocsijaként kezdett , de csak 2 hétig.

X 5.15 Eger-Miskolc utána X 8.30 Miskolc-Eger, majd egy kör Eger-Gyöngyös-Budapest és vissza úton járt.

2004 körül Eger-Szeged útvonalon is járt, amikor Besenyszög felé járt az a járat.

 

2007-2008 körül előfordult a 16.45 Budapest-Eger-Egerszalók járaton is...

 

Igazi túlélő ez a kocsi...

 

Szerintem 2 és 3 millió km körül biztos futott...

 

Előzmény: LSU 106 (6531)
f_k Creative Commons License 2022.11.01 0 6 6532

 

Két országrész között
A leghosszabb járaton

 


Áz ébresztőóra négykor csörög. A sofőr félrefordut az ágyban, s lenyomja a gombját. Az óra csak biztonság. félig már fent volt. Utasainak többsége ilyenkor még jardban alszik, ö felkel, s szokott mozdulatokkal lát a borotválkozás, hoz.

 

Kint köd, a rádió mínuszt mond. A sofőr meleg felsőrészt vesz magára, pulóvert, s bőrkabátot. Négy óra 25. Igyekeznie kell, rá sem vár a reggeli szolgálati járat.

Bajkó Péter túl van az egymilliomodik kilométeren. S minden második nap ül föl buszára. A gyulai járatra. A leghosszabbra amit az egri Volán indít. Igaz, hogy a dunaújvárosi vonal harminc kilométerrel hosszabb ugyan, de azt nem egy nap alatt teszi meg a busz oda- vissza.
A gyulai járat november elsején volt kilencéves.

Nem költi fel a feleségét. Elkészíti a reggelit, a kárét, s rágyújt az első cigire is. Főtelt nem pakol, Gyulán finom ebéd várja majd. a szakszervezeti üdülőben, kedvezményesen étkezhetnek a távolsági buszsofőrök.


A depó portása int felé, köszön neki még kissé álmosan. A sofőr megkeresi buszát a szabad ég alatt ólálkodó óriás jármüvek között. A GC 73-33 tisztán, átvizsgálva várja az indulást, de neki meg sem ketl néznie a rendszámot, minden alkatrészét, porcikáját ismeri már. Hozzánőtt, mozgó otthona lett.


A buszon még az éjszakai pára, a toporgó utasokon pedig a hajnali didergő álmosság ül. A város is sötétben még, de az autóbuszpályaudvar környékén egyre nő a forgalom. Munkába igyekvők, ingázók, kiküldetésben lévők állnak sorba az Ikarusok ajtajánál.
A leghosszabb .járat előtt azonban nincs tumultus. A panorámabusz tábláján ez áll: Eger—Gyula—Eger.

Reggel 5 óra negyven.
A kialakult szokás szerint azok az utasok szállnak fel legelőször, akik a legmesszebbre utaznak. Gyulára, Békéscsabára, s így visz- szafelé az útvonalon. Mi — egyelőre — alig vagyunk többen tíznél. Egy magas fiatalember érkezik utoljára, nagy kofferjét a busz vezetője az alsó csomagtartóba rakja, majd vidáman rácsapja az ajtót: „Na. akkor mehetünk!” Öt óra 45. A „menetrend szerinti” indulás ideje. Még egy férfi kapaszkodik fel hirtelen a lépcsőn: Beviszel,
ugye? — kérdi a volános kolléga: majd a Diesel-motor nekilódul.
A kormánynál Bajkó Péter negyvenéves gépkocsivezető. Bekapcsolja a rádiót. halkan reggeli „ébresztö”-mu- zsika szól.


A buszban még nem lehet levenni a kabátot, a pára is megüli az ablakot, kívül pedig a sötétségben csak a szembejövő autók reflektorát látni. Egyetlen szórakozásunk a hangszórókból áradó zene. Andornaktálva. füzesabonyi oályaudvar, Dor- mánd. Tiszanána felé kezd kivilágosodni. s az utasok hangulata is ..nappalibbá' válik.
Vezetőnk ismerősként üd vözöl néhány felszállót. i<éi dez ♦ölük valami személye set: megvette-e mér a fólia sátrat? A gyerek melyik iskolába jár? Milyen is nyug díiban...?
Ülése fölé nincs kiírva, hogy a vezetővei beszélgetni tilos, de hisz ez badarság is lenne, mert fölszálláskor
ő adja ki a jegyeket, s nyugodtan válthat szót vezetés közben is. Oly megnyugtató biztonsága, nyugodt mozdulatai, ahogy a kormányt for. gatja. indexel, fékez.
 Két forintért még fürdőiegyeke is kannak, s a kiállás idején. — mintegy három őrá juk van — megmirtózliat nak a gyógyvízben. A szegedi. a kecskeméti, a szentesi, no meg az egri sofőr a kel
lemes meleg vízben beszéli' meg a tapasztalatokat.
A mi buszunk így télen hétköznap nem szállít fürdőzni vágyókat, beutaltakat, nyaralni igyekvőket. Rokonlátogatóba, vagy kiküldetésbe mennek ily hosszú távra.
Éppen szaladnánk ki Heves megyéből a kiskörei hídnál. amikor két idős embert vesz észre pilótánk. Megáll, s megkérdezi a bottal sánti- káló nyugdíjas házaspárt. „Csak ide, a szociális otthonig” — hangzik a válasz. Tessenek jönni — invitálja őket Bajkó Péter, s azok hálálkodva kapaszkodnak föl. Nem tudták, hogy ez a járat működik, .• ezentúl mindig megvárják majd.
Buszunk szép egyenletesen rója az alföldi kilométerek végeláthatatlannak tűnő sorát. Falvak, tanyák suhannak el, s a mezőkön néhol az őszi munkákat végző traktorok
A Nagykunságban egyre többen leszünk a buszban ie Kisújszálláson sokan le is szállnak. Tíz perc piheni Cigarettára az állomás büféjében egy kávéra. s«*nri_ vlcsre.
Ez itt a feleút.


A kisúji vasútállomás büféjéböl az egyik utas késve ér a buszhoz. Bevárjuk. A menetidőt tudjuk tartani — különben is meglehetősen rugalmasan jelölték ki — az út nem csúszós, hó sines. Amióta Bajkó Péter kilenc éve másodnaponként jár Gyulára, csak egy alkalommal fordult elő, hogy a köd, s a hó miatt majd tíz óráig tartott az út. A rendes idő öt és fél óra.
Nézem a műszerfalat: 70— 75 kilométer per óra sebességgel megyünk átlagban. A busz kellemesen ringatózik, pedig az út nem is első osztályú. Már a Viharsarok falvaiban járunk. Egyre több az utas a megyeszékhely, Békéscsaba felé, majd Gyulára.


A végállomáson, Gyulán lekászálódnak az utasok, mindenki igyekszik valahová. Vezetőnk nyugodtan leállítja a motort, megnézi a reflektorokat, s egy vödörrel, ronggyal nekilát letisztítani nagyjából az ablakokat. Mire visszaér Egerbe, a szervizben már nem lesz víz úgy*, sem.
Munkája végeztével elbánj dukol ebédelni, s utána sétál egyet a gyulai vár körül.
A visszaindulásig még van egy jó fél órája.

Este. nyolc óra 30. Pontosan érkezünk Egerbe. Több mint ötszáz kilométer van mögöttünk, a sofőr még kiviszi a buszt a telepre, átadja a szervizeseknek, s igyekszik haza. Mintegy négyszáz utast szállított ma Is.
S holnapután ismét reggel négykor csörög a vekkere..;
Józsa Péter

 

LSU 106 Creative Commons License 2022.10.31 0 1 6531

GLB-584: Kecskemét-Eger

adi83 Creative Commons License 2022.10.24 0 0 6530

Nincs kiírva rá semmi, így tök olyan mint egy garázsmenet vagy különjárat :)

Előzmény: CCV-666 (6529)
CCV-666 Creative Commons License 2022.10.24 0 0 6529

GXD-256 oda van kiadva Eger helyibe ? Az Szép :D Ha látod fotózd légyszi, ezt látnom kell 

Előzmény: adi83 (6528)
adi83 Creative Commons License 2022.10.24 0 0 6528

azaz GXD-256

Előzmény: adi83 (6527)
adi83 Creative Commons License 2022.10.24 0 1 6527

ha már a gdx-256 van kiadva helyijaratra, legalább egy kis lapra írja rá azt hogy 7-es, mert így jelzés nélkül senki nem fog felszállni 🙄🤔

retek2 Creative Commons License 2022.10.21 0 0 6526

De az városnéző szarság nem buszjárat . 

Előzmény: trizs77 (6525)
trizs77 Creative Commons License 2022.10.21 0 0 6525

Meg a két dotto.

 

Istentelenül kényelmetlen, nagyon paattog végig.

De kivisz a Szépasszony völgybe.

 

Vagy 30 vagy 60 percenként járt tavaly.

Előzmény: retek2 (6524)
retek2 Creative Commons License 2022.10.20 0 0 6524

Külön a Szebusz indít a város megbízásábóla  belvárosbóla  völgybe merci sprintereket .

Előzmény: Trilexhu (6523)
Trilexhu Creative Commons License 2022.10.19 0 1 6523

Oké, hogy sok a turista, de ha belegondolsz, Egerben lényegében az összes látnivaló a belvárosban van, helyijárattal nem igazán mennének sehova. Max a Szépasszonyvölgy esik ki, de oda amúgy sem jár busz, ha pedig járna is, azt is 1-1 menetjeggyel használnák, nem vennének miatta napijegyet.

Előzmény: DMR busz (6517)
ujfigura. Creative Commons License 2022.10.18 0 0 6522

Az a baj, hogy annyit esett az utasszám, hogy sajnos tényleg megállja a helyét nagyon sokszor.

Előzmény: Racilaci (6520)
retek2 Creative Commons License 2022.10.18 0 0 6521

Ezt már engedd el,ennek kapufa van amióta Egerből elkerült .

Előzmény: IKARUS 556 (6519)
Racilaci Creative Commons License 2022.10.18 0 2 6520

a szóló arc a hivatalos mese szerint kiváltja sok esetben a csuklóst tehát ezért se kell

 

Ez valami olyasmi logika lehet, hogy a csuklóst kiváltja a 13,5 méteres ARC, a 13,5-es ARC-t kiváltja a 12,7-es ARC, a 12,7-est kiváltja egy 12 m-es szóló, a 12 m-es szólót kiváltja egy midi, a midin meg senki nem utazik, tehát akár törölhető is a járat a menetrendből.

Előzmény: retek2 (6518)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!