Keresés

Részletes keresés

skisss Creative Commons License 2014.09.10 0 0 62103

Igen.Lehetnek félreértések,.

Nézem figyelmesen, nézem.

De nem látom ebben a felbontásban a dátumot.

Talán jobb vagy közelebbi képen látszana.

 

Valóban érdekes lehet egy 33-as dátumozású reklámplakát a Csoda kerékpárról..

Lehetne rajta sokat gondolkodni, és érdemes is volna.Hiszen ez már maga a "kutatás" , s az mindig érdekes-izgalmas.

 

Volna esetleg a dátumról közeli kép ?

 

Üdv.

Előzmény: pazolta (62102)
pazolta Creative Commons License 2014.09.10 0 0 62102

Bocsika, de én a plakát keletkezésének a dátumáról írtam és nem a kerékpárról,

tessék figyelmesen olvasni és nem rögtön fortyanni..annál is inkább mert világosan leírtam, hogy 31-33 között a termelés leállt...

tehát nem gyárthattak 34 előtt!!

Előzmény: skisss (62101)
skisss Creative Commons License 2014.09.10 0 0 62101

Elnézést.

Már látom, le vagyon írva ( az alsó szöveg a "Közlekedési Múzeum "tehát valaki véleménye)

Ettől még a helyzet ugyanaz.

Ez csak egy vélemény a sok közül.

Ha kutatgatunk, félre kell rakni a mai kor véleményeit, s elölről kell kezdeni kizárásos alapon, s a leletek alapján.

 

Meg kell várnunk legalább egy 34-nél korábbii vázat ebből a típusból.Hátha kerül.

Ki tudja , lehet hogy már került is , s el van dugva valamelyik nagy gyűjtőnél.

 

De mégis csak abból indulhatunk ki , amink van.Amit láthatunk, s megvizsgálhatunk.

 

Bár számomra még 1934 is valamiért a 30-as évek elejét jelenti.

Az elejének a "vége".. Vagy már a közepe lenne ?

Előzmény: skisss (62100)
skisss Creative Commons License 2014.09.10 0 0 62100

Az eddig előkerült CSODA KERÉKPÁR nyaktáblás vázak mind 1934-re jöttek ki a vázszám alapján.

Érdekes módon 1934-ből már került néhány sima CSODA feliratos tűzzománcos gép is.(kerékpár felirat nélküli)

Persze ebből a korai időszakból semmii sem "Biztos", elképzelhető sok minden .

A plakát alján látható felirat megítélésem szerint már nem lehet kiindulópont.Az vélhetően későbbi (magát a plakát témáját magyarázó információs szöveg , valakinek az egyéni véleménye , és nem korabeli felirat)

Én gondolnám hogy az eredeti reklámanyag esetében a fehér keret lehetett a széle, hiszen magyarázatra nem volt szükség(hogy éppen  mikor és hogyan), ez egy reklám, mellyel a típust reklámozták be.

 

Legalábbis én úgy vélem.

Előzmény: pazolta (62099)
pazolta Creative Commons License 2014.09.10 0 0 62099

Gratula!

 

Aazért gyűlnek az ismeretanyagok Wolf Úrról is:))

Előzmény: Pigolino (62092)
pazolta Creative Commons License 2014.09.10 0 0 62098

Szia Robi!

 

Akartam neked válaszolni, csak este már "takarék"-ra raktam magam..

 

A WM gyár mint tudjuk a 28-as kezdés után serényen fejlesztette típus palettáját.

31-32-re már 10 típusuk volt és nem csak apró részletekben különböztek...

 

A 31-33 világgazdasági válság miatt ugyan a termelés leállt, de nem a fejlesztés!!

A WM gyárban nem a "csodában" bíztak hanem a szívós munkában!!

Persze azért a Csodában bíztak, mert közben - több más típussal együtt - megalkották ezt a gyönyörűséget, amely aztán hosszú életet élt....

A Te általad kérdezett tábla a Közlekedési Múzeum plakátmásolatán szerepel éppen:

(volt szerencsénk a kécskei kiállításunkon is látni)

 

Alul az ő kommentjük olvasható - és gondoljunk bele - lehet igazuk...

A tervezőasztalokon már akár 32-33-ban is megjelenhetett a Csoda és egy plakát könnyebben készíthető - mint egy új típus felszerszámozása...

Ez a korszak (meg a többi is) megérdemel még további kutatást!

Előzmény: merays (62083)
kétkerekes Creative Commons License 2014.09.10 0 0 62097

Húha-Zoli ez egy nagyon szép kimerítő kutatás,gratulálok.

 

 

Előzmény: goglarka (62095)
kétkerekes Creative Commons License 2014.09.10 0 0 62096
Előzmény: Lajos Sulák (62094)
goglarka Creative Commons License 2014.09.09 0 0 62095

A legkorábbi Csoda tábla! A Csoda 1934-ben debütál új modellként a WM gépek között, és annak a tábláján ez a felirat  ,,Csoda kerékpár,, Nem összekeverendő a szintén tűzzománcos Csoda nyaktáblával, melyen a kerékpár szó már nem szerepel.  A legkorábbi nyaktáblát 1935-ben váltja le a tűzzománcos  ,,Csoda,, feliratú tábla. (a két tábla sem méreteiben sem motívumaiban  nem azonos).

Egészen az ,,ugrószarvasos,, nyaktábla megjelenéséig (1936-tól) melyet az ,,állószarvasos,,  nyaktábla követ (1938-tól) nem is beszélhetünk úgymond ,,Csoda-szarvasos,, kerékpárokról, csak ,,Csodákról,,.

 ,,Csoda-szarvasos,, kerékpárról csak az ugró és állószarvasos nyaktáblájú kerékpárok esetében van szó. Mint ahogy egy ,,Szent Lászlós Csoda,, (1940-től) esetében, (hasonlóan a két tűzzománcos ,,Csoda-kerékpár,, és ,,Csoda,, feliratú kerékpárok esetéhez) sem beszélhetünk  Csoda –szarvasos kerékpárról, hanem Szent László Csodatételeiről, tehát szarvast annak a sárvédőjére sem kell keresni.

A zománcos Csoda táblák esetében sem kell sárvédődíszre gondolnunk, mert az a 30-as évek közepén jelenik meg a WM-nél. A legkorábbi ,,Csoda kerékpár,, feliratú nyaktáblához tartozó bicikli összetevőiben teljesen eltér a későbbi változatoktól. Értsd szőrtől- bőrig.

Érdekessége ezen felül még, hogy WM-ék első színes ( ! )kivitelű bicikliéről van szó. Létezett ,,meggybordó,, (piros-Csoda), ,,kávébarna,, (barna-Csoda), és ,,angolkék,, (kék-Csoda) színekben is. Megjegyzem, ezek mindegyike mély tónusú, régies, nagyon tetszetős színek. Nem a csíkozása, hanem maga a kerékpár váz és sárvédők voltak színesek. (melyhez faimitációjú felnit, ballon változat esetében nikkelezett abroncsot párosítottak több esetben akár színes Emergé vörös, fehér, vagy ezüst külső köpenyekkel,  és ennek megfelelő pedálgumival és első fékpofával szerelve). A színes kivitelű ,,Csodák,, és a ,,Csoda kerékpárok,, az ugrószarvasos- Csoda korszakkal szép lassan eltünedeztek (a felniknél még használja az említett faimitációt vagy ballon esetében a nikkelezett abroncsot), de már fekete lakkzománcozott vázakhoz. Tehát a bicikli alap színére vonatkozik a szín akkor még, és nem a csíkozására. Mint ahogy nem ,,arany-Jawaként,, említünk egy amúgy bordó színű Jawa motorkerékpárt sem melyen a csíkozás  arany, így a legkorábbi ,,Csoda-kerékpárok,, esetében is az alapszínére kell gondolni, hogy igenis létezett színes változatban is. (ezt jelenleg alig néhány de még eredeti színű (kék, bordó, és barna) korai tűzzománcos ,,Csoda-kerékpár,, és ,, Csoda,, nyaktáblájú bicikli igazol.

A legkorábbi "Csoda-kerékpár" feltételezhetően debütáló plakátja (már több kiállításon is szerepelt)

 

Előzmény: merays (62083)
Lajos Sulák Creative Commons License 2014.09.09 0 0 62094

Sziasztok!Szoknyavédő hálót szeretnék rá,szerintetek?Találok vallahol korabelit?

csep-el Creative Commons License 2014.09.09 0 0 62093

Elméletileg nekem van! :-))) Mit akarsz tudni?? Szegecstáv?

 

Előzmény: merays (62083)
Pigolino Creative Commons License 2014.09.09 0 0 62092

Hello!

 

Ezt a pár fotót kaptam egy ismerősömtől a WOLF kerékpárom miatt.

Még egyszer köszönöm neki!

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.09.09 0 0 62091

f&s komet agy 1940töl ilyen elvileg. egy ismeröse. a fejresz kesobbié, tobbi cucc 1940es

kétkerekes Creative Commons License 2014.09.09 0 0 62090
Előzmény: lacca12 (62085)
kétkerekes Creative Commons License 2014.09.09 0 0 62089

Bp.VIII.ker Rákóczi csarnok mellet Csepel kerékpárboltban

http://www.csepelbolt.hu/   próbálkozz,náluk szokott lenni,

vagy rákeresel a matricák-ra biztos lesz valami.

A Schwin még nem annyira veterán.

 

Előzmény: lacca12 (62085)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.09 0 0 62088

Bocs öcsi de csak ráerősítesz, hogy mekkora tahó vagy.

Előzmény: Lacman68 (62087)
Lacman68 Creative Commons License 2014.09.09 0 0 62087

"bunkó módon"                                                                                                          "néhányan teszitek "                                                                                                    "van belőletek néhány"                                                                                                 "Nem járok ide....",de eme eszmefuttatásod után ne is akarj...!Javaslom,az eddig bejárt bringás topikjaid fényét emeld a jövőben,jobb lesz mindenkinek.../ Az esetleg,hogy direkt módon bárkivel ismeretlenül személyeskedj,az meg főleg nem a hosszú élet titka.../ Én kérek elnézést a többiektől!

Előzmény: Törölt nick (62084)
balka71 Creative Commons License 2014.09.09 0 0 62086

Sziasztok. Kicsit frissebb de hátha valakit érdekel:

http://olx.hu/hirdetes/csepel-retro-bmx-1989-ID2xAGZ.html

lacca12 Creative Commons License 2014.09.09 0 0 62085

Üdv Mindenkinek!

 

Keresek schwinn csepel apolló kerékpárra matricákat, vagy segítséget képet amit ki lehetne nyomtatni. Kszönöm a segítséget. szabocse

Törölt nick Creative Commons License 2014.09.09 0 0 62084

Nem járok ide, csak nagy ritkán beleolvasok a topikba, de...

Tényleg nem értem, miért kell ilyen bunkó módon reagálni, ahogy azt néhányan teszitek. Most láttam másodszor ilyen kérdést itt.

A hirdető oldalakon is van belőletek néhány (nem tudom, hogy személyesen is vagy csak ebből a típusból), akik meg folyton azzal baszogatják a tudatlan,  meghirdetett cuccaik valós piaci értékét nem ismerőket, hogy miért hirdetnek valamit irreális áron.

Ez valami magyaros népszokás, mert megint nincs valakin füstszűrős sapka?

(gyk: poén Hofi Gézától)

Előzmény: Lacman68 (62069)
merays Creative Commons License 2014.09.09 0 0 62083

Erröl már kevesebb az infó...

merays Creative Commons License 2014.09.09 0 0 62082

 Mit szeretnél még tudni? Neten annyi az infó hogy az már fáj....

Előzmény: Keximax (62081)
Keximax Creative Commons License 2014.09.08 0 0 62081

Bocsánat hogy közbe szólok a, "mennyit ér?" kategóriájú emberek szidásába(jogosan teszitek)...én sem szimpatizálok velük, de hogyha bárki bármit tud mondani a campagnolo cambio corsa-ról, vagy az ahhoz hasonló kézi váltókról, akkor az ne habozzon, ossza meg velem/velünk...ha nem írtok akkor sincs baj...többet nem kérdezek erről a témáról

Előre is köszönöm!
Bence

pazolta Creative Commons License 2014.09.08 0 0 62080

Hali!

 

Szívesen, de a válaszom ennyiben kimerült....

 

Nos én dolgozni voltam, most értem haza - hogy mennyire volt értelmes nem tudom

 

megítélni...

 

Viszont nem segítek értékesítéshez információval , azzal teli a hócipőm...

 

Tudod elejében kérdeztek ezt - azt - naivan ment a válasz, majd olvasom az ipsétől a

 

@aterán lévő v. akárhol l.  hirdetésében, hogy ez "szakértőktől származó

 

szakvélemény"....

 

Előtte csak azt felejtette el közölni a sok kérdeződés közt, hogy esze ágában sincs

 

veterán kerékpárt tartani vagy felújítani magának, csak sok pénzt akar belőle

 

csinálni....

 

Mi itt páran pedig ilyesmivel foglalkozunk és segítünk is a kezdőknek csak irritáló, ha

 

valaki "palira" vesz... vagy akar...

 

Bocs, de ez remélem "tiszta" szöveg volt???

Előzmény: Törölt nick (62066)
kétkerekes Creative Commons License 2014.09.08 0 0 62079

El lehetne gondolkodni ha már ekkora igény van rá valamilyen 

fizetős becsüs oldalon. Némelyik milyen agresszíven reagál ha

finoman lepattan,pedig itt senki sem lett durván elküldve,bezzeg

másik fórumokban ezeket brutálisan elküldik.

Előzmény: csep-el (62076)
1.bendeguz Creative Commons License 2014.09.08 0 0 62078

Én csak 40 et adok és abból is levonom a 4% jövedelem adót

Előzmény: Blazso23 (62074)
1.bendeguz Creative Commons License 2014.09.08 0 0 62077

Ugye most Magadról beszélsz ilyen ocsmányságokat ?

Előzmény: Törölt nick (62075)
csep-el Creative Commons License 2014.09.08 0 0 62076

:-))

 

 

  Csak az igazat irták.Meg elegük van abból,hogy ideböffent valaki valamit és a 2. kérdése MENNYIT ÉR?

Fel kell rakni valami aukciós oldalra és meglátod mennyiért viszik el. Annyit ér!Meg nem vagyunk becsüsök. 

Törölt nick Creative Commons License 2014.09.08 0 0 62075

De ráérnek itt páran.
Általában azok kötözködnek ennyit fórumokan és egyéb helyeken, akik otthon rövid pórázon vannak tartva, papucsban.


El kéne menni dolgozni, akkor nem csak a gép előtt ülne, hanem valami értelmeset is csinálna.

 

Blazso23 Creative Commons License 2014.09.08 0 0 62074

Adagolható régi lemez hulladék: 50 Ft/kg

Ahova én járok ennyiért veszik be! Csak teljesen pontos információt szeretek adni. :)))

Előzmény: Lacman68 (62072)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!