Keresés

Részletes keresés

Gpeti Creative Commons License 2005.04.14 0 0 585
eqvus, külső hőcserélőt tervezel? Miért jó az? Nem felesleges a két szivattyú? Több áramot fogyaszt, mint amit nyersz az egésszel.
Előzmény: eqvus (578)
Gpeti Creative Commons License 2005.04.14 0 0 584
Bár én nem értek a drain-back-hez, de azt gondolom, hogy ha a pincébe teszed le a tartályt, ahhoz elég komoly szivattyú kell, hogy több méter magasra fel tudja nyomni. Milyen szivattyú nyomja fel neked 5 méterre a vizet? Ahhoz fél bar nyomásra képes szerkezet kell. Vagy búvárszivattyúra gondoltok?

Az én széthúzott csőkígyóm is le tud ürülni teljesen. Igaz, ez csak 1 méter magas. Ugyanezt 2 méter magas kivitelben nem készíteném el, mert nagyon munkás. Akkor már inkább a hárfa.
Már 2 hete nem dolgoztam semmit a projekten, de most hétvégén belehúzok. Végre fotók is készülnek majd.
Előzmény: erbe (577)
kiviszem Creative Commons License 2005.04.14 0 0 583

No akkor készitsük el azt a tartályt.

Miből legyen? A csobogásra az ötletem:Cső a csőben,ha van keringetés folyamatos a folyadékoszlop.

 

Drain-Back
Előzmény: boattis (579)
kpl Creative Commons License 2005.04.14 0 0 582
Az lehetséges. Engedélyezni kéne a képek megmutatását. Talán...
Előzmény: lv (581)
lv Creative Commons License 2005.04.14 0 0 581
Bocsesz, hogy beleszólok, de csak én nem látom a rajzot, amiről beszéltek???
boattis Creative Commons License 2005.04.14 0 0 580
Hát az kellemetlen, ezért kell hárfahúrosra csinálni a kollektort. Az tutira leürül.
Előzmény: erbe (577)
boattis Creative Commons License 2005.04.14 0 0 579
Az ötlet jó, majdnem kitűnő, de: a golyós légtelenítő  T elágazás utáni leszálló előremenő vezetékből a víz a Drain back tartályban lévő vízen keresztül tud csak kibugyborékolni, ami hangos lesz. Tapasztalati javaslat: Hagyd meg a golyós légtelenítőből lejövő vízlefutást segítő levegő utánengedő csövet (de megvariáltam) és a Drain back tartályba úgy vezesd bele felülről a vizet, hogy a bevezető cső leér majdnem az aljáig, és a Drain back tartályon belül majdnem a tetejénél fúrjál rá két, három átm 1,5 mm-es furatot, ahol a maradék levegő is hangtalanul kitalál, viszont a víz nem tud rajta spriccelni. Egyébként a légtelenítőt akár el is lehet hagyni, elég csak egy vékony csövet a legmagasabb pontból először felfelé megindítva leágaztatni és a tartály tetejébe bekötni, ahogy rajzoltad.
Előzmény: eqvus (578)
eqvus Creative Commons License 2005.04.14 0 0 578
Valahogy így terveztem a saját rendszeremet, ami előreláthatólag május végére el is készül.

Várom a véleményeket, a jobbító ötleteket.

Köszi!

Eqvus

  

Kollektor: leereszthető csőkígyós kollektor, szelektív bevonattal

Drain back tartály: egy ötlet arra, hogy ne csobogjon, illetve gyorsabb és biztosabb legyen a leürülés. A golyós légtelenítő levegőt kivezető csöve van összekötve a drain back tartállyal

A 2. szivattyút csak a beállított hőfok elérésekor kapcsolja be a termosztát.

 

erbe Creative Commons License 2005.04.14 0 0 577
Nem az aknával van gond, a pincében lesz a tartály, ott elférne minden, hanem a kollektorban maradna sok folyadék, nehéz lenne úgy megoldani, hogy teljesen leürüljön.
Előzmény: boattis (576)
boattis Creative Commons License 2005.04.14 0 0 576

Ha egy nem fűtött hétvégi házban van az egész rendszer, akkor is meg lehet talán oldani, ha van valahol egy olyan akna (víz, csatorna, bármi) ahova le lehet telepíteni a tartályt, a szivattyút, esetleg a hőcserélőt. a Primer (fűtő) kört hasonló módon egy másik tartállyal, ami szintén vissza tud ürülni az aknába.

Lehet hogy badarságnak tűnik a gondolat, de esetleg érdemes lehet elgondolkodni rajt.

Üdv: boattis

Előzmény: erbe (575)
erbe Creative Commons License 2005.04.14 0 0 575
Elolvastam az ajánlott ismertetőt. Sajnos, az én körülményeimre nem alkalmazható, bár egyből végigvettem a lehetőségeket, de a kialakítás miatt csak részlegesen tudnám leüríteni a rendszert, a fagyásveszély maradna.
Előzmény: erbe (573)
boattis Creative Commons License 2005.04.14 0 0 574
Annak a minimális levegőnek a korróziós hatása ami van a rendszerben, elhanyagolható a savas glikol hatásával szemben. Szerintem 30-50 év alatt sem lesz tőle semmi baja a rendszernek. Nem szabad ebbe plusz energiát fektetni.
Előzmény: erbe (573)
erbe Creative Commons License 2005.04.14 0 0 573
Nem láttam, csupán a jellemzők alapján elképzeltem, megterveztem a működését. Köszönöm az ajánlatot, elolvasom. Egyébként a zárt rendszer is csak akkor lenne igazi, ha levegő helyett tiszta nitrogénnel vagy nemesgázzal töltenék fel.
Előzmény: boattis (572)
boattis Creative Commons License 2005.04.14 0 0 572

Kedves erbe!

 

A Drain-Back rendszerrel kapcsolatos kifogásaiddal csak minimálisan tudok azonosulni!

Az igaz, hogy ha nem kellő odafigyeléssel van a tartály elkészítve, akkor "glugyoghat", illetve mindenhol megfelelő lejtést kell biztosítani a csövezésnek.

-De: annak ellenére hogy levegő van a rendszerben, ez egy ugyan olyan zárt rendszer mint a glikolos, tehát a korrózió szinte kizárva. A szivattyú teljesítmény csak feltöltéskor nagyobb, amikor a rendszer már feltöltött, a teljesítmény igénye ugyan akkora mint a glikolosé, sőt kisebb!

Akkor lássuk a glikolos hátrányait: Minimum kétévente, de minden megforrás után glikol csere, különben savasodás lép fel, és az tényleg "megeszi" a rendszer fém részeit. A légtelenítése csak méregdrága speciális szolár automata légtelenítővel oldható meg, ami tökéletes ezzel sem lesz. Télen a -15 fokos glikolt kell felmelegítenie az egyébként is gyengusz napocskának, így lényegesen rosszabb a hatásfoka. Ezt még tovább lehetne sorolni, de ezek az előnyök-hátrányok nagyon prímán csokorba vannak szedve a Kardoslabor home-lapján.

http://www.kardoslabor.hu/publikaciok/publikaciok.html

Egyébként természetesen láttam már ilyen rendszert testközelből, és a  zaja is egyenlő volt a nullával. Te láttál már ilyen működő rendszert? Mire alapozod a véleményedet?

 

Üdv: boattis

Előzmény: erbe (571)
erbe Creative Commons License 2005.04.13 0 0 571
"Hol találtál összehasonlitást?"
Sajnos, nem mentettem el, most eddig nem találtam meg. A táblázatban az üveges 80%-ról ment lefelé 0-ig a külső hőmérséklet függvényében, míg a PC kb. 60%-ról nagyon lassan csökkent. Mire az üveg elérte a 0-át, még mindig valahol 40%-nál tartott.

"Drain-Back rendszert készitett látott e már valaki milyen tartály kell hozzá érdemes e a fagyállós megoldás helyett ezt a rendszert választani?Nem e lessz állandóan levegős a keringetés?"
Több okból sem igazán célszerű a "Drain-back". Megfelelő kialakítás mellett a levegőt ki tudja kergetni. - De: a levegő-víz állandó cserélődése korróziós problémákat okoz. Rozsdamentes vagy réz alkalmazása mindenhol jóval költségesebb. Nagyobb az energia (szivattyúteljesítmény) igénye, zajos lehet.
Előzmény: kiviszem (569)
kpl Creative Commons License 2005.04.13 0 0 570
Egy részletes leírás: how to build—and use!— Kicsit már régi.
(plusz egy ismerős név)
kiviszem Creative Commons License 2005.04.12 0 0 569

Pontos paramétereket nemkérdeztem meg,méreteit szerintem te is láttad,Gpeti 541-nél ir róla.A lemezek közötti cső 8-as lehet,a lemez meg 03-as. Ami előnyösnek tűnik hogy feketekróm bevonattal adnák.Pontos adatokat a Pannontól kérjél,szerintem segitőkészek.

erbe

Hol találtál összehasonlitást?

Az árakról annyit,hogy Pc 2800/nm-körül kapható,orosházi edzett biztonsági üveg 5400/nm,szállitás nélkül a gyárban kiadva.Úgylátom mégiscsak PC-t fogok venni,tud valaki olcsó gyártót?

 Más: Drain-Back rendszert készitett látott e már valaki milyen tartály kell hozzá érdemes e a fagyállós megoldás helyett ezt a rendszert  választani?Nem e lessz állandóan levegős a keringetés?

Előzmény: lv (566)
boattis Creative Commons License 2005.04.12 0 0 568

Urak!

Tegnap délután megérkezett a proform számla, a vételár rendezve, innen már remélem nem sok idő, amíg ideér.

A rendelés megerősítéseket köszönöm, a további két rendelést iktattam!

Az összes információ a festékről: http://www.solec.org/solkoteframe.htm

Összefoglalva röviden: Külön higítást nem igényel, felhordás lehetőleg pisztollyal 0,025mm vastagságban (éppen elfedje a réz színét). A réz lemezről az oxid réteget előtte híg savval (pl. háztartási sósav) lemaratni, nitróval átmosni, és azonnal lefújni. Száradási idő 1-3 óra hőmérséklet függvényében.

 

Üdv: boattis

Előzmény: eqvus (560)
S.P.T. Creative Commons License 2005.04.12 0 0 567

Továbbra is kell az anyag ;-)

lv Creative Commons License 2005.04.12 0 0 566
Ez a "lemezszárnyas hárfahúr" milyen paraméterekkel rendelkezik, tudja valaki? (milyen csövek vannak benne, milyen rézlemez(?) a hátulja, ...)
Előzmény: kiviszem (561)
SebastiaoSalgado Creative Commons License 2005.04.12 0 0 565
Hátha megindítja valakinek a fantáziáját:

http://www.pittsburghkids.org/Templates/CMP_Level3_List.aspx?CID=418&SECID=5&MENUID=156

Ez egy zöld technológiával épített múzeum, ahol a fényt ezekkel a plexilapokkal terelik valahogyan a kiállítótermekbe.
lv Creative Commons License 2005.04.12 0 0 564
Mindenképpen várom a megrendelt mennyiséget!!!!
Előzmény: boattis (559)
erbe Creative Commons License 2005.04.12 0 0 563
Ha kicsit keresgéltek, van néhány ilyen táblázat, ahol értékelik az üveg-polikarbonát eltéréseket. Magas külső hőmérséklet mellett (nyáron), az üveg, jobb átlátszósága miatt többet teljesít, minz a PC (amikor amúgy sem kell annyi meleg). Télen a PC, hőszigetelése miatt a csökkent átlátszóság ellenére is gazdaságosabb.
Ezen az alapon azt lehet megállapítani, aki medencét akar fűteni, üveget használjon, aki lakást, az PC-t. Nyáron meg árnyékolja, vagy vegye le!
Előzmény: kiviszem (561)
Gpeti Creative Commons License 2005.04.11 0 0 562
boattis, nekem legfeljebb 2 dl kell, ha egyáltalán lehet kérni ilyen keveset....
Előzmény: boattis (559)
kiviszem Creative Commons License 2005.04.11 0 0 561

Szia boattis.  4 nm felületre nekem is kell festék,ha tudsz adni. ?

 

A Construmára visszatérve (nem reklám)a Pannonsolar nemcsak üveget ad külön,hanem az általuk használt abszorber anyagot is,nevezzük lemezszárnyas hárfahúrnak.A felülete kezelt ára 18ef/nm.Egyébként állitólag ez a lemezszárnyas hárfahúr anyag kereskedelmi termék ,bevonat nélkül kapható,hogy hol azt nemtudtam meg.

A PC-ről annyit,hogy a Pannonos szaki véleménye szerint szépen elhajlik a melegtől,eléri a forró rézfelületet,és ügyesen ráolvad.Már én is az ablaküvegen gondolkozom,mert törni az edzett is éppúgy tud ha akar.A prizmás üveg jelentősége,hogy 15%-al átlátszóbb,de ez ha rendesen süt a nap nemhiszem hogy nekem fontos tényező lenne.A zöld energia program esztergomi,túrkevei kollektorjai 6-os PC-vel készülnek ,a gyári kolektor viszont tudomásom szerint mind szolárüvegezettek.Kell e PC vagy nem?

Előzmény: boattis (559)
eqvus Creative Commons License 2005.04.11 0 0 560

Tartom a rendelésemet. Mikorra várható a festék érkezése? Lesz valami használati utasítás is? Higítás, felhordás, stb.

Üdv. Eqvus

 

Előzmény: boattis (559)
boattis Creative Commons License 2005.04.11 0 0 559

Üdv Mindenkinek!

 

Bocsi, hogy egy kicsit elhanyagoltam a Tisztelt Öntevékeny Naplopó Kollégákat, (TÖNK), de hogy ne jussak a tönk szélére, egy kicsit dolgoznom is kellett.

Tehát az abszorber festékről: amikor már azt hittem, hogy félúton van valahol a Csendes óceánon a festékünk egyre-másra jöttek elő a problémák: veszélyes anyag, vámtarifa, hulladék megsemmisítésről nyilatkozat, stb. Most már azt hiszem, minden letisztult a dolog körül, tényleg elindítják végre a festéket.

Viszont a vám+áfa+szállítás bizony nem két fillér, ezért egy kicsit drágább lesz a lé, mai árfolyamon olyan 500-600 Ft/nm áron áll. Szerintem még így is maxima megéri az árát.

 

Eddigi előjegyzés a következő:

IV  1/2 l

egrus 1/2 l

HHapci 1/2 l

S.P.T. 1/2 l

Gpeti ? l

 

Ha fenntartjátok a rendelést, kérlek jelezzétek.

 

Egyébként az én legyártott síkkolektoraim is erre a fránya festékre várnak!!

A szabályozó teljes gőzerővel készül, (végső stádiumban van), de ennek a teszteléséhez is kell a festék.

Egyébként tényleg piszkosul tágul a lemez, amikor felforrasztod, de ezt lehet csökkenteni a forrasztás haladási irányával. Tapasztalatom az, hogy az egyik sarkától kell elindulni, és átlósan egyszerre forrasztani az összes csövet. Persze egyszerre nehéz lenne, de úgy 100-100 mm-enként sorban átlósan az összes csövet megállás nélkül. és akkor elég jól kiterül a lemez meleg állapotában is.

Ha van aki segít lenyomni az aktuálisan forrasztott darabot, szinte tökéletesen 100%-ban le lehet forrasztani.

A szabályozó tesztjéhez nekem is kész a segédprogi, percenként méri az átfolyt víz mennyiségét literben, a lejött hőmennyiséget, a szivattyúk fordulatszámát és az összes mérhető hőmérsékletet.

 

Üdv: boattis

Előzmény: Gpeti (517)
erbe Creative Commons License 2005.04.11 0 0 558
A 200 fok feletti hőmérséklet a fekete cső felületén jelentkezik. Jó esetben ez nem ér hozzá a felette levő PC lemezhez. A hő egy része vezetéssel, hátra és oldalra, más része a levegőkeringéssel, a maradék sugárzással távozik. Nem lehetetlen, hogy semmi baja nem történne a PC lemeznek. Mindenesetre én inkább keringetném a hűtőközeget és a felesleges meleget valahol máshol szélnek ereszteném, vagy nyitható szellőzőt tennék a kollektorra. Ilyen hőmérsékletnél a PC elfárad, megereszkedik, majd hozzáér a végzetes hőmérsékletű csőhöz. Persze ez csak a drain-back rendszerre igaz, az állandóan feltöltött rendszerek fagyállója eleve el sem bírja ezt a hőt, de el is viszi, nem enged ilyen hőmérsékletet kialakulni.
Előzmény: lv (555)
lv Creative Commons License 2005.04.11 0 0 557
A tetőablakok sem szokta jégesőkor betöredezni.
Tényleg nem értem ezt az edzettüveg dolgot.
Előzmény: Gpeti (556)
Gpeti Creative Commons License 2005.04.11 0 0 556
Tudtommal az edzett üveg hőszigetelő képessége semmivel sem jobb, mint az edzetlené. Serintem csakis a jégeső elleni védelem miatt kell.

Én erősen gondolkodom, hogy a kisérleti kollektoromat hagyományos négyes üveggel fedem, és vállalom a kockázatát a jégesőnek (hány évente van komolyabb jég?)

Hétvégén nem haladt a projekt, nem voltam otthon.
Előzmény: lv (555)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!