Itt egy kis "játék a fényekkel" (2x1000) az e-heti termésből.Ez a csaj azt mondja:
"Hé, te borostás, büdös nagydarab srác, csak nem egy nagy túra endúród van? Csak, nem egy... egy... x..t..z..ahh...750-es Szu-szuper teneré? Ahh. Bekapom a szusit és mehetünk is! A garbós ribanc itt marad! Haha!"
Sziasztok . Az olajjal kapcsolatban köszi a tanácsokat, igazat megvallva a minuszokban nem akarom a motort használni(hacsak nem húzódik el a tél nagyon). Inkább arra a részére voltam kiváncsi hogy nem híg -e nagyon a 10W40-es olaj. Bukó ügyben nekem egy CMS Helmet sisakom van , nagyon kényelmes , az ára 30-36 ezer körül mozog ,a súlya könnyű viszont, még nem kopogtattam vele az aszfalton így hát nem tudom ,hogy mik az esélyek egy bukáskor.
Ha jól tudom, akkor a két szám egy tól-ig intervallumot jelöl, hogy pl. egy 10W40 esetén ez az olaj teljesíti azokat a követelményeket, 10W-től (winter) egészen 40-ig terjedő egyfokozatú olajok tudnak.
Régebben nem voltak tól-ig kategóriák, csak pl. 40-es, meg 50-es.
Ezek viszkozitás adatok, azaz hidegben mennyire fog megdermedni, illetve túlzott meleg esetén mikor válik túlságosan folyóssá, amikor már elveszti a kenőképességét.
A viszkozitáson kívül még vannak egyéb jellemzők is, pl. teljesítmény.
Szóval szerintem a 10W40 a jobb olaj, elvileg az ugyanolyan kategóriás 20W40-nek olcsóbbnak kellene lennie.
Sőt elvileg bármilyen olyan olajat bele lehetne tenni, aminél az első szám <= 20W, a második szám >=40.
Ennyit az elméletről, de ha egy új vasam lenne, akkor biztosan szigorúan a gépkönyv szerinti olajat tenném bele.
At FM sisakokat itt találod - én vagy 5 boltban, legalább 15 sisakot felpróbáltam - nekem ez jött be a legjobban. 40 körül már találsz tavalyi modellt.: 1038 Budapest, (régi) Szentendrei út 287. tel.: 240-9997
nekem a Schubert Concept sisakja van, felnyitható, nem zajos, nem párásodik, esőben is tudsz motorozni, nem esik a napszemüvegje le, és nagyon jól használható szembe tűző napban is,nem műanyag, jól szellőzik, előre tudod pattintani a plexijét hogy több levegő jöjjön be rajta,egykézzel nyitható,könnyen cserélhető, nem olcsó plexije van,...és még sorolhatnám....., ami nem jó benne az az ára! Viszont valamit valamiért, ellenben nem volt fontos számomra, hogy úgy nézzen ki a fejem, mint egy endurobajnoké, viszont fejem csak egy van! /megjegyzem nem vagyok krőzus, nem vagyok milliomos, jó sokat spóroltam rá/
A Louis-nál vettem átszámolva 70e magyar kincstári aranyért, az Euromotor meg ha jól tévedek 112-ért kínálja....no comm...
Csatlakozom Ice véleményéhez, a 10w az kb -20fok körül dermed /fagy/ meg, a 20w az meg kb. -10 körül. Ebből is adódik melyik lenne mostanság az ideális...
Kicsit olyan mint ha végtelenitett filmet nézne az ember.A káosz test közelből.
A bukókhoz anyit ,hogy mivel motorom már van ,sisakom még nincs én kölcsönkértem egy párat. Az elmult héten 6-ot próbáltam ki és egyet sem találtam igazán jónak, ill. motorhoz illőnek.Mert ami szellőzést,biztonságot ,és minőséget ad az a "szkafi" ez kicsit fura XT 600-on.Az endurós változat szemüveggel jó lenne de ebbe a hidegbe nagyon huzatos.A flip-up renszer jó, de megint csak fura lehajtott állrésszel. A nyitott sisakba meg arcomra fagyott a mosoly.De volt egésszen szórasem érdemes darab is, amiről kiderült taiwani, ill még az E-minősités is hiányzott.De az is előfordult hogy a súlya volt nagy /AGV/ Szóval én lehet "stilustalan" leszek egy szkafival./ a kiprobált darab ami mindenben jó kivéve az összhatást, egy boeri desperado volt./
Egyet értek ,hogy az emberfeje minden pénzt megér.Bármilyen jól motorozik valaki ,még találkozhat "kalapos wartburgos elütős" emberrel.
Köszönöm a tanácsot Kawaszati mesterrel kapcsolatba, megbeszéltünk egy tavaszi meetinget, és átbogarássza a mocit.Bár Debiből kell fölmennem , enyit megér a szaktudás.
Mivel most tél van így én a 10W40-et tudnám ajánlani, nyáron meg mehet bele a 20w40-is, szóval én attól tenném függővé hogy mikor akarod majd használni, hidegben jobb a 10W40-en mert előbb lesz mindenhol megfelelő a kenés, tavsszal meg nyáron meg elég a 20W40, akkor ugye nem dermed meg annyira ez az olaj sem, meg asszem az XT-nek ez a gyári olaja is, ha jól tudom, de ez nem száz, hátha valaki okosabb lesz nálam! És ha lehet ásványit vagy ha az nincs akkor a félszintetikust javaslom! Ice
Srácok szükségem lenne a véleményetekre.Nemrég vettem egy xt 600 -ast és arra volnék kiváncsi , hogy szerintetek melyik a jobb olaj bele . A 20W40-es vagy a 10W40-es. Szervizeket hívtam fel és egyik helyen ezt a másikon azt tartották jobbnak.
újabb előrelépés tapasztalható a http://www.tenere.hu/ oldalon, egyelőre a régi anyagok kerültek / kerülnek át, aki változtatni akar, most szol, és küld új képeket stb...
üdv
adam
poppi, mennyit ér a fejed? lehet hogy licitálnék, ha felrakod a zíbéjre :D