Gyerekek, gyerek, mit nem tudjátok problémázni at olajjal. Senki se még olvasta az útmutatókönyvet amit egy motorhoz tartozni kéne ? Az az olajdolog pedig nagyon egyszerű.Kapaszkodjatok !
1) a minőségnek van ára!
2) ha az olaj már túl drág akkor ne üljetek motorra !
3) blokkolaj : 20W50 ásványi DIESELolaj kell a következő minősitési kódokkal : CE , CF , CF-4 vagy CG. Más kódók nem jók !
4) prímer/váltóolaj a Sportsternél: 15W40 ásványi olaj. Minősítés nem számit.
Az olajcsere előt mész egy-két km., utána rögtön olajcsere. Így nem marad olaj a blokkban. Az olajjal együtt MINDIG az olajszűrőt is kicserélni !
Sajnos a szerelési könyvet csak spanyolul találtam meg, bár pár helyen fönt volt angolul is, de azt folyamatosan távolítják el. De azért mindent meg lehet találni. Nyomaték táblázatokat le lehet szedni pl. itt van egy hiányos:
Tapasztalat: a külhoni fórumokat böngészve találtam egy megjegyzést, miszerint egy delikvensnek azt javasolják, hogy állítsa be a láncfeszességet, csöndesebb és könnyebb lesz a váltás. Nem értettem mi köze hozzá, de ettől függetlenül beallítottam amikor olajat cseréltem a youtubon látható filmek szerint. Legnagyobb meglepetésemre sokkal könnyebb és csöndesebb a váltás. Namost vagy az olajtól vagy a lánctól. A harley olajjal az a gond, hogy drága, 3500 ft egy doboz. Azzal is futottam egy pár kört, és egy kedves amerikai ismerősnél kötöttem ki, aki LA-ban tanítja a autótechnikát a műszaki egyetemen (és még ért is hozzá:-))). Azt mondja csak szintetikus olajban gondolkodjam, mert bár az ásványi jobb ha új, azonban hamar elveszíti a képességeit míg a szintetikus nem. Máshol is olvastam erről, sokan mondják, hogy a motorjuk nem melegszik annyira amióta jobb olajat használnak.
Az olcsóbb (polikarbonát) bukók a napfénytől az évek alatt elveszítik a szilárdságukat, csökken a védelmi funkciójuk. ÍGy 5 évente érdemes lecserélni. Kb. úgy mint a fékcsöveket. Na azt sem cseréli gondolom senki, amíg el nem durran.
Mi a baj a Harley olajjal?
Váltóolajról nem esett szó, más ajánlhatta.
Nem tudtam, hogy nem leengedhető a motorolaj teljesen. Mik vannak? :-O Bakker!
Látom precíz ember vagy. Jó vétel lesz a motorod, ha eladod. :-)
A nyomaték értékeket honnan nézted ki? Van szerelési könyved vagy az internetről?
Köszönöm a bukót! Nekem is van csak kényelmetlen lett az évek alatt(megnőtt a fejem?) A motorba harley olajat tettem először és utoljára, a váltóba pedig-nem emlékszem, a doboza meg nincs itt, de valami bele való német cucc volt, még az is lehet, hogy olyan amit Te ajánlottál. Sportsternél a motorból nem lehet leengedni az olajat, csak a tartályból, ezért marad benne több mint fél liter fáradt olaj ami nem a leghasznosabb. Én most ezzel nem foglalkoztam, csak a tartályban cseréltem le, de legközelebb vak szűrővel leszivatom a blokkból is, csak erre rá kell készülni ezzel-azzal. Leszedve a kuplung fedelet örömmel láttam, hogy senki sem nyulkált még bele. Én belenyomtam az olajat vártam még egy órát, hogy lehüljön, majd egy kicsit húztam a primer láncon(kontraanya meghúzási nyonaték 27-33 Nm), mert már egy kissé laza volt. Ezután becsuktam, átlósan két körben meghúzva a csavarokat 9Nm-el. Csodás érzés nem összegányolt vason dolgozni!
Sajnos nem tudok menni, bár terveztem még hosszabb motorozásokat idén, de teljesen el vagyok havazva, és nincs is még meg a megfelő ruházatom, sisak stb..Sajnos idén erre már nem nagyok tudok sort keríteni. Köszi a linket, bár most kicseréltem az olajakat itt-ott, de kell azt még jövőre is!
Nem játszol a gondolattal, hogy csatlakozni kéne Danny-hez és elmenni Fakker See-be?
Visszatérve az olajas témára. A Vaterán láttam egy Euroil nevezetü kimondottan Harley-hez gyártott olajat. Az ára 2000Ft alatt van. Gyanítom, hogy ez az Amsoil európai változata lehet.
A Vatera add nekem lehetőséget hogy tudok eladni dolgokat. Azért én nagyon szivesen adok neki amit kérnek ehhez a szolgáltatásért. Ők is dolgoznak a pénzükért ugyanúgy mint nekem is kell dolgoznom a pénzemért. Így műkedik a világ és a gazdaság. Ha mindenki mindenkit át fog húzni akkor összedöl a gazdaság és az senkinek jó. Kérdeszd meg a görögögnek vagy a spanyolknak. Lehet hogy puhapöcsü vagyok de így nőtem föl.
Meleg pite mind a kettő ! Az FXD-ről nincs adat. Első forgalombahelyezés : k.a = keine ahnung = nem tudom !? Az azt jelenti hogy nincsenek papírok a mociról. A Road King fel van fúrva. Azért olcsó mert a blokkal van gond. Tudnod kell hogy a németek magyarországon jönnek dobozos motorokat vásárolni mert itt olcsó nekik és németországban H-D túramotor hiány van. A minőségnek van ára, ha valami olcsó az már gyanus.
Az mind a kettőből jön ha jár a motor. Ha leállítod abbahagyja :)!De félre a tréfával, nekem olyan nem jön csak amennyi kell, szerintem ne jöjjön! Ha fekvőhengeres lenne egy kis kék füst beleférne, mert állásban lefolyik egy kis olaj. Ha a füst fekete, akkor nincs nagy zűr, az benzin, ha kék akkor zűr lehet. Leginkább szelepszár szimering vagy gyűrűk. Ilyennek a vásárlása rizikós lehet pláne ha nincs jártasságod a szerelésben. Akkor inkább nézz másikat, én sem vennék ilyet!
Sajnos egyáltalán nem beszélek németül, de úgy látom ezt csak Németországon belülre postázzák. De talán lehet velük beszélni, annak ellenére, hogy németek.