Cipőt a cipőboltból, Alfát az Alfa-szervízbe :) Amúgy a GTV-hez, pláne a hatoshoz képest ez egy átlagautó, nem is tudom, mit problémázik vele az ember.
A szerelőd a feleséged bátyja, vagy valami egyéb közeli rokon? Vagy nagyon sokkal tartozol neki? Esetleg bármi olyan érv ami miatt mindenképpen hozzá kell vinned az autót?
TEljesen jó amit Downer-el írtok. Ahogy írtam, pont az erőátvitel a fő gondja az autónak. Nem is a lóvé az akadály Istennek hála, hanem a szerelő hozzáállása. Volt már Alfám, méghozzá egy GTV/6 (ellopták sok évvel ezelőtt, CZE-081 volt a rendszáma emlékeim szerint ha valaki találkozna vele esetleg) tudom mire számítsak. Nagyon megy a szájhúzás, nem akar ezzel a márkával foglalkozni. Szabályosan úgy jött le a vele való beszélgetés, mintha szivességet akarnék kérni tőle. Nyilvá szó sincs ilyesmiről. Megcsinálja, kifizetem, ennyi. Úgy néz ki ez egyes autó típusoknál ez nem így működik, én meg nem fogok autószerelőnek könyörögni a javításért. El tudom fogaddni, hogy egyes típusokat nehezebb szerelni mint a többit, ám legyen. De akkor ez mutatkozzon meg az árban, ne a szájhúzásban. Lehet, hogy az Alfákat gyakrabbban kell javítani... oszt? Szerelő megjavítja én kifizetem, viszontlátás legközelebb.
Ezért is kezdtem így a hozzászólásomat, hogy "rákívántam". Régóta nézegetek autókat, de egyszerűen nem találtam olyat amin megakadt volna a szemem. Ezen a típuson megakadt, nem is kicsit. Amikor megláttam az emblémát az elején rögtön gondoltam, hogy nem lesz egyszerű a történet, de hogy a szerelő hozzáállásán bukjon meg a dolog, azt soha nem gondoltam volna. Mintha a szerelőnek vennék autót, nem is magamnak. Lehet a autó kereső oldalak szűrési feltételei közé be kellene tenni egy olyan faktort, miszerint a szerelők szeretik-e javítani, vagy nem. Lehet beszűkűlne a kínálat.
Legyen az állapot is gond... nem antik Ferrari ez, hogy romként is érték :D Valamire kell építeni, legalább a kaszni legyen jó, még inkább a kaszni és az erőátvitel, én ezalatt nem is keresgélnék. Pár százezer engedménnyel messze nem leszel megfizetve a szívásért. Ne turkáljunk más zsebében, de tegyük fel nem engedhetsz meg magadnak most jobbat - na, akkor a javítást pláne nem engedheted majd meg magadnak, ráadásul onnan kezdve hogy a nevedre veszed, már csak viszi a pénzt, ugyanakkor el leszel kötelezve. Inkább keresgélj még.
Ez bőven elég az elengedéshez, még sok is. A GT-t úgy fogod élvezni csak, ha minden szempontból jót veszel. 1m alatt van már az áruk jórészt, ezeket nem hiszem hogy érdemes nézegetni.
Oké, akkor arra a helyre polcokat pakolok a csomagtartóba... így múlik el a világ dicsősége, a műhelypolcból padláson rendkívülértékesdolgok tárolója lesz :D
Ez volt azt első amit megnéztem, de mint irtam volt nem az állapot volt a gond, hanem hogy nem nagyon akar iylen autóval foglalkozni a szerelő akit ismerek.
Alfához (is) nem art olyan szerelo, aki ért hozzá. Kulonben csak szarolaszozas lesz (ha ert, akkor is, de legalabb mukodni fog), te pedig egy kilometert sem fogsz elvezni benne, pedig lehetne.
Tegnap megnéztem kipróbáltam... a kuplung kb 2cm-en fog, ha kiengedem csak úgy lifeg. Alúl erőtlen, mintha nem lenne turbó. Ablakemelő nem működik. Xenon nem áll be. Hátső küszöbök korrodáltak, féktárcsák vállasak. Lehet elengedős lesz a történet, de nem is a hibák miatt, hanem mert amikor a szerelőnek megemlítem, hogy milyen autóról van szó, akkor olyan reakciók jönnek mintha dúsított uránt akarnék vinni a műhelybe.
Nagyon rákívántam egy Alfa Romeo GT-re. 1.9 JTD, ezüst színű, és ha jól sejtem 2005-ös. Apróbb problémák mellett van egy fő gondja mégpedig, hogy fent fog a kupling ezért azt cserélni kell. Mennyire zsebbenyúlós lehet ez a történet, valaki tudda egy -tól -ig összeget mondani esetleg?
Mondjuk az szerintem Clarion volt, de teljesen ez a pofázmány. Nagyon szerettem, hogy nem az egész előlap jött le, csak a gombok, és még kis tasak is volt hozzá.
A 33-ba hivatalosan a 22 DC 501/25 -öt lehetett rendelni (alfa p/n: 5894749), azt nem tudom hogyan nézett ki, sosem kerestem. De általában akkoriban ezek elég egy kaptafára készültek, szóval lehetett nagyon hasonló. Én viszont mindenképpen a 22 DC 731/25-re vágytam (p/n: 5894498) nem is értem, hogy ez most hogyan és honnan került elő.
Nem fogjátok elhinni mit vettem. 5 éve keresek egyet szerte a világon, és a végén Magyarországról kerül elő.
Egy ilyet:
Pontosabban nem teljesen ilyet.
Ugyanis TADÁÁÁMMMMMM! Philips 731/25!
Mint a címke is mutatja: gyári! Az előlap is Alfa matricázott nem Philips feliratos. Már csak abban reménykedem, hogy működik. Bár akár működik akár nem - be fogom szerelni. (Legfeljebb ha nem működik, akkor eg ynapot kell eltöltenie az autóban utána meg bekerül a vadonatúj, sosem használt gyári 145/6 rádió.
2012-ben még rendes nagyfék volt rajta, a rendes belevaló sárga checkpanel, és kapcsolók, a hozzávaló kormány, majd 30 ezer km-t tolatott (gondolom óracsere), és lett belőle ez. Ja, és a bal eleje is eléggé nyomott volt akkor.