Még egy kép, ha már gyulai járat. A hbweb-en találtam nemrég. Címe lehetne: HLD a hőskorban 😃
A kisújszállási vasútállomástól robog a buszpálya felé (Rákóczi utca eleje)
A háttérben, a VOLÁN műhelyek ma már funkciójukat vesztették, a betonplaccot körforgalom uralja, a fákat kivágták, amik a busz mögött vannak.
Régen a vasút épülete előtt töltötte a járat pihenő idejét vagy éppen az épülettel átellenben, a műanyag üveges buszváró bódêk előtt. Ezeknek is már nyoma veszett, téglából épült takaros buszvárók vannak helyettük. Az állomás épülete előtt sem lehet már megállni. Egy kicsi buszmegálló van az épülettől lejebb a leszálló utasok részére. Anno délutánonként (17:15-17:30 között)sokszor a Körösös járattal állt együtt a gyulai az állomás előtt. Erről is van valahol kêpem, ha egyszer megtalálom hova mentettem le, felteszem. Hátha érdekel valakit a régmúlt.
A másik kép Békéscsabán. "Együtt a Pest-Gyula járattal"
3 kép CJZ932 Kisújszálláson, még Gyulára.
Még talán annyit. Ezen a járaton nagyon ritkán fordult meg az Agriától nagy busz. Néha azért valamelyik Merci ( pl HRZ180) vagy valamelyik E98 elkanyarodott erre felé, de nagyon ritkán. A Körös többször küldött E98-at vagy az IK397 és E99-esét.
Nagyon jó, hogy megosztottad ezt a cikket. Kár, hogy megcsonkított járat lett belőle és már csak Csabáig jár.
Megvan ennek a járatnak a maga bája mai napig szerintem.
Igaz, hogy végig az Alföldön robog és eléggé egyhangú tud lenni, ha sokat utazol rajta, de vannak igazán szép szakaszok benne: Kisköre-Abádszalók (egyetlen vasúti-közúti híd a Tiszán és az országban, sok-sok éles kanyar, a Nagykunsági csatorna hídja, régi Tisza-gáton vezető szakasz, ez utóbbi úgy be tud hullámozni, mintha a Balatonon hajóznál) aztán a Kisújszállás-Dévaványa szakasz (Kakat-csatorna mellett vezető út, Túzok rezervátum) a Bánhalma-Kunhegyes közötti rész a nagy kanyarral a Kakat-csatorna előtt vagy éppen a Tiszanána-Kisköre szakasz egy Forma-1 pályához hasonló kanyarjaival és sikánjaival.
Amikor Gyuláig ment, a várfürdő körüli rész is unkimnak volt tekinthető ahogy a vár előtt közlekedtek el az Agriás gépek és ha jól emlékszem valamilyen díszkapu alatt is átmentek.
Érdekes, hogy cikk idején is dupla számmal rendelkező rendszámú busz jár errefelé. GC 73-33. Volt még törzskocsi HLD-887 KSA-677
Arra lennék még kíváncsi, hogy a 80-90-es években mely buszok voltak ezen a járaton. Ha esetleg valaki tud rendszámot, az nagyra értékelném. Sokféle kérdezősködtem már, de eddig sikertelenül.
★ Áz ébresztőóra négykor csörög. A sofőr félrefordut az ágyban, s lenyomja a gombját. Az óra csak biztonság. félig már fent volt. Utasainak többsége ilyenkor még jardban alszik, ö felkel, s szokott mozdulatokkal lát a borotválkozás, hoz.
Kint köd, a rádió mínuszt mond. A sofőr meleg felsőrészt vesz magára, pulóvert, s bőrkabátot. Négy óra 25. Igyekeznie kell, rá sem vár a reggeli szolgálati járat.
Bajkó Péter túl van az egymilliomodik kilométeren. S minden második nap ül föl buszára. A gyulai járatra. A leghosszabbra amit az egri Volán indít. Igaz, hogy a dunaújvárosi vonal harminc kilométerrel hosszabb ugyan, de azt nem egy nap alatt teszi meg a busz oda- vissza. A gyulai járat november elsején volt kilencéves. ★ Nem költi fel a feleségét. Elkészíti a reggelit, a kárét, s rágyújt az első cigire is. Főtelt nem pakol, Gyulán finom ebéd várja majd. a szakszervezeti üdülőben, kedvezményesen étkezhetnek a távolsági buszsofőrök.
★ A depó portása int felé, köszön neki még kissé álmosan. A sofőr megkeresi buszát a szabad ég alatt ólálkodó óriás jármüvek között. A GC 73-33 tisztán, átvizsgálva várja az indulást, de neki meg sem ketl néznie a rendszámot, minden alkatrészét, porcikáját ismeri már. Hozzánőtt, mozgó otthona lett.
A buszon még az éjszakai pára, a toporgó utasokon pedig a hajnali didergő álmosság ül. A város is sötétben még, de az autóbuszpályaudvar környékén egyre nő a forgalom. Munkába igyekvők, ingázók, kiküldetésben lévők állnak sorba az Ikarusok ajtajánál. A leghosszabb .járat előtt azonban nincs tumultus. A panorámabusz tábláján ez áll: Eger—Gyula—Eger. ★ Reggel 5 óra negyven. A kialakult szokás szerint azok az utasok szállnak fel legelőször, akik a legmesszebbre utaznak. Gyulára, Békéscsabára, s így visz- szafelé az útvonalon. Mi — egyelőre — alig vagyunk többen tíznél. Egy magas fiatalember érkezik utoljára, nagy kofferjét a busz vezetője az alsó csomagtartóba rakja, majd vidáman rácsapja az ajtót: „Na. akkor mehetünk!” Öt óra 45. A „menetrend szerinti” indulás ideje. Még egy férfi kapaszkodik fel hirtelen a lépcsőn: Beviszel, ugye? — kérdi a volános kolléga: majd a Diesel-motor nekilódul. A kormánynál Bajkó Péter negyvenéves gépkocsivezető. Bekapcsolja a rádiót. halkan reggeli „ébresztö”-mu- zsika szól.
★ A buszban még nem lehet levenni a kabátot, a pára is megüli az ablakot, kívül pedig a sötétségben csak a szembejövő autók reflektorát látni. Egyetlen szórakozásunk a hangszórókból áradó zene. Andornaktálva. füzesabonyi oályaudvar, Dor- mánd. Tiszanána felé kezd kivilágosodni. s az utasok hangulata is ..nappalibbá' válik. Vezetőnk ismerősként üd vözöl néhány felszállót. i<éi dez ♦ölük valami személye set: megvette-e mér a fólia sátrat? A gyerek melyik iskolába jár? Milyen is nyug díiban...? Ülése fölé nincs kiírva, hogy a vezetővei beszélgetni tilos, de hisz ez badarság is lenne, mert fölszálláskor ő adja ki a jegyeket, s nyugodtan válthat szót vezetés közben is. Oly megnyugtató biztonsága, nyugodt mozdulatai, ahogy a kormányt for. gatja. indexel, fékez. Két forintért még fürdőiegyeke is kannak, s a kiállás idején. — mintegy három őrá juk van — megmirtózliat nak a gyógyvízben. A szegedi. a kecskeméti, a szentesi, no meg az egri sofőr a kel lemes meleg vízben beszéli' meg a tapasztalatokat. A mi buszunk így télen hétköznap nem szállít fürdőzni vágyókat, beutaltakat, nyaralni igyekvőket. Rokonlátogatóba, vagy kiküldetésbe mennek ily hosszú távra. Éppen szaladnánk ki Heves megyéből a kiskörei hídnál. amikor két idős embert vesz észre pilótánk. Megáll, s megkérdezi a bottal sánti- káló nyugdíjas házaspárt. „Csak ide, a szociális otthonig” — hangzik a válasz. Tessenek jönni — invitálja őket Bajkó Péter, s azok hálálkodva kapaszkodnak föl. Nem tudták, hogy ez a járat működik, .• ezentúl mindig megvárják majd. Buszunk szép egyenletesen rója az alföldi kilométerek végeláthatatlannak tűnő sorát. Falvak, tanyák suhannak el, s a mezőkön néhol az őszi munkákat végző traktorok A Nagykunságban egyre többen leszünk a buszban ie Kisújszálláson sokan le is szállnak. Tíz perc piheni Cigarettára az állomás büféjében egy kávéra. s«*nri_ vlcsre. Ez itt a feleút.
★ A kisúji vasútállomás büféjéböl az egyik utas késve ér a buszhoz. Bevárjuk. A menetidőt tudjuk tartani — különben is meglehetősen rugalmasan jelölték ki — az út nem csúszós, hó sines. Amióta Bajkó Péter kilenc éve másodnaponként jár Gyulára, csak egy alkalommal fordult elő, hogy a köd, s a hó miatt majd tíz óráig tartott az út. A rendes idő öt és fél óra. Nézem a műszerfalat: 70— 75 kilométer per óra sebességgel megyünk átlagban. A busz kellemesen ringatózik, pedig az út nem is első osztályú. Már a Viharsarok falvaiban járunk. Egyre több az utas a megyeszékhely, Békéscsaba felé, majd Gyulára.
★ A végállomáson, Gyulán lekászálódnak az utasok, mindenki igyekszik valahová. Vezetőnk nyugodtan leállítja a motort, megnézi a reflektorokat, s egy vödörrel, ronggyal nekilát letisztítani nagyjából az ablakokat. Mire visszaér Egerbe, a szervizben már nem lesz víz úgy*, sem. Munkája végeztével elbánj dukol ebédelni, s utána sétál egyet a gyulai vár körül. A visszaindulásig még van egy jó fél órája. ★ Este. nyolc óra 30. Pontosan érkezünk Egerbe. Több mint ötszáz kilométer van mögöttünk, a sofőr még kiviszi a buszt a telepre, átadja a szervizeseknek, s igyekszik haza. Mintegy négyszáz utast szállított ma Is. S holnapután ismét reggel négykor csörög a vekkere..; Józsa Péter
Oké, hogy sok a turista, de ha belegondolsz, Egerben lényegében az összes látnivaló a belvárosban van, helyijárattal nem igazán mennének sehova. Max a Szépasszonyvölgy esik ki, de oda amúgy sem jár busz, ha pedig járna is, azt is 1-1 menetjeggyel használnák, nem vennének miatta napijegyet.
a szóló arc a hivatalos mese szerint kiváltja sok esetben a csuklóst tehát ezért se kell
Ez valami olyasmi logika lehet, hogy a csuklóst kiváltja a 13,5 méteres ARC, a 13,5-es ARC-t kiváltja a 12,7-es ARC, a 12,7-est kiváltja egy 12 m-es szóló, a 12 m-es szólót kiváltja egy midi, a midin meg senki nem utazik, tehát akár törölhető is a járat a menetrendből.