Keresés

Részletes keresés

HHapci Creative Commons License 2005.02.24 0 0 145
Ez mire is lenne jó?
Előzmény: Törölt nick (141)
HHapci Creative Commons License 2005.02.24 0 0 144
OK. ebben egyetértünk.
Előzmény: Tvnet_Sanya (143)
Tvnet_Sanya Creative Commons License 2005.02.24 0 0 143

"Különben is csak az elektromos energiát érné meg termelni vele."

 

Nem melegvíz termelési szándékkal jön létre a dolog, hanem a motor működéséből kifolyólag folyamatosan _van 90 fokos vized. Ha ezt átforgatod egy hőcserélőn akkor forróvized van. Az meg már fűtés is lehet, de használati melegvíz biztos. :)

Előzmény: HHapci (135)
Tvnet_Sanya Creative Commons License 2005.02.24 0 0 142
Mindig az a kérdés, hogy milyen mélyről mennyire magasra. Ugye. Ha egy 7 m magas gerincről beszélünk és 3 m mély kútról akkor ojcsó, de ha 35 m-ről kell felhozni a vizet és utána 13 m-re felnyomni akkor baromi drága is lehet. Hűtésnek viszont optimális. :) 
Előzmény: Törölt nick (141)
Tvnet_Sanya Creative Commons License 2005.02.24 0 0 140
Igen. Ezt benéztem. :)
Előzmény: HHapci (136)
HHapci Creative Commons License 2005.02.24 0 0 139
Igen ez jól hangzik , a forrasztás lehet lágy is , csak az a kérdés hogy a regisztercsövekre hogy fogatjuk rá a rézlemezt.
A lágyforrasztás nem tudom mennyire jó mivel az nagyon rossz hővezető.
Az a visszaeresztős kollektorral kapcsolatba nem tudom hogy vitelezhető ki hogy 1 zárt rendszerbe bemegy a levegő majd magától légtelenítí magát.
Üdv
Előzmény: ferembá (123)
_Coco_ Creative Commons License 2005.02.24 0 0 138

És mi a helyzet a kondenzátummal, mátmint a "szobai" hőcserélőn lecsapódó/lecsöpögő vízzel ? hogy vezeted el ?

Előzmény: Törölt nick (130)
HHapci Creative Commons License 2005.02.24 0 0 137
Ez jó ötlet lenne csak ha veszünk mai építésü és jól hőszigetelt házat pl 120m2 8kW hőszükséglettel akkor is kb 200 000 literes tartály kellene és akkor nem számoltam a tartály vesztesígét amely 3-4 havi szinten elék sok lehet.
Üdv
Előzmény: pilbi (112)
HHapci Creative Commons License 2005.02.24 0 0 136
Na azért a fűtést ne keverd össze a hűtéssel.
Ha iylent állítasz akkor nem sokat konyítasz a dologhoz.
A falhűtést akár 10W-os szivattyú elműködteti szemben a klimával amely 2-3kw-ot is fogyaszt. Nembeszélve a falhűtés további előnyeiről amit FGGF Sir Bors is említett a 130. hozzászólásában. plusz még a konfortérzet is és életanilag is jobb mint a klima.
De hogy jobban értsed ez fűtésre fordítva olyan mintha lenne végtelen mennyiségü 35 fokos vized.
Lehet te akkor is vennél olyan készüléket amely a kinti hideg levegő melegítené fel.
Üdv
Előzmény: Tvnet_Sanya (127)
HHapci Creative Commons License 2005.02.24 0 0 135
Ez nem ujdonság ugyhalottam már jó régen hogy a csehek vagy a szlovákok használják. Ugyhívják hogy gázmotor. Csak magyarosrszágon az vele a bibi hogy a gázszolgáltatók nem engedélyezik a hálózatra kapcsolását.
Különben is csak az elektromos energiát érné meg termelni vele.

Üdv
Előzmény: Tvnet_Sanya (128)
Tvnet_Sanya Creative Commons License 2005.02.21 0 0 133
Mondjuk 3 m-es kútmélység esetén tényleg működőképesnek hangzik. A kintihez képest 5 celsius különbséget el tudsz érni vele bent? :)
Előzmény: Törölt nick (130)
lv Creative Commons License 2005.02.21 0 0 129
Ezzel akkor be is határoltad a maximálisan elhelyezhető csőmennyiséget. Pedig én már remek rajzokat konstruáltam a "minél több cső a két négyzetméterre" elv alapján.
Viszont végiggondolva igazad lehet, hiszen több szálon egyszerre melegszik fel.
A csőkígyónak ellenben akkor lehet előnye, amikor csak lassan tud felmelegedni a folyadék.
Azt hiszem, kipróbálom mind a kettőt, aztán majd a tapasztalat győz.
Előzmény: ferembá (123)
Tvnet_Sanya Creative Commons License 2005.02.20 0 0 128
Én meg 3 lityi körüli szívó üzemű Volvo-motorral szerelt házi energiarendszeről hallottam mostanság. A feltaláló átalakított egy benzinmotort földgázüzeműre. A hűtővíz átfolyt a fűtést biztosító hőcserélőn, a főtengely meg meghajtott egy villanymotort amely így már agregátorként áramot is termelt. Állítólag a dolog rendkívül gazdaságos üzeműre sikeredett. Most hajkurászom a csákót mert megnézném a dolgot. Ha összejön fotókat is csinálok meg remélem, hogy konkrétabb adatokkal is tudok szolgálni. Valami ilyesminek képzelem az oly sokat emlegetett magyar szellemi tőkét. :))
Előzmény: Törölt nick (126)
Tvnet_Sanya Creative Commons License 2005.02.20 0 0 127

No meg tegyük hozzá, hogy a vízoszlop mozgatása sem ingyen van. Szerintem ez az egész üzemeltetésében sokkal drágább és kevésbé is hatékony mint egy klímagép (az eseti javításáról már nem is szólva).

A geotermikus szivattyúról is beigazolódott, hogy csak különleges esetekben (pl.: geotermikus forrás) rentábilis az üzemeltetése.

Előzmény: Törölt nick (124)
ferembá Creative Commons License 2005.02.18 0 0 123

 A lehetséges belső kialakításra egyféle megoldást láttam, attól tartok nincs is több lehetőség. A síkkollektor ( legyen most 1 * 2 méter ) rövid oldalai mentén 1-1, általában 22 mm-es rézcső a hideg, ill. meleg gerinc. Közöttük, kb. 10-15 cm-ként húrként feszülnek és az oldalukban lévő furatokba vannak csatlakoztatva ( keményforrasztás ! ) a 6-8 mm-es vékony rézcsövek. Hasonlít a csőrendszer egy

hárfához.   Ennek a csőhálózatnak teljesen mindegy a beállítás iránya, szöge,

fekve is leürül. Az abszorber felületről jobb hatásfokkal gyűjti össze a hőt, mint a csőkígyós kivitelűek.

 Láthatóan macerásabb a gyártás, a szükséges cső mennyiség kb. ugyanannyi, csak több forrasztási pont van benne.

 

 A hőcserélőket a veszteségen túl azért érdemes elhagyni, mert mindkét oldalán igényel 1-1 szivattyút. Ha elmarad a hőcserélő, 1 szivattyút, és az ő áramfogyasztását is meg lehet takarítani.

A veszteség nem is a hőcserélőn mutatkozik, hanem a hőlépcső miatt magasabb

hőfokon üzemelő napkollektoron.

 Egyéb kritérium nincs, illetve a többemeletes ( szintes) kollektorrendszereknél ki kell

alakítani egy közös legmagasabb pontot a csőrendszeren, itt változik a végig megtartott pici emelkedés bármekkora esésre lefelé a DB tartályhoz .Ezen a ponton lenne a légtelenítő, ha fagyállós volna a felépítés. 

 

 Üdv. ferembá

Előzmény: lv (118)
lv Creative Commons License 2005.02.18 0 0 122
Köszönöm válaszotokat.
Gondolom ennélfogva a radiátorok sem alkalmazhatóak erre.
Wattocsak Creative Commons License 2005.02.18 0 0 121
Ha a falat, mennyezetet hűtöd akkor a víz hőmérséklete nem lehet alacsonyabb mint 16-18 fok. Ekkor nem kell tartani a páralecsapódástól. Ha kútból vezed a vizet akkor már majdnem jó a hőmérséklete.
A kútnál figyelembe kell venni, hogy egy kútból nyert vizet kettőben lehet elnyeletni, viszont az így kialakított rendszer energia igénye minimális a közkedvelt splittek szemben.
Padlófűtés alkalmatlan hűtésre.
Előzmény: lv (117)
pilbi Creative Commons License 2005.02.18 0 0 120

Üdv Iv!

 

 

Szerintem ha jól meg van csinálva az egész rendszer, akkor nem kell félni a páralecsapódástól:

Ha elég nagy a fal hűtő felülete, akkor nem kell túlhűtött vizet keringetni=> nem túl nagy levegő és fal hőmérséklet különbség!

Ha a lakás páratartama nem túl magas,  a fal által keltett hideg nem csökkenti a levegő térfogatát annyira, hogy a benne lévő pára kicsapódjon!

 

Ez pl. JTD24 kérójában tökéletesen meg van oldva, mert a falfűtés megfelelő módon felül van méretezve(főleg a lenti szobában:), tehát nem kell túl hideg víz ugyanahhoz a szobahőmérséklethez, valamint egy hővisszanyerős szellőzőrendszer gondoskodik a lakás légcseréjéről és páratartalmáról!

 

Tehát ez is csak mint minden "csodaszer" csak a megfelelő körülmények közt (rendszerben) hozza a megfelelő hatásfokot!

 

Tisztelettel:

 

Pilbi

 

Előzmény: lv (117)
lv Creative Commons License 2005.02.18 0 0 119
... és továbbá
szerintetek meddig lehet elmenni egy síkkolektor esetén felmelegítendő hűtőközeg térfogatilag tekintve?
Szóval arra vagyok kíváncsi, hogy hány méter csövet tekergessek fel 1 m2-re?
lv Creative Commons License 2005.02.18 0 0 118
A síkkolektort ezek szerint úgy kellene megkonstruálni, hogy mindenképpen kifollyon belőle a víz (gravitációval). Vagy van valami egyéb kritérium is, amit figyelembe kell venni ehhez a "vízleeresztős" megoldáshoz?
Előzmény: ferembá (107)
lv Creative Commons License 2005.02.18 0 0 117
És ha hűtöm a falat, vagy padlót, akkor nem kell félni a páralecsapódástól?
Én speciel útálom a penészgombákat...
pilbi Creative Commons License 2005.02.18 0 0 116

Üdv JTD24!

 

 

Hogy áll a házad? Nagyon kíváncsi vok a falfűtés,és hővisszanyerő tapasztalatokra!

Neked mi a véleményed erről a leereszthető kollektor megoldásról?Szerinted melyik a jobb ez vagy a "hagyományos" hőcserélős?(gondolom ezt kiépíteni olcsóbb,de utána hatásfok?)

Falhűtésnél ha nem méretezed túl, akkor csak annyi a különbség, hogy pl nem 22 fokot, hanam mondjuk 24-et tudsz tartani?

Tisztelettel:

 

Pilbi

Előzmény: JTD24 (115)
JTD24 Creative Commons License 2005.02.17 0 0 115

Az ötlet jó. Rendszerint kútból nyerik a hűvös vizet.

Ha ez nincs, akkor a földbe süllyesztett tartály + földkollektor (földbe fektetett csővezeték) is megteszi.

A víz viszont csak 15-16 fokosra hűl vissza, így nagy "hőleadó" felület kell.

Radiátor kicsi, a padlófűtés nem komfortos, marad a falfűtés/hűtés.

Ezt is 30%-al túl kell méretezni, ha hűtésre is használod.

 

JTD24

Előzmény: toccata (114)
toccata Creative Commons License 2005.02.17 0 0 114
Ház szinten talán kissé költséges megoldás, de jó elképzelés. És nagyon fontos a jó méretezés. Mint mindig.
Vajon azt hogy lehetne megoldani (akár ház szinten is), hogy a fűtés csovekben nyáron, kánikulában hideg vizet keringetve hűteni a lakást.
Stockholmban az egyik tengeröböl mélyén hűtik a vizet 6 fokosra és azt keringetve hűtenek.
Mivel tengeröböl nincs elérhető közelségben, van-e valami jó tipp hűtésre? Akár napenergia felhasználásával.
Előzmény: pilbi (112)
ferembá Creative Commons License 2005.02.17 0 0 113

 

 Kedves Pilbi !

 

 Őszinte leszek, nekem sem jutott az eszembe, olvastam valahol.

 Általában véve a nyári túltermelési gondokat is megoldja ( nyári szabadság alatti túltermelés pl.).

Kivételt képeznek a koncentrátoros kollektorok(a vákuumcsövesek egyik fajtája), és

Freddy56-é is ilyen lesz, ha elkészül. Ezeknél a kollektoroknál az üresjárati hőmérséklet elérheti a 250-350C fokot is, a gyártók nem vállalnak garanciát az így túlhevült kollektorokra.

 

 Üdv: ferembá

Előzmény: pilbi (109)
pilbi Creative Commons License 2005.02.17 0 0 112

Üdv toccata!

 

 

Az elv ugyanaz amiben én gondolkodom, csak házszinten:

csinálni pár ezer literes puffert, amit rendesen körbeszigetelni, ozt nyáron abba letárolni hőt, amit az átmeneti időszakban egy darabig lehet használni, meg természetesen a télen keletkezett hőt is abba vezetni...

Az előbbi kérdés azért volt, mert ebben a pufferban olyan 60-70 fokig kellene melegíteni a vizet,nem tovább, és amikor elérte ezt a szintet, akkor kell semlegesíteni a kollektort....

Ezt vagy árnyékolással lehetne megoldani, vagy ezzel a leeresztéses módszerrel ha működik...

Tisztelettel:

 

Pilbi

Előzmény: toccata (110)
ferembá Creative Commons License 2005.02.17 0 0 111

 Szervusz Freddy !

 

 Azért nem érted, mert túl egyszerű. Kell  egy  delta T  vezérlő, vagy szolar szabályzó, mindegy hogy hívjuk ( a fagyállós cucchoz is kell, nincs eltérés a vezérlésben!! ).Ehhez tartozik 2 db hőérzékelő ( pl. PT1000 ), az egyik a kollektort méri, a másik a fűtendő valamit (pl. boilert ).

Ha a kollektor néhány fokkal melegebb mint a boiler, akkor a keringető szivattyú bekapcsol, és felnyomja a vizet az addig üres napkollektorba, és cirkulálni fog addig,

amíg a szivattyú be van kapcsolva. Ha jön egy nagy kövér fekete felhő, akkor a szolárvez. lekapcsolja a szivattyút. Ekkor, és MINDEN alkalommal, amikor a szivattyú

megáll, a víz visszaürül a  Drain-Back tartályba, attól függetlenül, hogy hideg van-e

vagy meleg. Tehát naponta akár tízszer is leüríti magát a rendszer, ha a szabályzás

bármiért is kikapcsolást parancsol. 

 Nem csoda, hogy elsőre nem esik le a tantusz, túl egyszerű.

 Azt már ne is mondjam, hogy nem kell a kollektorhoz légtelenítő, és visszacsapó

szelepre sincs szükség,hiszen az üres kollektor felé nem tud éjszaka "visszagravitálni" a meleg.

 

 Ha nem stimmel valami, holnap küldök egy skiccrajzot.

 Üdvözlettel : ferembá            ( ez volt a "hadititok" )

Előzmény: Freddy56 (108)
toccata Creative Commons License 2005.02.17 0 0 110
Nem régiben láttam egy filmet a Spektrumon, abban muttaták, hogy valahol Németországban az egyik városkában, vagy faluban csináltak olyat, hogy a település határában építettek egy nem emléxem pontosan hány ezer köbméteres víztárolót. Majd földdel takarták le. Így lett egy szép kis domb, amibe nyáron elvezették a kollektorok által felmelegített vizet, majd télen ezzel a meleg vízzel fűtik a lakásokat.
Előzmény: pilbi (109)
pilbi Creative Commons License 2005.02.17 0 0 109

Üdv ferembá!

 

 

Tetszik ez a vízleeresztős megoldás, őszintét bevallva ez nekem nem jutott volna eszembe!:)

Ugyanezt a technológiát szerinted nyáron is lehet használni, ha túl sok a feles hő?(lásd pufferben letárolom a szükséges hőmennyiséget, ozt utána leeresztem a vizet a rendszerből, tehát csak maga a kollektor melegszik fel, de gondolom ennyi töblethőt bírni kell az anyagnak!?)

Tisztelettel:

 

Pilbi

Előzmény: ferembá (107)
Freddy56 Creative Commons License 2005.02.17 0 0 108

Hali ferembá! Bocs, hogy belepofázok. Most mi a lehetőség, amikor arról van szó, hogy a kollektorban megkeményedhet a víz éjszakára?

Kézi állítás van, vagy lehet egy olyan automatikát kapni, amely a külső hőmérséklet csökkenésekor kiadja a parancsot: "Víz, a kollektorból irány vissza a védett helyre!"

Ezt most nagyon komolyan kérdeztem, mert nekem is a gondom, hogy mi van fagyveszély esetén - ezért gondoltam a hőcserélős megoldásra, tudván azt, hogy ez egy rohadt nagy veszteséget jelent a hatásfokban. A megoldás érdekelne, ha ez nem "hadititok"!

Üdv: Freddy56

Előzmény: ferembá (107)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!