Pillanat! Nem azt mondtam, hogy lassó a Szupertehén! Sőt! Igazság szerint csak az érdekelt volna, hogy mik a tapasztalatok/vágyak és akkor kis tallózás után költöm el a 40 ropit... Mindenkinek kösz a javallatokat!
de amugy szeretnél valami változást elérni, vagy csak hamár cserélsz akkor gondolkozol a lehetőségeken? Szerintem se lassú se gyenge nem volt a szupertehén :D főleg a szati után...
Hát igen, biztos hogy többet kell akkor váltani. A mostani áttétellel csak annyi gondom van, hogy a 4-5 sebességet alig használom, viszont gyakran előfordul hogy még nem tudom felváltani a kettest, aztán sajnálom egyesben járatni.
Szerintem az 5 foggal nagyobbat ki fogom próbálni, aztán kiderül hogy jobb lett-e.
No Comment, szerintem is 3 fog alatt felesleges variáálni, esetleg 2-t /ha aszfalt/, de ha terep akkor inkább 3 vagy több és persze rövidítés, és az elsőt is nyugodtan lehet csökkenteni, egy kicsit előbb tönkre megy a lánc, ezt azért figyelme kell tényleg venni!
Hagy törjön az a lánc, attól lesz csak igazán nyomatékos a vas, valamit valamiért!;)) A többi gondolattal egyetértek!:) Ja és én próbálta már S.tenerét, de nekem a gyári áttátel is majdnem hosszúnak tünt, de valami hasonlót tapasztaltam az Africánál is, minek a gyárit még hosszabítani, esetleg a fordulatszám miatt, na de az élvezeti tényezőböl is veszt akkor, szerintem , de mindenki ahogy érzi úgy csinálja?!;)
Dobtam egy levelet Kawasati mesternek is. Megkérdeztem tőle mit kóstál egy láncszett szerelve és, hogy mit javasol áttétel ügyben. Majd továbbítom válaszát a fórum irányába!
Szerintem,ha nem nagyon terepezel és maradsz városi"ámokfutó"akkor kár variálni.Akkor tökéletes a gyári áttétel.Tudom megkésve,de Boldog Szülinapot csak most olvasgattam vissza,igy lemaradtam.
Igaz nekem nincs S.Tehenem, de az egyik havernak az van és neki bejött a gyári áttétel, viszont terepre asszem 1-foggal kisebb elsőlánckereket tett fel, ami oda nagyon elkel, elől 1 fog az hátul 3 ér, kb., én a BIGemen hátra tettem 2 foggal kisebbet mint a gyári és az is bejött, na de ez éppen hosszítást jelentett és nem rövidítést, de az 1 henger más, ott a kismértékű nyomaték csökkenés nem annyira számít, viszont a 2 hengeresnél nem tudom!;) Na szóval akkor nem sokkal vagy most előrébb, én a kisérletezést javaslom, ha gyorsabb és ugyanazon sebességnél kisebb fordulattal akarsz haladni, akkor szerintem hátra te is vegyél max.2-3 foggal kisebb lánckereket, de inkább csak 2-vel, ha nyomatékot akarsz/ ami terepen kell/ akkor meg előre 1 foggal kisebbet, szerintem, sőt ha nagyon nagy nyomatékot szeretnél és végre csak 130-at akarsz menni, akkor a hátsó lánckereket meg növeld meg legalább 2-3 foggal, az 1 kerék így játszi könnyedséggel fog menni, cserébe nyelni fogja a benyát rendesen!:))
Más. Emberek, hát David Frétigné tennap megnyerte a szakaszt a Dakaron, soha rosszabb napkezdést kívánok Nektek!;)