Csakhogy nálunk az országos fő légiszállítóé (MALÉV AIR CARGO) a legközelebbi HUB, és ha kamionnal is odaviszik az árut 2-3 óra alatt a HUB-jába, akkor miért keserítené meg a saját életét azért a fuvarérért, ami aműgy is az övé. Ha van egy kis fejlesztésre fordítható pénze, akkor a jelenlegi hubjára költi, mert ott még van mit javítani a színvonalon, hogy ne a kamionosok vigyék el a pár óra alatt elérhető fuvarokat a bürökrácia és a kieső idők miatt. 3 órás kamionútnak nem gazdaságos alternaívája az 1-2 órás repülőút
Amit most a kamion visz háztól házig, annak egy részét lehet most megfogni a vidéki reptereknek p2p formában, de főleg az alkatrészgyártó gépről a beépítői szerelőcsarnokba. Ez az, ahol az idő pénz, nem pedig a HUB-on való oda-vissza pakolgatás.
Amikor elmagyarazol valamit 30x majd 31. alkalommal is elkezdi ugyanazt, visszaterve a legelejere, akkor mar a birkaturelmu embereknel is elszakad a cerna :)
Én sem szedtem darabokra azt a korábbi nevetséges érvelést, amely az AUA pécsi befuccsolását is szoci városvezetés nyakába akarta varrni. És ennek semmi köze nincs az egyéni ideológiai elvakultságokhoz, maximum a tisztánlátás és az élettapasztalat hiányához....
Mert ez a fórum valóban nem erről szól, mint ahogyan arra néhányan mások azonnal ugrottak, amikor én meg pusztán egy linket tettem közzé... well.
Köszönöm a kioktatást: vélhetően nélküled hülyén halnék meg!...
A dolgok valójában - szerintem - úgy működnek, hogy: el akarok utazni X helyre. Igaz, hogy innen nincs közvetlen járat, de ahova elmegyek, onnan már van! Ez egy egyszeri átszállást jelent számomra. És a célomnál - vagy annak - a közelében vagyok! Amit te próbálsz a köztudatba bedobni, az egy kényszeredett megoldás, de - mint tudjuk - a kényszeredett megoldások helyett - egyesek - az ésszreű megoldásokat választják - ha van rá (lenne rá) lehetőségük...
Mar azt hittem annyira megsertodtel, hogy szoba sem allsz itt az emberekkel :) (Vagy ha rosszindulatu akarnek lenni, elmentel felrobbantani ferihegyet, hogy mindenki becsbe jarjon).
Kozben eszembe jutott, hogy ugye az eremnek ebben az esetben is ket oldala van. Pelda: X varosban megszunt egy kb 1500 fot foglalkoztato ceg. A varosvezetes probalkozott mindennel, pl letrehoztak egy komoly infrastrukturat felvonultato ipari parkot is, de csak apro 5-10 fot foglalkoztato cegecskek mentek oda. Ez igy ment legalabb 2 evig, ezalatt a varos lakossaga 220 ezerrol 188 ezerre csokkent. Vegul azt talaltak ki, hogy az addig csak charterre es heti 5x egy alkalommal erkezo csomagszallito ceg B727-ese altal hasznalt kis repuloterukre megnyerik az orszagos fuvarozot, hogy repuljon kis varosuk es egy HUB kozott. Termeszetesen beszalltak penzzel az uzemeltetesbe. A gep, eleinte egy DASH100 reggel ment a HUB iranyaba, este jott vissza es a varoska repuloteren ejszakazott. Volt rajta 4-10 kozotti utas az elso masfel honapban, amikoris egy tavkozlesi ceg jelentkezett, hogy az orszagos ugyfelszolgalati telefonos kozpontjat ide helyezne az ipari parkba, ha lenne napi 2 jarat a varos es a HUB kozott. Par nappal kesobb egy orszagos aruhazlanc is megjelent, hogy ok is tennenek ide egy raktart ami a varos es annak kb 200 kilomteres korzetet szolgalna ki, ha lenne napi 2 jarat. Meg is egyeztek, indult a napi 2 jarat, immar reggel es delutan is ment 1-1 DASH 100 mindket iranyba. A varosnak hamarosan mar csak az elozoek toredekevel kellett a jaratok uzemelteteset tamogatnia. A ket ceg csupan napi 1-4 kozotti utast ad, a top managerek, kulfoldre utazo cegvezetok utaznak, igaz, ok mar a HUB-rol businessen mennek tovabb, ami igencsak szamottevo a fuvarozo szamara. De megnott a maganjellegu utasforgalom is, mivel a ket ceg kozosen tobb mint 2000 embert alkalmazott, lett megint penz utazni. A varos meg csak annak a penznek egy reszet adta vissza a legitarsasagnak, amit egyebkent ok hoztak oda. Azaltal, hogy a repteri autokolcsonzo,a hamburgeres, a parkolos, a taxis, a szallodas, az ajandekboltos ebbol kifolyolag tobb adot fizetett a varosnak. Ma, 3 evvel a jaratok indulasa utan van napi 4 jarat, a DASH 100-bol elobb 400 lett, ma mar A319 es CRJ-700, az eves utasszam meghaladja a fel milliot.
Ezzel csak arra akartam ramutatni, hogy egyreszt ha nincs jarat, fogalmad sem lehet rola, hogy mi a valos igeny, masreszt lehet, hogy a jarat beinditasa magaval hoz mas olyan lehetosegeket, amelyek kozvetett hasznot jelentenek az uzemeltetes szempontjabol. Direkt nem irtam sem orszagot, sem varost, hogy ne tudj ezen lovagolni. Ja, es a kisgeppel erkezok nem ugyanabba az egy relacioba utaznak tovabb, mert ha mind ugyanoda menne akkor indulna egy kozvetlen jarat az adott pontok kozott, atszallas nelkul.
Majd akkor játszd az eszed, ha megmutatod, hol írtam le, hogy az egy konkrét időpontba egy konkrét relációba indított különjárat (de ilyen a charter is) nem éri meg!
Bulgáriába, Várnába egy Beachcraft AirKing-el, hetente 5x.
Hat személyes gép, és egy 5-10 kg-os csomag. De annak olyan rövid a felezési ideje, hogy a Budapest-Várna (+ odaút) járattal a nagy része eltűnne. Ez a feladat másként meg nem oldható, ezért megfizetik ilyen áron is.
Majd akkor játszd az eszed, ha megmutattad, hol mondtam én, hogy az egy bizonyos napra egy bizonyos relációba induló különjáratoknak és a chartereknek nincs értelme! De ha te nem érted, hogy a menetrendszerű járatnak minden meghirdetett napon menni kell, ha van utas, ha nincs, azon nem segíthetek :-(
Jajj, Vgyuri! Képzeld: ezek a "süket" bolgárok Debrecenben szálltak le, a Nyíregyházán lejátszandó meccsre! Pedig Nyíregyre két vonalon is mehettek volna Pestről IC-vel...
Pér nagyon jó példa lehet mindenki számára. Jól látjátok Robicsekkel,a pont-pont cargo is igen jövedelmező lehet azon cégeknek akik ki tudnak használni egész gépes kapacitást. Bizony erre is van igény bőven, amennyiben beindul egy ilyen rendszeresség és a szállítmányozó céges is "sorban állnak" az ügyfelekért, illetve keretszerződéseket kötnek,az árak is lentebb mennek.
illetve ha valami olyan értékes és olyan gyorsan kell vinni, hogy nem szamit a penz. Pl asszem pont Debrecenből is rendszeresen visznek valami izotopokat valahova Romániába valami kisgéppel. De gondolom, a nem ennyire sürgés küldeményeket ők is DHL, Fedex, akrmivel kuldik, az meg bejárja a fél europat, mire odaér.
"Az igények nőnek,a gyorsaság fontos,az idő pénz." Ez a lényeg!
A péri repteret éppen ez a szemlélet tartja életben és nem is akármilyen eredményességgel! A pont-pont cargózás éppen ezért éri meg bizonyos cégeknek - robicsek véleményével ellentétben.
Én magam is meglepődtem, hogy Spanyolországtól - Norvégiáig, Németországtól - Angliáig, Ausztriától - Franciaországig, stb. járnak a gépek napi-heti rendszerességgel. Ha ez a módszer sokkal költségesebb lenne, biztosan nem működtetnék. Nem véletlen, hogy az első félévben kb.600 gép fordult meg a reptéren, amelynek nagyjából 70-75 %-a pont-pont cargó.
Vgyuri számára mégsem volt annyira köztudott, mikor ez volt a fő téma:) Szerinte jó az Pestről.....
Természetesen úgyis működik a dolog, sőt az a meglévő,de ugye ez nem jelenti azt hogy nem is kellene fejlődnünk. Az igények nőnek,a gyorsaság fontos,az idő pénz. Ráadásul így innen logisztikázva megtakarítható több kisebb elosztó költsége.
DEB pont alkalmas lenne egy helyi begyüjtő-elosztónak. 4-5 megyét simán lehetne innen logisztikázni. Ugyebár van pár nagy Európai elosztó központ, a tengerentúli áruk oda érkeznek,szortírozzák és a végcélhez legközelebb eső logisztikai központba érkezik. Onnan pedig megy közúton,vasúton. Jelenleg az országban ha jól tudom közvetlen csak BUD-ra érkezik és onnan megy a rendeltetési helyre. Viszont biztos vagyok benne hogy ebbe a 3-4-5 megyés régióba is érkezik annyi áru napi szinten hogy egy kisebb logisztikai központ ezt gazdaságosan megoldja. Amennyiben valaki egész gépet tud megtölteni rendszeresen,annak adott a lehetőség hogy béreljen, van erre rengeteg cég. Nem hinném hogy egy DEB-JFK viszonylatban ez ötször annyi lenne, mint BUD viszonylatban.
pontosan. ha küldesz TNTvel mondjuk egy akármit este Becsből Budapestre, akkor az ugy van, hogy este elrepül Brüsszelbe, ott elrendezik, reggel onnan meg ideér Ferihegyre.
Sőt.
Ha küldesz futárszolgálattal Veszprémből Székesfehérvárra, akkor először elmegy a fővárosba az autó, másnap átrakják, és a reggeli fehérvári fuvarral viszik.
Miért?
Mert igen, igy sokkal olcsobb, mint rendszert felállitani a pont-pont fuvarokra.
Mondja egy olyan illető akinek fogalma sincs sem a gazdaságról,sem annak a működéséről,a másodlagos-sokadlagos vonzatairól. Ráadásul még mindig abban a tudatban és hogy 1977-et írunk. Valaki szólhatna neki hogy már a szovjetunió is felbomlott és Brezsnyev elvtárs sincs közöttünk.
Sőt külön egy levél miatt gépet bérelek nem?! Erre mondtam hogy az ilyen "kis" terjedelmű áruk miatt kell a logisztikai központ.
Amennyiben csak ezért az áruért van gép bérelve az tök mindegy hogy BUD-ról viszi vagy DEB-ből. Megint csak egyoldalúan informálódsz és egyoldalúan is közelíted meg a dolgokat.
Hidd el Gyuri bacsi, a kis weboldalad 5 perccel ezelott olvastam eloszor, miutan emlitetted. Tehat nem onnan jottem ra, hogy milyen ideologia kovetoje vagy, hanem a hozzaszolasaidbol. Tipikus kommunista szemszogbol nezed a dolgokat.
Bocs, Gyuri bacsi, de engem b@ssz le ne a kollegat. A hozzaszolast en irtam, nem tudom miert masolta be ujra. Amugy teljesen felesleges a temat tovabb ragni. Megint jossz a 30ezres vizioddal,noha mar ketten is elmagyaraztuk hogyan is mukodik ez. Egyszeruen keptelen vagy felfogni. A bud-vie-bud amugy 60ezer, nem 30.
Ha nem csak a profilom elolvasában jutottál volna el a marxizmusig, hanem valamit tudnál is róla, akkor tudnád, hogy a topic legnagyobb marxistái malazs és szaunas, ugyanis a marxizmus mondja azt, hogy a népakarat és az elhivatott vezetés felül tudja írni az olyan finánctőkés huncutságokat, mint a megtérülés, gazdaságosság :-)
Amugy nezz mar utana,hogy mennyi koltsege van egy autos utnak becsbe palyadijjal,parkoloval egyutt, nagyokos.
Olyanról még nem hallottál, hogy egy autóval ketten vagy akár négyen is utaz(hat)nak? Persze mást lehülyézni olyan dolgokért, amit fel sem tudsz fogni, az az igaz nagyokosság.
Miért, ki foglalkozik az itt megszólalók között légijáratok szervezésével, árazásával? Melyikőjük próbált már meg egy bizonyos napon egy bizonyos járatot megtölteni olyan szintre, hogy "jó áron" legyen jegy (mert az OLT 30ezeres ára "horror" volt)?