Itt azt írja, hogy az E-07 és az E-q8 nagyon jó betonra és nm túl durva terepre. Az E-09-esről meg azt, hogy jó betonra és közepesen durva terepre. Kawaszati mester azt mondta, hogy ha tehetem vegyek Michelint. Ha nem, akkor inkább az E-08-at, mert sok betonra az a jó a 750-es 70 lóerős igavonóra.
Vizes füvön csúszik. :)
Frizbinek E-07-es figyel a Kék Paripán. Kicsit lassú... Ettől?
A Szupertehénen E-08 as van - Betonon kielőzök vele 150 körül és még nem szakadt le a futó felület :) Terepen meg nem nagyon tolom (még) de sztorim már van: A csajommal nézelődtünk a nyáron Óbuda külső határában és nem készültünk földutakra. Voltak. Meg erdő. Meg eltévedés és meredek helyek és csak 2x szállítottam le, hogy menjen gyalog. Nem mentünk gyorsan és csúszkálásról szó sem volt. (500 kilót azért nehéz megtartani).
Igen, nézem. A homoktól kicsit félek, még gyúrnom kell rá úgy érzem. :) De Icével is beszéltük hogy ő ennek a terepnek nagy tudora (Kiskunlacháca környéke), lehet hogy lemegyek hozzá előtte gyakorolni. :)
Én is inkább túrázós vagyok, nem versenyezni akarok.
Ez egy elég komoly táv, pláne hogy még az utakat is keresgélni kell.
Ami aszfalton kb 200 km, az földúton simán lehet 300 is.
Ilyenkor még ha hozzájön mondjuk az, hogy ami most le van fagyva, azt megkapod sár formájában... szóval szerintem kemény mutatvány lesz a Budapest - Baja.
Mi tavaly csináltunk egy Várpalota - Zsámbékot április elején (úton 75km, terepen 120 km), és este 9-re értünk Zsámbékra.
Persze másodjára, amikor már ismertük az utat, akkor le lehetett menni 4 óra alatt is simán, de az már megint más történet.
Szóval lesz ezzel szívás bőségesen, ezért merült fel bennem a krosszgumi ha olyan idő lesz.
Az e9esjó lessz mindenhová hidd el,nem kell krosszgumi.Bár nemtudom te milyen tempóban ütöd a vasat.A magam részéről töbre tartom az "áttudtunk kelni rajta"kategóriát.
A verrsenyek amik a gyorsaságról szólnak csak gerjesztik önmagukat.
Szerintem.
Szóval jó lessz az,magam is szeretném kipróbálni!
Sztív
PETI!
Na nem kókányolni akarok plexiből hajszárítóval valami ocsmányságot,ne érts félre!
Nekem is E-09 van hátul, nagyon bejött. Főleg a terep miatt vettem, mondjuk azt hogy 80% terep, 20% aszfalt arányban használom, és erre tökéletes.
Előtte krossz gumi volt fenn nekem, azzal az volt a bajom, hogy aszfalton teljesen használhatatlan volt, sőt nagyon durván le is törtek a bütykök a gumiról.
A sarat is jól viseli, mindenhonnan szépen kitolt eddig. Nyilván ez is egy kompromisszum. Ha tegyük fel, szeretnék gumit szerelni, akkor egy ilyen 1 napos terepes túlélő túrára (pláne márciusban) lehet hogy feldobnék egy rendes crossgumit. De ha arra gondolok, hogy a visszautat lehet hogy aszfalton kellene megtenni, akkor mindenképpen az E-09-cel mennék.
Tudod 87-ben mikor még a Mavad rally-t figyeltem nyálcsórgatva Szegeden a rakparton,figyeltem meg hogy a Magyarok kézitekerőssel indúltak Cetkákkal.Az Olaszok meg a kormányról hajtogattak előre hátra.Hát már ott észrevettem a külömbséget,dehát ez van.
Azért az elektromos sokkal bonyolúltabb el kell ismerned,nemcsak abban külömbözik hogy beleraksz valahova egy motort.(elektronika,stb)
Mi pedig szerintem nem sietünk annyira sehová hogy ezen múljon az eredmény.Dehát mindenki tudja mit bír a bukszája.
Je je , persze hogy én volam a balfék. /de olyan ciki ki irni/ . Kereszbe kellet volna tenni a szerelő vasat, átbujtatni a felni küllőn. De nem igy tettem , és rendesen pengett mikor elszáll a fejem melett.Na ezért nem kisérletezek szereléssel.Szerintem elbaltáznék megint valamit :-)))
Irtam ,nekem 600 xt-m van, nem 750-esem. Az én céljaimnak kicsit nehéz, és drága, a 750cm3. De nagyon elégedett vagyok vele , ma is 1 órát mociztam.
Azt tudom javasolni vegyetek defektjavító sprét (Igaz nagy szög ütőtte nyomokat nem fog eltüntetni) és hozzá egy kis kerékpár pumpát.Tescoban kapható pumpa max 1500Ft. Ha hosszú útra mész akkor meg legyen nálad belső.
Használtam defektjavítót már a nyáron.
Amit tudok javasolni
Ha nagy tubusost veszel akkor ne nyomd bele az egész dobozzal egyszerre.
Nem kell nagyot nézned ha pár km megtétele utám megint leereszt.
A benne található folyadék még nem kötött meg.
Ha szerelhető helyre értél akkor cseréld ki a belsőt.
A csere nem egy nagy feladat.
Egy kis szappan legyen nálad a cseréhez mert könnyen vissza tudod vele rakni a felnire a gumit.
Sajnos motorhoz nincs pótkerék.
Aki túraendurót vesz az legyen tisztába a szereléssel is.
Megtanulhatod, hogyan kell egyszerre az utra, a sebessegre,
a kilometerszamlaloran es az itinerre egyszerre figyelni!
Bemasolom a "quase" meghivonak szamito felvetest:
Én is nézegettem a site-otokat és megdöbbentem amit láttam! Gratulálok, hogy egy ekkora csapatot sikerült összetoborozni! Én nem vagyok egy nagy motoros és a HunGarian Baján is csak tavaly óta versenyezhetnek a kétkerekűek. Mégis, nagyon sokat teszek azért, hogy hazánkban a terep-rallyt így népszerűsítsem ahogy a világ minden táján ismert. Sajnos előre láthatólag idén is csak ezen a versenyen várható, hogy a motorok, quadok autók és kamionok együtt versenyezzenek de ez a cél talán néhány éven belül megvalósulhat a többi rendezvényen is. Klubbotokat látva ugrottak be a következő gondolatok: - Amennyiben számotokra érdekes lehet, meghirdetném a HBaján az Africa Twin kupát. Annyit tudok ezekről a motorokról, hogy súlyukból adódóan nem kimondottan a veszprémi dobálós és kanyargós lőtérre fejlesztették ki őket de talán egy-egy rövidebb szakasz pl. Prológ vagy Szuperspeciál élvezetes lehet itt is. Hirtelen ötletem az lenne, hogy aki erre a "versenyre" benevez az a profi motorosok előtt a verseny hivatalos rajtját, prológját, szuperspeciálját és célját kellene, hogy teljesítse. Ezek alapján történne a kiértékelés és a hivatalos díjátadó ünnepségen természetesen kiosztanánk az Africa Twin kupákat. Amennyiben ez a vázlat felkeltette az érdeklődéseteket, kérlek jelezz vissza és fejlesszük ki az egészet a Ti szátok íze szerint! Minden kivitelezhető ötlet érdekel csak legyünk végre minél többen!
A szerelővasról lemondanék ha lehet.Utoljára egy IFA-n próbáltam a gumis tudásom, de fujtatás közbe elszállt a biztositó karika és megfogadtam többet ilyet nem csinálok.Persze a moci más, de inkább egy ilyen "gyors javitót" cipelek és nem szerelő vasakat.A kétkezi munkát meghagyom itthonra a mühelybe ahol kényeztetnek a szerszámok,az idő,és a lehetőség, és nem nomadizálva valami istenhátamögötti helyen jószerszám nélkül./ szégyen, de kijöttem a motoros gyakorlatból. Itt viszont úgylátom egy klassz csapat van, akiktől kérdezhetek, és kérdezek is/
Nem tom' mit értessz azon hogy "tökös" de jól esett :-))) /bár sztem nem/
A román turára benevezek.Voltam 94'ben 2×3 napot voltam a TETRA PACK megbizásából egy sajt gyárat felmérni, és akkor taliztam a macival. Bár nem éngem tépett szét hanem egy üszőt, azért elég megrázó volt a helyszin.Igaz ,ami igaz Vatra Dornei környéke /és Suceu (Szucsó)/ igen szép, szinte mesés.Megfogadtam ha vissza megyek a detektorom nem hagyom otthon:-))))