Apríték adagagoló építése .Ide lehet írni tapasztalatokat kérdéseket ebben a témában.Sok embert foglalkoztat a kérdés .hogyan lehet kiváltani a gázfűtést ,hogy a komfort azért megmaradjon.
Nem rossz ötlet a lehetőségek fényében! Ezek szerint nem ismeri a műszer a fűt-hűt módot? Kicsit melós a motornak, mert akárhányszor túllendül, elmegy a végállásba, hogy onnan araszoljon megint vissza. Ki kéne próbálnod, mert lehet, hogy soha nem állna be...
J2 PID vezérelt, 120 C-ig bekapcsol, nyitja a kaput, ellenkező mozgás hiányában végálláskapcsolóig, ott a motor mindenképpen leáll.
120 C-hoz alulról közelítve a PID vezérlő le-le kapcsol, közelítve a SV-PV értékét.
J1 AH1 120C, AL2 115 C, 120 C-nál bekapcsol, zárás felé mozgatja a motort, egy segédrelével kiiktatja J2 vezérlést, 115 C-nál kikapcsol, a motort J2 vezérli tovább.
SV=120 C
Megfelelő PID paraméterekkel és elegendő fűtési teljesítménynél J2-nek nem kellene végállásig elvinni a nyitást, fűtés nélkül az alapállapot nyitott lenne.
A legnagyobb veszteség a kéményen megy el, 30-60%-ra is mernék fogadni, üzemmódtól függően.
Jelen esetben azt tudod tenni, hogy a venti maximális szállítását korlátozod a full üzemmódnál, ami természetesen nem szabályzás, ezért bizonyos időre magasabb, majd alacsonyabb lesz a füst, de jobb, mint ha túl nagy teljesítménnyel nyomnád a teljes üzemódot végig. Ehhez elég egy füsthőfok indikátor, aminek alapján beállítod a max fordulatot(vagy levegő mennyiséget más úton), illetve néha utána tudsz állítani, ha kell. Valószínű, hogy a kinti hőfoktól, azaz a teljesítmény igénytől függően néha szükség lesz erre.
A forgásirány váltás egyenáramú motorral egyszerűbb, de egy 3fázísú kis motorral is meg lehet oldani segéd relékkel. A problémát abban látom, hogy a műszerednek nincsen három állpotú kimenete. Azaz a motor hogyan fog állni?
Esetleg, ha tudná a hűt-fűt üzemmódot és a két relét rá lehetne erre konfigolni, akkor működhetne az elképzelésed alapján. Az Y jel periódus idejét be lehetne állítani olyan hosszú időre, hogy az áttétellel együtt lenne idő a változásra, mérésre és a beavatkozásra, mert ha túl gyorsan kiér a két végállásba a kar, akkor nem fog jól működni a kör.
Szia! Ezzel a vezérlővel nem nagyon lehet megoldani a füsthőfok szabályzást, mert nincs PWM kimenete, relékkel pedig szűkösen van ellátva, hogy néhány fordulatszámot előre be lehetne állítani esetleg, amivel vezérelni lehetne a ventilátort.
Szabályozási kérdésben kérnék segítséget, mivel maradtam az OPOP H424 eredeti konstrukciónál:
a képen piros téglapban foglalt területen van a kazán második fütgázkapuja, egy vízszintesen rudazattal mozgatható lemez, ami felülről elfedi a hátsó víztáskát.
Ezzel tudom szabályozni a hőcserélő felületét, a füstgáz áramlási sebességét, hőfokát.
Egy lineáris mozgató motort kellene hozzárendelni.
Ha már az árnál, meg a tudásnál tartunk, nem értem ezt az egész kialakult hercehurcát a PLC-kel! Egy 1000Ft-os PIC sokkal többet tud, mint ezek! Van 10..12bites A/D-jük, igaz csak 5V-ig mérnek, de nem gond illeszteni, ha 10V kell, ami egyébként nem szokott kelleni legtöbbször, sőt pont azért kell illesztő, mert 10V-ot vár a PLC.
Van annyi ki és bemenete, amennyit akarunk, de tényleg, mert pár 100Ft-ért bővítő IC is van, ha a ~36 láb nem lenne elég(igaz kell pár relé, vagy SSR pluszba)!
Olyan szintű programok férnek beléjük, amik 100PLC-be talán elférne, de sok olyan feladat van, amit PLC-vel csak külön köröket futva lehet, vagy egyáltalán nem lehet megoldani és amit lehet az sem biztos, hogy egyenértékű lesz.
Namost ami fura, hogy hogyan képesek a gyártók ilyen szinten lebutítani azt, ami fillérekért kapható! Mert nehéz lenne elhinni, hogy az a pár relé, meg a doboz kerül 30x..50x..100x annyiba. Ja, hogy meg kéne gazdagondi fél nap alatt...
Szia! Igen, részben innen jött a könyökös fej ötlete. A fej és a kazán tetszik nagyon, de sok dologban a beadagoló rendszer nem!
Nincs bolygatás, nincs visszaégésgátlás és oltás se (A leírt betolom az anyagot és elalszik, marhaság, kipróbáltam, amíg forró a fej, visszagyullad a fűrészpor. Legfeljebb szénnel működik!!!), a beadagolás időalapú. Nem kéne! :)
Ha sima rendszered van(nincs puffer, kazánvédőszelep, szabályzószelep a radiátorokon), akkor az előremenőt érdemes mérni a kazánból kijövő csonknál úgy, hogy leszigeteled a hőmérővel együtt a csonkot legalább. Sajnos a gyári hőfokmérő zsákokban hamis hőfokokat lehet mérni, üzemállapottól és elhelyezéstől függően (legtöbbször a kazán elején a sarokban van a pneumatikus szabályzókar miatt).
Füsthőfok szabályzás nélkül a víz hőfoka határozza meg a ventilátor által befújt levegő mennyiségét(a teljesítményt) az általad leírt lépésekben. Ekkor a füst elég magas hőfokot elérhet, ami rengeteg veszteséget okoz. Ezért érdemes a füst hőfokot korlátozni, szabályozni. Ilyenkor a füst hőfokával szabályozzuk a víz hőfokát, azaz a víz szabályzó körének kell megmondania(valamilyen módon), hogy hány fokos legyen a füst (röviden: a víz köre állítja be a füst alapjelét). Ha a víz a beállított hőfok alatt van, akkor emelnie, ha felette, akkor csökkentenie kell a füst alapjelét. Ezt minimum két lépcsőben kell megoldani, de minnél több lépcsős a szabályzás és minnél okosabb(PID), annál jobb.
A leírt eképzelésedhez nem illeszkedik ez a mód. Nem ismerem a PLC-det, de ha lesz időm, megnézem mit tud...
készitem a progit az égetőmhöz és lenne pár kérdésem hogy lehetne ezt megoldani.
vezérlő schneider zelio prog relé és omron e5csv hőmérő.
a vezérlő analóg bemeneléte van téve egy hőmérő ami három lépcsőben vezérel.
0-40fok lassú bemelegítés a kazánban lévő hideg víz miatt, 40-60fok maximális teljesítmény 60-95fok égés csökkentése.
az omron hömérőn lehetne beállítani a kivánt víz höfokot, ha eléri ezt akkor höntartásra kapcsolna, de ha tulmenne a beállítot értéken akkor az alarm funkció leállít mindent.
Szia! Nem ismerem ezt a kazánt, ezért próbáltam a keresővel, de gyakorlatilag nincs találat. Itt nem emlékszem, hogy bárkinek ilyen lett volna. Ebből kiindulva, ha véletelnül nem téved erre valaki, aki látott már ilyet, nem fogsz választ kapni, hacsak nem teszel fel bővebb információkat(fénykép, működési leírás, stb.)
Elég új vagyok itt a fórumon és előre is elnézést kérek, hogy olyat kérdezek amiről eddig már szó volt, de elég termékenyek vagytok, elég sok oldalt végig kellene olvasnom. :)
Kérdésem az lenne,hogy egy carborobot pv-45-tel lehetne e szotyola szemetet (ocsut) tüzelni vagy át kell alakítani rajta valamit. A sógoromé a kazán a sufniban áll kipróbálni sajna nem tudom. Segítségeteket előre is köszönöm
Szia. megcsináltam a bekötéseket, de valamiért a hall nem old ki. Majd megnézetem valakivel, lehet hogy valamit nem jól kötöttem be. Köszönöm a segítséget.Üdv
Szia! Nincs a logikáddal semmi baj! :) Nekem kellett megértenem, hogy milyen a rendszered, utána már leesett hogyan gondoltad. Nekem kicsit szögletes, de attól még működhet!
Szia ! El voltam havazva,mert be kellett rakjam az új helyére a kazánt ugye újra csövezni stb. Az este már próba fűtés volt vele. Igaz még csak fával de ha nem lesz más anyag akkor max 1 hónapot tüzelek adagolóval . A beszélgetéshez visszatérve ,ha megemelem a teljesítményt akkor igenis emelkedik az előremenő,és a visszatérő is ,de a visszatérő ugye lassabban nem arányosan.Amikor már felfűtötte a helyiséget és a rendszert akkor kissebb hőelvonás jelentkezik, gyakorlatilag akkor áll be a rendszerben a betervezett hőlépcső.Tehát felfűtésnél lehet 30-40C fok hőlépcső is.Mikor eléri a visszatérőm a beállított hőfokot akkor visszavesz a teljesítményből,és egy kissebb teljesítményen dolgozik ha visszább hül a visszatérő vizem akkor kezdődik a folyamat előlröl.ez ugye számokban azt jelenti 60/50a két vízhőmérsékletem normál esetben,de felfűtésnél lehet akár70/45 .Ez gyorsabb felfűtést és talán a ház hőigényének megfelelő üzemet eredményez.Mert eddig úgy volt ,mint szinte mindenkinél ,hogy elérte a beállított mondjuk 60fokot akkor vagy lekapcsolt vagy kissebb teljesítményre váltott.Aminél ugye az áll fent hogy addig kapcsolgatott ki be még elérte a szoba a hőfokot,és ez lassabb folyamatot eredményez,és akkor érzékelte a visszahülést amikor a kazánban levő összes víz lehült a termosztát hiszterézisének megfelelően.Lehet ,hogy rossz a logika,de egy próbát megér.
Sziasztok! Gondolkodok itt a hatásfokokon, ezért összevetettem a gázzal felhasznált MJ-t az elmúl téli fa felhasználással úgy, hogy 15MJ/kg-al számoltam, ami azért nem igaz, de legyen a gáznak előnye! :)
A gázra 80.000MJ jött ki, ebben csak a cirkóm által megzabált mennyiség van, és a szobákban 21fokot tartottam!
A fporra 67500MJ, úgy hogy 23fok volt és akkor is fűtöttem, amikor már a gázt nem kapcsoltam volna be.
Akkor most lehet gondolkodni, hogy a gáz fűtőértéke nem igaz, vagy a církóm ennyire rossz? Ezzel szemben ennyire jó lenne a fűtésem hatásfoka alacsony hőfokon is? Szerintem egy kicsit mindegyikben van valami...