Keresés

Részletes keresés

Vanek Creative Commons License 2003.05.16 0 0 33
Ezért mondom, hogy mellett és nem helyett. Bár azért némi karbantartás segíthet a dolgon. Meg ha jól sejtam, a mai technika mellett nem lehet egy túl nagy és túl drága feladat ellenőrizni, hogy lement-e a sorompó, vagy sem...
Előzmény: Qqberci (31)
Vanek Creative Commons License 2003.05.16 0 0 32
Elhiszem, tényleg elhiszem.
De ahol van fénysorompó, ott ezek a bizgettyűk alighanem már ki vannak építve, csak tovább kéne hasznosítani őket.

Meg ha jól értékelem, fejlődött azóta a technika.

Szállítócégek, biztonsági cégek műholda flottakövető rendszereket bírnak alkalmazni megfizethető áron. Vonathoz szerintem műhold se kell...
Vezeték nélküli távközlés is fejlődött egy keveset. Na jó, ne dominó kártyás wapon vezéreljék/monitorozzák a sorompókat de az elvi lehetőség igen elgondolkoztató.

Ja és a fémgyűjtőkről: ez biza gond, de ha nyolc-tíz tipusú sorompó van, akkor talán lehet pár tartalék a raktáron. És elég sok részt lehetne műanyaggal is helyettesíteni, amit a gyűjtők aligha szeretnek.

Előzmény: Qqberci (30)
Qqberci Creative Commons License 2003.05.16 0 0 31
"egy egyszerűbb kevésbé atomtámadásbiztos sorompó" hamis biztonságérzetet kelt. Aztán egyszercsak nem megy le, mikor épp jön a vonat, mert a nem-atombiztos csapágya beszorult... Akkor aztán lehet szídni azt a marhát, aki olyan sz@rt rakatott oda olcsón...
Előzmény: Vanek (29)
Qqberci Creative Commons License 2003.05.16 0 0 30
Ismereteim ugyan kissé avultabbak még cavinton mester árainál is, de azért még emléxem egy-két problémára. A hatvana évek végén - hetvenes évek elején kezdte a MÁV alkalmazni az úgynevezett vonatbefolyásoló berendezéseket és a tengelyszámláló rendszereket. A Kelenföldi pályaudvason volt ez egyik első tengelyszámláló, ami tudta azt a csodát, hogy: bejött az állomásra egy 36 tengelyes vonat és kiment egy 37 vagy 39 tengelyes, úgy, hogy közben meg sem állt!!! közben semmi más nem történt, minthogy az érzékelő közelében a mozdony (V43) fokozatkapcsolója váltott.

A hatvanas évek derekán volt olyan vasúti baleset Magyarországon, ahol a vonat beleszaladt az előtte állóba ("vonatutólérés"), de a mozdonyvezetőt nem ítélték el, mert be tudta bizonyítani, hogy a térközbiztosító berendezés egy darab dróttal szabadra állítható volt és nem volt kizárható, hogy valaki, akár gyerek, játszott vele.

Már az sem olyan egyszerű dolog tehát, hogy eldöntsük, jön-e a vonat és hogy elment-e a vonat. Egy induló villamosmozdony többszáz Amperes visszavezetési áramot hoz létre a sinekben. Ennek rendes mágneses tere van. Ehhez járul még az új tirisztoros gépek (V63) által keltett harmonikusáram, ami szintén nem előnyére befolyásolja a biztosító berendezés működését. Az már csak hab a tortán, hogy télen nagyon hideg van, nyáron meg, a zárt szürke vasdobozban nagyon-nagyon meleg van, de a berendezésnek akkor is működnie kell. Ezen kívül ellent kell állnia a fémgyűjtő szenvedélynek, pajkos ifjak korlát-gyakorlatainak, stb.

A lényeg az, hogy nem egy lécből készült kertkapuról van szó.

Vanek Creative Commons License 2003.05.16 0 0 29
Én se értem mi kerül ennyibe. Ha van egy fénysorompó, akkor MÁR ott KELL lennie az összes nyomorult vágányfoglaltsági, meg mittudoménmilyen szuperdrága érzékelőnek, ami szuperpontosan érzékel, hogy mikor legyen piros a lámpa.
Ugyanezen jeleket bizonyára fel lehet használni a fénysorompó elé telepített félsorompó vezérléséhez is. Ez bizonyára roppant bonyolult és drága feladat.
A vezérlésen nem tudom mi lehet olyan eszement drága, meg mi lehet bonyolult (ezt elmagyarázhatná valaki), de egykét százezerért egy kopmlett számítógépet is kapsz... Persze belátom, hogy egy pentium 4-es nem alkalmas erre. Helyette bizonyára lehet csinálni célcuccost, amit kifejleszteni biztosan akár többtízmilla is lehet (ezt akár el is fogadom), de gondolom nem kell újra kitalálni, csak elővenni a meglevő doksit és legyártani mondjuk tizenezer darabot (legyen tartalék is). De még ha ki is kell újra találni, akkor is ekkora darabszámnál már nem lehet veszett drága.
A sorompó maga szintén hasonló lehet. Kell pár szabványos méret, amit lehet nagy darabszámban gyártani. Ekkor talán nem soktízmilla a telepítés.
A telepítésen mi lehet a drága egy már meglevő fénysorompós átjáróban? Az, hogy ásni kell neki egy alapot, meg bele kell cincálni pár kábelt? Akár pár tíz méterről?

És végül. Lehet, hogy el kéne gondolkozni, hogy egy egyszerűbb kevésbé atomtámadásbiztos sorompó, olcsón, mindenhol nem lenne-e jobb (fénysorompóval együtt), mint a sorompó nélküliség, merthogy a hiperszuperre nem futja...

mzdude Creative Commons License 2003.05.16 0 0 28
Egy DB7-es Aston Martin pont 34 millió. Ezt előre tudtad, vagy csak ráhibáztál? :)

Tehát ha jól értelek:
- a sorompógyártásnál jobb, erősebb, tisztább, drágább anyagokat kell használni, mint az autógyártásban
- a sorompó minőségének vizsgálatakor rigurózusabban kell eljárni, mint egy autónál. Kifejtenéd, pontosan milyen eljárások ezek?
- a sorompó leengedése után egy különleges kapcsoló (ára?) vagy szenzor, hogy jobban hangozzék, egy különlegesen tervezett, megmunkált és beépített különleges vezetéken (amelynek anyagát már felfogni sem tudom, de az elemszáma ezek szerint legalább 145) visszajelez a vezérlésnek

Amit én meggyőző érvnek tekintenék (például):
- a vezérlésben használatos relék, zénerek stb. különlegesen tiszta félvezetőkből, tízszeresen túlméretezve készülnek, illetve a kis gyártási sorozat és a paraméterek nagyon kis tűréshatáron belül tartása miatt x forint+ÁFA egy darab alkatrész a vezérlésben, emiatt a vezérlőegység y forintba kerül
- a sorompó rúdja speciális, méhsejtcellás könnyített magnéziumötvözet, ami könnyű és erős is, importáljuk a Szaturnuszi Öntöde Kft.-től, ráadásul erre 1000 évig bárminek ellenálló, a tolvajokat zöld foszforeszkáló fénnyel elriasztó félintelligens műanyag bevonat kerül

Ésatöbbi. :))

Szóval hagyom én magam meggyőzni, csak tessék valami konkrétabbat is írni azon túl, hogy "ezek nagyon drága és bonyolult dolgok ám".

Előzmény: Törölt nick (27)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.16 0 0 27
"...egyszerűnek tűnő szerkezeten..."
Hát ez az: csak annak tűnik.

Összekalapálok fémet, fát, aztán vagy malaclopó talicska lesz belőle, vagy Eiffel-torony. Ugyanaz, nem?

Avagy, ha már autó: egy Suzuki és egy Aston Martin ugyanaz már alapjában is, ugye? Aztán, ha neadjisten ütközöl, egy Daewoo-ban és egy Saab-ban ugyanazok az esélyeid, igaz? Megmunkált, lefestett fémek, elektromos vezérlés, miegymás.

De mondom, a csúsztatás ott van benne abban, amit írsz:
-"minőségbiztosítási eljárások"-messze nem azonosak, továbbá az eljárások mellett a biztonsági követelmények sem.
-arról, hogy termék és termék között különbségek lehetnek, már szóltam.
-a piros lámpa után (ami vörös, de ezt most hagyjuk), nem cska simán sorompó-leengedés van, szóval nem csak "Ennyi", ott még van néhány visszajelzés, stb.
-néhány meggyőző érvtől (amikről ráadásul Te döntöd el, hogy hagyod-e magad meggyőzni) még nem fogsz érteni a témához, ezt is tanítják pár éven át néhány iskolában.

Előzmény: mzdude (25)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.16 0 0 26
Az elektronika csak egy része, és -ha figyelmesen elolvasod, amit írtam, akkor láthatod- csak egy példát hoztam, egy részét említettem csupán.
A korrupcióban lehet igazság, ellenben az egész közbeszerzési törvény úgy ahogy van nagyon "beteg", mert ha egyszer egy beszállító bekerült a rendszerbe, akkor gyakorlatilag azt csinál, amit és amennyiért akar. Szóval, ez sincs rendben, az tény, de kiugró drágaságról nincs szó szerintem.
Előzmény: sanyi (24)
mzdude Creative Commons License 2003.05.16 0 0 25
A családi ház és az autó szerintem nagyon is jó példa. Egy háznál ugyanúgy szerelvényeket kell beépíteni, tereprendezést végezni, adott területet esetleg lebetonozni, aszfaltozni stb. Az autónál ugyanúgy fémet kell megmunkálni és festeni, ehhez elektromos vezérlés csatlakozik, és mindehhez minőségbiztosítási eljárások kapcsolódnak.

Lehet, hogy első ránézésre nonszensz az analógia, de meglátásom szerint ugyanúgy egy adott termék előállításáról, egy gyártási és építőipari folyamatról van szó.

A családi ház továbbá azért is jó példa, mert bonyolultságát, kiterjedését tekintve egy sorompó telepítésével nagyon is összevethetőnek tűnik.

A félsorompó működését úgy tudom elképzelni (és a gyakorlatban így is látom, ahol találkozok vele), hogy miután a vezérlés pirosra állította a lámpát, a motor leengedi a sorompót. Ennyi.

Egyáltalán nem vélem úgy, hogy kötözködsz, nyilván úgy gondolod, hogy egy nagyon hozzá nem értő valaki jártatja a pofáját - ez lennék én. Ebben van is valami, viszont ez annak a következménye, hogy nem tudtál meggyőző érveket szolgáltatni (és itt vissza kell kanyarodnom a topic kiinduló kérdéséhez): egy ilyen egyszerűnek tűnő szerkezeten mi a franc kerül ennyibe?

Előzmény: davidkoma (21)
sanyi Creative Commons License 2003.05.16 0 0 24
En spec. amator vagyok de a hozzaszolasodbol nem vilaglik az ki hogy hozzaerto lennel. Amennyire elektronikus vegzettsegembol telik annak alapjan felbecsulve nem latom indokoltnak a jelzoberendezesek ilyen magas arat, ezzek az alkatreszek 10-100ezres nagysagrenduek lehetnek maximum. A munka ami velejar az sem igenyel kulonlegesen kepzett szemelyeket.

Ez pelda a korrupciora, sok evvel ezelott az egyik miniszteriumban 1 milaert vettek egy olyan compaq szamitogepet, ami nagyjabol 486dx teljesitmenyevel ert fel, ugyanakkor hasonlo nagysagu penzbol mi lecsereltuk az intezmenyunk osszes 486-t pentium-100-ra. Jo kis pelda volt arra hogy a korrupcio mennnyire megbenitja a dolgokat.

Előzmény: Törölt nick (23)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.16 0 0 23
Azért ez nem egy házi barkácsolás, ahol "hopp, van a sógortól egy méter kábel", avagy egy darab rézdrót, amivel aztán megpatkoljuk azt a biztosítékot, "oszt jólvan". Neadjisten, a rézdróton sincs költség, ha épp vasúti bizt.ber-ből loptuk, ugyebár.
Nem fogom részletezni, hogy miből állnak ezek a berendezések, látható és nem látható részeik, de csak egy példát említenék, hogy mégsem tajvani távirányítós barbibaba-szintű elektronikákról van szó: Vasúton, a vágányfoglaltsági áramkörökben ezüst-érintkezős jelfogók vannak, mivel az, hogy a vágányon szerelvény van, az nem pótolható, úgymond nem reprodukálható jel, ún. "primer" információ, és igen magas üzembiztonságú szerkezetnek kell lenni, amelyik ezt a jelet létrehozza. Maga az áramkör sem egyszerű rövidzárról szól, ahol a tengely zárja azt, hanem egy "kicsit" bonyolultabb, söntöléses megoldást alkalmaznak, megintcsak biztonsági okokból. Tehát a biztonság kapcsán túlméretezések, költséges anyagok és költséges konstrukciók vannak, ezek miatt tűnik indokolatlanul drágának a vasúti biztosítóberendezés és annak elemei is.

Mindez rendben is lenne, ami viszont engem kifejezetten zavar, hogy dilettánsok megint nagyhanggal ugatnak bele és kétségbevonnak szakértői véleményeket. Bulvár-attitűd.

Előzmény: mzdude (20)
cavinton Creative Commons License 2003.05.16 0 0 22
Davidkoma

a 14m az azert sok. A realis koltseg az szerintem 4-6m kozott van. Ebbe beletartozik a szukseges ujabb jeladok telepitese, a minimalis tereprendezes, a sorompok. Nem tartozik bele ha az egesz regi rendszert ki kell dobni. Nem tartozik bela a magyar korrupcio. Nemtarozik bele, hogy sorompo epites cimen az egesz vasuti atjaro burkolatat felujitjak. stb...

Nem tudom mennyibe kerulne egy hatalmas felirat az aszfaltra, hogy Danger!!! Veszely!!!
Persze az nem a vasut fennhatosaga, hanem a utat fenntartoe?
Nem tudom mennyibe kerulne egy sarga, voros, lila kiegeszito villogo ami tilos jelzesnel vilagitana ezerrel 4 helyen. Ja nem szabvanyos? Es akkor mi van? Szabvanyositsuk! Ne tiltsuk meg mint ahogy az auton megtiltottak a marhak a potfeklampat.
Ezekre mondtam, hogy gondolkozni kellene es nem csak a megszokott semakra gondolni. Otvenezer otlet lehet ezekre, amibol ha 1 mukodik akkor mar megerte gondolkozni.

c.

Előzmény: davidkoma (21)
davidkoma Creative Commons License 2003.05.16 0 0 21
Nem kell, hogy higyj nekem, söt, senkinek sem kell, hogy higyj.
Minden fórumtag (vagy -olvasó) szive joga, hogy mit vél valós információnak, illetve mindenkinek megvan a SAJÁT véleménye a dologról. Neked is, meg nekem is.

A hozzászólásaimban célozni próbáltam, hogy megfelelö kalliberü beruházásokhoz mérjük a költségeket, erre elöhozakodsz a családi házas költséggel. (?)

Nyilván Te értesz hozzá, hogy miként müködik, ezért irtad, hogy: "Ha valahol megvan a jelzőlámpa, a sorompót csak hozzá kell csatolni."

Ha nem tünt volna fel, a szerelési költségekröl összegszerüen nem irtam semmit, tekintve nem látok bele az alkalmazott költségvetésbe, a sorompó árát jeleztem csak konkrétan.
Ha elfogadod ezt (7 MFt/db), akkor is útátjárónként 14 MFt-ról indul a számitgatás, és akkor még minden járulékos dolgot, /amit szerinted csak csatlakoztatni kell/ még számba sem vettük.

Ha van rá lehetöséged, kukkants már bele egy nagyobb beruházás költségvetésébe, ne családi házas léptékben gondolkodj.

A végén kifejted: "...egy olyan elemmel kell bővíteni a rendszert, amely semmilyen formában nem befolyásolja annak működését."

Na, ennek azért örülök, hogy megtudtam.

Ha kicsit BÖVEBBEN kifejtenéd, miképpen történik a félsorompó müködése, szivesen elolvassuk.
Nem szakmai részleteket szeretnénk (bár az is jöhet), csak hogy láthassuk, hogy mire gondolsz, mikor a "jelzölámpához csatolt" sorompódat üzemeltetnéd.

Nem kötözködésböl kapaszkodok ebbe (bár annak fogod gondolni - már elöre sejtem), de elolvasnám ezirányú elképzeléseidet, véleményedet.

Előzmény: mzdude (20)
mzdude Creative Commons License 2003.05.16 0 0 20
Tiszteletben tartom a véleményedet/tudásodat, de szerintem amit leírtál, afféle "adjunk el mindent tízszeres áron" típusú marketingduma. Magyarán szólva nem hiszek neked.

Ha valahol megvan a jelzőlámpa, a sorompót csak hozzá kell csatolni. A vezérlés kiegészítése jeladókkal, erősítőkkel, relékkel miazmással nem pokoli összeg. Maga a szerkezet nyilván nem csúcs-űrtechnológia, vasrudat és elektromos motort ma már sok helyen tudnak gyártani. A tereprendezés pedig egy családi háznál is megvan, aztán mégis lehet házat építeni 30 millió alatt.

Az engedélyeztetés, a szakemberek együttműködése meg blabla, itt nem a vasút biztonsági rendszerét kell megváltoztatni, áttervezni, hanem egy olyan elemmel kell bővíteni a rendszert, amely semmilyen formában nem befolyásolja annak működését.

Előzmény: davidkoma (17)
davidkoma Creative Commons License 2003.05.16 0 0 19
Ne haragudj, de a naptár nálad milyen évet mutat? :))

Mint a topic inditójától ez azért egy csöppet érdekes, azt kérdezted az elején, hogy "Mennyibe kerüL..." és nem azt, hogy "Mennyibe kerüLT..." !

Tudod, a lakásunk 1971-ben 132000 Ft-ba került, ezzel manapság, igy "néhány évvel késöbb" nem nagyon lehet már mit kezdeni, nemgondolod?
Elnézést a nem idevágó példáért, de egy 6 évvel ezelötti költséggel mit akarunk ma kiszámitani?
A "vasutasok nyilatkozata" pedig nem egy idegen csport nekem ellentmondó véleménye, egyrészt láttam már belülröl félsorompót, másrészt pillants talán bele a másik INDEX-es topicba (Buszbaleset Már Megint!"-cimmel), irtam ezzel kapcsolatban oda is.

Amit irtam az összegröl, azt ezen a héten tudakoltam meg.
A másik topic-ban a múlt héten jeleztem az ott is feltett kérdésre, hogy nem tudom a jelenlegi árat, de most utánaérdeklödtem.
Valahogy korrektebb dolognak tartottam, hogy ne "hasból" irjak pontosnak vélt adatot, igy csak most tudtam összeget irni.
Ez a 7 millió Ft nem a közismert, "old-style" fazonú berendezés ára, hanem egy újabb modelé.
Pont. (Itt most mindenki gondoljon, amit akar.)

Az 1997-es biztositóberendezési beruházásokat ÚTÓLAG könnyü megitélni, mondjuk nem ártana, ha képben lennénk az akkori elképzelésekkel, pénzügyi lehetöségekkel stb.
De tudod, hogy van ez: utólag mindenki okos!

A következö kijelentésedhez, miszerint: "...mivel a jelzolampak lathatosaga rasuto napfenyben szinte nulla." illetve: "Csoda hogy hajnali-reggeli orakban rendszeresen elnezik a soforok." mindössze annnyi a hozzáfüznivalóm, hogy körülnézek a zebránál, (mint gyalogos), ha rosszul látható a jelzölámpa jelzése, vagy egyáltalán nem müködik.
Mondjuk egyébként is körülnézek, de ne ezen lovagoljunk.

Az olcsóbb megoldást firtató kérdéseddel egyetértek, pártolom az elgondolásodat, mindazonáltal kissé pesszimista hangulatban az a véleményem, hogy: nem.
De ez magánvélemény, tehát kérem ennek megfelelöen kezelni.

A forgalomtechnikai felvetéseddel is egyetértek, ahol lehet (lássuk be, sok helyen nem!), oda bizony érdemes lenne figyelemfelkeltö tereptárgyakkal fokozni a biztonságot.
De beépitett területeken ez nem kivitelezhetö, másrészt ahová lehetne, hát oda is valakinek inditványozni kellene, azt pedig elfogadtatni.
Te, vagy én, meg még "húsz" ember hiába szeretné, ez még nem elég, sajnos.

Irod: "Mi buszkek vagyunk hogy eleg nekunk a stop tabla, eleg a jelzolampa."
Ezzel azért vitatkoznék kissé.
Nem hiszem, hogy büszkeségböl van csak ennyi félsorompóval ellátatlan szintbeni vasúti átjáró ma, Magyarországon.
Mint ahogy arra sem vagyunk büszkék, hogy ennyi Magyarországon az életszinvonal, vagy csak ennyit fordit reánk az egészségügy, amennyit.
Akik eldöntötték, eldöntik, hogy a vasút mennyi pénzt forditson erre, azokkal kellene ezt a kérdést megvitatni.
Ha rajtad vagy rajtam múlna, akkor több kórház, jobb utak, szervezettebb tömegközlekedés LEHETNE, de ez csak fició, mivel a szivünk ezt mondatja velünk.
Mivel nem mi vagyunk döntéshozó helyzetben, igy erröl inkább ne ábrándozzunk.

Szerintem nem CSAK "gondolkozni kellene", attól nem lesz kevesebb baleset (sajnos).

A kultúrált hozzászolásodat egyébként KÖSZÖNÖM! Még, ha nem is vagyunk mindenben egy véleményen, azért egy normális vitának, beszélgetésnek valahol ez az alapja, hogy ne "kikérem magamnak!" stilusban vagdalkozzunk.

Előzmény: cavinton (18)
cavinton Creative Commons License 2003.05.16 0 0 18
Davidkoma

Ellentmond Neked a vasutasok sajat nyilatkozata 1997-bol. Ebben paronkent 2m-rol beszelnek. Persze ehhez elorelatonak kellett volna lenni es amikor 20m-ert fenysorompot epittetett a vasut akkor felsorompoval kiegeszithetore kellett volna csinalni.
Persze itt valoszinuleg ki lehet vagni a szemetbe az egeszet. Egyebkent se kar erte, mivel a jelzolampak lathatosaga rasuto napfenyben szinte nulla. Ja, megfelel minden hatosagi engedelynek, magyar szabvanak, amit valoszinuleg meg a 6. oteves terv kereteben alkottak. Csoda hogy hajnali-reggeli orakban rendszeresen elnezik a soforok.

Azert kivancsi lennek, hogy keresi-e valaki az olcsobb megoldast, vagy egyszeruen a mostani szallito lobbitevekenysege elfojtja a kezdemenyezeseket is, hasonlo indokokkal amit irtal.

A masik kerdes, hogy csak jelzolampakkal nem lehet a lankadtabb figyelmu vezetoket megallitani. Ehhez egyeb forgalomtechnikai trukkoket is be lehet vetni. Csak ha vesszuk a luke amerikaiakat ahol meg 5x ki is van irva, hogy vigyazz stop tabla jon, vigyazz vasut. Mi buszkek vagyunk hogy eleg nekunk a stop tabla, eleg a jelzolampa. Ismerek olyan vasuti atjarot ahol evente volt baleset, addig ameddig bele nem raktak a feljaro ele vagy 10m-re egy nagy S kanyart. Nem volt 30mFt az biztos, de mindennek vagy 5 eve es azota ott nincs baleset.

Ja hogy gondolkozni kellene?

c.

Előzmény: davidkoma (17)
davidkoma Creative Commons License 2003.05.16 0 0 17
Már elnézést, hogy nem árnyaltabban fogalmazok, de elég nagy badarság 20 milliós autókhoz hasonlitgatni ey 20-30 milliós BERUHÁZÁS összegét. Söt, akármekkora beruházás összegét.
A másik, hasonszörü topic-ban /Buszbaleset Már megint!/ is gépkocsi volt a hasonlitás tárgya, csak ott az összegek még kisebbek voltak.
Vegyük már észre, hogy itt nem barkácsolásról van szó!
Van egy elfogadott, bevizsgált termék, amit a vasút, köztük a MÁV alkalmaz.
Ezt nem a Moszkva Térröl összetrombitált emberek fogják üzembe helyezni, és ezzel nem a biztonságtechnikai szakmában dolgozó kollégákat minösitem, söt, az ö lelkiismeretes munkájukért minden tiszteletem, de fogjuk már fel, hogy itt elég sok dolognak össze kell állnia ahohz, hogy a félsorompó üzembe kerüljön.
A jelenleg telepitésre kerülö korszerübb félsorompóknál 7 000 000 Ft/darab árral lehet kalkulálni.
Ebböl útátjárónként minimum kettö kell, azt meg hadd' ne boncolgassuk tovább, hogy miért. (A végén még megmagyaráznák, hogy elég lenne egy is, mondván: látszik az a túloldalról is!)
A kábelezés, tereprendezés, egyéb biztositóberendezési járulékos tartozékok stb. ehhez még hozzájön, de az talán egyértelmü, hogy nem "félmilliós költség" egy vasúti átjáróban alkalmazott sorompó.

A "baktert alkalmazzunk, mer' az olcsóbb!" cimü rigolyákat is érdemes lenne már elfelejteni, a sorompóval védett közúti átjáró nem egy elszigetelt dolog a vasútüzemben, az alkalmazott biztositóberendezésnek a szerves részét képezi.
A sorompót lehet egyénileg müködtetni adott esetben, de a mindennapi élet megköveteli, hogy a biztositóberendezés müködtetésével biztonságosan közlekedjenek a vonatok.

Arról lehet vitatkozni, hogy miért nem szánt több pénzt erre a MÁV, de itt nem lesz soha a büdös életben beléptetö-sorompó telepitve, nem azért, mert nem elég drága, hanem azért, mert erre a célra az ilyen tipusú sorompók felelnek meg.
Ha valaki részesedni kiván az üzletböl, gyárthat sorompót közúti átjárókhoz, csak a követelményeknek megfelelöt kell prezentálni, aztán elfogadtatni.
De az lehet, hogy nem fog kijönni párszázezer forint/darab árból.

Vitatkozni lehet, de ne légbölkapott ötletekkel, meg (luxus)autós hasonlatokkal.
olg gontar (3) hozzászólásában feltett kérdésére a válaszom: igen.

FOCUS Creative Commons License 2003.05.15 0 0 16
imádok okoskodni bocsánat csak a gondolataim... :)

Előzmény: FOCUS (15)
FOCUS Creative Commons License 2003.05.15 0 0 15
Ugye nem gondoljátok ezeket komolyan?

20 millióból 2 luxusautót is lehet venni

Ahol fénysorompó van, pont ott nem valószínű, hogy cserélni kell mindent, mert ott legalább megvan a vezérlés, jeladó akármi. Ott már szinte tényleg csak egy motoros sorompó kell, persze -30 foktól plusz 40 ig nem árt ha üzembiztos.

Előzmény: Qqberci (14)
Qqberci Creative Commons License 2003.05.15 0 0 14
Mért pont én ne ugassak bele:

Nincs két egyforma átjáró: ahol a fénysorompó telepítésekor előkészítették a rendszert a félkaros sorompó vezértlésére és áramellátására, ott elképzelhető, hogy kijön 2 millából. Ahol régi fénysorompó van, amit tokkal-vonóval cserélni kell meg esetleg a lezárandó útszélesség is nagyobb (mint például a Déli vasút mentén Agárdnál), ott elképzelhető a 30 milla. Átlagnak elfogadhatónak tartom a 20-30 milliót.

A bakter is el tud aludni és akkor nem lesz letekerve a sorompó, ilyen balesetek is voltak már.

minimix Creative Commons License 2003.05.15 0 0 13
Nekem annyi alapfokú ismeretem van a vasútról (ha már szakmai bizbaszokkal ágálsz), hogy a csóró Magyarországon is evidens volt a 30-as években, és a hatvanas években is, hogy bazi vassorompó volt, pedig áram, lámpa, villanykapcsoló akkor is volt, de tisztában voltak vele, hogy a vasút veszélyes üzem, ott nincs koccanás, hanem tömegszerencsétlenség és tömeghalál. Vagyis nem a piros lámpát kapcsolta fel a bakter.

Nem forintokkal kell osztani és szorozni, hanem ésszel, ami akkor még volt, mára pedig nincs.

Előzmény: www.arvai.hu (12)
www.arvai.hu Creative Commons License 2003.05.15 0 0 12
Egy nagy l*szart! Nem a rúd kerül sokba, hanem ez igen összetett vezérlés. Van legalább alapfokú ismereted a vasútról?
Előzmény: Hamégkétévignemjönnek... (11)
Hamégkétévignemjönnek... Creative Commons License 2003.05.15 0 0 11
Véletlenül éppen egy sorompók telepítésével (is) foglalkozó cégnél dolgozom. Nem éppen vasúti átjárókhoz, inkább nagyobb forgalmú parkolók és céges telephelyek a fő csapásirány, de a kínálatban azért van egy pár különböző teljesítményű sorompó.

Jellemzően 3m-től max 8m-ig lehet lezáráshoz eszközt találni.

Az alap kivitel (sorompóház, motor, vezérlés, sorompókar, telepítés) 250-280 ezerből tutira megvan (max 4,5m-ig). 8 m-es kb 400K. A speckó, nagy nyitásszámra és nagyon gyors mozgással bíró, vérprofi sorompó ára is megáll max 800 körül.

A többi 20 millio biztos a kábelezés, betonozás, festés, stb. A döntéshozó családi házában...

johevi Creative Commons License 2003.05.15 0 0 10
Ha rajtam mulna, minden sorompóhoz ültetnék egy nyugdíjast vagy munkanélkülit havi 50ért aki letekeri a kurblit ( vagy megnyom egy gombot )és egy teljes hosszúságú sorompóval lezárja az egész utat, azon aztán nem megy át senki.
johevi Creative Commons License 2003.05.15 0 0 9
Ha kb 25 sorompót számolunk, 25M-val, akkor majdnem kijön az 500M, ugyhogy ez nem másik szám...
Az árban benne foglaltatik a karbantartás is, hiszen ezekből évente lopják ki a mozdítható részeket...
Előzmény: cavinton (8)
cavinton Creative Commons License 2003.05.15 0 0 8
Most mondta a radio, hogy valami 500mF-ert akarnak felujitani valami 20-30 sorompot. Tehat egy ujabb szam hangzott el.

c.

Silan Creative Commons License 2003.05.11 0 0 7
Tehát Mándoki hazudott.
Előzmény: Silan (6)
Silan Creative Commons License 2003.05.11 0 0 6
Friss adat:

"Egy félsorompó felszerelése alig több mint hatmillió forint, míg a komplett fény- és félsorompó együtt harmincmillióba kerül."

Forrás:
http://www.kisalfold.hu/cikk.php?id=1&cid=50705

Előzmény: cavinton (4)
doktormacko Creative Commons License 2003.05.11 0 0 5
de az csak egy fél sorompó
Előzmény: Ficium (0)
cavinton Creative Commons License 2003.05.11 0 0 4
Olvassatok el a belinkelt cikket.

http://www.agria.hu/hmhirlap/1997/0517/korlat.html

Itt kb 20mFt-ra teszik a fenysorompot+2m-ra a felkarpart hozza.

A cikkk 1997-ben irodott a heves megyei felujitasokrol. Azota nem lett a 2m-bol 30-35m. Akkor miert kabitjak ezzel a kozvelemenyt? Az hangzott el tobbszor is, hogy a felkaru soromo kerul ennyibe.

Index cikk idezet:
"Mándoki ismertetése szerint 5000 vasúti átjáró van ma Magyarországon, ezek közül hatszázra tehető azoknak az átkelőknek a száma, ahol a fénysorompó mellett csapókar is jelzi, ha közeledik a vonat. Tájékoztatása szerint csaknem harmincmillió forintba kerül, hogy a jelzőláma mellett fizikai akadálynak tekinthető sorompót is felszereljenek. "

Agria cikk 1997-bol:

" Mint Balogh Ferenctől megtudtuk, idén várhatóan Egerben, a K2-es út körzetében a fénysorompó mellé félsorompót is felszerelnek, Szilvásváradon, a Méntelepi úton pedig fénysorompót létesítenek. A tervek már mindkét esetben elkészültek. A korszerű, önműködő fénysorompó kialakítása egyébként eléri a 18-20 millió forintot, egy félsorompó-párral történő kiegészítés 2 millióba kerül. "

Ki hazudik??????

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!