Keresés

Részletes keresés

paca664 Creative Commons License 2006.03.22 0 0 90

Én jópárszor vonatoztam már arrafelé, két cédényi fotóm is van, de az engedély meg sem fordult a fejemben. Kétszer rámszóltak, de sosem magáért a fotózásért, hanem mert túlmentem a sárga vonalon. Vasútőrök is lemeszeltek párszor, de mondták hogy nyugodtan fotózhatok, csak a vonalat ne lépjem túl. Nem tudom van-e belső szabályozás ezügyben, de ha van is, elég következetlenek az alkalmazásában.

Előzmény: IST (89)
IST Creative Commons License 2006.03.20 0 0 89
A peronoknál nem nagyon láttam, az előtérben viszont annál több. Más fotóst a reggeli csúcsban nem láttam. Mondjuk könnyen elképzelhető, hogy a "rush hour" miatt nem hagyták a dolgot.
Előzmény: marslakó (87)
marslakó Creative Commons License 2006.03.20 0 0 88
Van egy-két tippem, de a Scotrail sleeper biztosan "hauled", ráadásul vagy 37-esekkel, vagy 67-esekkel. Aberdeen, Inverness és Fort William felé. De szerintem még kell legyen 1-2 Virgin Cross country is, meg aztán vannak egyes helyi viszonylatok, amiket esetenként régebbi (múzeális) gépekkel szolgálnak ki. Régebben volt pl. top and tail Class 31, most nem tudom, mik az aktuális infók. Ha nagyon konkrétan érdekel, rákérdezhetek.
Előzmény: paca664 (80)
marslakó Creative Commons License 2006.03.20 0 0 87

Szia!

 

Köszi, érdekes volt. Waterloo-n volt a peronokon biztonsági őr vagy rendőr? Ha volt, azokat nem kérdezted meg a fotózásról? A peronokon nem volt más fotós?

Előzmény: IST (86)
IST Creative Commons License 2006.03.20 0 0 86

Némi élménybeszámoló, ugyanaz mint a Vasútmániás topikban, de ide is beillik azt hiszem:

 

A nem is olyan régi lengyel vonatozás után ezúttal az angolok vasúti szolgáltatását próbáltam ki, igaz, nem túl sokszor. Párommal Londonban töltöttünk valamivel több mint egy hetet, úgyhogy beleiktattam némi vonatozást is. (Mielőtt jönne a kérdés: sajnos nem vonattal mentünk, azt hiszem nem tudtam volna rábeszélni erre... :-))

Még itthonról kinéztem a South West Trains társaság Megatrain szolgáltatását, ami annyit jelent, hogy egy fontért lehet vonatjegyet venni London-Southampton illetve London-Portsmouth viszonylatban. Természetesen az út vissza is ennyibe kerül, a jegyek korlátozott darabszámban állnak rendelkezésre. Napi három vonatpár közlekedik Southampton felé, úgyhogy jól kinéztem magamnak az egyiket és múlt hét csütörtök reggel kibattyogtam/kimetróztam London-Waterloo állomásra. Az internetes jegy tulajdonképpen egy számokból és karakterekből álló sorozat volt, amit még csak kinyomtatni sem kell, elég akár egy papírfecnire ráírni, a jegyvizsgálónál úgyis lesz egy lista. Érdekes megoldás, kicsit később majd meglátjátok mennyire működőképes.

Az állomáson nagy tömeg fogadott, érkeztek be a dolgozókat szállító vonatok, nem is kicsi mértékben. Az induló vonatokat számolgatva nagyjából másfél percenként hagyták el a vonatok a fejállomást, érdekes volt látni az utastájékoztató monitorok folyamatos változását.

Első utam az információhoz vezetett, fotózni szerettem volna, gondoltam rákérdezek. A hölgy készségesen azt mondta, hogy csak engedéllyel lehet, amit - ha szerencsém van - az állomás irodájában szerezhetek. Mentem is a megadott helyre, ahol kapásból elutasító válasszal fogadtak, mondván elő ne merjem venni a fényképezőgépemet a peronon, mert nagyon csúnyán fognak nézni. Mivel a dolgot igazán határozott stílusban (barátságosan ugyanakkor egyértelművé téve hogy vitának helye nincs) adták elő, kissé szomorúan mentem vissza az információhoz, menetrendkönyv felől érdeklődve. A hölgy ezúttal a jegyirodába irányított, ahol kis sorbanállás után a kezembe nyomtak egy vaskos kiadványt és boldogan közölték, hogy ingyenes. Kissé meglepődtem, lévén ingyenes füzetek is segítik az utazókat, gondoltam az egybegyűjtött információkért fizetnem kell majd.

Az irodából kilépve meglepetten konstatáltam, hogy 15 perccel a vonatom indulása előtt még mindig nincs kiírva, hogy honnan is fog indulni a járgány. 5 perc után sor került erre is, úgyhogy megiramodtam a peron felé. A peronnál a jegyként szolgáló számsort nem kérték, simán besétálhattam és várhattam a gépemet. Ugyanis az még nem volt a helyén. Vagy két perc múlva befutott az SWT Desiro-ja, ami kinézetében (is) jelentősen eltér az általunk megszokottól. Nagy tömeg szállt le róla (bocs, de nem számoltam...), én pedig megkerestem a Megatrain jegyek tulajdonosainak fenntartott kocsit. Belépve kissé csodálkoztam a 3+2-es ülőhelyelrendezésen. Tisztaság OK, hőmérséklet OK, hely pedig bőven volt, hiszen a reggeli időben az emberek nagy része inkább Londonba igyekszik, nem ki onnan. Az utasszám a kocsiban ennek megfelelően nem haladta meg az 5 főt az út során.

A vonatút igazából annyiban volt más, hogy jóval több szembevonatot láttam a megszokottnál, valamint a táblák szerint Anglia legforgalmasabb állomását is volt lehetőségem szemügyre venni, azaz Clapham Junction-t. Az utastájékoztatás is igen kiváló volt. Minden megállóhely után élőszavas tájékoztatás jött arról, hogy 5-3-2 percet késünk valószínűleg a következő állomásnál, vagy pedig, hogy pontosak vagyunk. Kis kijelzőn pedig a következő megálló neve volt olvasható, valamint a pontos idő.

A jegyvizsgáló (guard) a "jegyemet" látva csak annyit mondott, hogy visszajön később, láthatóan nem volt nála semmi információ a netes jegyekről. A számomat később fel is írta magának egy cetlire, aztán ennyiben maradtunk.

Southamptonban leszállva a kijáratnál ellenőrizték a jegyeket a londoni metró kapus rendszeréhez hasonlóan, illetve esetemben egy előre kinyomtatott listán pipálták ki, hogy igen, elhasználtam a jegyemet és kimentem a kapun. Mindezt persze papíron, de ezzel nem is volt gond és kb 5 másodpercig tartott a dolog.

Southamptonban némi vasútmodellbeszerzés után visszatértem a vasútállomásra, hogy nézelődjek egy kicsit. A peronokhoz való eljutáshoz ismét a jegyre volt szükség, amit mutatva ismét a pipálásra került sor, valamint egy csodálkozó kérdésre, hogy mit keresek én ott, a vonatom csak egy óra múlva indul. A vonatok nézegetését elfogadható indoknak tartották, így persze bejutottam, valamint nem látták akadályát, hogy képeket is készítsek. Úgyhogy egy órán keresztül fotózgattam a Class 170-es, 442-es, 66-os járgányokat, majd mentem vissza Londonba.

Visszafelé vicces volt látni, ahogy egy leányzó egy teljesen összegyűrt papírra firkált számsort mutat fel jegyként, amit persze a jegyvizsgáló mosolyogva elfogadott, hiszen szerepelt az ő listáján is. :-)

Ja igen: amit még furcsa volt a szememnek, az a látott tehervonatok összeállítása: mozdony elől és mögötte 40 ugyanolyan tehervagon. Nem különböző típusú kocsik, hanem dettó ugyanolyanok. Aztán persze lehet, hogy csak kifogtam.

 

Röviden-tömören ennyi, talán nem volt annyira unalmas.

vasutTOM Creative Commons License 2006.03.07 0 0 85

Ajánlom a topik figyelmébe a képtárama:

www.kep.tar.hu/vasuttom

 

IST Creative Commons License 2006.03.07 0 0 84
Annyi infót viszont adhatnátok, hogy mennyire hagyják pl. London Waterloo-n az embert fotózgatni. Tudja valaki?
Előzmény: IST (83)
IST Creative Commons License 2006.03.07 0 0 83

Némi hír új Desiro-król (amik persze nem azok, mint amik nálunk is közlekednek) a South West Trains-nél:

 

http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/berkshire/4782466.stm

 

(Pénteken megyek néhány napra Londonba, némi vonatozást bepaszírozok a programok közé. Már alig várom, hogy az eddig távolról csodált SWT motorvonatokat élőben is kipróbáljam. :-))

nazareth Creative Commons License 2006.03.07 0 0 82

HáHá! Megvan! Megkérdeztem a corki kollegát és azt mondja, hogy a Iarnródot úgy ejtik, hogy írnród (iron road után szabadon).

Tehát Iarnród Éireann -> "írnród érin".

Előzmény: marslakó (33)
paca664 Creative Commons License 2006.02.16 0 0 81

Csak úgy, 2006.II.9., M'chester Piccadilly. A Virgin este 8 körüli vonata Birminghambe. A hangos meg azt mondogatta, hogy Virgin Pendolino service...

 

82 131

 

90 027

paca664 Creative Commons License 2006.02.16 0 0 80

Nem tudjátok hol vannak még mozdonyvonatású személyvonatok? Most a 91-es push-pull és a 43-as zárt szerelvényektől tekintsünk el.

Egyet tudok: M'chester Piccadilly és Holyhead között van napi 2 pár (ugyanaz a szerelvény, a mozdonyt M'cr-ben néha cserélik). Virgin 57-es gép és Virgin Mk2-es kocsik, de Arriva vonat. Láttam egy srácot fotózgatni, azt mondta, hogy ez az utolsó ilyen oldschool vonat errefelé.

Na most, a Caledonian Sleepers kocsikat akkor mi viszi? Glasgow/Edinburghig van drót, de attól felfele mindenképp dízel kell, nem?

Ezek után kétségem van afelől, hogy valóban ez az utolsó...

 

57 310, Holyhead, 2006.II.7.

 

57 306, M'chester Oxford Rd, 2006.II.3.

(a fene enné meg, a kocsik alig fértek bele)

 

57 316 ugyanott, 2006.II.8.

(annak a 156-osnak is épp ott kellett lerobbanni:( )

 

57 310, M'chester Piccadilly, 2006.II.8.

marslakó Creative Commons License 2006.02.09 0 0 79
Jó hely. Bővebben az Indóházban! :-)
Előzmény: paca664 (78)
paca664 Creative Commons License 2006.02.09 0 0 78

Dublin hogy teszett?

En tegnap elott voltam ott, nagggyon bejott!

Előzmény: marslakó (74)
paca664 Creative Commons License 2006.02.09 0 0 77
Hat itt minden szarert lecseszik az embert, ezt mar eszrevettem.
Előzmény: marslakó (75)
marslakó Creative Commons License 2006.02.08 0 0 76

"Britain's rail network covers 21,000 miles of track, which Network Rail owns and maintains."

 

forrás

 

Ez kb. 34.000 km. De pontosat nem tallátam. Most meg már nem fogok ráérni.

Keresgethettek a Dft honlapján és a linkjei közt is: www.dft.gov.uk

Előzmény: marslakó (73)
marslakó Creative Commons License 2006.02.08 0 0 75

Egy rendszeresen Mo-ra járó haverom egyszer kiírta a vonatára, ami a peron mellett parkolt, hogy Budapest-Deli.

 

Sokan röhögtek rajta, de lecseszést kapott, hogy diszkriminál az idniaiak ellen (Deli)... Ez is röhej!

Előzmény: IST (67)
marslakó Creative Commons License 2006.02.08 0 0 74

De igen, Glasgow akart lenni, csak elírás, még frissek voltak a dublini élményemi :-)

Kösz az észrevételt!

Előzmény: paca664 (55)
marslakó Creative Commons License 2006.02.08 0 0 73

Bocs, régen jártam erre!

Valamelyik kormányzati oldalon keresgélnék. Majd próbálkozom. Még ejelentkezem.

Előzmény: Swamplord (46)
manhattani Creative Commons License 2006.02.03 0 0 72

>Vagy volt vasúti komp Dublinba?

Kingstonba volt, nem komp, hanem vasúti kocsikat is szállító gőzös, mai neve Dun Laoghaire, Dublintól délre, nem messze tőle.

Előzmény: paca664 (55)
M41 2202 Creative Commons License 2006.02.03 0 0 71

Szeva komám!

 

Mail ment!!!

 

Üdv, Zoli

Előzmény: Swamplord (70)
Swamplord Creative Commons License 2006.02.03 0 0 70

Central Trains 158783, Cardiff Central, 2006.01.28:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Arriva Trains Wales 143605, Heath Low Level, 2006.01.18:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ATW 143601, Ty Glas, 2006.01.18:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

First Great Western 175002, Cardiff Central, 2005.01.28:

Swamplord Creative Commons License 2006.02.03 0 0 69

Itt a gyalogosok keresztezhetik a sinpalyat (ami ritkasag), azonban aki ezt mashol teszi meg es rajtakapjak, nem keves buntetest rohatnak ki a szabalytalankodora...

 

Swamplord Creative Commons License 2006.02.03 0 0 68

Szokasos tiltotabla: ne menj tovabb, ha utas vagy!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Arriva Trains Wales 143616 egy 142 sor. testverevel csatolva, Heath High Level megallohelyen, 2006.01.18-an.

IST Creative Commons License 2006.01.31 0 0 67

Úgy tűnik az angoloknak is van némi humoruk.

Az SWT levlistán éppen azon megy a levelezés, hogy ki milyen "extra" kijelzőjű Desiro-t látott. Szerintem eddig az alábbi a legjobb:

"Its cold out there, but nice in here"

alvarez Creative Commons License 2006.01.20 0 0 66
Hahó!

Hoztam nektek pár képet ír iparvasútról: ez itt egy Írország közepén, Clonmacnoise melletti tőzeglápon jár körbe-körbe, és amikor éppen nem a lefejtett tőzeget viszi az erőműbe, akkor turistalátványosság. (Érdekesség, hogy az idegenvezető néni szerint a sikeres tőzegfejtéshez legalább 4 egymás utáni napsütéses nap kell, de mikor felvetettük hogy ez arrafelé eléggé hiánycikk így valószínűleg az egész cég a tuistákból él, csak összevonta a szemöldökét...)

Üdv,

:alvarez:





PET SHOP BOY Creative Commons License 2006.01.20 0 0 65
Semmi vélemény?
Előzmény: PET SHOP BOY (54)
M41 2202 Creative Commons License 2006.01.19 0 0 64
Szintén... :-)))
Előzmény: hármasbakter (63)
hármasbakter Creative Commons License 2006.01.19 0 0 63
Megkaptam a képeslapot!Hvala:-)))
Előzmény: Swamplord (48)
nazareth Creative Commons License 2006.01.19 0 0 62

Merre vannak Írországban keskeny vasutak (Cork -- ahova az idén sem jutok el -- és a Guinness múzeum -- amit már kétszer láttam -- kivételével)?

 

És milyen nyomtávja van a Luasnak? Nekem normálnak tűnt, de az íreknél sosem mehetünk biztosra ugyebár...

Előzmény: kis59 (61)
kis59 Creative Commons License 2006.01.19 0 0 61
Bocs, a Cork városit kihagytam: 901 mm
F.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!