Csak arra gondolok, hogy az esti műszakján lerohadhatott az MXU Kecskemét környékén, és Kecskeméten átmenetileg valamelyik kékvolvót utalták ki ideiglenesen, amíg az MXU-t helyre rakják. Lehet ma este már vissza is cserélik, hamrosan kiderül...
Azt minden busznál figyelembe kell venni, legyen bármilyen korú, kialakítású, hogy van egy bizonyos összeg, ami felett nem rentábilis a javítása. Lehet egy komolyabb váz-, vagy motorprobléma, és a ráfordított munkaórák számával máris összejön 4-5 millió Ft, ami egy idősebb kocsinál egyből a selejtezéssel egyenlő. A régi, Volános szemlélet, ami az elmúlt ~15 évben volt jellemző, ilyeneket simán megcsináltak. Ma, az aránylag nagy számú beszerzések miatt ez már nincs.
Arról nem beszélve, hogy ez pl. egy légkondis busz, miközben a mai napig nem 1, nem 2 olyan busz szaladgál a volánnál, amiben nincs kondi, vagy akár pl, gyártási éve szerint öregebb.
Az én logikám azt diktálná, hogy előbb akkor azokat kellene kidobni, az ilyen ITA-013 féle menne a helyére, és majd ha jön új, akkor megy az ITA is...
De hát a Volán már sokszor, sok téren bebizonyította, hogy hülyének lenni menő, most se hazudtolják meg magukat...
Amúgy valami egészen elképesztő, hogy ilyen, a nemzetközi használtbusz-piacon még kvázi kurrensnek számító buszokat vágni visznek, miközben a francia meg tudja csinálni, hogy minden, közösségi közlekedés bonyolítására szerződött buszos szolgáltató felpakolja a selejtezendő gépeket egy nyilvános licitoldalra, aztán pár ezer euróért bármilyen kereskedő elviheti őket (bizonyos esetekben magánszemélyek is), akár exportra, akár szétvágni. Függetlenül attól, hogy üzemképes-e a jármű vagy sem. A BKV az utóbbi években a selejtjeinek a döntő többségét járműként értékesítette (akkor is, ha hulladékkereskedők vették meg őket), csak nagyon minimális volt a hulladékként történő értékesítés (azok tényleg menthetetlenek voltak). Vigye el a román vagy az ukrán 1000 euróért, esetleg a liciten verjék fel az árat, még a bevétel is több lesz - de ez, hogy ahogyan van, viszik vágni, pazarlás. (Agyfaszt tudok kapni, ha ilyet látok, hogy úgy van bent vastelepen a busz, hogy még az üléseket se szedték ki belőle - legalább székeznék belőle újra valamelyik műanyagülésest -, vagy legalább bármit, ami még cégen belül hasznosítható.)
Nos, annyit, hogy pénteken az MXU-939 ment 11.30-kor Csabáról Szarvasra, majd 12.45-kor Szarvasról Csabára.
13.30-kor az egyébként a szarvasi "szemlés" fordán lévő RTR-858 ment Csabáról Gyulára, és 14.00-kor vissza Csabára az MXU-939 helyett.
13.10-kor az (MXU-915-öt helyettesítő) LMR-623 ment Csabáról Kunszentmártonba, 14.30-kor pedig az MXU-939 ment Csabáról Kunszentre. (Az RTR-858 pedig 14.35-kor "kotta" szerint Kétsopronyba.)
A KKL-985-öt sajna aznap nem láttam, mint ahogyan az RTR-820 péntekjéről sem tudok sokat, valószínűleg a 820 ment 10.30-kor Szarvasról Gyulára, mivel a 13.00-ás Gyula-Szarvas járaton már a HFF-663 volt, ami Kétegyházán helyettesít. Hétfőtől csütörtökig ebből fordul a KKL-985 a 15.00-ás Szarvas-Csabacsűd járatra, de pénteken valamelyik gyomai EC12 ment Csabacsűdre, most hirtelen már nem is emlékszem, hogy melyik, a lényeg, hogy se nem a KKL-985, se nem a HFF-663.