Keresés

Részletes keresés

MaugliEDC Creative Commons License 2003.04.29 0 0 807
Hmm.. Nem kapkatnék én is egy bétát a 0.45-ösből? :-))))
Már nagyon kíváncsi vagyok..
Előzmény: CsaboLOD (806)
CsaboLOD Creative Commons License 2003.04.28 0 0 806
A New FLI-t úgy tudom Larry/WLS csinálta.
Király, hogy kezd ez is menni YAPE-ben ;-)
Előzmény: Gaia (804)
CsaboLOD Creative Commons License 2003.04.28 0 0 805
Maugli: aha, az egy "régi" lap. Minden ami .htm-re végződik, az a Lando eredeti lapjáról maradt meg. Ezeket nem volt szívem leszedni, de már nincsenek update-elve. Szóval csak a .php-s lapokat vedd figyelembe :-)
Előzmény: MaugliEDC (798)
Gaia Creative Commons License 2003.04.28 0 0 804
Az tulzas, hogy Csabo benne van, de tenyleg rengeteget segit. Es sajnos a monitorra mar vegkepp semmi idom nem marad, ami eleg szegyen.

FLI: talaltam egy New_FLI nevu progit (amolyan Boris Vallejo-feleseg). Lehet tudni azokat ki kovette el?

Amiga Mania: annak a turboval van a baja szerintem. Azok viszont egyaltalan nem mukodnek meg. Egyelore fogalmam sincs miert, ahhoz pont a monitort kene majd elobb megbutykolni, hogy lehessen debuggolni a drive CPU-t is (gyanum szerint nem jo az idozites a ket CPU kozott). Van olyan turbo, ami elszall, valami ugy csinal, mintha toltene, egyszoval valtozatos, de egy dologban kozos: nem megy :-) Multkor beletettem egy patch-elo opciot, ami felulirja ROM LOAD rutinjat, hogy ne ugrojon a vektorra beirt cimre, de ha direct loader rutin van, ez sem segit.

Az FF06 es az FF1F kozti osszefugges nem tiszta meg (ugyis mint bad line condition). Ezt a ket regisztert par klasszikus jatek is buheralja scrollozashoz: Xcellor 8, Tom, Thrust, Paperboy, Bounder 2, Legionnaire...

Gyanum szerint, es ez most reszben bubisnak is szol, a bad line condition-t az FF1D es az FF06 allitja be, azaz ha ( FF1D&0x07 == FF06&0x07 ) akkor beindul a DMA, eloszor a szinadatok olvasasaval. Ha ez az elso DMA a frame-en belul, akkor beindul az FF1F novelese is minden uj rasztersorban (mindaddig 7-et tartalmaz), es ha a 0.-ban vagyunk, uj karakteradatokat olvasunk. Igy az FF1F-et felulirva el tudod halasztani az uj karakteradatok olvasasat is.

Na most a fenti gondolatmenettel az a baj, hogy vagy nem jol implementaltam vagy hibas (ott mindenkeppen, hogy igy elvileg egy sorra juthat mindketfajta DMA is, ami nyilvan marhasag) mert azok a regi jatekok sem mennek rendesen, nemhogy egy trukkosebb demo....

Előzmény: MaugliEDC (798)
bubis Creative Commons License 2003.04.28 0 0 803
A VIC mukodesenek teljes leirasa!

http://www.funet.fi/pub/cbm/documents/chipdata/VIC-Article.gz

Vagy mondjuk online:

http://www.minet.uni-jena.de/~andreasg/c64/vic_artikel/vic_article_1.htm

Előzmény: Timna (801)
Timna Creative Commons License 2003.04.28 0 0 802
aham, a VIC teljes leírása lenne?
Előzmény: Timna (801)
Timna Creative Commons License 2003.04.28 0 0 801
10 év kihagyás után már én is nehezen követem ezeket a dolgokat. Miaza VIC article?
Előzmény: bubis (800)
bubis Creative Commons License 2003.04.28 0 0 800
A public beta... hm. Igazabol az egesz Yape egy beta :-) Vagy inkabb bena :-)) Hamarosan ki akarok majd adni egy 1.0-nak nevezheto verziot, de ahhoz ezeket az FLI-s meg FLD-s dolgokat (meg FF1E es FF1F felulirasa) is ki kene egyenesiteni. A lemezes turbok tamogatasarol nem is beszelve.

Tudna valaki pontosabbat mondani az $FF1E,$FF1F-rol. Foleg az elobbirol. Kiserleteztem vele, de nem teljesen tiszta, hogy mi a hatasa a modositasanak.
$FF1F: ez szinten szerepet jatszik a badline conditionban nem? Mert ha jol emlekszem tudtam vele badline-t elhalasztani. Egyszer csak ennek a regiszternek a babralasaval csinaltam fuggoleges stretch-et.

Azt tudjatok, hogy Plus/4-en is le lehet szedni az oldalso keretet ugyanugy mint C64-en. Mondjuk oda meg nem nagyon sikerult tennem semmit, de asszem grafikus modban lehet szelesitetni is a kepernyot ($FF1E-vel?).

DMA delay-t csinalt mar valaki a TED-el?

Mikor lesz a TED-hez is egyszer olyan mint C64-en a VIC article! :)

Andras

Előzmény: Gaia (788)
Timna Creative Commons License 2003.04.28 0 0 799
a Legendben is van TTFLI, az új YAPE-vel már látszik is :)
Előzmény: MaugliEDC (798)
MaugliEDC Creative Commons License 2003.04.28 0 0 798
http://plus4.emucamp.com/pcemu.htm
Ahogy betöltődik a lap, oldalt a pc-emulátorokra klikkelve jött be az oldal.

Igen, látom, hogy halad a YAPE fejlesztése, ennek nagyon örülök, bocs, nem tudtam, hogy Te is benne vagy a fejlesztőgárdában. Én is igyekeztem minél több 5letet adni hozzá. Szerintem FLI tesztnek jó lehet az Imagine megademóban levő tech-tech FLI (az is by MC).
Hamár itt tartunk, az utolsó verzióval sem működött az Amiga Mánia (esetleg lehetne ez is tesztalany :))))) ), bár a Yape viszi el a legtovább, az általam ismert emuk közül, sőt, az ff06-ot is kitűnően kezelei ebben az esetben.
Viszont régen beszéltük Atival, hogy az ff06 még nem teljesen korrekt, ez most jól látható pl. a Thrust nevű game-nél.

Más: Nemrég jól kijátszottam magam a Xcellor8-al, valaki nem tudja véletlen, hogy hogyan lehet a kilőtt binyuszokat a legnyereségesebben beváltani?

Előzmény: CsaboLOD (778)
lavinaGOTU Creative Commons License 2003.04.28 0 0 797
Na, nyomás kódolni, csináljunk egy jó kis compót, főleg, ha már ilyen sokat húzódott a dolog. (ezért elnézést is kérek!) Szeretném ,ha legalább tíz pályamű érkezne!

Az éjjel nem bírtam elaludni, és effekteken gondolkodtam. Rájöttem, mennyire nem tudok kódolni már... hehe. Főleg úgy értem, hogy mindig is nagy tárigényű effekteket csináltam. Szóvel szerintem érdekes a compó, és már ki is ötlöttem néhány "kis" effektet.

Szóval, mindenki! Munkára fel, retro rulez!

---

http://www.nexus.hu/plus4

Gaia Creative Commons License 2003.04.27 0 0 796
Melyik VICE-szal nezted?? Az 1.11-gyel nekem nem igazan az latszik, aminek kene. Most megneztem, es a kep fele latszik csak... A Heartfixerben keretre iras van meg SID zene, igazabol ez a ket kritikus dolog emu szempontbol, a maradek nem annyira. Viszont egyenlore mindketto hianyzik a VICE-bol. Az viszont igaz, hogy csak be kell map-pelni a SID modult a plus/4 memory handler-be es azzal mar kesz is lesznek...
Előzmény: edhellon (795)
edhellon Creative Commons License 2003.04.27 0 0 795
Igazabol pont ma neztem a Heartfixer-t VICE-n, es tok jol futott. Bar asszem az SIDcardot meg nem emulal, pedig a C64-es resz reSID engine-jevel nem lehetne nehez megcsinalni. :) Szoval a VICE sokkal elorebb jar mar mint kepzeltem/emlekeztem ra regebbrol. :)

A plus/4-nek nincs akkora kult rajongotabora mint a pld. a c64-nek, valoszinuleg azert huzodott el ennyire a dolog. Bar nem ertem, akkor a vic20 miert keszult el elobb. :-)

En meg sose nezegettem a VICE forrast, bevallom. De ugy remlik, mar mas is mondta hogy iszonyat bonyolult, es at kell latnod az egeszet ha valamit modositani akarsz benne. ;)

Előzmény: Gaia (794)
Gaia Creative Commons License 2003.04.27 0 0 794
Ja, a VICE... Arra elvileg van nekik ket nalam sokkal okosabb emberuk, hogy a plus/4-et megcsinaljak, de valamiert mar tenyleg elegge elhuzodik. Igazabol az a baj, hogy a VICE forraskodja rettento bonyolult, hetekig kene csak tanulmanyozni+debuggolni csak hogy valami lovesem legyen hozza, de ha mondjuk lenne is ra annyi ido, akkor mar inkabb a Yape-pel benazgatok, mert azt jobban elvezem :-)

De lam a MESS-be sikerult "jol" belenyulnom, pedig az is komplex architektura. Ott valahogy vilagosabban szet vannak valasztva a modulok, es nem kell ismerned az egesz mukodeset feltetlenul, ami szerintem nem igaz a VICE-ra. Mike Dailly tudtommal ugyanezert nem vett reszt a VICE projektben.

Előzmény: edhellon (790)
Gaia Creative Commons License 2003.04.27 0 0 793
SDL: azert alltam le rola, mert iszonyat lassu. Mivel a Yape amugy sem a sebessegerol hires, nem akartam az SDL miatt meg kb. 50%-ot bukni a sebessegen. Akkoriban egy 500-as Celeronon a Windows verzio futott mondjuk max. 90 FPS-sel, az SDL verzio meg 52-vel.... Raadasul aztan valamit valtoztattak az SDL-ben, amitol egyes dolgok mar nem ugy mukodtek, ahogy korabban (bill. shortcutok), es abba is belefaradtam, hogy azt kovessem.

Tobbek szerint nativ X11 modban kene csinalni, es akkor nem lassu, de ehhez mar kevesnek ereztem magam (es az idomet is, hogy megtanuljam).

Az OpenGL is vszleg lassabb lesz pottyet, mint a sima DDraw, de egye fene... A szepsege az, hogy a legtobb kartyahoz alapbol van OpenGL driver Win-re. Persze meg az OpenGL is joval odebb van meg, mert ahhoz szet kell ramolni az osszemaszatolt reszeket (es akkor mar vszleg C++-ra lesz az is atirva).

Ha gondolod, leszedheted mar most az SDL-es verziot innen. A GUI-t mar ahhoz is meg lehetne csinalni (mivel nincs neki).

Szep a Qt meg jo, de nekem az a meta-object-es cucc nem igazan tetszik benne. Egy C++ program az legyen C++, nem legyen benne meg ilyen Trolltech-es akombakom is. Viszont tenyleg megy Win32-on is, szoval OpenGL-lel megspekelve akar idealis is lenne, mar csak a hang maradna pupnak.

Előzmény: edhellon (790)
Timna Creative Commons License 2003.04.27 0 0 792
akárhol, ahol nem követelmény, hogy ne legyen "összemaszatolva"... :)
Előzmény: edhellon (791)
edhellon Creative Commons License 2003.04.27 0 0 791
Ha atirod OpenGL-re akkor ha odaadod a forrast, en szivesen megprobalkozok egy Linux porttal. Aztan persze lehet hogy feladom ot perc mulva. :)

A platformfuggo reszek osszemaszatolasa a kod egyeb reszeivel mindig gaz, de az ember egy hobbiprojektben hajlamos erre. :) Sot, nem hobbiprojektekben is, ha kozelit a hatarido. :)))

Előzmény: Gaia (789)
edhellon Creative Commons License 2003.04.27 0 0 790
Persze, Linuxra gondoltam, a francnak kell nekem ilyen koran forumozni, ugy latszik meg nem ebredtem fel teljesen. :)

Ha egyszer mar volt SDL-es a kod, akkor nem ertem miert alltal le rola? Az SDL muxik Windowson is, nem? Es akkor nem kell ket GUI-t karbantartani/fejleszteni/stb., hanem eleg egyet. Vagy csinalhatod Qt-vel is, az is nagyon jo. Mondjak meg okosakat? :)

Vagy merge-lheted az effortokat a VICE plus/4-es reszevel.

Előzmény: Gaia (788)
Gaia Creative Commons License 2003.04.27 0 0 789
Ja, a platformfuggoseg: C++-ban irtam. Egyes reszeket meg C-ben.... Szoval szornyu :-) Elegge Win32-re van alapozva, a gond az, hogy a 0.32 ota elegge elmaszatoltam a Win-fuggo es egyeb kodreszeket. Viszont epp nemreg probalkoztam OpenGL-lel, es legalabbis sikerult OpenGL-ben mukodo 2D-s renderelot irni, igy lehet ez a resz hamarosan nem Win specifikus lesz. Igazabol a M$ is tehet rola, mert a DDraw tamogatas mar hivatalosan nincs benne a DirectX-ben, csak a Direct3D, de ha meg mar muszaj 3D-t hasznalni, akkor legyen inkabb OpenGL nem igaz? :-)
Előzmény: edhellon (786)
Gaia Creative Commons License 2003.04.27 0 0 788
Marmint hogy erted, hogy plus/4-re is kiadni az emut? :-) Plus/4 emulator fusson a plus/4-en? :-) Nem a Linux-ra gondoltal? Anno portoltam a 0.32-es verziot az SDL-re, es igy megvalosult a Linux port is (BeOS, FreeBSD, Sun es egyebek mellett), de az mar elegge kobaltas verzio, szinte minden tiszta bug-os benne :-( Sok idom viszont nincs ket verziora. Epp eleg ganya GUI-t programozni Windows-on, nincs nagy kedvem meg mas platformokra is. Arra gondoltam, hogy inkabb meglevo open source projektekhez segitenek be. Nemreg kuldtem 2 patch-et a MESS-hez, igy most mar van benne teljes digi sound tamogatas es egy bug-ot is kijavitottam. Igaz, ott meg az egesz architekturaval kell megismerkedni....

A public beta... hm. Igazabol az egesz Yape egy beta :-) Vagy inkabb bena :-)) Hamarosan ki akarok majd adni egy 1.0-nak nevezheto verziot, de ahhoz ezeket az FLI-s meg FLD-s dolgokat (meg FF1E es FF1F felulirasa) is ki kene egyenesiteni. A lemezes turbok tamogatasarol nem is beszelve.

Most igazabol kicsit meggyoztel, ugyhogy lehet kiadom ezt a mostani betat 0.45-kent, a szamoknak ugysincs nagy jelentosege ;-)

Előzmény: edhellon (786)
Timna Creative Commons License 2003.04.27 0 0 787
nálam már van egy beta. Tényleg egész tűrhetően viszi az FLI-ket. Legalábbis láccanak és az már nagy szó :)
Előzmény: edhellon (786)
edhellon Creative Commons License 2003.04.27 0 0 786
Hali,

Tudom hogy ugy hangzok mint egy lejart lemez, de nincs kedved plus/4-re is kiadni az emut? Sajnos a VICE plus/4-es resze meg nagyon gyerekcipoben jar... :( Mennyire van a Win32-hoz/DirectX-hez takolva a kod? Egyaltalan C-ben irtad? :)

Szerintem nem gaz egyebkent ha a stabil verziok mellett idonkent (ha mar regota nem volt stabil release, es a betaban vannak uj featurek -- na, en egyre jobban beszelni magzar ;( ) kiadsz egy-egy publikus betat is. Esetleg csinald azt amit Joe Forster a Star Commanderrel, hogy a betakat nem szabad terjeszteni.

Előzmény: Gaia (783)
Timna Creative Commons License 2003.04.27 0 0 785
ja, az új release jöhet a mc@chimera.hu címre, thanks.
Előzmény: Gaia (783)
Timna Creative Commons License 2003.04.27 0 0 784
életemben kb 1x csináltam FLD-t és az nem a Fatalban van úgy tudom :)
Előzmény: Gaia (783)
Gaia Creative Commons License 2003.04.27 0 0 783
Meg nem tudom, mikor lesz, mert most a BF1942 a kiraly :-) Ha gondolod elkuldom mailben az uj betat. Igazabol egy dolog nem stimmel meg az FLI-ben, minden 8. rasztersorban van egy fekete csik, valami bug miatt, azt kene levadaszni miert van, csak lusta vagyok. Viszont addig amig az nincs kiegyenesitve, nem igazan akarom kiadni az uj verziot. Persze lehet, megelegelem a dolgot, es kiadom :-) Meg a masik gazos dolog, hogy most bizonyos effektek (a karakteres kepernyo kezdetenek elhalasztasa; a scroll effekt masolas nelkul) megint nem mennek, mert elegge at lett kavarva sokminden a TED reszben.

Fatal: gyors beleneztem es tenyleg folyamatosan irodnak felul a regiszterek, te jo eg :-) Na megint nem jol emlekeztem... Es ha jol nezem, akkor ez az ami FLD-t csinal, igaz? Azaz elhalasztod a bad line-okat, igy tobb soron at ugyanazok a karaktermatrix adatok maradnak meg egy-egy frame-en belul. Igazabol sosem neztem meg meg erre kihegyezve a dolgot, de a fatal-lal mindig letesztelem, ha valamit buheralok a TED-ben, hatha... :-) Azt kene tudnom mi is pontosan a bad line condition a plus/4-en, mikor van/nincs DMA meg hasonlok. A "gondot" az okozza, hogy itt ket rasztersor is bad line a C64-hez kepest, ez egy par uj kerdest is felvet. Majd ilyen kis tesztprogikat kene irni hozza, es az igazi gepen megnezni, de ahhoz elobb rendet kene rakjak magam korul, no meg nemsoka koltozom is :-(

Előzmény: Timna (782)
Timna Creative Commons License 2003.04.26 0 0 782
És az FLD-kkel mi a helyzet? Mintha azok se nagyon mennének az emulátorokon... Mikor lesz publikus verzió ami FLI-t is kezel?
Előzmény: Gaia (780)
Timna Creative Commons License 2003.04.26 0 0 781
Dehogynem, tele van regiszteres mákolással, én csináltam :) A morphos effekt pl rasztersoronként vált karakterkészletet és képernyőmemóriacímet, ha jól emléxek...
Előzmény: Gaia (780)
Gaia Creative Commons License 2003.04.26 0 0 780
Ja, bizony :-) A Fatal az kulonosen "bitch", mar elnezest :-) Nincs benne semmi durva regiszter magia latszolag, de az istennek sem akar menni :-( Volt mar, hogy a szinek voltak jok, volt hogy a morfolas, volt amikor az alakja, de a harom egyutt meg sosem... Jol ertem, hogy Te vagy a szerzoje? :-)
A Csabo nagyon keni ezeket a demo dolgokat. Ha nem kuldene folyamatosan a problemas progikat, mar akkor leallt volna a fejlesztes, amikor ment a Tutti Frutti :-))))
Előzmény: Timna (779)
Timna Creative Commons License 2003.04.26 0 0 779
WÁÁÁÁÓÓÓ!
A Legend és a Fatal mint emulátor etalon, sirály :)
Előzmény: CsaboLOD (778)
CsaboLOD Creative Commons License 2003.04.26 0 0 778
Nem tudom hol találtad a 0.31-est, az valószínű még Lando régi cucca. Azokhoz én nem nyúlok, mindent meghagytam akkor mikor összeköltöztettük a sitejainkat.

Magyarul vagy angolul nézed a lapot? Ha angolul akkor a "Tools", ha magyarul akkor a "Segédprogramok" linket keresd. (De itt van maga a link is: Segédprogramok.) Itt megtalálsz minden emulátort (meg más segédprogikat), készítővel, adatokkal, és hogy honnan lehet letölteni. Ott van a tied is.

Érdekes, hogy mesélsz nekem a YAPE-ről. :-) ATI-val (félig meddig) közösen feljesztjük. Én a monitor részben javítgatok meg tesztelek. Nálam megvan a YAPE 0.45 legújabb béta teljes source code-dal, amiben most először a világon mennek az FLI-k. Nagy nehezen kiszenvedtük. (Van egy folderünk amiben a problémás programok vannak, ott van több part a Legendből meg a Fatal Mirrorból, valamit az MB által kiadott mindkét FLI.)

Ma amúgy nagy nap van, lehet hogy megtaláltuk Udo Gertz-et. Olvassatok bele a fórumon a "The Search For Udo Gertz" topicba. Ja meg találtam egy igazi bug-ot egy régi C16-os játékban, de ez nem tudom kit érdekel.

Előzmény: MaugliEDC (773)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!