arra gondoltam, hogy meg a huszeves golfommal is, ha elindulok a pontbol b pontba, akkor oda biztosan meg is fogok erkezni. kozben zorog meg csattog meg fustol, az ergonomiatol a hatam megfajdul, de tutira megerkezik.
ugyanez a 307-nel ugy nez ki, hogy nem zorog, nem csattog, nem fustol, kellemes a filing, az ergonomia tokeletes, es ha megerkezek b pontba, akkor a hatam se faj. ha megerkezek. mert a megerkezes csak valoszinu, de nem biztos.
Off
Az Opel egy fos... Motorikusan ok, de a belső anyaghasználat és összeszerelési minőségtől(minőségen aluliságtól) már most is rosszul vagyok. Ez a Vectrara is igaz. Ha ültök Opelban, markolásszátok egy kicsit tovább az ajtó kapaszkodóját-behúzóját, nyeklik-nyaklik a kezedben, brrrrrrrrrr...
5 milla a DiTD 323-as mazda is, de ha még 200-at melléteszel egy mazda6-ot kapsz egy kategóriával feljebb! Szerintem a 307 nem versenytárs. A japánok pedig nem a magas fogyasztásról híresek... :)) Van céges 307-ünk eddig 3 alkalommal szorult szervizre és nem egyszerű gonddal.
A Peugeot 307 HDi 110-nek nagyon kedvező a fogyasztása, szóval a "véres a torka" nem hiszem, hogy erre vonatkozna. Talán inkább arra, hogy sajnos még mindig elég megbízhatatlan a Peugeot, főleg a japánokhoz képest. Én a fogyasztása miatt, meg a kedvező érték/ár miatt fontolgattam (5 millió alatt 110 LE-s common rail dízel full extrás nem nagyon van más márkában).
Jövőre okosabbak leszünk :))) Az biztos, hogy ha a mazda6-hoz hasonló árpozicionálás lesz, akkor 3 milla körül lesz... reszkess golf, astra, stilo :)))
Az autóknál az egyik legfontosabb adatnak az 5. fokozatban 1000 f/perc-nél jelentkező sebességet tartom. Sajnos a tesztek ezt nem nagyon közlik. Persze sok esetben csalóka lehet,de azért lehet a zajra, komfortra, fogyasztásra, kibocsátott károsanyagra következtetni. Így a dieselek kb. 50-55 km/h-t tudnak, a benzinesek 32-42 km/h-t.
Természetesen lökettérfogat és LE függő a dolog.
A Peugeot 307 2.0 benzines-nél 34 km/h-ra jön ki, szinte ugyanannyi, mint az 1.6-os változat. Ez azért elég sok. 3000 ford.-nál 102 km/h ergo ez meg szerintem kevés.
A Mazda 6-os 2.0-es diesel 120 LE és 136 LE 50,6 km/h-t tud. 1.8, 2.0 benzines 36,1 km/h-t tud. Lévén egyforma a váltójuk. Mondjuk ez is lehetne több. Lehet hogy magamból, ill. az én 626-osomból indulok ki, de az 1000 f/percnél 40 km/h jelent. Aztán az is közre játszhat, hogy a rövidebb váltóáttétellel a nyomatékmaximum közelebb van.
Enyhén offtopik leszek, de erről tud valaki valamit?
www.mazda3.hu
Az elszmötyizett kép a Mazda6 alapján elég ígéretes... Eddig annyit tudtam összeszedni róla, hogy az új Focus-szal és S40-el közös padlólemezre épül majd, és valamikor jövőre érkezik. Plusz volt itt a Totalcaron régebben egy kép, de azon egy teljesen más stílusú autó volt...
Akkor itt is leírom, hogy szeretnék Mazda6-ot, de csak akkor fér bele a keretbe, ha több kedvezményt tudok rá kapni, mint a Peugeot-ra. Ez úgy tűnik teljesül, hiszen a japán kocsikkal szembeni védővámok miatt a Mazda árában sokkal több vám van, és ezt nekem nem kell kifizetnem. Mégegyszer köszönöm a segítséget!
eccerűen követhető, hiszen ha a kereskedő magát írja be vevőnek, akkor készletre veszi, ha kamu nevet ír be az is kiugrik hamar, amint átírja másra, egy hónappal később. Értelme meg a Mazda szempontjából az, hogy azok az ügyfelek (és a legtöbb vevő ilyen), aki nem járja végig az összes dílert, szemben találják magukat 4-5 hónapos rendelési idővel, holott esetleg a szomszédos országban vagy megyében áll 40 autó, csak éppen tutkó vevő nélkül. A sok várakozás meg rontja a cég hitelét mint tudjuk illetve elriaszthat potenciális vevőt, akinek fontosabb, hogy hamar legyen kocsija, mint az, hogy Mazda legyen. Nem beszélve arról, hogy ha Mo kapott egy keretszámot az évre, akkor ha két díler berendeli az összeset, akkor a többi megpusztul és csorbul az esélyed a jó alkupozícióra, hiszen csak két helyen tucc rendelni.
Vevőként egyébként igazad van, vagy van autója a dílernek vagy nincs. Na ma nem elmélkedem már tovább...:-)
Nem tudom ez hogy követhető, mert miért ne vehetné meg a szalon saját tulajdonnak az autót? Utána annak adja el akinek akarja.... Erről nem tudok, nem is igazán fontos, vagy van autója vagy nincs :))
A diplomata árlista folyamatban, egyelőre nem sikerült szerezni.
azt hallottam még, hogy a kereskedőknek csak már vevő által megrendelt autókat szabad rendelniük a túlkereslet miatt. Azok a kereskedők, akik kamuból, készletre rendelnek be ráfaraghatnak, mert pl a magyaroktól az osztrák központ ,,visszaveheti" az autót, amit vevő nélkül rendeltek be és átcsoportosíthatja más országokba, ahol konkrét vevő már felbukkant. Volt aki ezt tagadta, volt aki aszonta, hogy igen van ilyen és volt aki azt mondta, hogy ez az ún A kategóriás kereskedőkre nem vonatkozik. Na most a Mirai nem tom milyen, de amikor én akartam rendelni, akkor valóban voltak szabad autóik, szinte mindenféle motorral. Ugyanez a helyzet az AutoFocus-nál (M3), tele vannak autóval.
Igen, tudom, hogy nem adhatom el, de hát nem is akarnám :)
Ha tényleg sok rajta a vám, akkor lehet, hogy egy ilyen gyönyörű autóm lesz nem egész egy év múlva! Megpróbálom magánúton is elérni őket, de azért ha valaki tudja a 120 LE-s dízel TE áfa, és vámmentes árát az ne kíméljen!
Ilyen sok megrendelést kapnának Magyarországon?
Vagy csak a felvevőpiac szerint rangsorolás miatt teljesitenek ide később?
Érdekes, hogyha elfogadhtó áron adják az egyik legjobb, ha nem a legjobb autómárkát, akkor veszik. De ha 10 %-kal drágább a konkurencia kevésbé megbizható autóinál, akkor "nem köll a kutyának se" ?
...és még egy fontos dolog: 3 évig nem adhatod el.
Egy pár kereskedő hallott már erről egyébként és fognak is tudni Neked árat adni, ami megdöbbentően olcsó lesz, pont a magas japán büntetővám miatt. Próbéld a MazdaProfi-t és az M3-as kivezetőjénél lévőt, ők már hallottak ilyenről. A számuk a mazda.hu-n elérhető.
A kedvezmény mértéke mindig egyéni akciók eredménye, de aki komoly ajánlatokat akar hallani (nem mondjuk a cd árának elengedését, meg ilyen apróságokat) az ne sajnálja az emailt meg az idő és nyomuljon vidékre. A pesti kereskedők (incl. Mirai) valami hihetetlen nagy arccal állnak a kérdéshez és csodálkoznak, amikor nem ott rendelsz. Azt mondták nekem a kereskedők (persze lehet, hogy füllentés), hogy 5-7 % az ő marginjuk az új kocsikon, ebből bírnak engedni, de szinte mindenki kapásból megadja a cd-t és a metálfényt(kb 150 ezer), ha beesel az uccáról és rákérdezel, de innen kell indulni és a többi rajtad múlik...
delutan beneztem a miraihoz, aszontak, berendeltek egy halom autot, ami lehet hogy beesik a jovo heten, de sokkal valoszinubb december-januar kornyeke.
a berendeltek nagyobb reszere van mar megrendelesuk, ami erdekes volt, aszonta a holgy, hogy sokan ugy rendeltek, hogy nem fixaltak le, hogy melyik modellt (motorverziot) viszik el, ha itt van, majd kiprobaljak, es ez alapjan dontenek. ergo, ha itt vannak az autok, beeso kuncsaftnak is tudnak adni a keszletrol a kevesbe kapos verziokbol.
Tartósan külföldön tartózkodom, ezért illet majd meg a vám és áfamentesség, amikor hazamegyek. Viszont ehhez fél évvel hazaérkezésem előtt meg kell rendelni a gépet, vagyis innen (USA-ból) kell eldöntenem, hogy mit veszek. Sajnos a márkakereskedő, akinél az ismerősöm járt Pesten, nem tudott diplomata árlistát adni, ezért gondoltam, hogy esetleg itt valaki már látott ilyet. Azért érdekel a dolog különösen, mert elképzelhetőnek tartom, hogy a Mazda 6 árának-nak - lévén, hogy Japánban gyártják - nagyobb a vámtartalma, mint a többi általam fontolóra vett kocsinak, amelyek nagyrésze az EU-ban készül. Ez persze azt jelentené, hogy számomra relatíve még olcsóbb lenne.
Hali, a mazda6 bevezető áron van, és mivel elég nyomott ár, nem hinném, hogy kiharcolható valami komolyabb kedvezmény. Az árak minden kereskedőnél egyformák, ráadásul rendelni kell és sokat várni, mert rengeteg megrendelés van. Ha komolyan érdekel, magánban beszéljük meg, megnézzük mit tehetünk.
A 120 LE-s dízel engem is érdekelne. Ha még tudna valaki szerezni egy diplomata (vám és áfamentes) árlistát, az nagyon jó lenne.
A kocsi gyönyörű, és a dízel változat ára nagyon nyerő. Érdekes a többi márkánál néha irreálisan drágán adják a dízelt. A Mazda 6-nál a plusz 200e (az 1.8-hoz képest) nagyon kellemes.
Gratulálok mindenkinek aki már vett, és jó lenne élménybeszámolókat olvasni.
juteszembe.
nezegetem itt a mazda6 technikai adatokat, alapvetoen kombi erdekelne, van neki 505 literes csomagtere, hurra.
viszont a negyajtose is 500 liter.
most itt elirtak valamit? ha nem, akkor meg mi ertelme a kombinak?
uj autora is rakerdeznel?
meg ugy egyaltalan, erdekelnenek tapasztalatok, ha csak ugy beesik az utcarol, mazdaeknal mennyi engedmenyt lehet elerni...
egy 120-as dizel lenne erdekes.
Aztán majd csak drága percek fejében lehet behívni az oldalt! Kivéve kábeles internet.
Azon morfondíroztam, hogy vajon miért nem hozzák a 3 l-es motorral eme paripát. Nem hiszem, hogy ne lenne rá igény. Ráadásul ezzel a motorral (is) a meglehetősen gazdag felszereltségével jobb ajánlatnak tűnne vetélytársainál. Laguna, 406, Passat, Vectra stb. mind kaphatók nagyobb 2.5, 3,0 motorral. (Vagy tévednék?)
A 10% alkatrész és szerviz esetén értendő általánosan (van amin nekik sincs ennyi, ott érthetően nem). Ha új autót tervez valamelyik klubtag, akkor rákérdezünk ;)
"Az új modell állítólag megőrzi a jelenlegi Focus jellegzetes vonásait, csak az arányok változnak észrevehetően, ám műszaki szempontból teljesen megújul az autó. A fejlesztések egy részét a Ford más részlegei végzik, így a motorok és egyéb erőátviteli egységek a Mazdánál, míg a biztonsági felszerelések a Volvónál nyerik el végleges formájukat"
Na most akkor ki szedi át a motorokat? :)))
Ne tessék izgulni. :)) Egyébként nem véletlen, hogy a Ford Focus megbizhatósági statisztikája olyan jól alakult... ;)
Az RX8 250 paci és nincs rajta turbo... :) A turbós változatot is tervezgetik, az gondolom 300+ paci lesz. Mindenesetre jobban megy a 250 pacis is mint a Mazda6 MPS.
Nézzetek meg egy katalógust! A 2000-es 4 hengeres motorok furat löket aránya legtöbb gyártónál 86/86!
Ettől persze lehet 2 külön, vagy akár megegyező motorról szó.
Ami engem meglepett a Mazdánál, hogy a Mazda6 MPS 280 paci lesz, míg az RX8 "csak" 240.
A kárpitkínálat szűkösségén én a műszerfal egyféle, azaz fekete színét is keveslem. Legalább az alsó része lehetne bézs vagy kék vagy akármilyen vidámabb hangulatú. Ez a fekete nagyon komor.
Valaki próbálta már a dizel Mazda 6-ost?Mi lehet a különbség a két dizelmotor közt,mert az adatok alapján én semmit nem találtam kivéve persze a teljesitményt.Lehet hogy csak a programja más?
Ami még furcsa nekem az a kárpitok kínálata.Elég szűkösnek tűnik és nekem mondjuk a legjobban tetszőt csak az alaphoz adják.A következö szint plüss szerű szövetei nekem nagyon nem jönnek be.
Nincs kötelezettség. Szived csücskét kitesszük a honlapra (amely remélhetőleg hamarosan frissül), és ha rendezünk találkozót szeretettel várunk. Semmi nem kötelező. A Mirainál van 10% kedvezményünk és még amit sikerül a klubnak kiharcolni, abból te is részesülsz.
TDCi: common rail, 2. generációs nagynyomású
DiTD :nem common rail, nem nagynyomású
azaz: TDCi modernebb
Mazda minőség nyerő. :-)))
Olvastad a mazda.lap.hu-n, hogy az összes autó közül a Mazdára kell a legkevesebbet költeni? Nem csak vadiúj autókat vizsgáltak és több éves futás alapján. (Fiat lett a második - hihhhetetlen)
Amit bánok, hogy a Miller motor Európában szinte nincs is. És nem tudom, hogy 626-osban vagy a többiben volt-e. Xedos 9-ről tudok.
Ja és a japán környezetvédelmi szabályok szigorúbbak az eunál, nálunk a "régebbi" fejlesztésű motorok mennek, amik megfelelnek a helyi szabványnak. Sajnos a legújabb technológia ezért nem jut el ide a Mazdától. Nekem pl nagy fájdalom a 115 pacis 1.5 motor :))
Azért lenne furcsa, mert a DiTD motorok már jóval a DCi előtt megvoltak a Mazdánál. 1ébként szerintem ha valami jó, akkor azt vegyék csak át egymástól. Viszont a minőség mindig legyen a Mazdától elvárható szinten.
Szóval nem adsz semmi esélyt az én elképzelésemnek? Nem baj.
Egyébként ha egymás mellett látnánk a 2 motort, illetve motorpárokat, az már segítene ebben a kérdésben.
De engem igazából az érdekel, mint ahogy minden más autóst is, hogy jó minőségű és élvezetes, takarékos, környezetbarát motorok kerüljenek az autókba. Ha a Ford vagy Mazda tudja ezt jobban, Mazdánál örülök, Fordnál nem bánom.
Ez azért elég árulkodó.
És mért van Mondeóban és Mazda6-ban két diesel azonos hengerűrtartalommal? De az adategyezőség ráillik a benzinesekre is: 1.8-as, 2.0-es.
Szóval nagyon úgy tűnik, ezek nem Mazda motorok.
Esetleg nem lehet, hogy a Fordban van Mazda moci? ;) Mellesleg a fordnak 2.0TDCi-je van, ez hol azonos a 2.0DiTD-vel? A ford 130 lovas 330nm, mig a Mazda 136LE, 350nm A köbcentit hülyeség nézni. Szinte minden gyártónál 94-5-6-7-8-ra végződik.
A 323-ban is Mazda moci van, visszaköszön a 90-es évek 323-jának blokkja. A Mazda2-ben már közös fejlesztésű motorok lesznek, mivel az európában is fog készülni. Ami viszont japánban készül, abban továbbra is japán motor lesz, igy lehet, hogy pl a 115 pacis 1.5 motor nem lesz elérhető nálunk. Ha japánban készült Mazdát veszel, akkor abban japán fejlesztés is lesz. A Mazda6 gyártása marad japánban.
Te olvasod is ezt a topikot? :) Az MPS ára is jó helyen lesz, ha az RX8 is 7-9 millára tehető előzetes becslések alapján. A honda accord döbbenet, elöl mazda, hátul alfa. Innentől a Honda egyedi stílusa halott. Csúnya dolog. :)))
Pont kölcsön adtam az A2 novemberi számát, abban van benne a Mazda6 4 ajtós 2 l-es mocival és a Mazda6 Sport Kombi 2 l-es 136 LE-s dieselmotorral.
Egyik sem teszt hosszú - inkább rövid. Remélhetőleg lesz hosszabb 2-3 oldalas teszt is.
Ami a motorokat illeti kérnék tőletek egy kis eligazítást! Az összes teszt azt írja, hogy saját (azaz Mazda) fejlesztésű az összes benzines- és dieselmotor. És a Mazda Mirai-nál is konokul ehhez tartották magukat.
DE akkor, hogy lehet az (egy kis adategyeztetéssel könnyen kideríthető), hogy a teljesítményadatok hajszálra azonosak a Ford Mondeo motorjaival? Ahol már egy éve ezek a motorok üzemelnek. És a legfőbb érvem a hengerfurat és -löket azonossága volt. Ennek ellenére Mazda fejlesztés? Érdekes lenne!
És nemcsak a Mazda6 motorjai azonosak. Pl.: 323 1.6-os, Mazda2 összes motorja Focusból való, MPV 3.0-es stb.
Egyedül most már csak a wankel-erőmű saját. DE AZ NAGYON! :-)))
Én Mazda fan vagyok (jelenlegi négykerekűm Mazda 626 coupe 2.0) és nem tudom hova fog vezetni ez a nagy közösködés. Annak ellenére hogy nagyon sok jót hallottam a Ford motorokról. Mért nem mondják ki hogy a Forddé a pálmna a motorok terén?
Az új Honda Accord-ról ugyanebben a lapban azt írják hogy egyedi az orr-rész. Így én is egyetértek azzal, hogy inkább kiköpött Mazda6.
Szvsz is fontos a belső felszereltség, de ha már ilyen külsőt csináltak neki, ami nekem is nagyon tetszik, akkor igazán csinálhattak volna egy sportautót is ebből a szériából. Gondolok én itt a Mazdák nagytöbbségénél lévő nem annyira harapós motorra. RX-7-esek kíméljenek :-)
O.K., tudom nemsokára jön az MPS, viszont annak az árára leszek nagyon kíváncsi.
A konkurencia egyébként meg is jelent egy hasonló gépcsodával: az új Honda Accord debütálására gondolok, melynek eleje kiköpött Mazda6.
A szín valóban kevés, de belső színválaszték is halvány. A praktikum terén is biztos vannak apró izgalmak, amik kellenének egy ilyen autóban, de amin a legjobban döbiztem az a kereskedők felkészületlensége. A ,,gyári" B'stone gumikról tízből heten azt mondták, hogy 4 évszakosak, hárman eltalálták, hogy nyáriak. Volt akinél nem lehetett bizonyos KF felni rendelni bizonyos felszereltséghez, más meg nézett hülyén, amikor erről kérdeztem. A legjobb az óbudai kereskedő-néni volt, aki szerint minden felszereltséghez Bose hifi tartozik, csak némelyikben 4 hangszórós a cucc. írásban rákérdeztem egy pár kereskedőre, hogy milyen típusú a nem-Bose hifi a nem GT kocsikban és a következőkre jutottam:
-Nem tudjuk, de az van ráírva, hogy Matsushita Yokohama Japán (sic!) 1db
-Tudomásunk szerint Clarion 1 db
-Biztosan Clarion 1 db
-Panassonic (igen, 2 s-sel) 1 db
-Valószínűsíthető, hogy Pioneer 1db
-Matsushita azaz Panasonic vagy Technics
A többiek (még négyen) nem mertek tippelni.
Volt szerencsém kivül belül megnéznem a Mazda Mirai-nál. Fincsi jármű! Majd vezetem, ha lesz ilyenem. Tágas belső tér, unalommentes formák, jó kidolgozás jellemzi. Amit mások hiányolnak: elektromos ablakemelő és tükrök kapcsolói nincsenek megvilágítva, valamint nem lehet a csomagtérfedelet belülről nyitni - kivéve kombinál.
Sajnos én is egyet értek ezzel. És még több színben kéne kínálniuk.
Szerintem nem nagyon néztél körül a kategóriában. A Mazda6 jelenleg az ár/felszereltségben talán a legjobb ebben a kategóriában. (kereken 5 mFt az indulóára)
Mondeo (5.075 mFt, Passat (5.249 mFt 1.6 motorral!) , Vectra (5,061 mFT, 1.6 motorral!) van, de nem olcsóbban! Alapfelszereltség főbb részei: 1.8-as motor, elektromos ablak+tükör, ABS+EBD, légkondi, moduláris audiorendszer, 6 légzsák, szervo, 4 tárcsafék...
Van ám Mazda topik (http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9021848&uq=4328) , ott is jöhet a téma, már csak a Mazda Klubosok jelenléte miatt is! Addig is ajánlom a www.mazdaatenza.com, mazda6.hu, mazda.lap.hu oldalakat.
A teljesítményről: A sportváltozatban lesz egy négykerék meghajtású 200+ lovas változat is, valamint létezik 3.0V6 példány limitálva amerikai és japán piacra.
Szerintem is gyönyörűen néz ki,bár az ötajtós nem tetszik annyira.Kombit prosiból láttam az nagyon király!Egyik legszebb kombi a maiak közül !
Egy 2 literest probáltam a motor nem nyügözött le igaz négyen ültünk benn.Hiába mai autok nagyobb össztömege + utasok és máris elvész a 141 lóerő.
A futómű viszont tényleg remek,csendes és nagyon stabil!
A müszerfal kormány nagyon szép a középkonzol dizájnja is jól sikerült.Ami nem tetszett az a meglehetősen egyszerű kárpitozás az ajtókon majdnem suzukis érzés volt,és kár volt kispórolni a zenét belőle ! Alap rádio a négy hangszóróval nulla.Amúgy az ára nagyon nyerőnek tűnik a felszereltséghez képest.Ha megjönnek a dizel változatok is szerintem negyon belendülnek majd az eladások !!!
A szín nem egyszerű eset, én nem voltam ilyen szerencsés, mert csak az 5. kereskedőnél tudtam 2 színnél többet megnézni élőben, mert hát a prosi meg internet színminták ugye szart sem érnek, amit a kereskedők mutogatnak, azok a fémlapok meg olyan kicsik, hogy nem lehet érzékelni, hogy hogy néz ki egy kocsi majd élőben.
a pojjén, hogy olyan kereskedőnél rendeltem meg végül, akinek 1 db GT volt csak a szalonjában, persze sárgában és a fémlapos megoldással meg végül rossz szín került be a megrendelésbe (contrail ezüst helyett a sparkling ezüst), másnap kellett korrigálni...
Ha beváltja a hozzá fűzött reményeket (sőt, úgy néz ki, messze felülmúlja az elvárásokat!), akkor elég jelentős lesz ahhoz, hogy legyen neki egy saját...
Nekem itt a munkahelyem mellett amúgy parkol jópár darab, és azt kell mondjam, hogy nagyon szépek. Ami meglepő, hogy a fehértől az ezüstön és a kéken át a szürkéig minden színben jól mutat! (Ez sok autóra nem igaz: pl. az Octavia ezüstben szvsz szörnyű. Mások meg szürke színben ocsmányak. És így tovább. Ez nem. :)
De amint látom, ez sem egy olcsó darab (igaz, fel is van szerelve, és van nála sokkal drágább is), ha rendes (min. 2 literes) motorral veszed, és még a legerősebb darab (a 2.3-as) sem egy erőművész. De szép. :)