Nem is tudom mikor volt az 56-os vonalán igazán nagy pálya felújítás. Talán 90-es évek eleje. Akkor felépítmény csere és oszlop csere is volt. Aztán közben is voltak kisebbek pl: János kórház váltó, valamint a Nagyajtai utca környékén. Az utolsó a Budagyöngyénél volt a nagypenelek cseréje és a Völgy utca és a Henrich István között az ívek javítása.
A Moszkván természetesen nem jön be a 18as, és utána mindenhol tűréshatár, Fogas után 34ig, majd vissza a 24, János után 35 majd 14, a Budagyöngyénél a visszafogó és a kocsiszíni kiágazó közöt is felnyomni 23ig, mindenhol helyből fék 5-ös megállás, és akkor minden lámpa csíphető. Ezek után még jó nagy kifuttatások is beleférnek a további megállókba, így a lent elkövetett pazarló menet kicsit kompenzálható. És 16 perc alatt fent vagy. Én robottal csukok, úgy meg lehet csinálni, ha nincs csúcs, vagy nem szarakodnak az utasok.
Ez a jel rengeteget ront egyébként. Meg a hosszú lámpaciklusok tudnak még szépen borítani, nagyjából mindegyik ilyen (Moszkva, János, Gyöngye, de talán még a Kelemen is). Ennek ellenére a 16 perc akkoris derekas. :o)
Egyébként nagyon ellentmondásos lett az 56os. Múltkor délutáni csúcsban az egyik körben 16! perc alatt értem fel, a következőben meg 21 perc alatt. Teljesen kiszámíthatatlan.
Már régóta tervezik, hogy megcsinálják. Csak az a baj, hogy tervezik... Csökkenteni nagyon nem lesz szükség tovább, mert ennél a sebességnél gyakorlatilag már alig van kopás, így a nyomtáv jelentősen nem változik.
Kósza hírként hallottam, hogy a 56-61 összekötésre megcsinálják a jelenlegi lassújeles részeket.
Ha meg mégsem, akkor a 2006-os éves jelentésbe bele lehet majd írni, hogy a BKV+-os villamosvonalak szolgáltatásának emelése érdekében beszerzésre került néhány darab 5-ös tábla.
Ez már egyre idegelőbb. Van valami infó arról, mikor terveznek valamit csinálni a Hűvösvölgyi út alatti részen a pályával? Idegesítő már a 10, de lehet, hogy még tovább fogják majd csökkenteni a sebességet -- kérdeném: hová?
Nem tudom, hogy volt-e gerjesztve a törzs, és azért szakadt-e le vagy csak úgy szimplán beakadt. Ja és ez is szájról-szájra infó, ezért nem biztos, hogy magas a valóságtartalma, de valami ilyesmi történt.
Annyira nem mindig, de egy néni, aki leszállt volna (bár elvileg tovább akart menni), mert aszitte vá, majdnem ledobott egy fölszállni szándékozót, aki csak a(z immár helyesen átfordított) "Moszkva tér" feliratot látta... :oD
Ahha, csak mert pont az elsők voltunk, akiket tovább engedtek a Moszkváig a gyöngyétől, de hallottam a diszpécsert (csak innen tudtam meg!), hogy a 20-at kéretik szigorúan tartani, és azthittem, azt "emelték fel" egy csöppet. Az egész tájékoztatás, hogy a vili továbbmegy, annyi volt, hogy a Gyöngyét mégegyszer bemondatta, immáron "végállomás nélkül".
A 25 augusztus 1. óta van kint, nem a siklással összefüggésben. Valami járműhiba volt valahogy a Nyúl utca betonlemezes átjáróján tapadt a sínfék, és egy tengellyel siklott. Kb 20 métert ment így. Éjjel a GEO csavarokat cserélték, így az esti 10 helyett maradt a jól megszokott 25.
De jó, a Hüvi lassújelet ezúttal 15-ről 10-esre cserélték. A következő a vörös tárcsa lesz, vagy mi a halál?! Nem lehet itt semmit csinálni? A tegnapelőtti kisiklás után pedig még mindig kinn van a Nyúl és a Fogas között a 25. Valaki tud vmit az ügyről?
Nem mindig fordít jól. Ez megfigyelhető a műszakizó 56osoknál a Moszkván. Ilyenkor újra be kell programozni, vagy a bűvös vezérlés ki-be parancs helyre teszi a problémát. Persze a fülkéből nem lehet látni, hogy nem jól fordított, az embernek meg kisebb gondja is nagyobb annál, hogy visszafogáskor még azt is nézze...
A műtyúk egy kicsit hangosabban és gyorsabban mondja a Gellért teret,a Móriczot,a Kosztolányit,a Tétényit,és a Csóka utca végállomást.Ezeket most vették fel gondolom.A gellértet azért mert ott már mondja a 41V-t.Mind szép nagy betüvel írja hogy CSÓKA UTCA.(Mint Hüvösvölgyet)