A helyes válasz ...légitársaságokból IS élnek. A repülőterek ugyanúgy, mint a légitársaságok a térség gazdasági erejéből, annak kiszolgálásból élnek. Ha csak a légitársaságra koncentrálunk nagyot tévedünk!! A légitársaság oda repül, ahol erre igény van.
Vagyis a repülőterek abból a közgazdasági környezetből élnek, melyet megteremtenek a térség politikai és gazdasági vezetői. A többi már következmény, beleértve a légitársaságok jövedelmezőségét.
Többször kifejtettem azon véleményemet, hogy repülőtér és légitársaság lehet veszteséges, de ez nem jelenti azt automatikusan, hogy ez nem éri meg a régiónak.
Egy magyarázat lehet. A Starobrno sör. Ami nagyságrendekkel jobb, mint bármelyik magyar.
(OFF ja, egy brünnit ne csehezz le, nálunk van egy kollega, 120 kilo, 200 cm magas, brünni, ha valaki lecsehezi, először morcos, aztán üt, aztán közli, hogy ő nem cseh ő morva, meg ők már akkor léteztek, mikor a csehek nem, és kapják be különben is:)
Ez lehet a 90-es évekbe még megállta a helyét,de manapság igen gyatrának számít. Ráadásul az utolsó hír márc 10.-i ami több mint 3 hónapos.
Ilyen semmitmondó weblapokból nem derül ki semmi, ráadásul a járatinformációk is röhejesek, illetve nem is minden esetben valósak. Pont tegnap a HH délelőtt volt itt,sőt inkább reggel. Kiírva pedig délutánra volt.
Már ne haragudj malazs, de ezt hogy képzeled? Brno és Prága között nagyon jó sztráda van, és rengeteg IC!!! (igaz, nem olyan büdösek mint a hazaiak, de vannak!) És vasgyár van-e Brnoban?
Mert enélkül vagy a csehek hülyék, és termelik a veszteséget, vagy más van eltévedve...
Hát hiába magyarázzák neked az összefüggéseket?:)))PPP
Days Departure Arrival Flight No Prague-ilina 1 2 3 4 5 1 5 7 13:20 22:00 14:20 23:00 OK 0954, AF 4964 OK 0956 KL 3258, AZ 2812, SU 1677 KL 3260, AZ 2858, SU 1679 ilina-Prague 1 2 6 1 2 3 4 5 05:25 14:50 06:25 15:50 OK 0957 OK 0955, AF 4965 KL 3261, AZ 2859, SU 1680 KL 3259, AZ 2813, SU 1678
OSTRAVA-PRAHA szintén napi 4 járat OSTRAVA-VIE napi 2 járat
Természetesen mind 2 reptérről vannak egyéb járatok:Moszkva,Zadar,London. A chartereket már említeni sem merem. Ostravából 23!!!! Helyre! Brno-ból 30 helyre!!
MA 520 Flight Information Route: From (BUD) Budapest, HU to (FRA) Frankfurt, DE Duration: 1h 38m Equipment: Boeing 737-600 Passenger (Scheduled) Equipment: Boeing 737-600 Passenger (Actual) On-time Rating: 4,2 of 5 What is this? Codeshares: This flight is marketed as a codeshare flight by the following carrier(s): (AA) American Airlines 7277 (IB) Iberia 7371
LH 3443 Flight Information Route: From (BUD) Budapest, HU to (FRA) Frankfurt, DE Duration: 1h 35m Equipment: Airbus Industrie A319 (Scheduled) Equipment: Airbus Industrie A320 (Actual) On-time Rating: 4,3 of 5 What is this? Codeshares: This flight is marketed as a codeshare flight by the following carrier(s): (AC) Air Canada 9239 (BD) bmi 3669 (CO) Continental Airlines 5138 (SK) SAS - Scandinavian Airlines 3770 (SN) Brussels Airlines 7142 (TP) TAP-Air Portugal 7971 (UA) United Airlines 9221
Rengeteget utazom, de a saját - nem túl magas - nyugdíjam terhére.
Ha ez celzas volt arra, hogy en az AC koltsegere utazom akkor visszautasitom. Eddig 1x utaztam az o koltsegukre egy YYG-YUL-YYG utat. Most is sajat koltsegbol megyek haza. 4 tagu csalad es megeri Brusszelben ejszakazni, megeri kassara menni BUD-helyett (pedig ugye, IC, auto...)
BRNO -PRAGA OSTRAVA - PRAGA LINZ-BECS GRAZ-BECS
BTS vs VIE
szokas szerint kimarad, mert erre meg nem talaltad ki a megfelelo ellenvelemenyt.
Az aua minek is egyezzen meg az emirates-szel amikor nem kozos a jaratuk???
Ezért nem fogsz te Debrecenből az emirségekbe utazni kombinált jeggyel.
Európai célokra viszont a MALÉV-nek és partnereinek szinte mindenhova van járata, és ezekben a relációkban ahhoz kell a sznobizmus (ritka menetrendi okoktól eltekintve), hogy valaki Bp-en áthaladva Bécsből menjen Madridba. (Azért van ilyen, akinél státusszimbólum, hogy nem MALÉVVEL megy, hanem nyugati céggel :-)
Az AC nem kis gepekkel jaratja az emlitett jaratokat.
Én Moncton-Halifax járatokról beszélek. Ott is olcsóbb lenne napi egy darab 150 személyes géppel elvinni az összes utast, de akkor az utasok kis része menne vele, a napi 5 járat a nyereség az utasnak, az meg, hogy az is tele van, nyereség az AC-nak.
Igen gyakran atszallassal olcsobban el lehet jutni valahova mint kozvetlen jarattal.
Ez amúgy logikus, mert valamennyi kényelmetlenséggel és időveszteséggel jár, azért, hogy a légitársaság rentábilisebbé tegye a járatait. De a jegyár olyan bonyolult, hogy semminek sem igaz az ellenkezője sem :-)
Szerintem mindek jar a BUD-VIE aua rahordo?
Mert több az utas. Ahol van elég utas, ott minden működik. A MALÉV meg miért ne vigye oda olyan járatok utasait, ami neki nem konkurense. Ha az AUA megfizeti ...
Az AUA-nak van annyi jarata, amire mar megeri uzemeltetni a jaratot.
Mint a pécsi példa mutatja, nem éri meg. Pedig az Magyarországon belül egy gazdagabb vidék, erőteljesebb nyugati kapcsolatokkal.
A becsi 8-10 oras varakozas relativ. Kocsival is 5-6 ora megallas nelkul, de ugye egy ekkora tavon 1x-2x megall az ember. Szivesebben ulok egy repteri kavezoban, vagy nezelodok a tranzitban, mint utazzak 6 orat majd repuljek meg hatot.
Ha ez pár ezer forint, akkor megy is. Nem véletlenül tettem oda, hogy 30 000 forintért. De aki egy sofőrös limuzinban terpeszkedve az optimális időpontban (mondjuk -2 óra) érkezik, annak még így is sok az a 6-8 óra. Vagy ahol nagyobb csoport, pl. egy négytagú család utazik együtt. Latom, te nem igazan utazol, csak kivulrol vagy nagyon okos olyanokkal is akik nap mint nap hasonlo munkakorokben mozgunk.
Rengeteget utazom, de a saját - nem túl magas - nyugdíjam terhére. Ezért minden variációt megnézek. Az USA-t viszont 3x jártam meg mindenféle kombinációban.
Nem csak akkor van ertelme. Igen gyakran atszallassal olcsobban el lehet jutni valahova mint kozvetlen jarattal.
A TWA reges-regen megszunt, mar az emleke is muloban van. Az AUA-nak van annyi jarata, amire mar megeri uzemeltetni a jaratot.
Szerintem mindek jar a BUD-VIE aua rahordo? Ahogy a peldam is mutatta, gyakran "negativ" arert? Erre meg mindig nem tudtal epkezlab valaszt adni, mint arra sem, hogy minek van
LINZ-BECS GRAZ-BECS OSTRAVA-PRAGA BRNO-PRAGA es foleg miert is jar az LH BTS-re is meg VIE-be is???
A becsi 8-10 oras varakozas relativ. Kocsival is 5-6 ora megallas nelkul, de ugye egy ekkora tavon 1x-2x megall az ember. Szivesebben ulok egy repteri kavezoban, vagy nezelodok a tranzitban, mint utazzak 6 orat majd repuljek meg hatot.
Masreszt a rahordok menetrendjet a popularis transzfer-desztinaciokhoz igazitva tervezik meg. Nagy arkulombseg eseten az arerzekeny utas szivesen var, akinek meg a menetrend fontos, az megfizeti a dragabb jegyet.
Latom, te nem igazan utazol, csak kivulrol vagy nagyon okos olyanokkal is akik nap mint nap hasonlo munkakorokben mozgunk. Igy kenytelen vagyok mar megint egy sajat peldat felhozni.
Osszel a kovetkezo utvonalon utazunk haza :
YYG-YUL-ZRH-VIE-KSC az esti geppel erkezve a gep megallasatol szamitva masfel ora mulva otthon vagyok, szemben BUD-dal, ahonnan orakkal kesobb.
visszaut : KSC-VIE-BRU-YUL-YYG Igen erdekes, mivel BRU-ben kell szallodaznunk, ugyanis este 19:30-kor erkezem es masnap 11:05-kor indulunk tovabb. $100 a hotel extra koltseg. Megis megeri, mert meg ebben az esetben is $300-zal lett olcsobb mint a legolcsobb egy napon beluli ut eseten.
Nyerek 2x 2 orat BUD-hoz kepest, meg $300-at. De szarul jartam, nem?
Nem kell megegyezni senkivel.... Igaz, a gep Air Canada. mivel codeshare jarat, de ettol meg ezek a Swiss es az LH S A J A T rahordo jaratainak szamitanak.
Mert az AC megegyezett a többiekkel a ráhordó viteldíjban. Ez neki is érdeke, mert így meg van töltve napi 5 kisgép. Ha ez az 5 gép teli utassal járna Debrecenből Bécsbe, talán az AUA is megegyezne az Emirates-sel. De egy gép 10-20 utasán nincs mit osztozkodni.Itt jön be az, hogy kevés Debrecen környéki akar az öböl menti sejkségekbe utazni, mert nincs rá pénze.
Ismételten mondom: nálatok Kanadában. Bécsnek Debrecenből akkor van értelme, ha olyan célokra is eljutsz, ahova Ferihegyről nem. De ezeknek az Európán kívüli járatoknak egy részét nem az AUA tartja fenn, hanem pl. az Emirates meg a TWA meg a BA és nem code share alapon. Fog az AUA 5000 forintért elvinni egy utast Bécsbe, hogy az a konkurensekkel utazzon tovább? Nem. Tehát jön a teljes ár. És szerinted napi egy DEB-VIE járatért (és Bécsben 8-10 órás várakozásért) 30 000 forintért kapkodni fognak az utasok? Pécs példája megmutatta, hogy nem.
Kedves János! Hidd el nem ér ennyit! Ezen csak te fogsz agyvérzést kapni. Egy 3éves gyereket hamarabb megtanítasz a quantum fizikára, mintsem ezt megértesd Vgyurival :)
Nincs az AC monopolhelyzetben. A WestJet szinte minenutt ugyanazokat az utvonalakat repuli, sot, A WJ CodeShare szerzodessel RAHORD a KLM innnen indulo jarataira. Ezken a jaratokon KLM kod van az egyebkent WestJet jaraton, tehat sajat jarat, sajat rahordo.
Bar ez is megdobbentoen fog neked hangzani, de pl. nem csak Air Canada jar pl. a Halifax-Montreal vagy Halifax-Toronto utvonalon. Jar pl Swiss vagy Lufthansa is. Igaz, a gep Air Canada. mivel codeshare jarat, de ettol meg ezek a Swiss es az LH S A J A T rahordo jaratainak szamitanak.
Tok mindegy, hogy a HUB-rol hany utas megy egy relacioban tovabb. most par percen belul harmadszor mondom, hogy a teljes halozatra gyakorolt hatasa szamit.
Lehet 4 utas egy DEB-BUD rahordon, ha abbol 2 tovabbmegy business-en tel aviv-ba, 1 pekingbe nem akcios aron, egy meg londonba olcso jeggyel. A 2 tovabbutazo business utas miatt mar meg fogja erni a jarat.