Huh nem reméltem ilyen hamar választ, vagy támadást?
Figyeljetek én egy teljesen közönséges tenyeres talpas szegény legény vagyok. Megijedek ha nem értenek meg.
Én csak elmondtam a véleményem, ami egyáltalán nem szükségszerűen igaz, csak egy adott pillanat érzéseit tükrözi.
Én ha jól veszem ki egy szót nem szóltam a film milyenségéről, de hagyjuk ezt most.
Most inkább egy újabb véleményt próbálok megnyitni, habár egy kicsit megijesztettetek.
Szóval a márciusi számban igazán figyelemre méltók a tajvani filmekkel foglalkozó cikkek (ugye, hogy nem eszem cikkírókat :) ) , én nagyon örültem neki, mert személy szerint nagyon kevés helyről hallok a távolabbi filmekről.
A végére pedig: láttátok a Fábri showban Szőke Andrást? Unszoltak, hogy nézzem meg a showt mert nagyon jó, de nekem csak az a pár perc tetszett valamennyire. Remélem az nem baj, hogy tetszik a stílusa, mert mások ezért már megszóltak.
Kérlek írjatok Szőkéről, mi a ti véleményetek!
Továbbra is kiváncsi hallgatóság: Bronzpolgár
Bronson, azt mondod, bíztatni kellene inkább az olvasókat, hogy nézzenek magyar filmeket, hát, érdekes vélemény, tudod, én pilóta vagyok, esetleg láttad már a gépemet, nem túl magasan húz egy jókora zászlót azzal a felirattal, hogy ha kedves az életed, magyart nem nézel SOHA.
kedves bronzpolgár,
engem elsősorban az érdekelne, hogy konkrétan mi bosszant fel egy cikkben; a szerzők esztétikai, kritikai értékítéletét nem túl szerencsés vita tárgyává tenni, mivel a filmvilág szerzői többek között azért írnak a lapba, mert a szerkesztőség általában megbízhatónak tartja a véleményüket. ezzel együtt egyáltalán nem ritka, hogy nem ért egyet egy adott film megítélésével (ez a szabónál azért nem így volt, tegyem hozzá), de az kifejezetten ritka, hogy kétségbe vonja, netalántán nézete megváltoztatására kérje a szerzőt.
ha szerinted margócsy nem értette a filmet, az persze más tészta, akkor viszont pontosabban írd meg, mire gondolsz, mit hagyott figyelmen kívül satöbbi, de az nagyon vékony jég, hogy ha magyar egy film, érdemes kesztyűs kézzel bánni vele, ez megbízhatatlanná tenné a szerzőt és hiteltelenebbé az egész lapot, ha tárgyi tévedések, vagy rossz kritériumok alapján értelmezi valaki félre az adott művet, arra viszont jó lenne, ha az olvasók felhívnák a szerkesztőség figyelmét (egyébként ebből is akad egy a napfényíze-cikkben, mint utólag kiderült, nem túl fontos, de bosszantó baki...),
szóval írj még légyszíves, és lássuk a tényeket, nemcsak szabó filmjével, de bármivel kapcsolatban,
köszönöm, hogy megtisztelted a topikot véleményeddel:-)
Van igazság abban, amit mondasz, de én mégis úgy gondolom, a legértékesebb az a kritika, amely mentes mindenféle elfogultságtól, és a film általános, valós értékeit kutatva fejteget. Természetesen lehet a körülmények szempontjából is vizsgálni az adott kérdést, de nem hiszem hogy dícsérni kéne az adott filmet kifejezetten azon a problémán rágódva, hogy micsoda teljesítmény véghezvinni egy ilyet, meg hát minő unikum egy ily nagyszabású termék kis hazánkban.
Az igaz, hogy a kritika valóban elvár valamit - szerintem jogosan - Szabó István bácsitól. Mert hát ha nem fejtünk ki valamit, csak csodás felvételekkel mutogatunk mindenfélét, olyan szösszeneteket hangoztatva hogy "magyar", meg "tavasziszélvizetáraszt", akkor egyáltalán minek készítjük el?
Hy.
Remélem vadalmax még visszakukkant ide.
Vadalmax régebben kérte, hogy a filmvilág cikkeivel kapcsolatban kritikázzunk.
Én nem próbálom meg, de azért véleményt nyilvánítanék.
2000 márc. szám. : A napfény íze cikk.
Szerintem, ha egy kritika író egy filmben nem talál valamit, vagy nem úgy látja, ahogy azt ő elvárná, az még nem jelenti, hogy a filmmel, vagy a rendezővel lenne gond.
Talán meg kellene próbálni felfogni azt, amit nem értünk és utána szólásra nyitni a tollunk.
Szerintem nem kéne minden magyar filmet fikázni, csak azért, mert megpróbál hasznot hajtani. Sajnos ma már nem úgy megy, hogy itt van x összeg Jancsó bácsi és csinálj valami olyat, ami a szemünknek kedves. Szabad keze ma senkinek sincs.
Szerintem ha elkészül egy film nem azt kellene vizsgálgatni, hogy miért nem így, hanem azt, hogy miért úgy.
Jobb lenne az olvasót inkább arra felé tendálni, hogy nézzen magyar filmeket, hogy az legyen az elsődleges. Támogassuk azt a kevés filmet azzal, hogy megnézzük. Lehet később intrikázni, de ne fikázzanak és ne vegyék el az ember kedvét a cikkel. Ez a film azért elismertetett, lehet, hogy sokban közre játszott, a téma, ami körül forog, de csak kapott egy díjat. Legyünk rá büszkék!
Kérlek írjatok, ha nem lenne igazam.
Öhm.
Nézzétek el nekem, hogy vettem a bátorságot.
Kedves Barátom JQ mikor indította ezt az oldalt még nem tudta, amit ma már csak érez.
Kötelességemnek érzem, hogy kérdezzzek:
Az Arannykorral kapcsolatban lenne egy IQ light kérdésem, mégpedig, hogy ebben a filmben Bunuel filmesítette meg Dali képzelet világát, vagy Dali festette meg Bunuel látványvilágát?
Na látod quartya, a kérdésed nem is olyan ostoba. Azt hiszem, nyitok egy topikot a törzsasztalon csupa nagybetűvel A "DOKUMENTÁCIÓ: VARRÓ ATTILA" MONDAT JELENTÉSTARTALMA címmel, ahol majd szépen megvitatjuk ezt a kérdést...
Akkor már talán ha megvitatnánk valamit... merthogy hátha ez volt a topicgazda eredeti szándéka...bár most hogy elfoglalt...
Egyébként egy ostoba kérdésem lenne: Tulajdonképpen mit jelent a Filmvilág stblistáján, hogy Dokumentáció:VadalmaX??
Elnézést kérek minden lelkes topic hozzászólótól, de egyetemi elfoglaltságom miatt
hihetetlenül nem érek rá - sajnos - gondozni a témát.
Jó lenne, ha valaki átvállalná, ha akarja...
JQ
jaj-jaj, késik az Archívum, pedig a lelkünket beleadtuk, figyelj vidmar, remélem még ma esedékes, de csak a januári szám, a többi majd folyamatosan, ahogy idő enged, a szilvadzsemmest viszont várhatod, amíg belekékülsz...
Ez a ti archívumotok eléggé foghíjasnak tűnik, ráadásul nem is lehet rákattitani semmire, illetve hát lehet, csak nem kap az ember újabb oldalakat, így aztán semmi értelme. Az egyetlen megtekinthető dolog az aktuális szám Láttuk még-cikksorozata, ezek teljes egészében el is olvashatók. Én azért szívesen kipróbálnám a dzsemmes változatot is, csak a szilvát jobban komálom, persze azt is csak a nekem, egyedileg készült kiadás formájában fogadnám el; hiába könyörögnétek nekem a szerkesztőségből, hogy nézzem meg, ha nincs lecserélve a címlapon található Filmvilág felirat az én nevemre.
és külön a te kedvedért, de tényleg, vidmar, rögtön a februári számot, teljes cikkekkel, kerek egy héttel a megjelenés előtt, egyedi eset, especially for you, fiú,
egyébként az archívumban holnaptól benne van a januári teljes szám is, jobb későn, mint barackdzsemmel
Ollé, úgy tűnik VarróalmaX és társai megbuherálták a nagygépet, tettek rá jó kis HTML-szerkesztőket, és hipp-hopp máris a februári Filmvilág vigyorog ránk munkájuknak köszönhetően.
egy ideig nem is fogjuk, mert szervízben volt a nagygép és mire hazatért, hipp-hopp, eltűnt róla mindkét html-szerkesztő,
bocs a késésért, már dolgozunk az ügyön :-)
hát, én azt hittem, hogy ilyenkor már mindenki a Jézuskát várja, és ráérek gondolkodni, mért is írtam, amit írtam...úgyhogy jövő héten szolgálok bővebbel...most csak az a förtelmes nyári reklámcikk jut eszembe, a borsodi sörről, meg a többiről...muszáj volt azt megírnia?
ígérem, legközelebbre összeszedem magam...bocs!
más:látta valaki az Emberiesség c francia szörnyet...igazán nem vagyok egy nehéz befogadó, de a mozisok egyetlen szerencséje és az én egyetlen bánatom az volt, hogy a sor közepén ültem....nem vagyok egy prűd alkat, sőt, mondjuk csak a csaj szőrösebbik fele premier plánban igazán nem volt semmi, de a címet szerintem csak azon nézők kedvéért adták, akik végigszenvedik azt a 180 percet...
hát, úgy látom, vidmárnál beszöökött a karácsony...vagy csak simán elveszett a régi Filmvilágok hasábjai között, vagy csak nem talál hirtelenében "belekötnivalót"...
Egyébként: Le a Borival! Kezeket a paplan fölé!