Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Azért ez nem ilyen egyszerű. A legújabb AESA radaroknak van ún. LPI (Low Probability of Intercept) üzemmódja, amit egyes besugárzásjelzők nem képesek detektálni.
Nyugdíjas légvédelmis tiszt ismerősöm mesélte, hogy anno, amikor bejött Magyarországra a Mig-21-es, bizonytalanabb volt szemből az észlelése, mint a "nyitott szájú" Mig-19-nek.
AWACS: Ezeknek a gépeknek már nem probléma az autonóm navigáció. Biztos ki van találva a hadrendbe állított gépeknél, pl. adatközlés titkosított adatvonalon, így a pozíció jelentés is.
Ez evidens. De ha figyeltél, a LEGELSŐ repülésről írtam.
Egyébként a mostoha időjárási körülmények nem mindenkinek természetesek. Lásd a Tornádót, amit esőben leragasztgatnak, mert azt nem komálja.../asszem az Aranysasban olvastam./
De jó példa a szemléletbeli különbségre a valóban spéci Blackbird kontra Mig-25. Az egyik szigorúan hangár üzemeltetésű volt, a másik nem. Mások voltak a prioritások.
Anno sikersztoriként kürtölték világgá, hogy a Raptor üzemeltetését kipróbálták sarkvidéki környezetben... és működött!
A Raptor is üzemel -30 fokban Alaszkában, és a trópuson Guamon. Nem orosz specialitás a hideg. A finneknél és norvégoknál is kemény a tél, és nincs gondjuk emiatt az amerikai technikával.
Kétféle vélemyény van róla. A mértékadó források alapján egy kishatótávú rakéta lehet benne, a másik vélekedés szerint oldalra néző EW (elektronikus hadiviselés) rendszer antennája. Majd kiderül, hogy melyik igaz, mindkettőre van komoly érv, ha fegyverrekesz, akkor valószínűleg egy új típusú, "soványabb" rakéta fér el benne.
Az oroszok mindig is fakezűek voltak. Most ugrik a majom a vízbe: lopakodónál nem lehetnek oroszos illesztések, se hullámos lemezek. Ez persze csak 1 prototipus. Talán nem méregeti senki.
Apropó, szerintetek az a két "csónak", ami a szárnytő alatt van, a szívócsatornánál kezdődik s a futóműakna ajtó végénél ér végett, az mi? Aerodinamikai szerepe (is) van, v. üzemanyagtartály, elektronikai rekesz v. netán fegyverrekesz?
Olyan lelkes lettem, hogy nem is olvastam el a hozzászólásokat, csak a képek felrakosgatása után!
Hol találtad ezeket az eszméletlen jó felbontású képeket?
Jé, s tényleg mechanizált a szívócsatorna feletti rész! Pazar egy kialakítás!
A lemezelése elég hullámos...:-) Szerintem inkább az aerodinamikára helyezték a hangsúlyt, hozzá képest elég ducinak tűnik a Raptor.
Mellesleg sokat elmond az, hogy ellentétben a Raptorral - ami, ha jól tudom strandidőben szállt fel először - az orosz gép mínusz harminc fokban... Ahogy ez már hagyomány náluk.
Toljál már ki egy nyers akármilyen protót a kellemes levegőjű hangárból a csikorgó hidegbe, aztán bízva benne indítsd el... Nem csoda, hogy az illesztések soha nem voltak erősségei a ruszkiknak...
No es ugy latom, hogy a fuggoleges vezersik is teljes egeszeben kepes elfordulni.:) http://www.aviapedia.com/files/fighters/PAK_FA/PAK-FA-1.jpg Aztan van itt meg egy-ket nagyobb felbontasu kep: http://www.aviapedia.com/files/fighters/PAK_FA/PAK-FA-2.jpg http://www.aviapedia.com/files/fighters/PAK_FA/PAK-FA-4.jpg
Visszaterve a T-50-re ugy latom, hogy a sarkany kialakitasa nagyon atgondolt. A meretes hajtomuvek tavolabb kerultek egymastol (es igy a sarkany kozepvonalatol is) mint az F-22 eseteben. A fuggoleges vezersikok szinten (es kisebbek is, ami jo jel), valamint a toloero vektorat sem csak ket iranyba tudjak kiteriteni. A szarny nyilazasi szoge kisebbnek tunik es ugy latom, hogy a torzs "belepo ele" is motorizalt!!! Tehat attol, hogy kevesebb penzbol kell kihozni a fejlesztest, gyartast, uzemeltetest es inkabb hasonlit repulogepre mint UFO-ra, meg lehetnek benne olyan finomsagok amik majd a hasznalat soran fognak kamatozni es amik miatt a tengerentuli kollegak zart ajtok mogott kockasra marjak magukat. Atnezve a sarkanyok kialakitasat ugy gondolom, hogy az orosz tervezok figyelemmel kiserhettek a tengerentulon folyo fejlesztesi munkakat es az ottani eredmenyeket is figyelembe vettek, viszont igyekeztek hozza is tenni.
Azert ne kezeljuk mar ugy, mintha az oroszok a garazsban kalapaltak volna ossze meglevo dolgokbol nehany szuperszonikus helybol felszallo repulogepet (ami aztan veletlenul jopar vilagcsucsot felallitott) es a lemezolloval levagott hulladeklemezeken kivul nem lenne mogotte semmi.:) Prototipus alapjan pedig nem lehet kijelenteni, hogy a konstrukcio nem valt (volna) be, csak azt, hogy nem kaptak ra megrendelest es penz hianyaban lealltak vele.
Mashonnan kozelitenem ezt a kerdest: Az F-35 kulonbozo tipusaibol kb. mennyit terveznek gyartani es ezzel szemben oroszorszagnak kb. hany db. helybol felszallo Jak 141-re (ha ez lett volna a vegleges neve) lett volna szuksege? A hagyomanyos gepek piacarol pedig a migeket es a szuhojokat nehez lett volna kiturni. Az adott politikai es gazdasagi korulmenyek kozott nem volt ra szukseg, de a Szovjetunio (es a VSZ) szetesesese utan (mas tipusokra sem) es annyi allami repulepgepgyartora sem.
"Az elektronikai rendszerek kidolgozása nagyobb nehézség lehet (főleg az oroszoknak), mint maga a repülőgéptest megalkotása." - Hehe! Meg mazli, hogy ezt reszben magukra vallaltak az indiaiak! Jo kis gep lesz ez, majd valamikor!
Szerintem a kitűzött időre nem fog szolgálatba állni az orosz lopakodó. Az elektronikai rendszerek kidolgozása nagyobb nehézség lehet (főleg az oroszoknak), mint maga a repülőgéptest megalkotása.
A Szu-27-ekből is csak elenyésző mennyiséget korszerűsítettek eddig.
A te kedvedért nem fogok szkennelgetni, fontosabb dolgom is van. Tévedés ne essék, az oroszoktól is lehet tanulni, de ebben az esetben nem erről volt szó. A Rolls-nak volt ilyen működő hajtóműve, a hatvanas években dolgoztak rajta a Harrier szuperszonikus változatához tervezték, de törölték a progrmot. Azt nem vitatom, hogy a Jak tényleg repült ilyen fúvócsővel, de NEM ŐK TALÁLTÁK KI.