A következőt írnak a H-D útmotatókönyvben az olajról :
Ha nem rendelkezésen áll a gyári H-D olaj akkor BÁR MILYEN ÁSVÁNYI 20W50 VISZKOZITÁSÚ OLAJAT LEHET HASZNÁLNI AMI AJÁNLOT A DIESEL MOTOROKHOZ. A KÖVETKEZŐ API MINŐSITESŰ OLAJOK SZABAD HASZNÁLNI : CE, CF , CF-4 VAGY CG. MÁS MINŐSÉGŰ OLAJ KÁRT OKOZHATNAK !
A H-D egy nagyon egyszerű szerkezet. Nem kell attól félni hogy a motor tönkremegy mert nem használtál gyári olajat. Viszont ami a fekete H-D olajdobozokban van az sima 20W50-es Penzoil nevű olaj.
A szintetikus olajat a magas teljesítményű motorokhoz csinálják. Mióta egy H-D egy magasteljesítményű motor? Én még soha se látam ilyet,pedig már 1979-óta foglalkozom H-D-kkel. Jah, hazudok, a Zodiac Racing team-nek van egy 1200 lóerős drag motorja, és milyen olajat használnak ? Igen, sima asványi 50W-és. Na erre varhatsz gombot :-)
Szia Márne ! Nagyából képbe vagy de egy 5W-és jobban bírja a hideget mint egy 20W-és. A minőségi kódokat azok API-kódok és ma mái napon még mindig hásználatban vannak. Még egyszer, valaki már valamikor megolvasta a Harley-Davidson útmutató könyvet ? Én tudom a választ erre a kérdésre, mert ha igen akkor nem kell órákon át vitázni az olajról és más csodaszerekről.
Hát igen a benzinár. De nem biztos hogy ez lesz a legnagyobb gondunk. Csak ne így legyen! Mostanában már nincs bennem várakozás a jővőre, inkább nosztalgiázom(Bud Spencer filmek stb). Merre laksz, ha van kedved pöföghetünk egyet amíg szép az idő elfüstölöm a maradék pénzem. Szívesen megnézném a vasad is(a szomszéd rétje, ugye:-))! Persze csak ha nem zavar, hogy én max 70-el megyek, de inkább 60-al. Valahogy én így szeretek menni. Különben lemértem a fogyasztásomat (mármint a motorét), 4 liter, ami jó. Ja igen én budai vagyok.
Már próbálkoztam velük, de sajna nekem csak a gugli fordítón keresztül megy a dolog. Bár így meg a fantáziámat tornáztathatom, hogy végül is mit akartak mondani eredetileg! :-)
Úgy látszik ez az összeomlás utolsó fázisa. -akinek még van, kétségbeesésében és félelmében, hogy elértéktelenedik amije van, gyorsan elkölti a megtakarítását. Kédés, hogyan fogjuk használni 700Ft-os benzinár mellett. :-)))
Azzal ránézésre jól jártál, nekem még azt mondták mégsem eladó. A férjével beszéltem aztán az asszonnyal és mind a ketten össze-vissza beszéltek. Mindenesetre ha olyan amilyennek mondták akkor biztos sok örömöd lesz benne, és ez a lényeg! Ne törődj a többi hirdetéssel ,örülj, hogy megvan, ki tudja, talán vársz 4 hónapot és addigra kiszórhatjuk a pénzünket az ablakon mert semmit sem fog érni! Én is ezért vettem, nem kell, csak viszi a pénzt, de egész fiatal koromban beleestem a sportsterbe, aztán most gondoltam egyett, és lőn. Hát jó éjt, megyek aludni!
Á az semmi különös, csak egy üres olajszűrő, néha itthon is használnak hasonlót, a népek itt inkább legyártják maguknak, ha át akarják mosni a technikát. Persze az egy reklámfilm, el akarják adni a cuccot, a gyári ajánlásban nincs ilyesmi, én is csak az olajváltás miatt agyalok rajta. De igaz ami igaz, kéne látni az olaj útját(biztos rögös). De mostanában inkább hajtom a vasat, nem törődöm vele, majd télen lecserélem amit le kell. Fekete a fékolaj is már. Te milyet vettél?
És pont a 2003-as jubileumi Spori, két színű fényezéssel! Mit nem adtam volna érte, ha van eladó a piacon!
Na szóval, kell az a szerelési könyv. Anélkül, hogy az ember látná hogy kering benne az olaj nehéz. Ez a videó sokat segített. Egy párszor biztos megnézem még. :-)
Sportsternél mindenképpen marad olaj benne, mivel a motor mélyebben van mint a tartály. Kb az olajmennyiség 20%-a ott marad. Pontosan az olaj típusának váltása miatt jelenthet ez gondot. Ha beleöntök szintetikust az ásványi után, akkor nagy lesz az örömöm. Ma megkergettem a vasat és elmentem szlovákiába is.
Sok évvel ezelött tanultam ezekről a dolgokról, de mivel más területen dolgozom sokat felejtettem. Így abból merítek ami megmaradt belőle.
Először a szám: 20W 50
Ez a szám azt mutatja meg, hogy az adott olaj milyen külső hőmérséklet értékeken tartja meg a teljesítményét. W- mint einter, a 20W-50-es olaj -20 és +50 fok között képes teljesíteni a tőle elvárt értéket. Vagyis, ha csak szezonálisan használja az ember a motort bőven elég lenne a 0W 50-es olaj is.
A betüjelölések a különböző olajtársaságok (szervezetek) szabványai szerinti besorolás, szintén teljesítményszint szerint.
Az általad felsorolt jelölések már nincsenek is érvényben.
Ha tehát a különböző olajgyártók olajait megvizsgálva a teljesítményszint ill. a hőmérséklet jelölések azonosak (vagy megfelelnek a gépjárműgyártó ajánlásának) nyugodtan lehet dönteni az ár alapján. És itt igen is sokat spórolhat az ember, főleg hosszútávon.
A szintetikusat nem azért találták, ki mert fogy az ásványi olaj és valami olcsóbbat kerestek, hanem a folyamatosan növekvő teljesítmények (csökkenő illesztési hézag, nagyobb fordulatszám, hőterhelés, stb) követelték meg az egyre nagyobb teljesítményű olajat. Ezért az én véleményem, a szintetikus jobb. Nem véletlenűl drágábbak. A többi meg marketing.
"Az olajcsere előt mész egy-két km., utána rögtön olajcsere. Így nem marad olaj a blokkban. Az olajjal együtt MINDIG az olajszűrőt is kicserélni !"
Ez viszont így korrekt!
Annyival kiegészítve, ha lehetőség lenne rá levenni az olajteknőt (ami jelen esetben nincs), azért látna csodákat a kedves tulajdonos!
Bár itt ugye Gábor azt mondta, marad a blokk alján egy fél liter. Ami elég gáz, mert ha ásványiról váltassz szintetikusra érdekes kölcsönhatások lehetnek. Sőt azt ajánlják, hogy a különböző gyártók (vagy egyazon gyártók különböző) olajait ne váltogassuk feleslegesen.