Igazabol pont ma neztem a Heartfixer-t VICE-n, es tok jol futott. Bar asszem az SIDcardot meg nem emulal, pedig a C64-es resz reSID engine-jevel nem lehetne nehez megcsinalni. :) Szoval a VICE sokkal elorebb jar mar mint kepzeltem/emlekeztem ra regebbrol. :)
A plus/4-nek nincs akkora kult rajongotabora mint a pld. a c64-nek, valoszinuleg azert huzodott el ennyire a dolog. Bar nem ertem, akkor a vic20 miert keszult el elobb. :-)
En meg sose nezegettem a VICE forrast, bevallom. De ugy remlik, mar mas is mondta hogy iszonyat bonyolult, es at kell latnod az egeszet ha valamit modositani akarsz benne. ;)
Ja, a VICE... Arra elvileg van nekik ket nalam sokkal okosabb emberuk, hogy a plus/4-et megcsinaljak, de valamiert mar tenyleg elegge elhuzodik. Igazabol az a baj, hogy a VICE forraskodja rettento bonyolult, hetekig kene csak tanulmanyozni+debuggolni csak hogy valami lovesem legyen hozza, de ha mondjuk lenne is ra annyi ido, akkor mar inkabb a Yape-pel benazgatok, mert azt jobban elvezem :-)
De lam a MESS-be sikerult "jol" belenyulnom, pedig az is komplex architektura. Ott valahogy vilagosabban szet vannak valasztva a modulok, es nem kell ismerned az egesz mukodeset feltetlenul, ami szerintem nem igaz a VICE-ra. Mike Dailly tudtommal ugyanezert nem vett reszt a VICE projektben.
SDL: azert alltam le rola, mert iszonyat lassu. Mivel a Yape amugy sem a sebessegerol hires, nem akartam az SDL miatt meg kb. 50%-ot bukni a sebessegen. Akkoriban egy 500-as Celeronon a Windows verzio futott mondjuk max. 90 FPS-sel, az SDL verzio meg 52-vel.... Raadasul aztan valamit valtoztattak az SDL-ben, amitol egyes dolgok mar nem ugy mukodtek, ahogy korabban (bill. shortcutok), es abba is belefaradtam, hogy azt kovessem.
Tobbek szerint nativ X11 modban kene csinalni, es akkor nem lassu, de ehhez mar kevesnek ereztem magam (es az idomet is, hogy megtanuljam).
Az OpenGL is vszleg lassabb lesz pottyet, mint a sima DDraw, de egye fene... A szepsege az, hogy a legtobb kartyahoz alapbol van OpenGL driver Win-re. Persze meg az OpenGL is joval odebb van meg, mert ahhoz szet kell ramolni az osszemaszatolt reszeket (es akkor mar vszleg C++-ra lesz az is atirva).
Ha gondolod, leszedheted mar most az SDL-es verziot innen. A GUI-t mar ahhoz is meg lehetne csinalni (mivel nincs neki).
Szep a Qt meg jo, de nekem az a meta-object-es cucc nem igazan tetszik benne. Egy C++ program az legyen C++, nem legyen benne meg ilyen Trolltech-es akombakom is. Viszont tenyleg megy Win32-on is, szoval OpenGL-lel megspekelve akar idealis is lenne, mar csak a hang maradna pupnak.
Ha atirod OpenGL-re akkor ha odaadod a forrast, en szivesen megprobalkozok egy Linux porttal. Aztan persze lehet hogy feladom ot perc mulva. :)
A platformfuggo reszek osszemaszatolasa a kod egyeb reszeivel mindig gaz, de az ember egy hobbiprojektben hajlamos erre. :) Sot, nem hobbiprojektekben is, ha kozelit a hatarido. :)))
Persze, Linuxra gondoltam, a francnak kell nekem ilyen koran forumozni, ugy latszik meg nem ebredtem fel teljesen. :)
Ha egyszer mar volt SDL-es a kod, akkor nem ertem miert alltal le rola? Az SDL muxik Windowson is, nem? Es akkor nem kell ket GUI-t karbantartani/fejleszteni/stb., hanem eleg egyet. Vagy csinalhatod Qt-vel is, az is nagyon jo. Mondjak meg okosakat? :)
Vagy merge-lheted az effortokat a VICE plus/4-es reszevel.
Ja, a platformfuggoseg: C++-ban irtam. Egyes reszeket meg C-ben.... Szoval szornyu :-) Elegge Win32-re van alapozva, a gond az, hogy a 0.32 ota elegge elmaszatoltam a Win-fuggo es egyeb kodreszeket. Viszont epp nemreg probalkoztam OpenGL-lel, es legalabbis sikerult OpenGL-ben mukodo 2D-s renderelot irni, igy lehet ez a resz hamarosan nem Win specifikus lesz. Igazabol a M$ is tehet rola, mert a DDraw tamogatas mar hivatalosan nincs benne a DirectX-ben, csak a Direct3D, de ha meg mar muszaj 3D-t hasznalni, akkor legyen inkabb OpenGL nem igaz? :-)
Marmint hogy erted, hogy plus/4-re is kiadni az emut? :-) Plus/4 emulator fusson a plus/4-en? :-) Nem a Linux-ra gondoltal? Anno portoltam a 0.32-es verziot az SDL-re, es igy megvalosult a Linux port is (BeOS, FreeBSD, Sun es egyebek mellett), de az mar elegge kobaltas verzio, szinte minden tiszta bug-os benne :-( Sok idom viszont nincs ket verziora. Epp eleg ganya GUI-t programozni Windows-on, nincs nagy kedvem meg mas platformokra is. Arra gondoltam, hogy inkabb meglevo open source projektekhez segitenek be. Nemreg kuldtem 2 patch-et a MESS-hez, igy most mar van benne teljes digi sound tamogatas es egy bug-ot is kijavitottam. Igaz, ott meg az egesz architekturaval kell megismerkedni....
A public beta... hm. Igazabol az egesz Yape egy beta :-) Vagy inkabb bena :-)) Hamarosan ki akarok majd adni egy 1.0-nak nevezheto verziot, de ahhoz ezeket az FLI-s meg FLD-s dolgokat (meg FF1E es FF1F felulirasa) is ki kene egyenesiteni. A lemezes turbok tamogatasarol nem is beszelve.
Most igazabol kicsit meggyoztel, ugyhogy lehet kiadom ezt a mostani betat 0.45-kent, a szamoknak ugysincs nagy jelentosege ;-)
Tudom hogy ugy hangzok mint egy lejart lemez, de nincs kedved plus/4-re is kiadni az emut? Sajnos a VICE plus/4-es resze meg nagyon gyerekcipoben jar... :( Mennyire van a Win32-hoz/DirectX-hez takolva a kod? Egyaltalan C-ben irtad? :)
Szerintem nem gaz egyebkent ha a stabil verziok mellett idonkent (ha mar regota nem volt stabil release, es a betaban vannak uj featurek -- na, en egyre jobban beszelni magzar ;( ) kiadsz egy-egy publikus betat is. Esetleg csinald azt amit Joe Forster a Star Commanderrel, hogy a betakat nem szabad terjeszteni.
Meg nem tudom, mikor lesz, mert most a BF1942 a kiraly :-) Ha gondolod elkuldom mailben az uj betat. Igazabol egy dolog nem stimmel meg az FLI-ben, minden 8. rasztersorban van egy fekete csik, valami bug miatt, azt kene levadaszni miert van, csak lusta vagyok. Viszont addig amig az nincs kiegyenesitve, nem igazan akarom kiadni az uj verziot. Persze lehet, megelegelem a dolgot, es kiadom :-) Meg a masik gazos dolog, hogy most bizonyos effektek (a karakteres kepernyo kezdetenek elhalasztasa; a scroll effekt masolas nelkul) megint nem mennek, mert elegge at lett kavarva sokminden a TED reszben.
Fatal: gyors beleneztem es tenyleg folyamatosan irodnak felul a regiszterek, te jo eg :-) Na megint nem jol emlekeztem... Es ha jol nezem, akkor ez az ami FLD-t csinal, igaz? Azaz elhalasztod a bad line-okat, igy tobb soron at ugyanazok a karaktermatrix adatok maradnak meg egy-egy frame-en belul. Igazabol sosem neztem meg meg erre kihegyezve a dolgot, de a fatal-lal mindig letesztelem, ha valamit buheralok a TED-ben, hatha... :-) Azt kene tudnom mi is pontosan a bad line condition a plus/4-en, mikor van/nincs DMA meg hasonlok. A "gondot" az okozza, hogy itt ket rasztersor is bad line a C64-hez kepest, ez egy par uj kerdest is felvet. Majd ilyen kis tesztprogikat kene irni hozza, es az igazi gepen megnezni, de ahhoz elobb rendet kene rakjak magam korul, no meg nemsoka koltozom is :-(
Dehogynem, tele van regiszteres mákolással, én csináltam :) A morphos effekt pl rasztersoronként vált karakterkészletet és képernyőmemóriacímet, ha jól emléxek...
Ja, bizony :-) A Fatal az kulonosen "bitch", mar elnezest :-) Nincs benne semmi durva regiszter magia latszolag, de az istennek sem akar menni :-( Volt mar, hogy a szinek voltak jok, volt hogy a morfolas, volt amikor az alakja, de a harom egyutt meg sosem... Jol ertem, hogy Te vagy a szerzoje? :-)
A Csabo nagyon keni ezeket a demo dolgokat. Ha nem kuldene folyamatosan a problemas progikat, mar akkor leallt volna a fejlesztes, amikor ment a Tutti Frutti :-))))
Nem tudom hol találtad a 0.31-est, az valószínű még Lando régi cucca. Azokhoz én nem nyúlok, mindent meghagytam akkor mikor összeköltöztettük a sitejainkat.
Magyarul vagy angolul nézed a lapot? Ha angolul akkor a "Tools", ha magyarul akkor a "Segédprogramok" linket keresd. (De itt van maga a link is: Segédprogramok.) Itt megtalálsz minden emulátort (meg más segédprogikat), készítővel, adatokkal, és hogy honnan lehet letölteni. Ott van a tied is.
Érdekes, hogy mesélsz nekem a YAPE-ről. :-) ATI-val (félig meddig) közösen feljesztjük. Én a monitor részben javítgatok meg tesztelek. Nálam megvan a YAPE 0.45 legújabb béta teljes source code-dal, amiben most először a világon mennek az FLI-k. Nagy nehezen kiszenvedtük. (Van egy folderünk amiben a problémás programok vannak, ott van több part a Legendből meg a Fatal Mirrorból, valamit az MB által kiadott mindkét FLI.)
Ma amúgy nagy nap van, lehet hogy megtaláltuk Udo Gertz-et. Olvassatok bele a fórumon a "The Search For Udo Gertz" topicba. Ja meg találtam egy igazi bug-ot egy régi C16-os játékban, de ez nem tudom kit érdekel.
ehehe, hát igen, rá kéne szánni az időt. De pl tavaly december óta vár egy php+mysql felülettel ellátott korlátlan tárhely, hogy átültessem rá a kis webes újságomat, arra se volt időm, pedig nagyon szeretném azt is :( szóval idő az zérus :)
+int össze kellene ruccanni egy délután. Bár minél tovább halogatjuk, annál jobban nosztalgiademo lesz, de félek, hogy évekig fogjuk csúsztatni.. :)
Addig add az asszony kezibe a kutyust, küld el helyetted a kocsmába, oszt már szabad is vagy.. :)))
Csabo, a http://plus4.emucamp.com honlapon a Yape emulatornak egy 0.31-es regi verzioja van fent, bar az sem toltheto le. Szerintem erdemes frissiteni (most a 0.44-es a legujabb), mert szerintem ez a legkiralyabb emulator. (winre..)
Nem, sajna időm sincs, csak egész nap a net előtt ülök (melóhely + otthon) és olyan nyugis a meló, hogy tudok netezni. Ezért van az a láccat, hogy én nagyon ráérek :)
Jaja, én is szép nagy táblázatokat meg kódláncokat szoktam csinálni, de azok általában a teljes memóriát megeszik...
Meg ha nem a net előtt ülök, akkor az asszonnyal foglalkozok, vagy egy kocsmában ölöm az agysejteket :)
Nem, sajna időm sincs, csak egész nap a net előtt ülök (melóhely + otthon) és olyan nyugis a meló, hogy tudok netezni. Ezért van az a láccat, hogy én nagyon ráérek :)
Jaja, én is szép nagy táblázatokat meg kódláncokat szoktam csinálni, de azok általában a teljes memóriát megeszik...
> És csak emulátor alatt tudom tesztelni mert az
> original +4em nem kezeli a lemezmeghajtót vmi
> hardverhiba miatt :(
En a Heartfixert pc-n csinaltam, Yape-on teszteltem es csak a vegen probaltam ki az eredeti vason. :) Most mar azt sem tudom, mert valszeg meghalta a kabelem amivel osszecuppantottam a PC-n a drive-al. :)
De az én 5leteimhez 16K nem szokott elég lenni :)
Nekem neha a 64K sem. :) Most is azom szenvedek C64-en, hogy egy effekt mellett legyen 4K a zenenek. :)
De ez a C16 beinditotta az agyamat! Nem nagyon csinalhatom azt amit gyakran szoktam, hogy csinalok valami bazinagy nagyon"okos" tablazatot, vagy feloldok minden ciklust (un. speedcode, vagy cycle unrolling, vagy code vectorization, ahogy tetszi) es hajra! Itt tenyleg agyalni kell!
Hát igen... Nehéz a plusin alkotni :)
Mikó honnan kiabáltál? :)) A kutyust meg mindig vonszolni kell mert egy makacs vén dög :)
Volt egy EBSS (enthropic-blurred-spinscroll) fedőnevű 5letem, biztos magyaráztam :) Egy egész képernyős forgatott scroll, ami fokozatosan eltűnő nyomokat hagy maga után... Amúgy az egész fehérzajból epül fel.
Milyen effektek is azok? :) Mintha ezt még nem említetted volna. Az alkotás egyelőre elmaradt. :(
Az igazság az, hogy kellene egy-két nap, hogy felfrissüljek emlékezetileg. :) Még azt a nyamvadt Huffman tömörítőt sem fejeztem be. Rájöttem, hogy ellustultam. Hozzászoktam a gyorsan megvalósítható dolgokhoz. Pedig a gépi kódú programozást még Amigán is hosszú-hosszú ideig gyürtük.
Tegnap meg kajabálok rád a házatok előtt, de rám se figyeltél, csak vonszoltad a kutyusodat haza.. :)))