Keresés

Részletes keresés

Timna Creative Commons License 2003.04.25 0 0 765
Semmim sincs csak 5letem :) És csak emulátor alatt tudom tesztelni mert az original +4em nem kezeli a lemezmeghajtót vmi hardverhiba miatt :(
Előzmény: bubis (764)
bubis Creative Commons License 2003.04.25 0 0 764
Szia!

A kiiras meg mindig eleg rosszul van megfogalmazva, de benne van, hogy "unexpanded c16"-en kell mennie a dolognak, es utolag nem tolthet semmit a lemezrol. Tehat vegul is az a lenyeg, hogy onefiler es C16.

Es tessek kodolni! Itt a nyar, a hetvegek, a delutanok, az estek, a hajnalok! :) Es buliiii! :)

Ha csak nehany cuccod van, tolem egyutt is kiadhatunk valamit! Vagy ha en nem fernek el mindennel, szivesen atadom ami kilog. :)

Nekem mar van ket effektem egyebkent. :)

Andras

Előzmény: Timna (763)
Timna Creative Commons License 2003.04.25 0 0 763
azt én értem, de gondolom nem egy C16-on lesz kipróbálva, és így a 16K valójában 14-12K csupán...
Előzmény: bubis (760)
bubis Creative Commons License 2003.04.25 0 0 762
Es szidta a lassu toltest...

Bizonyara nem 1551-e van. :)

Előzmény: edhellon (748)
bubis Creative Commons License 2003.04.25 0 0 761
Graham: Igem, mar vagy egy eve. En tavaj nyaron hallottam Ninja/DRM-tol a Flag partyn. Kivancs vagyok, hogy csinal-e valami igazan Plus4-es dolgot, vagy csak portolgat.
Persze egy majdnem biztos: nehanyan meg fognak halni ha meglatnak egy Graham demot a Plus/4-en. :)
Előzmény: edhellon (748)
bubis Creative Commons License 2003.04.25 0 0 760
C16 vazeg! :) Persz cimezhetsz mast is (eleg hulye a megfogalmazas), de mire mesz vele! :)
Előzmény: Timna (759)
Timna Creative Commons License 2003.04.25 0 0 759
Az miért jó, hogy csak az alsó $4000 byteot használhatjuk? egy csomó értékes terület elvész így!
Előzmény: CsaboLOD (757)
Timna Creative Commons License 2003.04.25 0 0 758
ja jólvan, hülye vagyok, nem olvastam végig a hírt, csak annyit olvastam, hogy Gotu homepage updated, stb :))
Előzmény: CsaboLOD (757)
CsaboLOD Creative Commons License 2003.04.24 0 0 757
Talán így:

Plus/4 World: http://plus4.emucamp.com
Lavina compo lapja: http://www.nexus.hu/plus4/gotuco.htm

Előzmény: Timna (756)
Timna Creative Commons License 2003.04.24 0 0 756
addigra tán tudunk is valamit :)
itt nem találom ezt a hírt... béna vagyok? :)
Előzmény: CsaboLOD (755)
CsaboLOD Creative Commons License 2003.04.24 0 0 755
Akkor a C16 democompora összedobhatnátok valamit. Lavina előkerült hosszú hallgatás után, és már deadline is van (szeptember). Nézd meg a Plus/4 World híreit, most még pont az az első. Nagyon kéne, hogy minél többen részt vegyünk, és legyen végre valami kis élet megint a Plusin.

Ez amúgy mindenkinek szól, SJP ti is összedobhatnátok valamit, talán a régi szép idők kedvéért :-)

Előzmény: Timna (754)
Timna Creative Commons License 2003.04.24 0 0 754
Igaz, de az enyim 8-9-10 évvel régebbi :)
Vannak új effectjeim a tarsolyban, de mikor lenne időm rájuk :(( Pedig Mauglival múltkor már nagyon beleéltük magunkat egy új alkotásba...
Előzmény: CsaboLOD (753)
CsaboLOD Creative Commons License 2003.04.24 0 0 753
MC: Igen, a kettő egy kicsit hasonló. Bár ami a Downfall-ban van az sokkal bonyolultabb, nem fair a kettőt összehasonlítani.

SJP: A scroller nekem rejtély. De ne tőlem kérdezd, én már kijelentettem, hogy nem tudok semmit.

Előzmény: Timna (752)
Timna Creative Commons License 2003.04.24 0 0 752
Hát ilyesmit már 94-ben a Legend of MC és a Fatal Mirror is tartalmazott :) Csak nem text volt benne, hanem különféle sík formák morfoltak át egymásba. Asszem a Legend végén még csak monokrómon volt az effekt, a Fatalban színes volt.
Előzmény: CsaboLOD (750)
edhellon Creative Commons License 2003.04.24 0 0 751

Hogy hogy csinálják?

Hát ugye meg kell legyen az eredeti 'grafika' egy karakterkészletben (kép, logo, mindegy). A forgatáskor a grafika szélessége kb. 4 karakternyit "megy össze" vagy "húzódik szét". Ha ezeket a hosszabb/rövidebb változatokat előre megcsináljuk, akkor 4 kar * 4 pixel (nem 8, mivel multicolor) 16 verzió kell meglegyen, ez kb. 16K, szóval csak a negyed memória. Ha ez megvan, akkor maga az effekt annyi, hogy egy állat táblából ki kell szedni hogy melyiket használjuk, és váltogatjuk a karakterkészletet soronként (FF12/FF13 plusin). Valami ilyesmi, kéne menjen.

Es a scrollert is igy csinaltak? :-) Ami scrollozodott? De eszerint nem a Dawnfall volt, hanem valamelyik masik file-os Oxyron demo amire gondoltam, a The Party 1997-en adtak ki. De nem jut eszembe a cime. ;-(

Előzmény: CsaboLOD (750)
CsaboLOD Creative Commons License 2003.04.24 0 0 750
Aha, azt az effectet láttam. Nagyon hatásos! Itt van egy pár screenshot az említett demóból: http://www.demodungeon.com/oxyron_dawnfall_det.htm.

A 4-edik, 7-edik, és a 9-edik kép ugyanaz az effect variálva (ha jól értem a dolgot). A dolog úgy néz ki, hogy nem sprite-okat, hanem karakterkészletet használ szóval nagy valószínűséggel menne plusin is.

Hogy hogy csinálják?

Hát ugye meg kell legyen az eredeti 'grafika' egy karakterkészletben (kép, logo, mindegy). A forgatáskor a grafika szélessége kb. 4 karakternyit "megy össze" vagy "húzódik szét". Ha ezeket a hosszabb/rövidebb változatokat előre megcsináljuk, akkor 4 kar * 4 pixel (nem 8, mivel multicolor) 16 verzió kell meglegyen, ez kb. 16K, szóval csak a negyed memória. Ha ez megvan, akkor maga az effekt annyi, hogy egy állat táblából ki kell szedni hogy melyiket használjuk, és váltogatjuk a karakterkészletet soronként (FF12/FF13 plusin). Valami ilyesmi, kéne menjen.

Na, most hogy ezen elgondolkoztam jöttem rá, hogy nem tudok semmit. Szégyen!

Előzmény: Timna (749)
Timna Creative Commons License 2003.04.24 0 0 749
Hogy le vagyok maradva... Mi ez az említett oxybars effect?
Előzmény: edhellon (748)
edhellon Creative Commons License 2003.04.24 0 0 748
Akkor mar felhozom a topicot... :-)

Breakpointon talalkoztam Grahammel, aki legnagyobb meglepetesemre egy plus/4-esen kodolt. :) Es szidta a lassu toltest, meg a halalbugos Csory fele turboassemblert. :) Viszont megcsinalta a (tobbek kozott) Dawnfallbol ismeros oxybars effektet, raadasul a fadelesnel kihasznalva a plus/4 121 szinet. Eleg jol nezett ki. Na koderek, itt a feladat. :) Azt mondta egyebkent lehet hogy valamikor csinalnak egy wild demot plus/4-re.

edhellon Creative Commons License 2003.04.24 0 0 747
Szia Levente,

Ez meglepo. En joval nagyobb kulonbsegre szamitottam. 20%... patetikus. :-)

Tenyleg nagyobb kulonbsegekre emlekeztem, de ugy latszik az ido megszepiti az emlekeket. :-)

Akos

Előzmény: TLCCNS (744)
bubis Creative Commons License 2003.04.22 0 0 746
Koszi, de azt hiszem mar nem csinalom meg. Az uj Yape mar eleg jo, es azt hiszem tul sok ido telt mar el ahhoz, hogy most jojjek elo egy divx-el.

Andras

Előzmény: TLCCNS (745)
TLCCNS Creative Commons License 2003.04.19 0 0 745
Jut eszembe, felpakoltam Pestre a cuccot és már nálam van a SID-kártya is :-), azaz ha még nem csináltál DivX-et a demóból akkor állok rendelkezésedre.

L.

Előzmény: bubis (732)
TLCCNS Creative Commons License 2003.04.19 0 0 744
Szia Ed! :-),

Akkor számoljunk!

C64: egy frame-en belül 312 sor van, soronként pedig (emlékeim szerint) 63 órajelciklus. A 312 sorból van 25 bad line, amikor a 63 órajelciklusból csak 20 marad (lejön a negyven karakternek megfelelő 40 ciklus + max. 3 a DMA elkezdése előtt (ez persze a legrosszabb eset, ill. rosszabb csak akkor lehet ha valahol vannak sprite-ok de ez másik ügy). 312*63 - 25 * 43 az annyi mint 18581 órajelciklus / frame ( PAL C64).

Plus/4: Itt a helyzet bonyolultabb, és lehet hogy nem leszek teljesen pontos :-), de azért nagyot asszem nem fogok tévedni. Van 312 sorunk, amiből 200 + 8 (a nyolc plusz a látható mezőn kívüli, scrollozásra használható de már egyszeres órajelű rész) sor alatt van képszerkesztés. Tehát:

(312-208) sorunk megy tisztán (kivéve memfrissítést) kétszeres órajellel, az soronként 109 ciklus, az annyi mint 11336 ciklus.

A 208 fennmaradó sorból 25x2, azaz 50 bad line van. Van tehát 158 sorunk, amelyben (úgy emlékszem) 65 ciklusunk van. Az 10270 ciklus.

És van még 50 sor, amikor a 65-ből a DMA miatt megmarad 22. 50x22 = 1100.

Összesen 22706 ciklus per frame.

Elveri a C64-et, de nem túl sokkal. Olyan 20%-kal tud többet, a kétszeres órajellel együtt.

L.

Előzmény: edhellon (741)
TLCCNS Creative Commons License 2003.04.19 0 0 743
Szia Bubis!

> Csak kivancsisagbol! A digi lejatszoidban szoktad korrigalni azt az orajel elterest ami a timer megszakitas letrejotte es a vezerles megkapasa kozott telik el? Csak azert, mert mostanaban kitalaltam erre valamit (C64-en mar lattam ehhez nagyon hasonlot)...

Digilejátszónál nem, már csak azért sem mert a fenti megoldás csak feltételekkel működne (akkor, ha a digilejátszás frekvenciája (a megszakok "helyei") össze volnának szinkronozva a sorfrekvenciával, _vagy_ ki volna kapcsolva lejátszás közben a képernyő). Pontos rasztermegszakhoz használtam hasonlót, igaz nem T1 segítségével hanem a soron belüli raszterszámlálóval ($ff1e).

Tudom, C64-en a 80x50-es FLI időzítéséhez szokás elsütni ezt a trükköt (a megszak nem rasztermegszakkal megy hanem egyik CIA időzítővel).

Üdv!,

L.

Előzmény: bubis (738)
bubis Creative Commons License 2003.04.01 0 0 742
Putyi! Mar irtam, de hatha ezt elobb olvasod: Kell a drive!

Andras

Előzmény: putyi (687)
edhellon Creative Commons License 2003.03.31 0 0 741
Hali,

TLC irta:


Egyszeres vs. kétszeres órajel vs. C64: jobban belegondolva, hiába a "nagyobb" órajel, végeredményben kb. olyan gyors a gép mint a C64 a maga "egyszeres" órajelével. Miért? A C64 órajele alapban magasabb, 0.985Mhz a Plus/4 0.886Mhz-éhez képest (PAL gépnél 17.73Mhz / 18 a Plus/4 17.73 / 20 -ához képest). További lassulást jelent az, hogy Plus/4-nél a szín-ramot is olvasnia kell a TED-nek, karaktersoronként (C64-ben ez egy külön statikus ram chipben van amit a VIC-II a karaktermemóriával "párhuzamosan", külön adatbuszon, azonos időben olvas) C64-en minden 8 rasztersorból 1 megy el a processzort blokkoló DMA műveletre, Plus/4-en pedig kettő. Azaz végeredményben a kétszeres órajellel sem vagyunk sokkal előbbre :-(. Utána lehetne számolni hogy mennyivel, ha egyáltalán.

Konkret adatokkal nem tudok szolgalni (regen volt, tan igaz se volt ;) de amikor a fraktalszamolgatos korszakomat eltem, es megirtam ugyanazt a mandelbrot, julia, ifs, stb. szamolot plus/4-re es c64-re, akkor erzesre a plus/4-es verzio sokkal gyorsabb volt. Ketszeres szorzot nem mernek mondani, de egy masfelszeres biztos megvolt. Persze ez nem tul meglepo, hiszen a fraktalszamolgatas altalaban sok CPU-t es keves grafikat igenyel (sokaig szamolgatsz egyetlen nyavajas pixelert :)

Akos

Előzmény: TLCCNS (730)
bubis Creative Commons License 2003.03.28 0 0 740
Es persze nem kell villongani az illegalis opcodeokkal, megy a dolog nop, lda #$xx, lda $xx segitsegevel is. :) Az A-t ugyis ujra kell tolteni.
Előzmény: bubis (738)
bubis Creative Commons License 2003.03.28 0 0 739
Bocs, bne helyett jmp es

lda #valami
sbc timer1_lo

Előzmény: bubis (738)
bubis Creative Commons License 2003.03.28 0 0 738
TLC es akit erint!

Csak kivancsisagbol! A digi lejatszoidban szoktad korrigalni azt az orajel elterest ami a timer megszakitas letrejotte es a vezerles megkapasa kozott telik el? Csak azert, mert mostanaban kitalaltam erre valamit (C64-en mar lattam ehhez nagyon hasonlot):

lda timer1_lo
sbc #valami
sta offs
offs = *+1
bne wait
wait:
nop #$80
nop #$80
nop #$80
nop #$04
nop
cont:

A nop #$xx a $80-as illegalis nop-al van megoldva (2 ciklus), a $04-pedig a nop $xx (3 ciklus). A wait-nel kezdodo kodban az a poen, hogy 10 cikulis alatt fut le, de ha wait+k-nal inditod el, akkor 10-k ciklus alatt er a cont cimkeeig. A wait resz lehet kisebb is, ha nem hasznlasz olyan 7-8 ciklust evo illegalis opcodokat mint pl a DCP.

Andras

Előzmény: TLCCNS (731)
bubis Creative Commons License 2003.03.28 0 0 737
Nem, annyira azert nem vagyok harapos. :)
Előzmény: Timna (736)
Timna Creative Commons License 2003.03.25 0 0 736
De remélem nem SIDsz meg ezért :))
Előzmény: Timna (735)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!