Keresés

Részletes keresés

Plieur Creative Commons License 2018.01.26 0 0 34831

Tényleg, a Tu-160-as önálló konstrukció?

 

Előzmény: Platon (34816)
Platon Creative Commons License 2018.01.26 -1 2 34830

Forrást kértél, hát kaptál. Jómodort is adnék szívesen, ha az ilyen egyszerű lenne ;)

 

A témára - polgári alkalmazás - visszatérve meg teljesen érdektelen hogy lesz e benne utánégető vagy sem, mert a Concorde-al ellentétben a Tu-160 utánégető nélkül is vígan boldogul, úgyhogy van vagy nincs, bekapcsolni nem fogják. 

Előzmény: molnibalage (34826)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.26 0 0 34829

és köszi.

Előzmény: belic (34827)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.26 0 0 34828

Jogos, nem másodperc, hanem perc.

https://bmpd.livejournal.com/2809618.html

Előzmény: belic (34827)
belic Creative Commons License 2018.01.26 0 0 34827

Szia,

 

"tűzgyorsaság 120 lövés/mp"

 

57 mm-esben ez nagyon nagy lenne, szerintem csak 2.

 

Bel

 

Előzmény: Törölt nick (34823)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.26 0 0 34826

A reportedly szó jelentését javaslom tanulmányozásra. BTW, ha majd látjuk minimálfáklyán a sárgás felhőt mögötte, akkor megtudjuk.

Előzmény: Platon (34824)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.26 0 0 34825

Az ugye megvolt (vagy nem?) hogy az összes Tu-160 egy reptéren állomásozik? Az oroszoknak nincsenek Rammstein vagy Guam méretű reptereik szerte a világban..

 

ééés ha ránézel a térképre milyen messze is van Kazany az engelsz bázistól??

 

http://virtualglobetrotting.com/map/engels-air-base/view/google/

 

 

Előzmény: etomcat (34808)
Platon Creative Commons License 2018.01.26 -1 0 34824
Előzmény: molnibalage (34822)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.26 0 0 34823

Ha minden igaz ez az első "hivatalos" kép a drónok, reaktív tüzérség stb ellen fejlesztett 57mm-es gyorstüzelő 2С38 "Деривация"-ról.

Azt írják BMP-3 alapú, max lőtáv 6km, 4,5km-ig, tűzgyorsaság 120 lövés/mp, 148 db lőszert visz, személyzet 3 fő.

 

"Не имеющий аналогов в мире" :)

 

molnibalage Creative Commons License 2018.01.26 0 0 34822

Erről jó lenne forrást adni. Márminthogy nincs utánégető...

Előzmény: Platon (34816)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.26 0 0 34821

2000-ben volt konkrét érdeklődés a Tu-160 "polgári" változatára de szerintem az még odább van. Most vagy 10 évig a katonai változatot gyártják. Állítólag olyan 160 milla euró lenne az ára.

Előzmény: Platon (34816)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.26 0 0 34820

"Nekem erről a régi vicc jut eszembe.."

 

Nekem az összes megnyilvánulásodról régi viccek jutnak eszembe.. :)

Előzmény: etomcat (34804)
Hiryu-reload Creative Commons License 2018.01.26 0 0 34819

ezt tudták összehozni, erre van teknyika, nem eleht azt  kimondani hogy Armata, Sz54 ötűgú Vörös Halálcsillag csak ígéretekben.

Előzmény: molnibalage (34811)
bpstalker Creative Commons License 2018.01.26 0 0 34818
Ridley4Lev Creative Commons License 2018.01.26 0 0 34817

Türkmenisztán:

 

Platon Creative Commons License 2018.01.26 -1 0 34816

Ugye még sosem láttál ilyen gépet közelről?

 

Én igen. Concorde is megvolt.

 

A Tu-160 sokkal halkabb mint a Concorde, köszönhetően annak hogy a Concorde utánégetővel volt kénytelen felszállni.

 

A Tu-160 ellenben a változtatható geometriájú szárnynak köszönhetően utánégető nélkül is fel tud szállni, sőt az új motorban egyáltalán nincs is utánégető. 

Előzmény: etomcat (34815)
etomcat Creative Commons License 2018.01.26 -3 0 34815

> a most bejelentett polgári változat

 

Messze van még április 1-e...

 

A Tu-160 típusjele onnan jön, hogy felszálláskor olyan hangos decibelben (de komolyan). Speciális rezgéscsökkentő mellény nélkül nem szabad hajtómű indításkor a közelében tartózkodni, mert szétrázza a belső szerveket. Megnézném azt a polgári repteret, amelyik engedi üzemelni. A Concorde csak fele olyan erős volt, de már azt is úgy üldözték, mintha boszorkányok ültek volna rajta.

 

> egyre nagyobb az igény a szuperszonikus luxusra.

 

A kedves milliárdos utas biztos örülne neki, hogy a géptörzsön belül is 100+dB van menet közben. Közben meg leszopatná magát a sztyuvival, de a csajnak a nagy rezonanciától úgy összekoccannak a fogai, hogy befigyel egy véletlen körülmetélés.

 

> akár még komoly bevételt is hozhat

 

Biztos gazdaságosan üzemben tartható egy varia-szányú gép, kb. annyi karbantartás igénye lesz csak, mint egy motoros ki-be hajtogatós keménytetejű luxus kabriónak, ott is mindig rossz valami a 130 alkatrészből.

 

(Boeing cég amúgy tervezett varia-szárnyú 2,5 machos nagy SST utasgépet a 60-as évek közepén, reptettek egy 1:8-as modellt, aztán kiszámolták a költség-haszont és sikítva menekültek a 747-es púpjába.)

 

Oroszoknál volt egyszer egy Tu-114 típus, ami = Tu-95 stratégiai bombázió szárnyak és farok, utas géptörzzsel. Az is nagy siker lett a polgári piacon a ceruzára hasonlító "tágas" kabinjával és "alacsony" zajszintjével. (Annyi értelme volt, hogy akkoriban lökhajtásos gépek még nem tudták egyben lerepülni a Moszkva - Tokió kirakat járatot.)

 

Egyébként volt MiG-25 VIP terv is, szélcsatornáig jutott - de aztán valakinek leesett, hogy a CCCP párt és állami vezetői többnyire nincsenek olyan testi kondícióban, hogy 24km-en, Mach 2,8-nál 5G-vel fújják beléjük a tiszta oxigént. Lásd pl. a szépen kihordósodott Brezsnyev elvtársat.

 

> mert a gép nagyon jó konstrukció

 

Mármint az a Tu-160 típus, ami a levegőben egyszer csak felrobbant miszlikbe?

Előzmény: Platon (34814)
Platon Creative Commons License 2018.01.26 -1 0 34814

Szerintem amúgy a tervezett asszem 26 Tu-160 az nem olyan sok, viszont jelentős csapásmérő kapacitást ad cserébe. Ráadásul a most bejelentett polgári változat akár még komoly bevételt is hozhat, mert a gép nagyon jó konstrukció, és egyre nagyobb az igény a szuperszonikus luxusra.

Előzmény: molnibalage (34811)
Platon Creative Commons License 2018.01.26 -1 0 34813

Hát a dúralumínium se könnyebb sztori. 

 

De egy mai modern repülőben a motorok, a gépészet és pláne az elektronika meg a szoftver az igazi pénznyelők.

Előzmény: molnibalage (34811)
Macroglossa Creative Commons License 2018.01.26 0 0 34812

Természetesen kizárólag az imperialista agresszorok ellen védelemre...

Előzmény: molnibalage (34811)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.26 0 0 34811

Azért a titánt meg is kell munkálni. Az a drága, nem a nyersanyag ára. Ettől államcsőd nem lesz, de tényleg mekérdőjelezhető az, hogy minek kell annyi Tu-160...

Előzmény: Platon (34806)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.26 0 0 34810
Előzmény: etomcat (34808)
Platon Creative Commons License 2018.01.26 -1 0 34809

Na ne röhögtesd ki magad még a Ti6Al4V is csak 15 dollárba kerül kilónként. 

 

50 dollár persze :))))

 

Az anyag költség egy ilyen repülőnél 0,1% alatt van, tetszik neked vagy sem.

 

Még ha titánból készül akkor is.

Előzmény: etomcat (34808)
etomcat Creative Commons License 2018.01.26 -2 0 34808

> Jelenleg a ferrotitán ára 5 dollár per kilogram alatt van. A dúralumíniumé meg 2 dollár.

 

A ferro-titán az nem fém, hanem egy segédanyag acélgyártáshoz, kb. kovaföld helyettesítő. Abból a büdös életben nem lesz fém titán, mert a titánnak igen hülye kémiája van, úgy kell kiimádkozni a vegyületeibeől. Fém titán 6AL-4V ötvözet kb. 50 USD / kg, de ahhoz még nincs légügyi certifikát papír.

 

A fém titánnal amúgy nem az a baj, hogy mibe kerül (bár a CCCP összeomlásáig az egekben volt az ára), hanem főleg hogy a megmunkálásra kényes anyag. Hegeszteni csak oxigénmentes környezetben lehet, így ha fegyver-rendszert akarsz belőle, akkor minden régióba kell vákuum-kamrás javító műhelyt telepíteni, meg minősített specialista, aki tudja is használni. Az nem opció, hogy egy gépet minden kavics felverődés után vissza kelljen vinni a gyártóhoz, mondjuk az Urál egyik oldaláról a másikra.

 

A Boeing a 787-es polgári gépük esetén elég nagy mennyiségben alkalmaz titánt, de ráfázott, mert emiatt olyan drága lett, hogy minden egyes példányt 20m USD veszteséggel adnak el és utólag próbálják vissza alu-sítani a gyártósort, amennyire lehet. Lásd itt:

 

https://www.reuters.com/article/us-boeing-787-titanium-insight/boeing-looks-at-pricey-titanium-in-bid-to-stem-787-losses-idUSKCN0PY1PL20150724

Boeing looks at phasing out pricey titanium in a bid to stem 787 losses

 

A titán amúgy még a bicikliknél sem tudott elterjedni, a sokkal kényesebb és drágább karbonszálat használják ott, ahol az alu nem elég jó (vagy nem elég flancos).

Előzmény: Platon (34806)
M.Zoli Creative Commons License 2018.01.26 0 0 34807

Tehat a duraluminium es a ferrotitan megmunkalasanak ara azonos?

 

Sot a a titan elemek elektromos foldelese is azonos a duraluminium elemekevel?

Előzmény: Platon (34806)
Platon Creative Commons License 2018.01.26 -1 0 34806

Jelenleg a ferrotitán ára 5 dollár per kilogram alatt van. A dúralumíniumé meg 2 dollár.

 

A Tu-160 üres tömege 110 Tonna, azaz ha az egész gép teljes tömeg titánból állna akkor is csak 330 ezer dollárral kerülne többe az előállítása. Egy Boeing 777 ára cca 80 millió dollár csak hogy érezd a nagyságrendeket. 

 

A titán alkalmazása még egy tized százalék felével sem dobja meg a költségeket.

Előzmény: etomcat (34805)
etomcat Creative Commons License 2018.01.26 -2 0 34805

> A gép titán fő tartó eleme 12m hosszú és 2m széles. Azért durva..

 

Magyarul államcsődnek hívják. Építettek már a ruszkik egész tengót is titánból, meg is szűnt hamarosan a CCCP... Ezek tényleg semmiből nem tanulnak.

Előzmény: Törölt nick (34800)
etomcat Creative Commons License 2018.01.26 -2 0 34804

> Az M2 verzió kb 2020-től új elektronikát kap amit már a PAK DA-ba szánnak.

 

Nekem erről a régi vicc jut eszembe, hogy az orosz mikroelektronika azért nem tud betörni a világpiacra, mert nem fér ki a gyárkapun. Szóval ha a szó szerint focipálya méretű Tu160-ba szerelik be, akkor a max. Tu-22 méretű pakda-panda aligha fogja tudni elvinni.

Előzmény: Törölt nick (34797)
gaunt Creative Commons License 2018.01.26 0 0 34803

Ne forgasd ki amit írtam: Vastagabb. Nem erősebb. 

BMP-3 páncéltest, szemből: 10mm acél+70mm légrés+12mm acél+60mm ABT-102 alu. összesen 82mm páncélzat. Majdnem duplája a T-34 homlokpáncéljának. Durván 55-60mm acélnak felel meg.

 

Amúgy a torony sosem volt 110mm, max 90 a T-34/85-nél. A korábbi változatoknál először max. 50, majd ha jól tudom '42-től 75.

Előzmény: NYUGDIJAS TROTY (34802)
NYUGDIJAS TROTY Creative Commons License 2018.01.26 -2 0 34802

Test 45 mm torony 80-110 mm valtozattol fuggoen.  Melyik T-34 nl erosebb ?

Előzmény: gaunt (34801)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!