Keresés

Részletes keresés

Jazzman Creative Commons License 2003.12.10 0 0 8451
:o)

És a neved is a könyvből származik? Annak idején én is gondolkodtam rajta, hogy nickként Éhenkórász Joe-t, vagy esetleg Őrnagy Őrnagy Őrnagy őrnagyot választok! :o)

Előzmény: mcwatt (8450)
mcwatt Creative Commons License 2003.12.10 0 0 8450
Ott voltam, úgy volt.
Előzmény: elemes (8448)
bado Creative Commons License 2003.12.10 0 0 8449
Hát, ez nem hit kérdése, valóban megtörtént.
Egyébként semmi köze a sztrájkhoz, sőt a BA-hoz, MALÉVhez sem.
10e méteren nem nyílik ki. Ez egy L-410, nem drukkabinos. Nagygépen meg egészen másképpen műkszik az ajtó, nem tud csak úgy kinyílni.
Előzmény: Herold (8445)
elemes Creative Commons License 2003.12.10 0 0 8448
igen, de ez a McWatt nagyon profi modon sturcolt. a napozok feje folott husz centivel huzott el. a masik ficko rosszkor allt fel (terdtol lefeke megmaradt).
Előzmény: Jazzman (8447)
Jazzman Creative Commons License 2003.12.10 0 0 8447
Olvastam jónéhányszor, de ott mintha épp arról lenne szó, hogy a McWatt nevű fickó hogyan darál le egy másik fickót sturcolásból...
Nem hinném, hogy ez az, amit Fokker70 meg szokott tanítani a növendékeknek! :o)
Előzmény: elemes (8442)
elemes Creative Commons License 2003.12.10 0 0 8446
hallottunk mar kinyilo csomagterajtokrol...
szerencse kerdese, hogy 10 vagy 10 ezer meteren tortenik meg a baj.
Előzmény: Herold (8445)
Herold Creative Commons License 2003.12.10 -1 0 8445
Ti elhiszitek ezt a csomagelveszítéses sztorit? Szerintem az egészet a Malév vezetése találta ki, hogy lejárassa a sztrájkolni készülő repülőtéri személyzetet.
Törölt nick Creative Commons License 2003.12.10 0 0 8444
ez jó :)))
Előzmény: kábelbúvár (8443)
kábelbúvár Creative Commons License 2003.12.10 0 0 8443
Az is lehet, hogy szóróajándék lett volna, csak nem szóltak a pilótáknak...
Előzmény: phoenix (8436)
elemes Creative Commons License 2003.12.10 0 0 8442
hogyan kell sturcolni

Joseph Heller: A 22-es csapdaja leirja...

Előzmény: tfrici (8439)
széles tamás Creative Commons License 2003.12.10 0 0 8441
Mikor indul a tanfolyamod?
Én jelentkezem!
Előzmény: Fokker70 (8435)
Hülyesamu Creative Commons License 2003.12.10 0 0 8440
A reggeli DHL A 300 emiatt tudott csak másodszorra leszállni ma reggel? Két bejövetelt csinált.
Előzmény: phoenix (8436)
tfrici Creative Commons License 2003.12.10 0 0 8439
Szevasz Fokker70!

"...hogyan kell sturcolni..."

Tényleg. Hogyan kell?

üdv.
Tfrici

Előzmény: Jazzman (8438)
Jazzman Creative Commons License 2003.12.10 0 0 8438
"meg szoktam tanitani őket, hogyan kell sturcolni"
Na és hogyan kell?
(Nyugi, nincs szaxóm motoros gépre, nem azért érdekel, hogy csináljam...)
Előzmény: Fokker70 (8435)
kábelbúvár Creative Commons License 2003.12.10 0 0 8437
Szal elkezdődött a figyelmeztető sztrájk...
;-)
Előzmény: phoenix (8436)
phoenix Creative Commons License 2003.12.10 0 0 8436
Fokker70 Creative Commons License 2003.12.10 0 0 8435
Igaz az elöttem szóló véleménye: sosem késő tanulni.
Ha már egy növendékemnek van szakszója és ha érdekli, meg szoktam tanitani őket, hogyan kell sturcolni, magyaruk szülői házat megnézi. Szerencsére még egy sem esett le belőle, mert sok mindent meg lehet csinálni az aviatikában csak ésszel. Lásd korábbi hozzászólásomat az "álló hajtóműves" ATR fotókról.
Előzmény: Both L.RAIRFLY (8434)
Both L.RAIRFLY Creative Commons License 2003.12.09 0 0 8434
Ha már + szólitottál:Nem is a virtus, hanem valami egészen más. Egy agyász (pszichológus) tudná elmagyarázni szakszerűen, hogy ilyenkor mi játszik közre a hülyebuksiban, amikor is általában a "hazalátogatások" tragédiával szoktak végződni.
Habár ehhez nem kell orvosi szakértés, egyszeűen pilótanyelven talán mi is meg +tudjuk fogalmazni:
A LEGNAGYOBB BAROMSÁG AZ,AMIKOR MEG AKARJUK MUTATNI OTTHON, BARÁTNŐNEK,BARÁTNAK,IRIGYEINKNEK,HARAGOSAINKNAK,
ADÓSAINKNAK,KÖLCSÖNZŐINKNEK, MEG ÚGY ÁLTALÁBAN MINDEN FÖLDÖNFUTÓ FÉREGNEK, HOGY MILYEN FASZA PILÓTA VAGYOK ÉN ÁM ! Na, ilyenkor szoktak beledögleni úgy általában! Asszem e topicon valamelyik hozzászólásomban már regéltem erről,talán számokat (volt ismerősöket !) is felsorolva.
Egyébiránt lehet ezt kultúráltan is művelni, de ehhez ÉSZ KELL ! Akinek nincs , vagy kevés van, az többségében ott marad.
Sajnálatos dolog, de ez van !
És még mindig nem késő tanulni!
Előzmény: széles tamás (8430)
tfrici Creative Commons License 2003.12.09 0 0 8433
Szevasz Újlaki!

A csehországi repülős brancs nyíltan vallja, hogy ez várható volt. A korrektségéről és tárgyilagos hozzáállásáról híres „Vztlak” internetes repülős újság, nyíltan ír a 27 éves elhunyt vállalkozó repülési technikáiról és múltjáról. A 28 éves soros barátnőjét sajnos a másvilágra is magával vitte. A 142-es belobbant és mindketten a kabinban égtek.:o(((

üdv.
Tfrici

Előzmény: Újlaki (8431)
széles tamás Creative Commons License 2003.12.09 0 0 8432
Röhögünk, röhögünk, vagy inkább szomorkodunk, de a tényeken mit sem változtat. Sajnos a felelőtlen magatartásnak, a "majd én megmutatom, hogy milyen f@sz@ csávó vagyok" stílusnak ismét halálos áldozata van.

A laikusoknak és a jogszabályalkotóknak megint egy újabb lehetőséget adtunk, hogy újabb paragrafusokkal bonyolítsák amúgy sem egyszerű mindennapjainkat. :-(((

Előzmény: Újlaki (8431)
Újlaki Creative Commons License 2003.12.09 0 0 8431
Úgy tűnik, nem a fel- és a leszállás a legveszélyesebb szakasza a repülésnek, hanem a szülői ház átrepülése.
Előzmény: tfrici (8427)
széles tamás Creative Commons License 2003.12.09 0 0 8430
Ahogy incerfa írná, mármegint az a hülye virtus! :-(
Előzmény: tfrici (8427)
széles tamás Creative Commons License 2003.12.09 0 0 8429
Ez a tudósítás olyan bugyuta, hogy akár a HAVARIAPRESS-től is származhatna! :-(
Előzmény: Törölt nick (8426)
Törölt nick Creative Commons License 2003.12.09 0 0 8428
Ez durva :(
Előzmény: tfrici (8427)
tfrici Creative Commons License 2003.12.09 0 0 8427
Szevasztok!

A csehországi Delta AIR tulajdonosa Zlín 142-es gépével és hölgy utasával a szülei háza felett körözött és rácsapásokat végzett. Gépe elvesztette a sebességét és lezuhant. Mindketten életüket vesztették.

üdv.
Tfrici

Törölt nick Creative Commons License 2003.12.09 0 0 8426
Lezuhant egy amerikai helikopter az iraki Falludzsa város közelében.

A Reuters brit hírügynökség egyik munkatársa, mint szemtanú látta az eseményt, amelyről elmondta, hogy akár egy kényszerleszállás is lehetett a baleset hátterében.

Az amerikai katonai parancsnokság szóvivője elmondta, hogy a helikopter földet érése ugyan kemény volt, de a gép pilótái kezükben tartották a helyzetet, így senki nem sérült meg.

Újságírók szemtanúkra hivatkozva elmondták, hogy iraki ellenállók rakétagránáttal lőttek a helikopterre.

traficc :
Tehát úgy zuhant le, hogy nem zuhant le.

Törölt nick Creative Commons License 2003.12.09 0 0 8425
Összeütközött és lezuhant két belga vadászgép kedden Belgium légterében.

A belga hatóságok beszámolója szerint az ütközés következtében életét vesztette az egyik F-16-os vadászgép pilótája. A másik gép pilótájának sikerült katapultálnia.

Az Ardennek felett történt balesetet követően az egyik gép roncsai a halott pilótával Marche-en-Famenne városka közelében értek földet. a másik F-16-ost még keresik.

Mindkét gép a Limburg tartománybeli Kleine Brogel támaszpontról szállt fel.
MTI

Fokker70 Creative Commons License 2003.12.07 0 0 8424
Igazad lehet, nem néztem meg alaposan a képeket, csak rájuk pillantottam. De az utolsó megjegyzés tecccett... :-)
Még egy dolog lehet: ügyes fotóstud olyan képet csinálni, hogy a szögek-távolságk másképp látszanak. Sokféle trükk van, pl elképzelhető, hogy ki lehet használni a hordó-torzítást is ilyen célra?
Előzmény: Ramius (8423)
Ramius Creative Commons License 2003.12.06 0 0 8423
Hát, nem mondom, hogy nem lehet igazad, de az általad említett dolgok a képek alapos vizsgálata alapján nem állnak meg.

1.: árnyékok vannak

Ha megnézed az első két képet, akkor jól látható, hogy a kép nal oldalán, a dombon, a cumulusok árnyéka szépen csúszik dél felé.

A tereptárgyak árnyéka is jól látható.
Példák:
-a reptér kerítése, a betontól balra, határozott árnyék.

-a harmadik képen, a jobb oldali ablak bal alsó sarkában látható magasabb épület (talán hangár?) árnyéka jól látható

2.: forgalom van az autópályán
A harmadik képen jól látható, az autópálya egyenes szakaszát vizsgálva több autó is felismerhető.

Ugyanezen a képen, a reptér bal oldali kerítése mellett futó úton is több autó látható.

Az ötödik képen, a pilóta fejhallgatója mellett jól látható a kereszteződésnél álló autó, illetve a reptér kerítése mellett vezető úton is látható 2 autó.

3.: Színek és kontrasztok
A színek tekintetében több olyan körülmény is van, amelynek következtében szinszegény lehet a kép.

-a táj lehet eleve színszegény (pl. a San Franciscoban nyáron készült képeim ugyanilyen "szürkék", a "téliek" viszont hasogó színeket mutatnak)
-a párás levegő rontja a színkontrasztot, emeli a szürkeárnyalatot
-ha nem digitális géppel készült a felvétel, akkor a felvételhez használt nyersanyag és a szkennelési beállítások is meghatározó szereppel bírhatnak

Fokozza a kontraszttalanságot a megvilágítás. A kérdéses sziget közel van a Ráktérítőhöz, nyáron szinte teljesen függőlegesen süt a Nap. Ez pedig számunkra szokatla dolog, nálunk még nyár közepén is határozott árnyékok vannak délben is.
Ott viszont délutáni megvilágításban is viszonylag kis árnyék vetődik. Ez a számunkra teljesen ismeretlen fényviszonyokat eredményez.

De mondom, ettől még lehet a kép fake.

Abban meg teljesen egyetértek Veled, hogy utasokkal maximum a balkezes fikatúrást gyakorolja!!!!

Előzmény: Fokker70 (8412)
bado Creative Commons License 2003.12.06 0 0 8422
Tévedsz, a hajtóműmeghibásodaást (légcsavaros-gázturbináson) a következő két módon szokták szimulálni:
1. Leállítják a hajtóművet - értelemszerűen ezt általában csak kellő magasságon teszik (FL háromjegyű), hogy ha nem sikerülne a légiindítás, legyen idő az éles szituáció megoldására, na meg a légcsavartollakat vitorlába állítják,
2. Lehúzzák idle-re (alapjárat) és vitorlába állítják.

Mindkét esetben a vonóerő 0, mert hát vitorlában van a szerncsétlen légcsavar. Ha nem állítaná vitorlába, akkor a légcsavarok légellenállása miatt NEGATÍV vonóerő keletkezne, azaz ténylegesen veszélyes szituáció alakulna ki (amiből kései felismerés esetén dugóhúzóba is eshet a gép), ezért tatlálták ki a vitorlát.

Habár, ha nagyon belegondolok, az, amit Te mondasz - kis vonóerő van - ez is egy hajtómű meghibásodás - mondjuk csak 25%-os teljesítményem megy - de nem ezt szokták a hajtóműmeghib. gyakorláson érteni, hanem a teljes hajtóműkiesést (tulajdonképpen amikor "darabteljesítményen" dolgozik a hajtómű, akkor is le kell állítani, hiszen nem tudni, mi lesz a következő pillanatban).

Előzmény: LECSó (8421)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!