Keresés

Részletes keresés

falconfun Creative Commons License 2010.02.16 0 0 94
Azért ez nem ilyen egyszerű. A legújabb AESA radaroknak van ún. LPI (Low Probability of Intercept) üzemmódja, amit egyes besugárzásjelzők nem képesek detektálni.
Előzmény: gacsat (93)
gacsat Creative Commons License 2010.02.16 0 0 93
 Aki bármit kisugároz, azt látni is lehet.
Előzmény: misinator (92)
misinator Creative Commons License 2010.02.16 0 0 92
Nyugdíjas légvédelmis tiszt ismerősöm mesélte, hogy anno, amikor bejött Magyarországra a Mig-21-es, bizonytalanabb volt szemből az észlelése, mint a "nyitott szájú" Mig-19-nek.

AWACS:
Ezeknek a gépeknek már nem probléma az autonóm navigáció.
Biztos ki van találva a hadrendbe állított gépeknél, pl. adatközlés titkosított adatvonalon, így a pozíció jelentés is.
Előzmény: gacsat (91)
gacsat Creative Commons License 2010.02.16 0 0 91
 Tényleg: az ilyesmit hogyan látja a saját AWACS?
gacsat Creative Commons License 2010.02.16 0 0 90
 Szerintem a  -30 fok normális. Első repüléshez jobb mint a +30. Följebb meg úgy is hideg van.
Előzmény: misinator (89)
misinator Creative Commons License 2010.02.15 0 0 89
Ez evidens.
De ha figyeltél, a LEGELSŐ repülésről írtam.

Egyébként a mostoha időjárási körülmények nem mindenkinek természetesek. Lásd a Tornádót, amit esőben leragasztgatnak, mert azt nem komálja.../asszem az Aranysasban olvastam./

De jó példa a szemléletbeli különbségre a valóban spéci Blackbird kontra Mig-25. Az egyik szigorúan hangár üzemeltetésű volt, a másik nem. Mások voltak a prioritások.

Anno sikersztoriként kürtölték világgá, hogy a Raptor üzemeltetését kipróbálták sarkvidéki környezetben... és működött!

Még jó, annyi pénzért el is várható...
Előzmény: falconfun (88)
falconfun Creative Commons License 2010.02.15 0 0 88
A Raptor is üzemel -30 fokban Alaszkában, és a trópuson Guamon. Nem orosz specialitás a hideg. A finneknél és norvégoknál is kemény a tél, és nincs gondjuk emiatt az amerikai technikával.
Előzmény: misinator (81)
falconfun Creative Commons License 2010.02.15 0 0 87
Kétféle vélemyény van róla. A mértékadó források alapján egy kishatótávú rakéta lehet benne, a másik vélekedés  szerint oldalra néző EW (elektronikus hadiviselés) rendszer antennája. Majd kiderül, hogy melyik igaz, mindkettőre van komoly érv, ha fegyverrekesz, akkor valószínűleg egy új típusú, "soványabb" rakéta fér el benne.
Előzmény: misinator (82)
misinator Creative Commons License 2010.02.15 0 0 86
Valahol már láttam ezt a szívócsatorna lemezelést...

Ezzel a "vindózhetessel" jókat bénázok, azért ilyen a kép a T-50-ről:-(
misinator Creative Commons License 2010.02.15 0 0 85
Jut eszembe a "kisemberek utolsó mondata"-ból egy gyöngyszem:

Nem úgy van az Sztálin elvtárs...
Előzmény: gacsat (73)
gacsat Creative Commons License 2010.02.14 0 0 84
Nem tudom, de majd megtudjuk. Valakinek lejjebb már volt valami véleménye.
Előzmény: misinator (82)
gacsat Creative Commons License 2010.02.14 0 0 83
Az oroszok mindig is fakezűek voltak. Most ugrik a majom a vízbe: lopakodónál nem lehetnek oroszos illesztések, se hullámos lemezek.
Ez persze csak 1 prototipus. Talán nem méregeti senki.
Előzmény: misinator (81)
misinator Creative Commons License 2010.02.14 0 0 82
Apropó, szerintetek az a két "csónak", ami a szárnytő alatt van, a szívócsatornánál kezdődik s a futóműakna ajtó végénél ér végett, az mi?
Aerodinamikai szerepe (is) van, v. üzemanyagtartály, elektronikai rekesz v. netán fegyverrekesz?
misinator Creative Commons License 2010.02.14 0 0 81
Olyan lelkes lettem, hogy nem is olvastam el a hozzászólásokat, csak a képek felrakosgatása után!

Hol találtad ezeket az eszméletlen jó felbontású képeket?

Jé, s tényleg mechanizált a szívócsatorna feletti rész! Pazar egy kialakítás!

A lemezelése elég hullámos...:-)
Szerintem inkább az aerodinamikára helyezték a hangsúlyt, hozzá képest elég ducinak tűnik a Raptor.

Mellesleg sokat elmond az, hogy ellentétben a Raptorral - ami, ha jól tudom strandidőben szállt fel először - az orosz gép mínusz harminc fokban...
Ahogy ez már hagyomány náluk.

Toljál már ki egy nyers akármilyen protót a kellemes levegőjű hangárból a csikorgó hidegbe, aztán bízva benne indítsd el...
Nem csoda, hogy az illesztések soha nem voltak erősségei a ruszkiknak...
Előzmény: r1 (78)
misinator Creative Commons License 2010.02.14 0 0 80
Üdv mindenkinek!

Összeollózgattam egy albumot. Sajnos nem tudok összefűzni képeket egybe-egymás mellé, ha valaki megteszi, megköszönöm!
gacsat Creative Commons License 2010.02.07 0 0 79
http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/lapos_beka_azaz_a_pak_fa/
r1 Creative Commons License 2010.02.06 0 0 78
No es ugy latom, hogy a fuggoleges vezersik is teljes egeszeben kepes elfordulni.:)
http://www.aviapedia.com/files/fighters/PAK_FA/PAK-FA-1.jpg
Aztan van itt meg egy-ket nagyobb felbontasu kep:
http://www.aviapedia.com/files/fighters/PAK_FA/PAK-FA-2.jpg
http://www.aviapedia.com/files/fighters/PAK_FA/PAK-FA-4.jpg
Előzmény: r1 (76)
r1 Creative Commons License 2010.02.06 0 0 77
Meg mielott valaki keresni kezdene a torzs belepo elet, az elore meghosszabbitott szarnyto (LERX) az amirol beszeltem.:)
Előzmény: r1 (76)
r1 Creative Commons License 2010.02.06 0 0 76
Visszaterve a T-50-re ugy latom, hogy a sarkany kialakitasa nagyon atgondolt. A meretes hajtomuvek tavolabb kerultek egymastol (es igy a sarkany kozepvonalatol is) mint az F-22 eseteben. A fuggoleges vezersikok szinten (es kisebbek is, ami jo jel), valamint a toloero vektorat sem csak ket iranyba tudjak kiteriteni.
A szarny nyilazasi szoge kisebbnek tunik es ugy latom, hogy a torzs "belepo ele" is motorizalt!!!
Tehat attol, hogy kevesebb penzbol kell kihozni a fejlesztest, gyartast, uzemeltetest es inkabb hasonlit repulogepre mint UFO-ra, meg lehetnek benne olyan finomsagok amik majd a hasznalat soran fognak kamatozni es amik miatt a tengerentuli kollegak zart ajtok mogott kockasra marjak magukat.
Atnezve a sarkanyok kialakitasat ugy gondolom, hogy az orosz tervezok figyelemmel kiserhettek a tengerentulon folyo fejlesztesi munkakat es az ottani eredmenyeket is figyelembe vettek, viszont igyekeztek hozza is tenni.
r1 Creative Commons License 2010.02.06 0 0 75
Azert ne kezeljuk mar ugy, mintha az oroszok a garazsban kalapaltak volna ossze meglevo dolgokbol nehany szuperszonikus helybol felszallo repulogepet (ami aztan veletlenul jopar vilagcsucsot felallitott) es a lemezolloval levagott hulladeklemezeken kivul nem lenne mogotte semmi.:)
Prototipus alapjan pedig nem lehet kijelenteni, hogy a konstrukcio nem valt (volna) be, csak azt, hogy nem kaptak ra megrendelest es penz hianyaban lealltak vele.

Mashonnan kozelitenem ezt a kerdest: Az F-35 kulonbozo tipusaibol kb. mennyit terveznek gyartani es ezzel szemben oroszorszagnak kb. hany db. helybol felszallo Jak 141-re (ha ez lett volna a vegleges neve) lett volna szuksege?
A hagyomanyos gepek piacarol pedig a migeket es a szuhojokat nehez lett volna kiturni. Az adott politikai es gazdasagi korulmenyek kozott nem volt ra szukseg, de a Szovjetunio (es a VSZ) szetesesese utan (mas tipusokra sem) es annyi allami repulepgepgyartora sem.
Előzmény: falconfun (68)
gacsat Creative Commons License 2010.02.04 0 0 74
 Nem a radar lenne a legnehezebb része? Az állítólag már késsz van.
Előzmény: Tomsz85 (69)
gacsat Creative Commons License 2010.02.04 0 0 73
 Még soha semmilyen repülő nem állt szolgálatba a kitűzött időben. Sztálin óta biztos nem.
Előzmény: Tomsz85 (69)
gacsat Creative Commons License 2010.02.04 0 0 72

 Hacsak 1 is repült vele,az is maga a forradalom.

 Azt hogy miért hagyták abba, nem tudom, de alighanem azért, mert az egész program pénzfogyottá vált.

Előzmény: falconfun (68)
gacsat Creative Commons License 2010.02.04 0 0 71
 Azért én szivesen megnézném. Legalább valami tipusszámot, hagy keresgéljek magam.
Előzmény: falconfun (67)
Kavics78 Creative Commons License 2010.02.04 0 0 70

"Az elektronikai rendszerek kidolgozása nagyobb nehézség lehet (főleg az oroszoknak), mint maga a repülőgéptest megalkotása." - Hehe! Meg mazli, hogy ezt reszben magukra vallaltak az indiaiak! Jo kis gep lesz ez, majd valamikor!

 

 

Előzmény: Tomsz85 (69)
Tomsz85 Creative Commons License 2010.02.04 0 0 69

Szerintem a kitűzött időre nem fog szolgálatba állni az orosz lopakodó. Az elektronikai rendszerek kidolgozása nagyobb nehézség lehet (főleg az oroszoknak), mint maga a repülőgéptest megalkotása.

A Szu-27-ekből is csak elenyésző mennyiséget korszerűsítettek eddig.

falconfun Creative Commons License 2010.02.04 0 0 68
Hány ilyen Jak is készült? Mennyit is repültek? Bevált a konstrukciójuk?
Válasz: 3 db, (egy összetört) Néhány tucat órát repültek, nem vált be.
Előzmény: gacsat (66)
falconfun Creative Commons License 2010.02.04 0 0 67
A te kedvedért nem fogok szkennelgetni, fontosabb dolgom is van. Tévedés ne  essék, az oroszoktól is lehet tanulni, de ebben az esetben nem erről volt szó. A Rolls-nak volt ilyen működő hajtóműve, a hatvanas években dolgoztak rajta a Harrier szuperszonikus változatához tervezték, de törölték a progrmot. Azt nem vitatom, hogy a Jak tényleg repült ilyen fúvócsővel, de NEM ŐK TALÁLTÁK KI.
Előzmény: gacsat (66)
gacsat Creative Commons License 2010.02.04 0 0 66

 Az autók bizony 1másról vannak koppintva, vagy megvéve. Újat mondtam?

 

 Nna, abból a szaksajtóból lássunk 1 működő példányt. Vagy csak 1 ilyen tekergő hajtóművet.

Előzmény: falconfun (64)
gacsat Creative Commons License 2010.02.04 0 0 65

 Nem csak nekem tünt fel:

http://www.youtube.com/watch?v=TUkAaRu4Q3g&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=NOc1VcsYXjc&feature=related

 

 Annyiban különbözik a többi (másik irányú) koppintástól, hogy itt szerintem egész 1xűen megvették a tudást.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!