Csepel Marathon, vagy Marathon Star. Nem látom pontosan, de ha felső vázcsövön vannak gyári fém bowdenvezető bilincsek, akkor még lehet Schwinn Csepel Ideál is. Én inkább ennek az utóbbinak vélem! Marathonok nem voltak ilyen festéssel, az Ideál talán lehetett, (mondjuk én még nem láttam). Esetleg a vázszámból többet meg lehet tudni, ill. a két típusnak más a muffozása. Remélem tudtam segíteni!
Érdekel valakit egy eladó gumifalcos felni? Sokáig vadásztam erre, de már nincs szükségem rá. Felületi rozsda van rajta, de egyébként nagyon jó állapotban van, meggyengülve, elvékonyodva sehol sincs.
5eFt, Budapest II. kerületben átvehető.
Ha érdekel, kérlek, telefonon keress, mert az e-maileket ritkán nézem!
A festés az teljesen eredeti.Tudom,hogy nem veterán csak pár alkatrészt cserélek hogy kényelmesebb legyen, de kíváncsi vagyok a típusára.A hátsó váltó a weinmann fékek a váltókarok egyébként sőt a kormány is eredeti gyári rajta.
Gyonyoru lett, ha nem banod akkor a kepeket feltennem az MGYVK-ra is. Az eddigi gepek D, C-s vazszamuak voltak... Ez pedig A-s ujabbhasznos informacio:)
Hétfőn 22.-n Kecskeméten az Autómentes nap alkalmából lesz egy kis kiállítás a főtéren. Rossz idő esetén az Ifjúsági Házban (Aranyhomok Szálló oldalában)...
12" ? Az akkor már a micro camping... hogy az kinek lehetett jó.... a mini campinget 16"-os kerekekkel (ami van MGYVK-n is) már el tudom képzelni a legkisebb már kerékpározni tudó gyereknek, aztán jöhet a tacskó, bmx ill a normál camping a 20"-os kerekekkel.
Lehet ez volt a Csepel rút kiskacsája . . annyira csúf gnóm szerkezet hogy felér egy pedofiliával.
amit hozzánk hoztak még eredeti állapotú és megvan , ma nem értem rá , de holnap lefotózom hátha yoleka szaki felteszi a MGYVK ra . elvégre olyan ez mint a magyar narancs . Kicsit sárga - kicsit savanyú DE MAGYAR . és része a Magyar kerékpár gyártás történetének.
Részemről erősen kérdőjeles, hogy mennyire WM a Luxus alu tábla.... hacsak a vitatott 1949-es évet még félig - meddig WM-nek nem vesszük...
(WM jel beütésről egyébként is csak az 1936 - 1945 közötti gépeknél beszélhetünk... megj.)
Inkább csak a NIK és az RM korszakban dívott, bár utóbbi kicsit visszás - mint ahogy a gumi blokk (block) pedálban is olvashatjuk Csepel RM Luxus.....
A RM korszakában csak az elvtársaknak jutott luxus, másoknak esetleg a pedál....
vagy egy Luxus kerékpár, de erre azért nem írtak RM jelet:))
Csak megjegyzésként írom: múltkor a rádióban hallottam egy természetvédelmi
műsorban, hogy az 50-es években kötelező volt a Rákos völgyében elterjedt viperafajt "parlagi viperának" nevezni, mert hát mégiscsak kínos lett volna egy (ugyan kevéssé) mérgező viperafajt Rákosi Elvtárs nevével illetni... azóta természetesen visszakapta a Rákosi vipera nevet...
Érdekes még visszatérve a Luxus táblára, hogy a Csepel művek is előszeretettel
használta pár típusnál (Sport) nyaktáblaként, majd matricaként pár típusnál - (Tacskó)...
Nem tudom, hogy ez a fajta fék van - e a gépeden, ha igen, akkor olvasd:
A kérdés jó, hogy hogyan kezdeni:)
Én a csavarlazítós fújást javasolom kezdésnek, mert v.szleg össze van rohadva a csavar, amely mindig kapott a sárból, vízből...
Aztán folytatásnak is lazítást javasolok, bár én úgy szoktam, hogy egy kis gyógyszeres üvegben összekeverek gázolajat műszerolajjal és kis iskolás ecsettel ezt kenegetem a csavarra anyára - többször - néha napokig.... mert nem úgy van, hogy több évi rohadás után csakúgy leesik egy csavar...
Ha neki esel az amúgy is nagyon sz@r helyen lévő csavar kibányászásának, akkor fennáll a veszélye annak, hogy a csavar fején lévő "sliccelés" szétnyílik és innen borzalmas....
A bowden alján van egy állítási lehetőség - ezt a csavart - az anya kilazítása után - kitekerni a felső helyzetbe, hogy ezáltal a fékkar meghúzásával a "sárkaparó" fej a legjobban eltávolodik a sárvédőtől.... Így több hely jut a szereléshez - így is kevés!
Jó csavarhúzó kell, amelyik nem lötyögve pontosan ül a csavar fejében!!!
Kell egy kis csőkulcs (ha a tiedben M4-es a csavar) akkor 7-es laptávú, amellyel az anyát kell (kellene) letekerni.
Még egy javaslat: én meglepő módon nem letekerni próbálom meg először, hanem betekerni... mert ha egy icipicit elindul (megmozdul) befelé, akkor már kifelé könnyebb lesz!!
Nem egy egyszerű dolog:(( de nem reménytelen!
Még az is jó, ha egyszerűen leszakad az anya, mert akkor a csavar kihúzása után
a sárkaparó részt már le lehet húzni (lehet, hogy kicsit tekergetni kell:)
Segítséget szeretnék kérni kezdő felújítóként. Van egy Csepel Pajtás 24-es kerékpárom aminek az első bowdenes fékét nem tudom szét szedni. A sárvédőt addig nem tudom leszerelni amíg rajta van. Tudna vki segíteni, hogy hogyan kezdjek hozzá?