Keresés

Részletes keresés

márne Creative Commons License 2012.08.27 0 0 181

Jó reggelt!

 

Nagyon egy rugóra jár az agyunk! ;-)

Úgy látszik ez az összeomlás utolsó fázisa. -akinek még van, kétségbeesésében és félelmében, hogy elértéktelenedik amije van, gyorsan elkölti a megtakarítását. Kédés, hogyan fogjuk használni 700Ft-os benzinár mellett. :-)))

Előzmény: Törölt nick (176)
Danny22 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 180

mindkét oldal elég jó, sok kérdésre kaptam választ, pl hibakód kiolvasás, etc.

Danny22 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 179
Danny22 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 178
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.27 0 0 177

Ja igen, hát ha ki tudod venni az is jó! Mosóolaj? Nem tudom, de biztos nem árt.

Előzmény: márne (175)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.27 0 0 176

Azzal ránézésre jól jártál, nekem még azt mondták mégsem eladó. A férjével beszéltem aztán az asszonnyal és mind a ketten össze-vissza beszéltek. Mindenesetre ha olyan amilyennek mondták akkor biztos sok örömöd lesz benne, és ez a lényeg! Ne törődj a többi hirdetéssel ,örülj, hogy megvan, ki tudja, talán vársz 4 hónapot és addigra kiszórhatjuk a pénzünket az ablakon mert semmit sem fog érni! Én is ezért vettem, nem kell, csak viszi a pénzt, de egész fiatal koromban beleestem a sportsterbe, aztán most gondoltam egyett,  és lőn.  Hát jó éjt, megyek aludni! 

Előzmény: márne (174)
márne Creative Commons License 2012.08.27 0 0 175

Tehát egy szűrőből kiveszem a filter anyagot és csak úgy üresen berakom a régi olaj kijáratása végéig.

Vajon egy mosóolajhoz mit szólna a gép?

Előzmény: Törölt nick (171)
márne Creative Commons License 2012.08.27 0 0 174

Előzmény: márne (173)
márne Creative Commons License 2012.08.27 0 0 173

 Bocs a kép nem ment át.

Próbáltam guglizni, de már le lett véve az oldalról, a keresőbe talált kép meg nem jött át.

Előzmény: márne (172)
márne Creative Commons License 2012.08.27 0 0 172

Hogy milyet vettem? :-)))

Egész pontosan a solti Sporit, amit annak idején linkeltem neked.  

Mire felhívtam a nőt már csak azt mondta, hogy elkelt.

Na azt vettem meg, csak egy pár százezerrel drágábban. :-(

Már a kereskedőtől ,aki lecsapott rá.

 Mindegy!

Kijavította a hibákat és kicsinosította.

Nagyon pofás lett:

Most meg már félve nézegetem a hírdetési oldalakat, félek, olyat látok, hogy megüt a guta! :-)

Előzmény: Törölt nick (171)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.27 0 0 171

Á az semmi különös, csak egy üres olajszűrő, néha itthon is használnak hasonlót, a népek itt inkább legyártják maguknak, ha át akarják mosni a technikát. Persze az egy reklámfilm, el akarják adni a cuccot, a gyári ajánlásban nincs ilyesmi, én is csak az olajváltás miatt agyalok rajta. De igaz ami igaz, kéne látni az olaj útját(biztos rögös). De mostanában inkább hajtom a vasat, nem törődöm vele, majd télen lecserélem amit le kell. Fekete a fékolaj is már. Te milyet vettél?

Előzmény: márne (170)
márne Creative Commons License 2012.08.26 0 0 170

És mi a csuda az a "Scavenger", amit a régi olajszűrő helyére tesz ideiglenesen?

Ezek az amcsik! :-O

Előzmény: Törölt nick (168)
márne Creative Commons License 2012.08.26 0 0 169

Pff....

És pont a 2003-as jubileumi Spori, két színű fényezéssel! Mit nem adtam volna érte, ha van eladó a piacon!

Na szóval, kell az a szerelési könyv. Anélkül, hogy az ember látná hogy kering benne az olaj nehéz. Ez a videó sokat segített. Egy párszor biztos megnézem még. :-)

Köszi!

Előzmény: Törölt nick (168)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.26 0 0 168

Állítólag így nyomják ki belőle:

Előzmény: márne (167)
márne Creative Commons License 2012.08.26 0 0 167

Ez olyan hihetetlen számomra, hogy nem raktak egy leeresztőcsavart a motorblokk aljára.

Előzmény: Törölt nick (165)
márne Creative Commons License 2012.08.26 0 0 166

Azt a részt kerülöm. Volt ott egy kis motoros affér a szervekkel. :-)

Lassacskán elévül.

Tudtad, hogy felhajtott plexivel, napszemüveg nélkül szabálysértés motorozni?

Vagy ez vagy az kötelező!

Előzmény: Törölt nick (165)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.26 0 0 165

Sportsternél mindenképpen marad olaj benne, mivel a motor mélyebben van mint a tartály. Kb az olajmennyiség 20%-a ott marad. Pontosan az olaj típusának váltása miatt jelenthet ez gondot. Ha beleöntök szintetikust az ásványi után, akkor nagy lesz az örömöm. Ma megkergettem a vasat és elmentem szlovákiába is.

márne Creative Commons License 2012.08.26 0 0 164

w mint winter

 

Előzmény: márne (161)
márne Creative Commons License 2012.08.26 0 0 163

Hétvégére jön a lehülés!
Bár nagyon azon voltam, hogy már idén kimegyek, valószínűleg elhalasztom jövőre. 

A motorra még kell az ilyenkor szokásos táskatartó konzol, oldaltáska, stb. És szoknom kell még a motort ill, a távolságot is a hátán.

Akik mennek, érezzétek jól magatokat!

 

 Wim! 

Neked elötte jó szerelést!

Előzmény: WimT (160)
márne Creative Commons License 2012.08.26 0 0 162

Nagyon köszönöm!
Maga egy Úr! ;-)

2004-ben váltás volt.

Délelőtt néztem és itthon még nincs szerelési. Az e-bay-en 34dollár körül van.

Előzmény: WimT (159)
márne Creative Commons License 2012.08.26 0 0 161

Kedves Wim!

 

Egy kicsit vitázzunk! :-)

 

Sok évvel ezelött tanultam ezekről a dolgokról, de mivel más területen dolgozom sokat felejtettem. Így abból merítek ami megmaradt belőle.

Először a szám: 20W 50

Ez a szám azt mutatja meg, hogy az adott olaj milyen külső hőmérséklet értékeken tartja meg a teljesítményét. W- mint einter, a 20W-50-es olaj -20 és +50 fok között képes teljesíteni a tőle elvárt értéket. Vagyis, ha csak szezonálisan használja az ember a motort bőven elég lenne a 0W 50-es olaj is.

A betüjelölések a különböző olajtársaságok (szervezetek) szabványai szerinti besorolás, szintén teljesítményszint szerint.

Az általad felsorolt jelölések már nincsenek is érvényben.

Ha tehát a különböző olajgyártók olajait megvizsgálva a teljesítményszint ill. a hőmérséklet jelölések azonosak (vagy megfelelnek a gépjárműgyártó ajánlásának) nyugodtan lehet dönteni az ár alapján. És itt igen is sokat spórolhat az ember, főleg hosszútávon.

http://www.olajinfo.hu/index.php/szabvanyok/6-motorolaj-szabvanyok/8-api-motorolaj-szabvanyok

 

Az ásványi VS, szintetikus kérdésére. 

A szintetikusat nem azért találták, ki mert fogy az ásványi olaj és valami olcsóbbat kerestek, hanem a folyamatosan növekvő teljesítmények (csökkenő illesztési hézag, nagyobb fordulatszám, hőterhelés, stb) követelték meg az egyre nagyobb teljesítményű olajat. Ezért az én véleményem, a szintetikus jobb. Nem véletlenűl drágábbak. A többi meg marketing.

http://www.harley-performance.com/amsoil-vs-harley.html

 

Váltó olaj.

U.a. mint a motorolaj.

 

"Az olajcsere előt mész egy-két km., utána rögtön olajcsere. Így nem marad olaj a blokkban. Az olajjal együtt MINDIG az olajszűrőt is kicserélni !"

 Ez viszont így korrekt!

Annyival kiegészítve, ha lehetőség lenne rá levenni az olajteknőt (ami jelen esetben nincs), azért látna csodákat a kedves tulajdonos! 

Bár itt ugye Gábor azt mondta, marad a blokk alján egy fél liter. Ami elég gáz, mert ha ásványiról váltassz szintetikusra érdekes kölcsönhatások lehetnek. Sőt azt ajánlják, hogy a különböző gyártók (vagy egyazon gyártók különböző) olajait ne váltogassuk feleslegesen.

 

 

WimT Creative Commons License 2012.08.26 0 0 160
WimT Creative Commons License 2012.08.26 0 0 159

Ha kell infó akkor szóljál, nekem van 1999-es Spori műhelykönyvem és ha az nem elég majd megszerzek azt az infót ami kell, legalábis megpróbálom :-)

Előzmény: márne (156)
WimT Creative Commons License 2012.08.26 0 0 158

Gyerekek, gyerek, mit nem tudjátok problémázni at olajjal. Senki se még olvasta az útmutatókönyvet amit egy motorhoz tartozni kéne ? Az az olajdolog pedig nagyon egyszerű.Kapaszkodjatok !

1) a minőségnek van ára!

2) ha az olaj már túl drág akkor ne üljetek motorra !

3) blokkolaj : 20W50 ásványi DIESELolaj kell a következő minősitési kódokkal : CE , CF , CF-4 vagy CG. Más kódók nem jók !

4) prímer/váltóolaj a Sportsternél: 15W40 ásványi olaj. Minősítés nem számit.

Az olajcsere előt mész egy-két km., utána rögtön olajcsere. Így nem marad olaj a blokkban. Az olajjal együtt MINDIG az olajszűrőt is kicserélni ! 

  

Előzmény: márne (156)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.26 0 0 157

Szia!

Sajnos a szerelési könyvet csak spanyolul találtam meg, bár pár helyen fönt volt angolul is, de azt folyamatosan távolítják el. De azért mindent meg lehet találni. Nyomaték táblázatokat le lehet szedni pl. itt van egy hiányos:

http://www.nightrider.com/biketech/hdtorquevalues.htm

Tapasztalat: a külhoni fórumokat böngészve találtam egy megjegyzést, miszerint egy delikvensnek azt javasolják, hogy állítsa be a láncfeszességet, csöndesebb és könnyebb lesz a váltás. Nem értettem mi köze hozzá, de ettől függetlenül beallítottam amikor olajat cseréltem a youtubon látható filmek szerint. Legnagyobb meglepetésemre sokkal könnyebb és csöndesebb a váltás. Namost vagy az olajtól vagy a lánctól. A harley olajjal az a gond, hogy drága, 3500 ft egy doboz. Azzal is futottam egy pár kört, és egy kedves amerikai ismerősnél kötöttem ki, aki LA-ban tanítja a autótechnikát a műszaki egyetemen (és még ért is hozzá:-))). Azt mondja csak szintetikus olajban gondolkodjam, mert bár az ásványi jobb ha új, azonban hamar elveszíti a képességeit míg a szintetikus nem. Máshol is olvastam erről, sokan mondják, hogy a motorjuk nem melegszik annyira amióta jobb olajat használnak.  

 

Előzmény: márne (156)
márne Creative Commons License 2012.08.25 0 0 156

Szia!

 

Az olcsóbb (polikarbonát) bukók a napfénytől az évek alatt elveszítik a szilárdságukat, csökken a védelmi funkciójuk. ÍGy 5 évente érdemes lecserélni. Kb. úgy mint a fékcsöveket. Na azt sem cseréli gondolom senki, amíg el nem durran.

Mi a baj a Harley olajjal?

Váltóolajról nem esett szó, más ajánlhatta.

Nem tudtam, hogy nem leengedhető a motorolaj teljesen. Mik vannak? :-O Bakker!

Látom precíz ember vagy. Jó vétel lesz a motorod, ha eladod. :-)

A nyomaték értékeket honnan nézted ki? Van szerelési könyved vagy az internetről?

 

Előzmény: Törölt nick (155)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.25 0 0 155

Köszönöm a bukót! Nekem is van csak kényelmetlen lett az évek alatt(megnőtt a fejem?) A motorba harley olajat tettem először és utoljára, a váltóba pedig-nem emlékszem, a doboza meg nincs itt, de valami bele való német cucc volt, még az is lehet, hogy olyan amit Te ajánlottál. Sportsternél a motorból nem lehet leengedni az olajat, csak a tartályból, ezért marad benne több mint fél liter fáradt olaj ami nem a leghasznosabb. Én most ezzel nem foglalkoztam, csak a tartályban cseréltem le, de legközelebb vak szűrővel leszivatom a blokkból is, csak erre rá kell készülni ezzel-azzal. Leszedve a kuplung fedelet örömmel láttam, hogy senki sem nyulkált még bele. Én belenyomtam az olajat vártam még egy órát, hogy lehüljön, majd egy kicsit húztam a primer láncon(kontraanya meghúzási nyonaték 27-33 Nm), mert már egy kissé laza volt. Ezután becsuktam, átlósan két körben meghúzva a csavarokat 9Nm-el. Csodás érzés nem összegányolt vason dolgozni!    

Előzmény: márne (153)
márne Creative Commons License 2012.08.24 0 0 154

Ez a "kölcsönözni" egy kicsit félreérthető!

Kölcsön adásra gondoltam.

 

Előzmény: márne (153)
márne Creative Commons License 2012.08.24 0 0 153

Ah, értem!

Ha csak a bukó lenne a probléma, tudnék kölcsönözni, igaz a méretedet nem ismerem.

Akkor talán jövőre. :-)

A linket meg nagyon szívesen. Hol cseréltél olajat és mit raktál bele?

Előzmény: Törölt nick (152)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.24 0 0 152

Szia Márne!

Sajnos nem tudok menni, bár terveztem még hosszabb motorozásokat idén, de teljesen el vagyok havazva, és nincs is még meg a megfelő ruházatom, sisak stb..Sajnos idén erre már nem nagyok tudok sort keríteni. Köszi a linket, bár most kicseréltem az olajakat itt-ott, de kell azt még jövőre is!

Előzmény: márne (151)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!