"A Budapestet elkerülő V0-s tehervasúti gyűrű kiépítésének finanszírozásáról és kivitelezéséről tárgyalt Szijjártó Péter, a magyar-kínai kétoldalú kapcsolatok összehangolásáért felelős kormánybiztos csütörtökön Pekingben Csiang Jao-ping kereskedelmi miniszterhelyettessel, valamint a Kínai Vasútépítési Vállalat (CCECC) és a Kínai Fejlesztési Bank (CDB) felsővezetőivel."
A V0 valahol Tatabánya térségében csatlakozna a meglévő hálózathoz. Ez konkrétan TB váltókörzetében történne, vagy valahol előtte/utána, vagy hogyan kell ezt elképzelni? Nem vagyok vasutas. TB vasútállomása is robbantásra érett, felforgatják talán, esetleg a kettő egy füst alatt. Valami rajz, részetesebb leírás van? Köszönöm, ha mutattok valamit.
Na igen, Hercule Poirot idejében még biztosan jó volt :)
Manapság az időszakosan működő Szófia - Belgrád járat 12 óra - 400 km! Különösen a Szófia - Nis szakasz borzasztó, komoly nemzetközi teherforgalomra alkalmatlan. Ráadásul igény sincs rá.
Természetes, hogy a hazai logisztikai társulás félti a piacot, és fejlesztéseket követel.
Nem válunk megkerülhetővé, ugyanis a szlovákiai Ágcsernyő - Zsolna - Pozsony - Bécs, és a jugó Belgrád - Zágráb - Ljubljana - Salzburg vonalak hosszabbak, drágábbak, hegyvidékiek. Ráadásul délkeletről, Fekete tenger - Isztambul - Szófia - Craiova felől el sem lehet jutni Belgrádba vasúton...
Másrészt nem szerepelnek a Transzeurópai Közlekedési Hálózatban, mely a teherforgalom fő útvonalait jelöli ki, így fejlesztési forráshoz sem juthatnak.
Ha nem tennénk semmit, akkor sem válnánk megkerülhetővé, másrészt már teszünk valamit, ~2000 óta újítjuk a TEN-T vonalainkat.
A Győr -Budapesti vonalat is korszerűsítették 160-ra.
A Biatorbágy - Tata szakaszt nem. Ezen a szakaszon van a lassújelek többsége. A korszerűsítés tervezés alatt áll. Ennek a projektnek a keretében építenék át többek között Tatabánya állomást is.
"Szijjártó Péter előadást tart a Kínai Vállalatok Külföldi Befektetési Konferenciáján a magyarországi befektetési környezetről, majd tárgyal Csiang Jao-ping kínai kereskedelmi miniszterhelyettessel, valamint a Kínai Fejlesztési Bank és a Kínai Vasútépítési Vállalat (CCECC) vezetőivel a "V0" Budapestet elkerülő vasúti körgyűrű finanszírozási és kivitelezési lehetőségeiről. Megbeszélést folytat továbbá a kínai Eximbank vezetőivel a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztéséről."
A 120-ast most is építik Gyomától Csabáig, Mezőberényig már egy vágány át is épült, a másik most épül, Murony és Békéscsaba között a bal vágány felszedve, épül hamarosan, új vágányfektető gépekkel. Lőkösházáig majd csak később fontosabb most Békéscsabáig a kétvágány ill. Békéscsaba állomás átépítése. Romániában is elkezdték visszaépíteni a második vágányt az országhatár és Kürtös között Aradig pedig teljesen fel kell újítani ott is a pályát, nagyon leromlott állapotban van, mire ők ezzel végeznek talán nálunk is elér a kétvágányú pálya a határig.
"Szerinted ezek a vonatok "véletlenül" jönnek be a fővárosba?"
Mert ott van híd.
"Vagy ott nem lenne egy fel-leszálló se?"
De, lenne. Csakhogy nekik ott van a többi n+1 vonat is. A fürdősvonatok az ország többi részéből a balatora irányuló forgalom kiszolgálására vannak, nem Debrecen-Budapest, Budapest-Balaton viszonylatok utasainak.
"Ráadásul ha már megépítik ezt a csodás elkerülőt a terheseknek hogy a személyeket ne zavarja akkor engedjük rá melléjük a személyeket"
Az arra küldeni tervezett tehervonatok számához képest minimális ez a két irányban összesen napi 6-10 vonat. Ha az ablakosok nem állnak meg, nem akadályozzák a teherforgalmat.
Azért jönnek be, mert nme tudnak másfelé menni. Szolnokról Fehérvárra nem tudsz másképp eljutni, ezen a távon meg van annyi utas, hogy eltartson egy ilyen nem Bp-re betérős vonatot. Bp-ről Fehérvárra elég sok vonat megy már most is. Szolnokról induló vonat, pedig Cegléden megállva összeszedhet utast Szeged-Kecskemét felől is, majd onnantól V0-n megállás nélkül.
Egy kétváágnyú 160-as pályán az összes terhes mellett is elférnek az ablakosok, hiszen kapacitás van bőven, és még úgy is jól járnak az ablakosok, ha itt ezen a vonalon a tehervonatoknak adnak prioritást ellentétben a többi vonallal.