Jó gondolat, de akkor olajat kell cserélnem(igen, már megint itt vagyunk!:)), és vinnem kell hóláncot is. Osztán fakutyázhatunk kedvünkre arcunkra fagyott mosollyal! Köszi az infót, megkeresem azt a gombot végre, és szétnullázok mindent!
Én meg amikor hoztam haza a mocit, valahogy fellazult az olajtartály töltőnyílásának a kupakja. Mire hazaértem a jobboldal teljesen beterítve olajjal. Először azt hittem valahol a blokkból folyt szét. Aztán rájöttem, hogy nincs ilyen nagy baj. Viszont mivel nem tudtam elsőre viszatekerni teljesen a kupakot, elkezdtem szétszerelni. Ami sikerült is csontra. :-)
Mire rájöttem, hogy csak erősebben kell elfordítani rendesen leizzadtam.
Na ezért nem ajánlatos messziről motort vásárolni! :-)))
Ha így van akkor szerencse, hogy nem indultál el. :) ma vágatok néhány tömítést a légszűrőhöz a jókai utcában. Valami furcsa puha gumírozott anyag volt alatta, de teljesen elmálott és szétszakadt. Nekem mosható légszűrő van a mociban amit olajozni kell. Leszedtem tegnepelőtt és láttam, hoyg a tömítések így jártak. Jó, hogy szólsz a kilóméteróra ügyben, én még észre sem vettem, hogy ott vannak gombok. Most majd elkezdem nyomogatni őket!
A Harley-s oldalt nem véletlenül linkeltem be. Ott leírják, hogy a Harley évekig kiállt az ásványi olaja mellett, amíg nem csinált egy tesztet. Én ezt annak tudom be, hogy sajnálta a pénzt az ezirányú fejlesztésbe. Aztán lássunk csudát a Sreaming Eagle szintetikus olaja már szerintük is jó a Harleyba. Tehát, ha nincs Harley ásványiolajunk, nyugodtan használjunk bármi más ásványi bázisut (dieselt), de szintetikusból csak az övéket. És erre jött a tesz, miszerint az Amoil leverte a Screaming Eagle-t. Én nagyon bátor lennék ezek után és beleöntenék a gépembe castrolt. Csak úgy, kemény magyar dacból! :-)))
Egyébbként az olajos oldalad elég jó. Körbe fogok nézni rajta, látom van ott sok minden.
Mennék én, de sajnos nem tudok, lekötnek a nyavajáim. :-( Pedig biztos jót olajoznánk a sörnél, bár a magam részéről inkább boros vagyok. Mindenesetre kellemes utat, és jó szórakozást(munkát?, jaj ne!)!
Hólnap 6:00-kor indulok olaszországban motorral. Vasárnapon már Faakersee-n lesszek, mert segítek a Zodiac standot felépíteni. Gyertek ti is Faakersee-re és akkor ott tovább vitházhatjuk egy jó hideg sör mellet :-)
A következőt írnak a H-D útmotatókönyvben az olajról :
Ha nem rendelkezésen áll a gyári H-D olaj akkor BÁR MILYEN ÁSVÁNYI 20W50 VISZKOZITÁSÚ OLAJAT LEHET HASZNÁLNI AMI AJÁNLOT A DIESEL MOTOROKHOZ. A KÖVETKEZŐ API MINŐSITESŰ OLAJOK SZABAD HASZNÁLNI : CE, CF , CF-4 VAGY CG. MÁS MINŐSÉGŰ OLAJ KÁRT OKOZHATNAK !
A H-D egy nagyon egyszerű szerkezet. Nem kell attól félni hogy a motor tönkremegy mert nem használtál gyári olajat. Viszont ami a fekete H-D olajdobozokban van az sima 20W50-es Penzoil nevű olaj.
A szintetikus olajat a magas teljesítményű motorokhoz csinálják. Mióta egy H-D egy magasteljesítményű motor? Én még soha se látam ilyet,pedig már 1979-óta foglalkozom H-D-kkel. Jah, hazudok, a Zodiac Racing team-nek van egy 1200 lóerős drag motorja, és milyen olajat használnak ? Igen, sima asványi 50W-és. Na erre varhatsz gombot :-)
Szia Márne ! Nagyából képbe vagy de egy 5W-és jobban bírja a hideget mint egy 20W-és. A minőségi kódokat azok API-kódok és ma mái napon még mindig hásználatban vannak. Még egyszer, valaki már valamikor megolvasta a Harley-Davidson útmutató könyvet ? Én tudom a választ erre a kérdésre, mert ha igen akkor nem kell órákon át vitázni az olajról és más csodaszerekről.