Az eddig előkerült CSODA KERÉKPÁR nyaktáblás vázak mind 1934-re jöttek ki a vázszám alapján.
Érdekes módon 1934-ből már került néhány sima CSODA feliratos tűzzománcos gép is.(kerékpár felirat nélküli)
Persze ebből a korai időszakból semmii sem "Biztos", elképzelhető sok minden .
A plakát alján látható felirat megítélésem szerint már nem lehet kiindulópont.Az vélhetően későbbi (magát a plakát témáját magyarázó információs szöveg , valakinek az egyéni véleménye , és nem korabeli felirat)
Én gondolnám hogy az eredeti reklámanyag esetében a fehér keret lehetett a széle, hiszen magyarázatra nem volt szükség(hogy éppen mikor és hogyan), ez egy reklám, mellyel a típust reklámozták be.
A legkorábbi Csoda tábla! A Csoda 1934-ben debütál új modellként a WM gépek között, és annak a tábláján ez a felirat ,,Csoda kerékpár,, Nem összekeverendő a szintén tűzzománcos Csoda nyaktáblával, melyen a kerékpár szó már nem szerepel. A legkorábbi nyaktáblát 1935-ben váltja le a tűzzománcos ,,Csoda,, feliratú tábla. (a két tábla sem méreteiben sem motívumaiban nem azonos).
Egészen az ,,ugrószarvasos,, nyaktábla megjelenéséig (1936-tól) melyet az ,,állószarvasos,, nyaktábla követ (1938-tól) nem is beszélhetünk úgymond ,,Csoda-szarvasos,, kerékpárokról, csak ,,Csodákról,,.
,,Csoda-szarvasos,, kerékpárról csak az ugró és állószarvasos nyaktáblájú kerékpárok esetében van szó. Mint ahogy egy ,,Szent Lászlós Csoda,, (1940-től) esetében, (hasonlóan a két tűzzománcos ,,Csoda-kerékpár,, és ,,Csoda,, feliratú kerékpárok esetéhez) sem beszélhetünk Csoda –szarvasos kerékpárról, hanem Szent László Csodatételeiről, tehát szarvast annak a sárvédőjére sem kell keresni.
A zománcos Csoda táblák esetében sem kell sárvédődíszre gondolnunk, mert az a 30-as évek közepén jelenik meg a WM-nél. A legkorábbi ,,Csoda kerékpár,, feliratú nyaktáblához tartozó bicikli összetevőiben teljesen eltér a későbbi változatoktól. Értsd szőrtől- bőrig.
Érdekessége ezen felül még, hogy WM-ék első színes ( ! )kivitelű bicikliéről van szó. Létezett ,,meggybordó,, (piros-Csoda), ,,kávébarna,, (barna-Csoda), és ,,angolkék,, (kék-Csoda) színekben is. Megjegyzem, ezek mindegyike mély tónusú, régies, nagyon tetszetős színek. Nem a csíkozása, hanem maga a kerékpár váz és sárvédők voltak színesek. (melyhez faimitációjú felnit, ballon változat esetében nikkelezett abroncsot párosítottak több esetben akár színes Emergé vörös, fehér, vagy ezüst külső köpenyekkel, és ennek megfelelő pedálgumival és első fékpofával szerelve). A színes kivitelű ,,Csodák,, és a ,,Csoda kerékpárok,, az ugrószarvasos- Csoda korszakkal szép lassan eltünedeztek (a felniknél még használja az említett faimitációt vagy ballon esetében a nikkelezett abroncsot), de már fekete lakkzománcozott vázakhoz. Tehát a bicikli alap színére vonatkozik a szín akkor még, és nem a csíkozására. Mint ahogy nem ,,arany-Jawaként,, említünk egy amúgy bordó színű Jawa motorkerékpárt sem melyen a csíkozás arany, így a legkorábbi ,,Csoda-kerékpárok,, esetében is az alapszínére kell gondolni, hogy igenis létezett színes változatban is. (ezt jelenleg alig néhány de még eredeti színű (kék, bordó, és barna) korai tűzzománcos ,,Csoda-kerékpár,, és ,, Csoda,, nyaktáblájú bicikli igazol.
A legkorábbi "Csoda-kerékpár" feltételezhetően debütáló plakátja (már több kiállításon is szerepelt)
"bunkó módon" "néhányan teszitek " "van belőletek néhány" "Nem járok ide....",de eme eszmefuttatásod után ne is akarj...!Javaslom,az eddig bejárt bringás topikjaid fényét emeld a jövőben,jobb lesz mindenkinek.../ Az esetleg,hogy direkt módon bárkivel ismeretlenül személyeskedj,az meg főleg nem a hosszú élet titka.../ Én kérek elnézést a többiektől!
Nem járok ide, csak nagy ritkán beleolvasok a topikba, de...
Tényleg nem értem, miért kell ilyen bunkó módon reagálni, ahogy azt néhányan teszitek. Most láttam másodszor ilyen kérdést itt.
A hirdető oldalakon is van belőletek néhány (nem tudom, hogy személyesen is vagy csak ebből a típusból), akik meg folyton azzal baszogatják a tudatlan, meghirdetett cuccaik valós piaci értékét nem ismerőket, hogy miért hirdetnek valamit irreális áron.
Ez valami magyaros népszokás, mert megint nincs valakin füstszűrős sapka?
Bocsánat hogy közbe szólok a, "mennyit ér?" kategóriájú emberek szidásába(jogosan teszitek)...én sem szimpatizálok velük, de hogyha bárki bármit tud mondani a campagnolo cambio corsa-ról, vagy az ahhoz hasonló kézi váltókról, akkor az ne habozzon, ossza meg velem/velünk...ha nem írtok akkor sincs baj...többet nem kérdezek erről a témáról