A bal oldali motornak az egyik hajtókarja meggörbült. Van teória mitől. Nyíregyházától vett a múzeum egy Malév által felújított motort, és a kettőből lehetne egy üzemképeset összehozni. A másik gond, hogy a légcsavar egy kis része korrodált. A biztonság érdekében le lett állítva. A MMKM Tatai úti raktárában, a 48-as repülőgépnek ott van a légcsavarja, lehet cserélni. Ilyet már tettünk.
Nem igazán hinném, hogy van valódi nyitottság vagy egyáltalán igény segítséget/társakat keresni. Nyilván ennek valamiféle személyes és sebzettségből/csalódottságból eredő oka van, ami emberileg érthető, csak hát mindig lefelé vezet.
Nem tudom, csak tippelem, de... Szerintem ez nincs kellőképpen terjesztve. Nem tartom valószínűnek, hogy kis Hazánkban ne volna 2-3 szakember, akik szívesen levezényelnének egy csillagmotor cserét. Esélyesen sokan nem is tudnak róla, hogy ilyesmi lehetősége fennáll. (Effektív nem a "lustaság miatt nincs ember".) A Gold Timer -ék is működnek valahogyan, stb. Fogalmam sincs, hogyan, de terjeszteni kellene valami módon a hírét, hogy ehhez értő emberek jelentkezését várja az Aeropark.
Amennyiben nem kerültem volna letiltásra (és törölték volna a hozzászólásomat indokolatlanul!), talán aktívabb lennék. Úgy gondolom vélemény nyilvánítási, és szólásszabadság van ebben az országban.
Felajánlottunk kb. egy hete némi kötöttségmentes toborzási publicitást az itteni - talán ritkán használt - emilre küldve. Továbbra is él a lehetőség, természetesen.
Azért Árpi és én is még mutatunk életjeleket a régi csapatból. :-) Kétségtelenül nehéz a történet. Endre boldog nyugdíjasként hétköznap "könnyen" kiugrik, de nekünk még küzdeni kell a mindennapokban a munkahelyeinken. :-)
Én ezért vagyok Facebook mentes, mert nem győzném a „nagyokosokat” helyesbíteni.
A Zuglói 1961. augusztus 6. C-47A-ból alkotott TS/C-62-es repülőgép katasztrófa nem a műszaki állapot következménye. Lásd Li-2.hu
A HA-LIX a régi, és az új, napjainkban érvényes műszaki előírások szerint repül.
Például most járt le a gumi alapú benzincsövek naptári, a jobb oldali motor repült üzemidő szerinti élettartalma. Más üzemidős ellenőrzések mellett a cserék végrehajtva.
Erre a szinte törekszem a múzeumi Il-14-es estében is. Jelenleg a legnagyobb probléma a humán erőforrás hiánya.